1.066 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

salg af brugt ting salg af brugt ting

jeg har solgt en vaske maskine / tørre tumbler, og fyren og hans far var og kikke på maskinen, de spurgte om jeg havde kvitering på den, men da jeg er flyttet meget på det sidste er den blevet væk i rodet..
den var ikke sat til da de så på den og jeg sagde at de desværre ikke kunne se den sat til (da jeg havde sat min nye maskine til) det var iorden sagde de, maskinen virkede 100 % inden jeg valgte at få en alm. vaske maskine og det fortalte jeg også til dem.
de ville meget gerne købe den og tog den med med det samme, men efter en lille md. får jeg en besked om at maskinen ikke virker og han har fået elektriker på, vi snakker lidt frem og tilbage om det og så skriver han igen her for nylig at nu har han fået den lavet og det har kostet 2200 kr. ( de gav 2000 for maskinen, 4 år gammel)
og nu truer de med politi for salg af hæler vare pga jeg ik kan fremvise kvittering og de vil ha jeg skal betale halv delen tilbage altså 1000 kr.
hvordan vil i mene jeg står ??
vil i ik sige de har købt den som be set og kan ik kræve noget ??
seriøse svar tak.. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  salg af brugt ting
  • #1   31. mar 2013 Det er salg mellem private, så de kan i princippet ikke gøre så meget....
    Den med hælervarer tror jeg skisme de får svært ved at få kørt igennem... For de har jo købt den, så de ville også blive straffet...

• #2   31. mar 2013 umildbart er der ikke noget der hedder købt som beset, og du hænger på det. MEN hvis de selv har valgt at bestille en elektriker UDEN at spørge dig og FÅ en skriftlig godkendelse af dig. Så kan de ikke på samme måde kræve at du betaler. Fordi du har ret til selv at udbedre skaden.
    Så jeg bede ham falde ned, og hvad så hvis han melder dig? De kan ikke dokumentere den er stjålet. Du har (regner jeg med smiley ) din ting i orden, og selvfølgelig sælger du ikke hæler varer.

• #3   31. mar 2013 Den er købt som beset. Færdig.

• Mona Ø
    Mona Ø Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 2 Emner: 8 Svar: 101
    #4   31. mar 2013 Den er købt som beset, af hvad jeg kan læse mig frem til.

Det bare sur røv for køber, desværre.
    Og igen den har jo virket i en måned, hvordan og hvorledes de ellers har haft "behandlet" den er jo ikke din hovedpine.

• #5   31. mar 2013 Den er købt som beset, og det er ord imod ord..

• #6   31. mar 2013 Og jeg vil synes det er rigtig dumt at betale pengene tilbage, fordi så kan de blive ved med at komme og insistere på at det er det ene og det andet galt.
    Jeg vil nok prøve at sige: sådan er det at købe brugt. Man ved ikke hvor lang tid det holder. Og hvis man absolut vil vide sig sikker, så skal man gennem teste det, og selv der kan det gå i stykker lige efter.
    De skal dokumentere at fejlen var der ved køb. Det kan jo være de ikke har transporteret den korrekt (efter anvisninger) efter de havde købt den.

• #7   31. mar 2013 mona, nej den har åbenbart ikke haft været sat i den månede,men først efter en md. de har haft elektriker på for så finde ud af den ikke virker....

• #8   31. mar 2013 jeg har mine ting på det rene selvfølgeligt.

de transporterede den på trailer, liggende, men ja ved ik hvordan de har gjort ellers....

• Mona Ø
    Mona Ø Tilmeldt:
    mar 2013

#9   31. mar 2013 okay. forstod det som den virkede i 1 måneds tid.

Men uanset hvad er den købt som beset, og det er påstand mod påstand.

Forstår iøvrigt heller ikke hvorfor DE (køberen) ikke har testet den da de kom hjem.

Men igen du har en god "sag" , bare ærgerligt med al den hovedpine der sikkert kommer ud af det.

• #10   31. mar 2013 ja det er nemlig rigtig træls og har da ik lige lyst til at blive meldt til politiet...

