1.035 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

antal trapper antal trapper

Hej alle.

Ja nu ved vi jo alle at trapper er noget skidt for vores firebenet venner men hvor mange trin er for meget, ved godt at daglig gang på trapper har negativ virkning men har lige købt hus og op til hovede dørene er der 5 trin, så er det jeg tænkte hvornår er for meget "for meget".

Håber i vil komme med jeres mening om dette.

Mvh philip

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  antal trapper
  • #2   6. apr 2013 Han er på armen hver gang jeg løber heller ikke nogen chancer, ville bare af nysgerrighed høre folk hvad deres holdninger er om dette da jeg formoder mange har en splittet holdning om dette

• #3   6. apr 2013 Man kan også stille det op sådan er et trin ikke lig med en kantsten...

• #5   6. apr 2013 Nej har en mellem race en staff kommer op på ca 19 kg som voksen

• #6   6. apr 2013 Hmm, mine går nu også på trapper dagligt. Jeg har 2 trapper i mit hjem, så dem vader de op og ned af flere gange om dagen.

• #7   6. apr 2013 hvalpe færdes ikke på trapper ej helle hoppe op og ned af møbler/bilen eller andet højt....den færdigudvokset hund kan godt færdes på trapper vær dog obs på hvilken stigning de har plus op/ned af bagagerummet i bilen osv.....senior hunden kan godt færdes på trapper og hoppe op/ned af møbler, bil osv. dog vær obs på om hunden 'trækker sig'' da kan det være nødvendigt med en rampe/blive båret ...dog konsulter dyrlægen i sådan et tilfælde.

Udgangspunkt taget i sundt bevægeapparat.

• #8   6. apr 2013 hvis et trin er for meget, har i så dem i sofaen?

• #10   6. apr 2013 ''Man kan også stille det op sådan er et trin ikke lig med en kantsten... ''

NEJ

• #12   6. apr 2013 Dkk vi deler samme holdning

• #13   6. apr 2013 Dkk. Elvis må gerne være i sofaen, og han hopper selv op, det er dog osse det eneste han laver af spring i løbet af dagen samt vi bor i 1 plans hus uden trapper, hverken i hovede døre eller ud i haven, men vi kan ikke hele tiden være der til at hjælpe ham i sofaen i starten da hen var helt lille og ikke selv kunne komme op bar vi ham men nu så hoper han selv op,

• #14   6. apr 2013 til alle interesseret...for at styrke bevægeapparatet kan vital animin klart anbefales

• #15   6. apr 2013 hvad med når jeres hunde løber og leger og hopper rundt med andre hunde må de heller ikke det? de spring jeg ser nogen hunde laver er der en del højere en et spring op i sofaen

• #16   6. apr 2013 En spændende debat

• #18   6. apr 2013 isabelle: har samme mening som dig, og mener ikke at en hund hopper op og ligger sig i sofaen et par gange om dagen skader den, self skal de ikke gå flere gange om dagen fra 1 sal og ned til stuen, men altså når en hun løber rundt og leger osv hopper og springer de jo osse, samt løber op og ned af bakke og tager sig en rulle tur engang imellem fordi den falder eller bliver væltet af en anden hund i leg

• #20   6. apr 2013 self skal man passe på sin hunde og tage sin forholds regler men de skal dog ikke pakkes ind i vat.

• #26   6. apr 2013 Floyd gik hurtigt på trapper, der er 23 trin op og den ene trappe er stejl, han gik også hurtigt 5 km´s ture......

• #32   6. apr 2013 Skønne billeder.

• #34   6. apr 2013 Jeg pakker min hund ind i vat og beskytter ham til han er fuld udvokset og det har keg det super med. Jo mere jeg kan skåne ham nu jo bedre for han det i sin ældre alder

• #35   6. apr 2013 Dkk sæt din mand til det har set ham i arbejde og han kan godt hvis han vil hehe

• #37   6. apr 2013 Ud fra videnskabelige undersøgelser

• #39   6. apr 2013 Phillip: det er helt op til folk selv hvordan de behandler deres hunde osv, feks nogen kunne finde på at lade deres hunde gå på trapper hver dag flere gange hvilket jeg aldrig kunne, men Elvis må dog godt selv hoppe op i sofaen osv, plus han hopper selv ind i billen, når feks skal til hunde svømning eller til træning.

MEn som sagt tror jeg næppe det skader ham de par gange han hopper op og ligger sig i sofaen osv

• #41   6. apr 2013 Der skrives også mange steder at hvalpen kun må gå et minut pr uge den er gammel....., Floyd var så hurtigt gammel *G*

Floyd fik ikke lov at tage trapperne i 3 spring, men gik stille og roligt op/ned.

Det handler nok ligeså meget om hvor sund en race er mht. deres knogler og led

• #43   6. apr 2013 Tumle forstår godt hvad du mener, det er dette jeg ønsker med dette emne en god debat

• #44   6. apr 2013 Kom til at tænke på, gad vide om der var lavet statistik på hvor ofte hunde kommer til skade, når de springer op/ned af møbler, jeg har da læst om en del små hunde herinde, hvor de er blevet skadet

• #45   6. apr 2013 Mine hunde har fået lov til at gå på trapper så snart de selv har kunnet, dvs. gravhundene fra de har været 3-4 måneder, whipperne 8-9 uger.
    Vi bor i hus i 2 etager og hundene løber op og ned 5-10 gange om dagen, det skal de kunne holde til.

