{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

M. I
M. I
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.974

Så står den på dyrlæge. {{forumTopicSubject}}

Skriver egentlig ikke for at få råd for katten skal til dyrlæge men ville bare ud med det.

Lagde mærke til at en af mine udekatte haltede på det ene bagben i går, det var ikke hævet og han støttede lidt på det, og efter at have fået lov til at mærke på det og bøje leddene, valgte jeg at se tiden an.

Jeg ser ham så ikke hele dagen i dag, men da han kommer her til aften/nat er det blevet værre og han støtter slet ikke på benet, men har det trukket op under sig. Så nu er han lukket inde i stalden og så står den på en tur til dyrlægen i morgen. Forhåbentlig er det noget som kan løses med smertestillende og ro.

Og ja... jeg sidder så pludselig her lysvågen og bekymret - og overvejer igen om vi skal have flere dyr når dem vi har ikke er her længere (om forhåbentligt mange år), for det er så hårdt når de er syge og det er så hårdt når man mister dem - også selvom de er gamle og mætte af dage.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så står den på dyrlæge.
  • #1   27. mar 2013 God bedring med missen smiley

sådan nogle udekatte kan nemt få nogle knubs, men de er heldigvis som regel rigtig seje smiley

Kan da godt forstå, du ikke sådan kan sove, for man bliver altid påvirket når ens elskede dyr har det skidt på den ene eller anden måde

• #2   27. mar 2013 forstår din tankegang.

Man er bekymret og ked af det når de er syge og hjertet bløder når man mister dem. Vi har idag mistet et marsvin og det gør sgu ondt ligemeget hvilket dyr der forlader en. smiley Håber det bedste for jeres lille mis. Mon ikke han "bare" har slået det..

• #3   27. mar 2013 Held og lykke i morgen!
    (Håber, det "kun" er en byld)

• #4   27. mar 2013 Øv øv, det er aldrig rart når ens dyr kommer til skade. Håber for dig og missen at det ikke er noget særligt og han hurtigt bliver fit for fight igen. smiley

• #5   27. mar 2013 God bedring med missen. Jeg håber også, at det "blot" er en byld eller slaget.

Jeg sidder selv med en syg kat, som jeg ikke aner, om jeg får rask igen nogensinde smiley

• #6   27. mar 2013 Natasja, hvis jeg bare var sikker på det. Noget Calici og noget infektion af en art. Han har meget blege øjenslimhinder, men slimhinderne i munden er meget røde. Han har fået penicillin rigtig længe nu.

• #7   27. mar 2013 God bedring M katten. Lad os høre hvordan det går. Kan godt forstå dine tanker , tror også det bliver min sidste omgang hunde .

• #8   27. mar 2013 Tak for at I tog jer tid til at svare, det varmer. smiley

Fik næsten ikke sovet i nat, men har været ude at kigge til ham her til morgen. Han har det bedre og støtter lidt på benet igen, så hans nat har forhåbentligt været bedre end min.

De får nemlig nogle gange nogle knubs og jeg har før haft katte der haltede fordi de lige var landet forkert, hvor jeg har set tiden an og det er gået i sig selv igen, men jeg kunne godt se og mærke på ham i nat at han havde ondt og det skærer i hjertet.

Har haft snakket med dyrlægen og de mente at siden det var lige op til påske, så ville de gerne lige kigge på ham nu, sådan at det ikke blev for dyrt for mig - og jeg tænker også, at jeg så kan få noget smertestillende med til ham.

Så vi har fået tid til i eftermiddag og ha... ja, Natasja, katte og dyrlæger er ikke altid et hit. Mine har heldigvis altid fundet sig i dyrlægerne, der til gengæld har været helt vilde med dem, men kattene ville da helt sikkert helst være fri og der har aldrig været nogen der skulle overtales til at tage med hjem igen. Det skal så også siges at langt de fleste af de dyrlæger vi har brugt har været rigtig gode til kattene, helt stille og rolige.

Susanne, jeg håber I finder ud af hvad der er galt med din kat, sådan at han kan få det bedre.

• #9   27. mar 2013 ja når nu det kan nås i dag, så er det da rart ikke at risikere Påske Taksten .... håber det er en lille, nemt fixet ting ...

• #10   27. mar 2013 Tak. hanne. smiley

Jeg håber på at det er noget som kan ordnes med ro og hvile, især da han havde det bedre i morges efter at have været lukket inde i nat. Var det ikke for påsken, så havde jeg nok valgt at se tiden lidt mere an efter at have set ham her til morgen, men ja... påsketakster...uha. Mine dyr har altid haft en fremragende timing. Påske, jul, søndage... osv.

• #11   27. mar 2013 God bedring med katten. Heldigvis er det sjældent, at det er rigtig alvorligt.

