{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

At være lillesøster.... {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der oplever, at når man er lillesøster, så er det ikke altid at nyheder omkring ens søskende kommer fra forældrene??
Jeg oplever det tit.... og selvom jeg og mine brødre har et godt forhold til hinanden, så er de ikke altid lige gode til at dele deres nyheder. Heldigvis, så er jeg rigtig god til at regne tingene ud, og nogle gange ved jeg ting før de egentlig sker.

Sidste efterår, gik min ældste bror og hans kone fra hinanden. De er stadigvæk gode venner og hjælpes ad med de tre børn de har. For nogle måneder siden fandt jeg ud af, at han har fundet en anden. Jeg vidste, at der ikke var andre i familien som vidste det, og jeg havde lidt blandede følelser omkring det. Jeg har ondt af hans børn, men et sted er jeg også glad for, at han er blevet gladere igen. Er det forkert at være sådan? Skilsmisser er ikke noget der sker så tit i min familie, så det er lidt af en omvæltning.

Jeg har egentlig den holding, at han er en voksen mand, der selv kan tage beslutninger, og det er ikke mit arbejde at dømme om det han gør er forkert eller ej. For et par måneder siden afslørede jeg overfor min bror at jeg godt vidste han havde fundet en anden. Det er først her for nylig, at han er fortalt mine forældre og min anden bror det. Hans eks ved vidst ikke noget endnu, og min mor vil ikke møde den nye før at min bror har fortalt hans eks at han har fundet en anden.

Jeg ved egentlig ikke helt præcis hvad jeg vil med det her... havde vidst bare brug for at få luft.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At være lillesøster....
  • #1   29. mar 2013 Jeg forstår overhovedet ikke den tilgang i har til det?
    - Hvorfor er det synd for børnene at deres far har fundet en ny kæreste? Hellere have skilte forældre der er glade hver for sig end ulykkelige sammen.

Desuden så skal man altså ikke glemme sit kærlighedsliv/behov bare fordi at man har børn også er blevet skilt.

• #2   29. mar 2013 Helt enig med Anya. Dog synes jeg det er fair at dine forældre ikk vil møde den nye førend eksen har fået det at vide.

• #3   29. mar 2013 Forstår heller ikke hvorfor at det st han har fundet en ny partout = at det er synd for hans børn .

Jeg går rundt og opfordre mine skilte forældre til at finde sig nogle dejlige mennesker at dele deres liv med, og det gjorde jeg også kort tid efter de blev skilt da jeg var meget yngre !!!

Mht til lillesøsterforholdet , så er jeg den mindste af 5 i alt, og jeg synes det er greeeat smiley

• #4   29. mar 2013 Børnene er 3,5 år. Jeg er helt enig Anya. Hellere have skilte forældre der er glade hver for sig end ulykkelige sammen. Det er bare svært, når f.eks. den ene af pigerne kommer hen og siger til mig: Jeg savner min far. Hvad gør man i sådan en situation?

Som jeg nævnte i det jeg skrev. Så har jeg den holding, at han er en voksen man der kan tage sine egne beslutninger, og at det ikke er mit job at dømme ham. Jeg er glad for, at han er blevet gladere smiley Men det ændrer ikke på at det er en underlig situation, i sær fordi det hele er så nyt. Jeg tror han fandt hende mens han var sammen med sin eks.

• #5   29. mar 2013 Det var godt at I kunne bevare kontakten Mark smiley Det er også det jeg håber for mine to niecer og ene nevø fremover, at de kan holde kontakten med begge forældre. Det er jo trillinger de har fået, som vidst også tager en del på et forhold.
    Mit spørgsmål var også, om det er forkert af mig, at have den tilgang til det, at så længe min bror er blevet gladere, så er jeg glad. Som jeg sagde til ham, så skal man ikke blive sammen for alt i Verden, og heller ikke leve sit liv på vegne af andre. Så længe han sørger for at hjælpe til med børnene. smiley

• #6   29. mar 2013 Så svare du " Jamen det kan jeg godt forstå - det betyder at du elsker ham og jeg er sikker på at han også elsker og savner dig"

