{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

mad-tråden {{forumTopicSubject}}

Hej.


Jeg er i den situation, at jeg simpelthen ikke gider lave mad for tiden. Min lyst til at stå og hygge i køkkenet er simpelthen forduftet, efter jeg gik en måneds tid på Hotel- og Restaurantskolens grundforløb til ernæringsassistent.

Kæresten er bestemt ikke god til at lave mad, så det er mig, der står for madlavningen til daglig, og spise skal vi jo, så jeg må komme ud over min madlavnings-lyst-blokade.

Samtidig er jeg ikke synderlig sulten for tiden og har ikke rigtig lyst til mad i det hele taget, hvilket jo bestemt ikke hjælper på noget som helst..

Er der noget, jeg kan gøre?


Jeg vil gerne lave madplan for at spare penge, få lidt variation samtidig med at prøve at holde styr på, hvad vi egentlig går og spiser.

Må jeg se jeres madplaner?

Og til slut: Hvad skal I forskellige have at spise i aften?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mad-tråden
  • #1   2. apr 2013 iaften står den på noget så simpelt som pitabrød smiley
    Har ingen madplan


  • #2   2. apr 2013 Vi skulle have haft oksemørbrad, men det var umuligt at opdrive...
    Så nu henter vi et par lækre burgere i stedet - hjemmelavet bøffer og speciel dressing, rigtig mums. De koster kassen, men er noget af det bedre fastfood..

    Skal liges siges vi har bryllupsdag, vi plejer ikke sådan at mæske os i mørbrad på en højhellig tirsdag, men vi vil hellere bruge pengene på et godt stykke kød, fremfor at gå ud og spise


  • #3   2. apr 2013 Min madplan for denne uge er således:

    Mandag: Lasagne
    Tirsdag: Lasagne
    Onsdag: Tortellini og kødsovs
    Onsdag: Tortellini og kødsovs
    Torsdag: Suppe
    Fredag: Grøntsagstærte
    Lørdag: Grøntsagstærte
    Søndag: Grøntsagstærte

    Grunden til meget af det er det samme er, at jeg spiser rester i samme uge som det bliver lavet smiley Jeg er heller ikke fan af, at skulle stå og lave mad hver eneste aften. Og så er der kun mig i husstanden smiley


  • #4   2. apr 2013 Vi laver hver måned madplan for en måned og smider pengene i kurverter med indkøbslister så vi ikke skal tænke på det. herunder er til en måned:
    Idag tæller ikke med da jeg har fødselsdag. Fra 16-21/4 er heller ikke med da jeg er indlagt der. Men ellers:
    Dato: ret:
    3: coleslaw og hakkebøf
    4:medister og flødekartofler
    5: fyldt kalkunbryst + Tzatiki
    6:Boller i karry + ris
    7: Kyllingelasange.
    8: hjerter i flødesovs
    9:kylling masala + Tzatiki
    10:selleribøffer+råkost
    11:svensk pølseret
    12:pastasalat med tun og tomat
    13:Ovnbagte rodfugter + bøf
    14: blomkålsgratin og krebinetter
    15: flæskesteg + flødekartofler
    22:cremet pasta med kylling
    23:Fiskefrikadeller med kartofler og gulerod
    24: Tomatsuppe med basilikum med flute
    25: milionbøf med kartoffel/blomkålsmos
    26: Hakkebøf med bernaice og broccoli.
    27: Lakse-broccoli gratin evt. med salat.
    28:Lasange med kylling og gulerod.
    29:svensk pølseret
    30: cremet pasta med kylling.


  • #5   2. apr 2013 I aften står den på deller og kartoffelsalat

    de andre aftenener har vi fået eller skal have:
    hel kylling med tofler og sovs
    Chicken curry
    Andebryst med rødvinssauce
    Pizza med blandede ting fra køleren
    Kyllingebryst med bagte kartofler

    vi handler efter tilbud og lægger normalt plan for en uges tid ad gangen, med udgangspunkt i tilbudsvarerne


  • #6   2. apr 2013 Jeg gad godt spise hos dig Sarah smiley He he smiley Det ser lækkert ud smiley

  • #7   2. apr 2013 vi skal have flødekartofler, marineret kyllingeinderfilet og salat i aften

    derefter denne uge:

    frikadeller med coleslaw
    wok med kylling og div. grøntsagsrester
    pitabrød med salat og hjemmelavede nuggets
    lasagne med salat