Og mange tak, jeg håber meget, at han kan blive rask igen, men ærlig talt så tvivler jeg en smule.

• #12   27. mar 2013 Rigtig god bedring med jeres katte - det er træls, når man har syge dyr smiley

• #13   27. mar 2013 Mange tak Bente.

• #14   27. mar 2013 Lige en lille opdatering. Har været ved dyrlæge, men hun kom til den samme konklusion som jeg. Vi kan ikke umiddelbart se hvad der skulle være galt, ingen ydre tegn på at der skulle være noget galt og røntgen viste heller ingenting, men... han har meget ondt, mere end han burde have ud fra hvad undersøgelserne viste. Så teorien er en meget slem forstuvning eller et hårlinje brud der ikke kunne ses på røntgenbilledet.

Han har fået smertestillende og antibiotika - for en sikkerheds skyld - og så skal han på meta-cam i mindst de næste tre dage og for så vidt muligt holdes i ro, med mindre han er meget ulykkelig over det.

Dyrlægen mente at det ville kunne tage lang tid før han var sig selv igen, men at han ellers ikke ville få nogle men.

Og så er jeg meget stolt af ham. Selvom han havde ondt hilste han pænt på dyrlægen og lod hende pille ved det dårlige ben uden at brokke sig. Det var kun da hun stak ham med bedøvelsessprøjten at han godt ville hjem, men igen ingen kløer eller tænder fremme.

• #15   27. mar 2013 Tak for opdateringen og rigtig god bedring med missen.

Vi tager til dyrlægen om lidt.

• #16   27. mar 2013 Mange tak. Jeg håber dyrlægen har gode nyheder til jer.

• #17   27. mar 2013 2 af mine marsvin blir 3 her til sommer, og puha jeg har det næsten helt skidt ved det... de blir jo i gennemsnit 5-6 år gamle, og mistede en sidste år på 4 år til kræft, så puha 3 år, i år, så nu begynder de snart at blive til ældre marsvin smiley

Meeeeeen jeg skal have flere, især når vi får udvidet deres plads, så har jeg fået lov til at udvide med et par stykker hihi
    Dyr er mit liv smiley

Min søn vil rigtig gerne have en "kæledyrs- slange" som han siger.
    Så en dag får vi nok en slange, da vi alle godt kan li dem, og har forklaret ham, at man ikke kæler med sådan en , men mest har den stående i et stort "bur" og har den ude et par gange, men ikke kæledyr som hunden/katten..
    Men det er fint..
    Tamrotter og fugle ku vi også tænke os haha

Men pt nøjes vi med hund, kat og marsvin...
    Jeg vil altid have dyr i mit liv, også selvom de blir syge eller går bort, det hører jo desværre til smiley

God bedring med missen smiley

• #18   27. mar 2013 Uha ja... det er over 30 år siden at jeg mistede mit første kæledyr (iøvrigt også et marsvin, der hed Snutte Snut Snutsen smiley ) og mente at det var uudholdeligt hårdt, men her sidder jeg så mange år efter med hund, 5 katte og 3 høns, så det er ikke sikkert at jeg bliver "klogere".

Vi havde nogle år hvor de virkelig faldt fra, to pga. alder, en på grund af sygdom - det var godt nok svært at komme gennem. Lige nu har alle dog en god alder og er sunde og raske - lige på nær det dårlige ben.

• #19   27. mar 2013 jeg havde på et tidspunkt 2 marsvin.. Den ene havde skrantet i noget tid, så jeg var klar over at den ikke ville holde længe.. så en dag kom jeg hjem og den lå død i buret. Mit andet marsvin, der havde rigtig meget betydning for mig, havde det fint.

Jeg tog hjem til min veninde, for at hente et andet marsvin til hende, (en unge).
    Da jeg kom hjem lå hun også død i buret og jeg var grædefærdig!!
    så først døde den ene, et et par timer efter, den anden.. det var sgu hårdt..

Så havde jeg i alt 6 på et tidspunkt, de 2 han unger blev solgt, og 1 døde jo så desværre af kræft.. så nu har jeg 3 tilbage.

• #20   27. mar 2013 og har (havde) en kastrat kat med dårligt hjerte, der gik hjemmefra smiley

• #21   27. mar 2013 Godt så .... godt det ikke var noget graverende galt .... og Held og Lykke med at holde den i ro ... det kan ikke være den nemmeste opgave ...

• #22   27. mar 2013 Lobar: Åh, det må have været forfærdeligt. smiley

hanne m: Ja, det skal nok blive interessant når han engang er helt frisk igen efter bedøvelsen og det går op for ham at det ikke længere gør ondt. Lige nu satser jeg bare på at han husker hvad en kattebakke er. Det er trods alt flere år siden han sidst har brugt en.