Også kan i snakke lidt om hvonår de skal ses igen, hvad de skal lave osv - savn er en god ting at føle og man må gerne savne hinanden smiley

• #7   29. mar 2013 Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med "Er jeg den eneste der oplever, at når man er lillesøster, så er det ikke altid at nyheder omkring ens søskende kommer fra forældrene?? "

Synes du da at nyheder om dine søskende burde komme fra dine forældre?
    Jeg fortæller min lillesøster meget mere end jeg fortæller mine forældre, og jeg fortæller hende det jeg synes hun skal vide (:

• #8   29. mar 2013 Anja - også her, mig og min søster specielt, fortæller hinanden aaaaaalt smiley lidt for meget nogle gange men vi har begge en voldsomt dårlig hukommelse så det meste ryger ud igen smiley

Til gengæld er min stoebror, det dovne beskedne skrov, så dårlig til at fortælle nyheder - så ham får 3 12 taller på universitetet og skal flytte sammen med kæresten før han pipper lidt om det..,.. Haha

• #9   29. mar 2013 Anja C: Nej.... det er netop det jeg er lidt træt af, at nyhederne omkring mine brødre for det meste kommer igennem mine forældre. De kan ikke finde ud af at fortælle mig noget. Tror også det er derfor jeg er blevet ret god til at regne tingene ud - endda nogle gange før de har fortalt det.

Mark... det er ikke mine børn smiley Men min brors smiley

• #10   29. mar 2013 [*F & Z *]: Haha præcis, synes det er skønt med sådan et forhold ! (:

Anne P: Arrh på den måde ! (: Jamen fortæller du dine brødre dine "nyheder", og snakker i ellers ofte sammen ? (:

• #11   29. mar 2013 Rikke: Nej... det er der man godt kan føle sig lidt uden for til tider. Også invitationer til fødselsdage hos mine brødre - de kommer gennem mine forældre. Men måske det bare er min familie der er mærkelig på det punkt. Jeg er 31, og mine brødre er 36 og 39 år.

• #12   29. mar 2013 Anja C: For det meste fortæller jeg dem mine nyheder. Og inviterer dem også selv. Har ikke behov for at sende invitationer til mine brødre gennem vores forældre. smiley

• #13   29. mar 2013 Lol Mark smiley :) Er der røget lidt for mange påskeøl ned? smiley Hi hi smiley

• #14   29. mar 2013

LOL Mark, lidt kær fejl at lave smiley

Sov godt smiley

• #15   29. mar 2013 Fordi HG er fænglende smiley ;) hihi

• #16   29. mar 2013 Mark: Fordi man bliver afhængig af HG smiley smiley

• #17   29. mar 2013 DET kan man godt - bliver jeg ofte omkring kl 1-2 stykker, også træt igen kl 3 smiley

Dog tror jeg at det kommer lidt tidligere idag, blev vækket kl 5:30 af baby i morges sååå...

• #18   29. mar 2013 Jeg kan godt forstå du synes det er træls at få invitationer osv gennem dine forældre, men hvis det er sådan det altid har været bliver det måske lidt svært at lave om på. Hvis du gerne vil have mere direkte kontakt til dem ville jeg nok ringe jævnligt bare for at sludre og høre hvordan det går med dem, og måske spørge om ikke i skal mødes til en kop kaffe eller noget (:

• #19   29. mar 2013 Den er 38+2 og stadig i maven smiley hehe - men han er en lille aktiv hyper baby så nooogengange går det boksetræning i den på nogle lidt uheldige tidspunkter smiley

sorry Anne, nu kom vi lige væk fra dit ellers fine og vigtige emne smiley

• #20   29. mar 2013 Anja C: Ja.... Må vidst hellere til at vise noget mere initiativ selv også. Vi er gode til at snakke sammen til familiesammenkomster f.eks. Jeg ved ikke om det ville være noget andet hvis jeg f.eks. havde en søster. smiley Hvis du kan følge mig? smiley

• #21   29. mar 2013 F & Z: Det er helt okay smiley :)