  • #8   2. apr 2013 Tirsdag: Deller m/ salat og couscous
    Onsdag: rester
    Torsdag: Rugbrød (kommer sent hjem)
    Fredag: Fisk med grøntsagsbund
    Lørdag: Rester
    Søndag: Krydderskinke med bagte rodfrugter og tzatziki
    Mandag: Rester
    Tirsdag: Rugbrød (kommer igen sent hjem)

    Og så er jeg ikke nået længere smiley
    Men her er lidt forslag:
    Kylling i karry
    Stegt kylling med spidskålssalat
    Krydrede kyllingedeller med linsesalat
    Wok med oksekød, sukkerærter og champignon
    Tærte med broccoli, skinke og asparges. Hertil salat
    Krydderstegt nakkekam med bagte rodfrugter og champignon sauce
    Høns i asparges
    Stegt torsk med lynstegte grøntsager


  • #9   2. apr 2013 Ugens madplan:

    Tirsdag: Grillet kyllingebryst m salat og flute
    Onsdag: Farseret peberfrugt m ris
    Torsdag: Frikadeller m kold kartoffelsalat
    Fredag: Chicken Cordon Bleu m grønsager
    Lørdag: Bøf i folie m flødekartofler/-grønsager
    Søndag: Grillet kyllingebryst m bagt kartoffel og grillede grønsager
    Mandag: Svensk kyllingeret

    Ellers er jeg da klar til at stille hos Sarah nogle dage i denne måned smiley


  • #10   2. apr 2013 Tina - Rigtig stort tillykke! Så er det også på sin plads med ekstra lækkert! smiley

    Sarah - Har du et ca-beløb for, hvor meget der bliver brugt på mad med din plan?

    Jeg kunne godt tænke mig opskrifter på følgende:

    - fyldt kalkunbryst
    - Kyllingelasagne
    - kylling masala
    - cremet pasta med kylling
    - Lasagne med kylling og gulerod.

    - Chicken curry

    - hjemmelavede nuggets

    smiley


  • #11   2. apr 2013 - Krydderstegt nakkekam med bagte rodfrugter og champignon sauce

    - Svensk kyllingeret


  • #12   2. apr 2013 Jeg er endelig efter lang tids dovenskab kommet i gang med madplan igen, og her er hvad jeg har ind til videre.

    Uge 14
    Mandag: Millionbøf
    Tirsdag: Tacotærte med salat
    Onsdag: Rest fra tirsdag
    Torsdag: Frikadeller med spinatsouffle
    Fredag: Frikadeller med kartoffelgratin
    Lørdag: Lasagne med salat
    Søndag: Rest fra lørdag

    Uge 15
    Mandag: Kyllingefilet med ostegratineret broccoli
    Tirsdag: Tortellini med bacon i fløde
    Onsdag: Pastafad m. oksekød/broccoli
    Torsdag: Rest fra onsdag
    Fredag: Dampet laks med sauce af grønne asparges fra app
    Lørdag: Kødsovs med kartoffelmoslåg
    Søndag: Karbonader med bønner og porre-kartofler fra app

    Uge 16
    Mandag: Ravioli med kylling og spinat i fløde
    Tirsdag: Laks med karrysmør og bønner fra app
    Onsdag: Stegt kylling med hollandaise sauce fra app dertil ris og sukkerærter
    Torsdag: Æggekage med kartofler, bacon og purløg
    Fredag: Samosaer
    Lørdag: Græsk farsbrød med græske kartofler og tzatziki
    Søndag: Gullash med kartoffelmos


    For jer giver det nok ikke helt mening når der står "fra app", men det er altså fordi jeg har en app med opskrifter smiley


  • #13   2. apr 2013 uh .. ikke så meget vores mad budget på 4000 om mdr dækker ALT mad, shampoo, vaskepulver, rengøringshalløj, toiletpapir, mad til marsvin,katte, undulater, fornøjelser som f.eks bifture, bowling osv. men nærmere kan jeg ikke komme det.

  • #14   2. apr 2013 Jeg laver selleribøffer i dag, og jeg glæder mig allerede smiley

  • #15   2. apr 2013 A&D - hvad er det for en app?

    Sarah - Ok. Det lyder da som et budget, vi kan være med på herhjemme så smiley


  • #16   2. apr 2013 Igår fik vi risengrød (nemt og billigt) Idag har vi fået nogle bøffer fra fryseren der skulle spises nu!

    Onsdag: kotteletter med wokgrønt og ris
    Torsdag: sesame chicken m. Ris og coleslaw
    Fredag: pasta og kødsovs
    Lørdag: græske deller m. Kartoffelbåde og hummus.