• #23   27. mar 2013 ja det var dælme hårdt.

• #24   27. mar 2013 Nej, det var ikke så gode nyheder. Det gode var, at han ingen feber har. Det dårlige er, at han sikkert har kronisk luftvejsinfektion. smiley

• #25   27. mar 2013 Smitsomt men ikke pokkers smitsomt. Han er i isolation, og han smitter kun via spyt.

• #26   27. mar 2013 smiley

• #27   27. mar 2013 Det er jeg ked af at høre Susanne.

• #28   27. mar 2013 Øv, gør mig ondt, Susanne smiley

• #29   27. mar 2013 Tak for forslaget med jorden. Har lige været oppe og smide i. Han har været ovre og kigge på bakken, så jeg har en fornemmelse af at han husker den, men indtil videre er der ikke kommet noget ud.

Han har fået lidt at spise og nu sover han igen. Det er ret træls stadigvæk at være så usikker på benene at man vælter når man prøver at gnide sig op ad folk.

• #30   27. mar 2013 Han er "ny", men han er 11 mdr. Han blev "smidt ud" og skulle gå som staldkat af tidligere ejer, da hun blev allergisk overfor katte.

• #31   28. mar 2013 Okay... han kunne ikke huske kattebakken eller også så var han stadig så omtåget at han ikke kunne nå derhen, så den stod på Rodalon vask kl. 1:00 om morgenen - og jeg kan godt lugte her til morgen at jeg ikke fik det hele med i går, så jeg vasker videre.

I mellemtiden er han blevet installeret i badeværelset, så er det da lidt nemmere at tørre op. Det er nu meget rart at have ham inde lidt. Han har fra killing af altid været den mest kælne af vores katte (og det siger ikke så lidt), men vi lægger ikke så meget mærke til det fordi han normalt kun dukker op til spisetid, når han er udenfor, men herinde... hold da op. Jeg havde helt glemt hvor ekstrem han er. smiley

Han ligger stadigvæk ned det meste af tiden, men er begyndt at støtte lidt på benet når han humper rundt.

• #32   28. mar 2013 Det lyder da lidt hyggeligt. Lige på nær natterengøringen

• #33   28. mar 2013 Blev røntgenbilledet taget, så man også kunne se, om lårknoglen var på plads i hofteskålen? Ved påkørsel/slag kan den nemlig slås ud af lejet, og det gør hammer-ondt.

PS: Du har vel ikke låg på kattebakken? - Hvis ja, så tag det af.

• #34   28. mar 2013 hanne m: Det er rigtig hyggeligt. smiley Jeg håber dog at han snart har det så godt, at han begynder at blive en pestilens for at komme ud. Man slapper jo aldrig helt af før de er på toppen igen.

*Natravnen*: Jeg ved faktisk ikke hvordan hun tog røntgentbilledet, men hun mente at problemet lå i poten/den nederste del af benet, hvilket også er mit indtryk, da han ikke siger noget til at man mærker ham omkring hoften og knæleddet, mens han helst ikke vil have at man rører ham længere nede.

Men jeg vil da have det i baghovedet, tak. Det er altid godt at være åben overfor andre muligheder, sådan at man ikke kører i samme rille hvis den første diagnose ikke viser sig at holde stik. Aftalen med dyrlægen var at jeg ville ringe på mandag hvis der ikke var tegn på forbedring og gør jeg det, så vil jeg da lige spørge hende om det.

Lige nu virker det til at gå den rigtige vej, han kommer for at snakke hver gang vi går derud, han støtter mere på benet, og han har spist og drukket lidt.

Der er ingen låg på bakken, og jeg har endda fundet hans gamle killingebakke frem. Han har ikke gjort noget igen, hvilket i sig selv er lidt bekymrende, men han har selvfølgelig ikke fået særligt meget i sig de sidste par dage - og det var en ordentlig tår han kom af med i går.

• #35   29. mar 2013 Lige en sidste opdatering her fra. Det ser ud til at vi er ovre det værste. Det begyndte med at han tog sig en ordentlig tår vand i går aftes for første gang siden jeg havde haft ham under opsyn. Et par timer efter kom han af med både stort og småt - i bakken, og her til morgen virker han friskere og mere veltilpas.

Jeg lagde lidt fra indekattenes bakke i hans og det fik gang i hukommelsen. smiley

• #36   29. mar 2013 Dejligt så bliver det en god påske

• #37   29. mar 2013 Ja, nu kan jeg endelig slappe af. Har været lidt af et nervevrag siden tirsdag aften. smiley

• #38   29. mar 2013 Skøn opdatering smiley

• #39   29. mar 2013 Dejligt at høre M.I smiley

Hvordan går det med din lille misser, Susanne?

Kommentér på:
Så står den på dyrlæge.

Annonce