• #11   31. mar 2013 Sakset fra forbrug.dk

Private handler

Hvis du køber brugte varer af en anden privatperson, kan I godt aftale, at der ikke er reklamationsret på varen. Hvis du køber en vare uden reklamationsret, må du undersøge varen grundigt, før du køber den.
    Reklamationsretten følger varen

Hvis du af en privatperson køber en brugt vare, der er under to år gammel, er der stadig reklamationsret på den, hvis den oprindeligt er solgt af en erhvervsdrivende i Danmark til en forbruger. Du skal derfor sørge for at få den oprindelige kvittering med, når du køber varen. Hvis der stadig er en gældende garanti, skal du også have garantibeviset, hvis du vil kunne udnytte garantien. Det samme gælder, hvis du fx bytter tøj med dine venner eller får en brugt vare
    Reparation af en brugt vare

Sælgeren har som udgangspunkt lov til at prøve at reparere en mangel ved en vare, der er solgt brugt. Når sælgeren skal reparere en brugt vare efter reglerne i købeloven, må han gerne bruge brugte reservedele. Han må fx gerne udskifte motoren i en bil med en anden brugt motor. Den brugte reservedel skal dog svare til resten af varen i alder og slid. Han må altså ikke sætte en meget gammel og meget slidt motor i en nyere og mindre slidt bil.

• #12   31. mar 2013 der er vist noget med nogen sikkerheds skruer de skal i når den transporteres især hvis den ligger ned mener jeg

• #13   31. mar 2013 han startede med at skrive at den ik virkede 9/2, så han er da os pænt længe om det...

• #14   31. mar 2013 Bare sig til ham at det var ærgerligt...

• #15   31. mar 2013 han skriver printeren er brændt af i den ??? nogen der har forstand på det ??

• #16   31. mar 2013 Print pladen... Det kan være sket da de har sat den til...

• #17   31. mar 2013 han skriver en elektriker siger den var brændt af da de købte den...

• Mona Ø
    Mona Ø Tilmeldt:
    mar 2013

#18   31. mar 2013 mon den pågældende elektriker er i familie med vedkommende.. hmm hmm....

• #19   31. mar 2013 hmmm ja jeg ved ik hehe

• #20   31. mar 2013 Ifølge købeloven er der ingen garanti eller returret for handel mellem private medmindre andet er aftalt. Længere er den ikk.. Slut prut! smiley

• #21   31. mar 2013 Hvor har du købt maskinen? De fleste firmaer gemmer deres salgslog i omkring 5 år, så du kan i realiteten gå ind i butikken og prøve at få fremskaffet en kopi af kvitteringen.

Desuden ville han da absolut ikke få noget ud af at melde dig for hæleri, for hvis du har dit på det rene kan politiet jo selv gå ind og fremskaffe en kopi af kvitteringen og så er det jo lidt samme resultat som i det første jeg skrev smiley

Tilføjelse: http://www.dkr.dk/h%C3%A6leri-2 så holder han nok mund smiley

• #22   31. mar 2013 Det kan en elektriker ikke sige på nogen måde, med mindre denne elektriker er tilkaldt FØR de prøver at sætte strøm til.

Der er så 2 scenarier

1: De betaler en for at komme og tjekke en brugt vaskemaskine inden der sættes strøm til, hvilket er meget usandsynligt

2: De kender elektrikeren, kunne være sandsynligt, men så er denne elektrikers udsagn ikke meget værd.

Disse ting skulle han kunne bevise, men det er efter min mening meget tvivlsomt, siden han prøver at true dig til at betale xxx kroner, med at ville melde dig for hæler virksomhed.
    Hvis han har betalt 2000 for en 4 år gammel vaskemaskine kommer han så nok ikke langt med det da du kan få ny til 2500, og lidt dyrer modeller til 3 og 4000 på tilbud, hvilket reelt måske gør det til en lidt dyr brugt.
    Det var jo noget andet hvis du solgte ham en sprit ny til 500,-

Mht at vise garantibevis osv. er også irelevant da maskinen er over 2 år. Og der er ingen krav om yderligere tilkøb af forsikring.

Mit gæt er at de har fået maskinen hjem og sat den til og så har den kørt i en mdr. og er så brændt sammen og er efterfølgende utilfreds med at de har været så dumme at købe en brugt maskine.....................skal forståes som det er deres mening ikke min.......

Kommentér på:
salg af brugt ting

Annonce