{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Skæl eller tør hud ??? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en hvalp på 7 mdr. som lige har været i bad da han efter dagens tur i stalden var rigtig klam.

Han blev vasket med parabene og parfume fri shampoo.
Efter jeg har tørret ham ser jeg en masse små hvide skæl ligende noget.

Er det skæl eller tør hud??

Hvordan skal jeg behandle det?

Han klør sig ikke eller på anden måde virker generet af det.

Det skal lige siges at det kun er 3. gang han bliver badet, så det sker ikke tit, da jeg ved at det har huden ikke godt af.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæl eller tør hud ???
  • #1   24. mar 2013 vi giver en tsk olie i maden hver dag, det hjælper på tør hud/skæl smiley


  • #2   24. mar 2013 Karin - Det lyder som en nem og god forebyggelse smiley Hvilken slags olie bruger i?

  • #3   24. mar 2013 alm. rapsolie, men lakseolie er også godt - kan bare ikke så godt have lugten smiley


  • jonas M
    jonas M Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 33
    #4   24. mar 2013 Du kan også købe fiskeolie kapsler og give ham sådan en i hans foder daglig smiley Nu kan jeg se din hund ikke er så stor, så en kapsel burde være nok. Vores dyrlæge anbefalede 300 mg. pr. 5 kg. Og der er jo 500 mg. i sådan en kapsel.

    Jeg køber bare de billige fra netto smiley


  • #5   24. mar 2013 Nu har jeg ikke den store erfaring med fiskeolie kapsler..men kan man bare åbne dem?? eller hvordan smiley

  • jonas M
    jonas M Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 33
    #6   25. mar 2013 Ja, som Christina siger, så ligger du bare kapslen ned i foderskålen smiley Selvom vores hund ikke har skæl, så giver vi hende det alligevel. Det er jo så godt for mange ting smiley

  • #7   25. mar 2013 hvis han spiser pillen, så kan du prikke hul i den med en nål og sprøjte det ud over maden smiley


  • #8   25. mar 2013 Og så skal jeg lige spørge, er det menneske eller hunde shampoo du har brugt?

    Det er vigtigt at bruge hundeshampoo, for det er noget med ph værdien skal være anderledes i forhold til menneskeshampoo, ellers kan det netop give lidt hudproblemer

    Men jeg bruger lakseolie til mine, købt i en lille dunk/flaske med pumpe, og så bare et enkelt pump over maden. Det hjælper godt på hud og pels, og foderet bliver endnu mere spændende smiley


  • #9   25. mar 2013 Karina - Han bliver selvfølgelig vasket med hvalpe shampoo smiley Hvor har du købt dit lakse olie henne?

    Hvor længe skal jeg ca. regne med at der går inden jeg ser et resultat?


  • #10   25. mar 2013 Mit er købt i min lokale bonnie.
    Mener det er produceret at hennes petfood, men tror det meste lakseolie du kan købe hos diverse dyrehandlere er lige så godt smiley

    Begynde allerede at kunne fornemme en smule efter et par uger. Men tror der går længere før man ser den fulde virkning


Kommentér på:
Skæl eller tør hud ???

Annonce