Barske film? {{forumTopicSubject}}
Ja kender I det at en scene fra en film bare sætter sig fast i hjernen på en, og man bare ikke kan få det ud af hovedet?
Jeg så med en gruppe igår filmene ``Drengen i den stribede pyjamas´´ og ``Der Untergang extended´´ - det fortryder jeg sgu nu, på en måde, hold op de var sørgelige og jeg er ellers ikke en der sidder og tuder snot til film. Af en eller anden grund var det en scene fra Der Untergang hvor Joseph Goebbels kone slår sine 6 børn ihjel for at "beskytte" dem der fangede mig. Har bare sidde og læst hele natten om netop den sag, da det jo er sket i virkeligheden, men det har ikke gjort det meget bedre. Bare tanken om den scene giver mig stadig kuldegysninger og den påvirkede mig (barnløs) mere end min veninde som har 3 børn, selvom hun også fældede en tåre. Føler mig helt tosset nu, haha.
Det er dog stadig to film jeg klart kan anbefale at se, hvis det ikke allerede er gjort.
Er der nogle film/scener I finder specielt barske at se?
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
American History X
Die Welle (The Wave)
The life of David Gale
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 64
Så "Human Trafficking" forleden dag. Den var barsk synes jeg, Puh ha' på den ene side kunne jeg slet ikke slippe den igen, endte med at se alle tre timer i træk,og på den anden side havde jeg ønsket jeg slet ikke havde set den. Virkelig en skæmmende skildring af hvordan kvindehandel foregår verden rundt.
"Anklaget" og "himlen falder" er også gode danske film i min verden, de sætter også spor og får en til at tænke en ekstra gang over det samfunds grusomheder der foregår.
jun 2012
jun 2012
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 393
En anden film, om har berørt mig for nyligt, er "De Urørlige", kan kun anbefale den.
En anden film, der har gjort et dybt indtryk på mig, er "My Sisters Keeper" - fantastisk!
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.446
Hotel Rwanda
En Verden udenfor
Den grønne mil
Alle ovenstående kan jeg anbefale hvis du vil se en barsk film. Thunderheart har jeg aldrig kunne få ud af hovedet igen. Ja, heller ikke de andre, men for mig er Thunderheart en særlig en.
jul 2007
jul 2007
Thunderheart er mildere i det, men Bury my heart at wounded knee..... Den ER barsk.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 883
Generelt bare autentiske film, med sørgelige skæbner.
Fiktive film fanger mig kun i øjeblikket, især dem med dyr, men det er ikke nogle jeg går og tænker på i længere tid..
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Livet er smukt
Et smukt liv
Missisippi Burning
.... der er mange.
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 746
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.753
Puuuuh hvor er den film bare ubehagelig. Den sætter sig simpelthen så dybt i en, for fortællingen er så hård at man ikke kan lade være med at være enormt medfølende. Jeg lavede den fejl at se den alene, men jeg måtte ringe til min kæreste lige bagefter for at snakke om filmen. Ellers ville jeg ikke have kunnet sove om natten.
Ikke desto mindre er det klart en film jeg vil anbefale, men man skal bare være forberedt på at den hænger fast i ens hoved, lang tid efter.
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 346
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.753
Overordnet handler den om en ung pige der ender ud i stofmisbrug og prostitution i Tyskland.... David Bowie skulle også være med i filmen og den har vist været en fast del af undervisningen i tysk i folkeskolen i mange år.
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.266
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.076
Saving Private Ryan
Der Untergang
Savior ( Dennis Quaid film om Balkankrigene - meget stærk film)
American History X
The Believer (lidt a la A.H.X - bare om en nasistisk JØDE???) Meget stærk
Christiane F - såååå barsk
Hvidsten Gruppen - jeg er tavs hver eneste gang, jeg ser den. I dag kan jeg næsten ikke engang holde ud at høre lars Lilholts sang om Hvidstengruppen uden at jeg begynder at få klumper i halsen og tårer i øjnene.
De Urørlige - utrolig film.
Der er sikkert mange flere, jeg ikke lige har tænkt på.
Men anbefaling fra min side:
The Savior
The Believer
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
Jeg er så dårlig til at huske film, men Farven lilla er en af de film jeg kan se igen og igen..
okt 2010
Ja, den er så vidunderligt livsbekræftende.
Jeg kan faktisk osse anbefale at se: The best exotic Marigold Hotel.
Det er lun i humor ( engelsk film) og faktisk osse livsbekræftende og bestemt værd at se.
Jeg så osse "Farven Lilla" engang. Jeg synes som sådan at den var lidt barsk - misbruget osv. Men jeg har ikke set den mere end den ene gang.
feb 2012
Ja Farven lilla er også barsk, men en helt vidunderlig film synes jeg.
Jeg gik meget modvilligt med en veninde i biografen for at se De urørlige , men er glad for hun fik mig overtalt
Hvidsten gruppen er så sørgerlig, selv min søn på 12 sad musestille og var bagefter meget stille.
okt 2010
Det er svært at forklare hvad det er, der gør at den bevæger en så meget.
Og da jeg så den første gang i biffen - der havde alle folk købt sodavand, slik og chips for at gnaske løs... Men under hele filmen var der stille - virkelig stille. Ingen sagde noget, man hørte ikke raslen fra poser eller sodavand, der åbnede. Da filmen var færdig gik alle folk ud - helt tavse. Ingen sagde noget. Det var stort at opleve.
feb 2012
Min mormor tjente i en lille beværtning, tror jeg det var, der gemte de tyske afhoppere på loftet - det kunne være gået gruelig galt.
Barske film?