Mark.... Du kan låne en af mine mange niecer og nevøer. Er sikker på at mine brødre gerne låner ud i ny og næ når de har brug for pause, hehe

• #22   29. mar 2013 Hahahahahaha ååååh hvor er du sjov Mark smiley :D

Mn nej, sølle 12 dage til termin idag, hvis jeg går tiden ud smiley

• #23   29. mar 2013 Anne P: Helt sikkert, tror heller ikke jeg ville dele nær så meget med en bror som jeg gør med min søster ! (; Nogle ting kan mænd jo bare ikke forstå :b

• #24   29. mar 2013 Mark: Der er tre styks på 3,5 år ( 2 piger og 1 dreng), og så er der tre styks på 5 år ( 3 drenge smiley )

• #25   29. mar 2013 Anja C: Lol ja, det er rigtigt. Må tilstå at ind imellem gad jeg godt have en lillesøster eller en storesøster også smiley

• #26   29. mar 2013 Tjah, Anne. Jeg er den lille og min søster fortæller mig alt det hun mener jeg skal vide når hun vil dele det - og omvendt.

vi er tætte og deler alt. Til gengæld er mine forældre og jeg på en need-to-know-basis. Jeg har set en mand i et halvt års tid, og mine forældre har ingen anelse om at han eksisterer. Min søster har derimod mødt ham en enkelt gang..

Måske dine søskende ikke har behov for at dele så personlige ting med dig?

• #27   29. mar 2013 Mark: He he. Kunne være de skulle hyre dig som baby sitter i ny og næ. De tre ældste bruger ikke ble længere, og 2 af de yngste har også lært ikke at bruge dem efterhånden. Kan ikke helt huske med den tredje smiley

• #28   29. mar 2013 AnjaCS: Det er der en mulighed for. Måske jeg i deres øjne bare er en lillesøster der ikke behøver at vide det hele. Der mit dilemma så kommer ind er, når jeg så VED ting før de overhovedet har sagt det til mig smiley Det kan være lidt frustrerende til tider.

• #29   29. mar 2013 Snak med dem om det ? Giv udtryk for at du , hvis de tillader det, altså gerne vil være endnu mere med så at sige ?

Jeg har måtte slå lidt til min storebror, er skida snart bange for at ham og hans søde kæreste får børn uden at vi ved det smiley LOL

Mark - tusind tak smiley me SO happy smiley

• #30   29. mar 2013 Ja, må vidst tage et par alvorsord med mine brødre, hehe smiley

• #31   29. mar 2013 Hihihi håber han lytter smiley ;)

Også lige igen - sov godt smiley :)

• #32   29. mar 2013 Sov godt Mark smiley

• #33   30. mar 2013 Maaaark - det var jo kun en lur smiley

Men NU går jeg i seng - haha

• #34   30. mar 2013 Jeg har en storesøster, to lillesøstre, og en lillebror... Der er 12 års forskel på mig og min yngste søster, men jeg taler altså med hende om stort set alt. Det samme med min storesøs (som i øvrigt er min eneste "hel" søster)..

Her er det min far der kæder familien sammen, jeg vil dog sige at som regel ringer mine søskende til mig og fortæller "nyheder" før de fortæller noget til resten af familien. Det er mig der sørger for at familien mødes og jeg holder også styr på alle detaljer - jeg arrangere både fødselsdage, jul, nytår etc..
    Jeg tror at det handler om kulturen i familien. Har du prøvet at sige til dine brødre at du synes det er irriterende?

• #35   30. mar 2013 Mommy: Nej, jeg har ikke sagt noget omkring det. Tror også det handler lidt om, at vi i min familie ikke er så gode til at dele følelser og den slags, men det kunne være jeg skal i gang med at bryde det mønster lidt.
    Min mor er den der sørger for at vores familie mødes. Men vi søskende er vidst lidt for lade til at tage initiativ til at ses. Min ældste bror bor oppe ved Viborg, og min yngste storebror bor i Randers. Men det burde vel kunne lade sig gøre smiley

Kommentér på:
At være lillesøster....

Annonce