    Normalt kører jeg med madplan fra lørdag til fredag. I denne uge er det lidt dum en uge for min mand skal både lave mad onsdag og fredag. Han tror han skal dø!
    Jeg er på indkald fredag/lørdag så lørdag var nødt til at være planlagt for jeg får først handlet ind søndag:(
    Med en lille søn og to hunde er det blandt andet tiden der er knap, så jeg er nødt til at handle så lidt som muligt, så jeg har mere tid til min familie og alle de andre gøremål!




  • #17   2. apr 2013 Den hedder Aftensmad. En rød firkant med en kniv og gaffel. Den er super god og der er masser af lækre opskrifter. Og den er selvfølgelig gratis smiley

  • #18   2. apr 2013 A&D - Den downloader jeg da lige, fedt smiley

  • #19   2. apr 2013 hjemmelavet nuggets:

    500 g kyllingbryst/inderfilet i passende stykker lægges i kærnemælk i mindst 12 timer i køleskabet. kødet tages op og duppes tørt vendes herefter i knuste tuc-kiks, enten de almindelige, eller den med chilli og kan steges på panden, eller i ovnen, hvis du pensler/sprøjter olie på bagepapir, og derefter på den side der vender op.


  • #20   2. apr 2013 Det kunne være, jeg skulle hente den igen så. Jeg syntes nemlig ikke, jeg fik brugt den, så slettede den smiley

    kaj - risengrød kommer også på planen her hos os med jævne mellemrum smiley



  • #22   2. apr 2013 Karin - tusind tak! Det lyder faktisk rigtig lækkert. Det skal i hvert fald prøves smiley

  • #23   2. apr 2013 Mette - Pas ENDELIG på med ikke at lade æggene få for meget varme i for lang tid!

    Det er ikke lykkedes for mig at lave det rigtigt endnu.


  • #25   2. apr 2013 Nakkekam krydres med salt, peber og timian. Både frisk og tørret kan bruges. Steges i ovn ved 180 grader i 1,5-2 timer (tror jeg :-)) Der hældes lidt vand ved så der er lidt sky til saucen.

    Rodfrugter ordnes. Krydres med salt, peber og evt timian. Vendes med olie og bages i 30-40 min sammen med stegen (i seperat fad hvis der er rødbeder med).

    Champignoner ordnes og steges i gryde til de begynder at "synge". Herefter tilsættes lidt smør og evt et fint hakket løg. Stege skyen sies og hældes ved. Evt lidt fløde og mælk hvis mere sauce ønskes. Jævnes og smages til. Evt lidt ribsgele. Er der brugt fløde så tilsæt lidt citronsaft...det tager lidt af det fede smiley Man kan også lave en opbagt sauce med skyen og så tilsætte svampe blandingen...det er hvordan man synes det er nemmest at lave sauce smiley

    Helt klassisk består en champignonsauce af champignon, smør og fløde...mmm men ikke godt for sidebenene smiley


  • #26   2. apr 2013 Linda - det lyder faktisk lækkert smiley

    tak smiley


  • #27   2. apr 2013 Velbekommen smiley Her bruger vi tit nakkestegen til alt muligt smiley Har du en stegeso? Ellers kan en gryde på komfuret også gøre underværker for sådan en fætter smiley Har flere forslag til nakkestegen hvis du lyster smiley

  • #28   2. apr 2013 Vil bare lige sige........ Nu er der jo ingen , der er født med at kunne lave mad....
    Så når der er nogen der skriver..... Min kæreste / mand / kone kan ikke lave mad, så det står jeg for...selvom jeg egentlig ikke har lyst hver dag...

    Hvorfor det ???..........ALLE kan lære at lave mad... både mænd og kvinder.... så hvis kæresten ikke kan / gider.... så må h*n enten lære det.... eller sulte.....:)


  • #29   2. apr 2013 Her har kæresten lært at lave mad smiley Og han er pave stolt når han laver noget lækkert smiley Jeg guider hvis han spørger...og står for sovsen smiley

  • #30   2. apr 2013 NITTIB: Haha... Min mand kan såmen godt lave mad, men han hader det, og jeg er utilfreds med tempoet, kan ikke blande mig helt uden om og sjældent særlig tilfreds med resultatet. SÅ her står den vidst for egen regning, og det må vidst være op til os selv selvom det ind imellem hænger mig langt ud af halsen .!

  • #31   2. apr 2013 Svensk kyllingeret er det samme som svensk pølseret bare med kyllingestykker i stedet for pølser, da vi ikke kan lide pølser her i huset smiley

  • #33   2. apr 2013 Det endte med pip på dåse her idag med kartofler og lagkage:)



  • #34   2. apr 2013 nej nej smiley

Kommentér på:
mad-tråden

Annonce