Whippethvalpene kræver dog opsyn, de løber op, men kan finde på at springe fra øverste trin og lige ud i luften og det er ikke et sundt nedslag smiley

Jeg har haft 9 gravhunde, mens jeg har boet her og aldrig haft en hund med diskusprolaps eller andre rygproblemer.

Jeg er helt på linie med Linda, jeg vil ikke eje en race, der ikke kan tåle at bevæge sig, også på trapper.

• #46   6. apr 2013 Rene: jeg tror den med 1 min pr uge er mere at man ikke skal overdrive med motionen osv. alt med måde smiley

• #47   6. apr 2013 Dkk drop det stil dig i kø, kæft en lækker basse

• #49   6. apr 2013 Kirsten, skal disse nævnte hunde i dit indlæg have fortaget HD scanning

• #52   6. apr 2013 Phillip: men forstår osse fuldt ud at i ikke vil osv. men jeg er osse selv lidt hys ang nogen ting Elvis for div. kost til skud for at forbygge problemer med led osv senere hen i livet samt kvali fodre, plus hunde svømning osv, men lige det med sofaen og ind og ud af bilen der får han selv lov plus han snart vejer 25kg, og han bryder sig slet ikke om man bære på ham, tvært imod.

• #55   6. apr 2013 Ulla: lige netop de ville jo kun kunne få lov at gå på en plan grund uden div ting, de kunne hoppe rundt på og udforske, det ville ihvertilfælde blive for kedelig til Elvis hehe

• #56   6. apr 2013 Tumle... ok hehe

• #57   6. apr 2013 Mener forøvrigt, at det er mens hvalpen vokser op og stadig er blød i knogler og led, at den skal have indøvet motoriske færdigheder.

Dårligt billede, men Jessie 15 år gammel på toppen af vasketøjet, der er ca. 75 cm. mellem den stol hun har taget afsæt fra og den stol tøjet ligger på.
    En gammel dame med motorikken i orden smiley

profilbillede
  • #59   6. apr 2013 Sikke meget vasketøj

• #60   6. apr 2013 Philip -Nej, HD kendes ikke hos whippet, deres lårbenshoved holdes meget stramt til hofteskålen, grundet muskulatur og bygning.
    Gravhundene er blevet rygfotograferede som 2-3 årige.

• #62   6. apr 2013 Philip - 3 sportsaktive sønner + mand, giver bunker smiley

• #65   6. apr 2013 Vi har også trapper på til vores hus... 4 stk. Vi har lavet ramper som Nala kan gå op og nedad.. Ingen hunde på 1 sal ..

• #68   6. apr 2013 og så mener jeg slet ikke man kan sammenligne vores hundes knogler med ulvens.. F.eks newfoundlænderen vejer dobbelt så meget i dag som for 100 år siden og jeg tvivler på at knoglerne er dobbelt så tykke

• #69   6. apr 2013 Hehe nej kom endelig med flere billeder de realiter jo til emnet

• #70   6. apr 2013 Dkk ; Du har ret, det er ikke beton, men græs og andre bløde underlag

• #71   6. apr 2013 Marianne, nemlig man må også se på den udvikling der er forkommet inden for racerne.

I skal alle have tak for at deltage i denne debat, syntes det er rart at tonen er ordenlig og folk frit kan komme med deres holdninger

• #74   6. apr 2013 Ikke nødvendigvis lære af dem, men at reflekter sine ejne holdninger efter at have hørt andres er noget jeg syntes giver noget

• #75   6. apr 2013 En hvalp skal ikke pakkes ind i vat.. Vores får lov til at drøne rundt , hoppe og springe i deres tempo osv.. Alt det de selv gør / har lyst til, men så som at hoppe ud af bilen og gå ned af trapper er ikke en normal ting for dem, og heller ikke noget som de selv ville vælge.. derfor tager vi vores forholdsregler...
    Jeg ville blive så ked, hvis jeg fik dårlig status på mine hunde, fordi jeg ikke havde taget de forholdsregler... Vores newfoundlændere har har været HD og AD fri, måske pga. vi har tænkt os om..

• #76   6. apr 2013 Marianne lige præcis

• #78   6. apr 2013 Ulven er løs : Mine hunde lever netop et liv som hund: De ligger ikke i min sofa eller i min seng smiley de falder ikke fra hinanden, men udvikler sig stille og roligt. Det har da intet med sundhed at gøre at man ikke lader sin hund dumpe ned på forbenene igen og igen.. Hvis alle undersøgelser viser at hd og ad er 20 % arv , resten er miljø og foder og det især er indenfor de første 4 mdr. det er endnu mere vigtigt at hunden ikke overbelaster sine knogler, så mener jeg at hvis man har en race der er disponeret for at udvikle disse ting, så er det da mit arbejde at sørge for at hunden ikke skal aflives som 1½ årig. Jeg har faktisk hørt at flere racer fik alvorlige problemer, da man " opfandt " hvalpefodret.

• #79   6. apr 2013 ja det er også opslidende for os.. slidgigt og hele mulitjavsen. så PAS PÅ!!!! *gg*

Fra nu af vil jeg bæres op af trappen, hvem vil bære mig? frivillige?

• #80   6. apr 2013 Og det er nemlig den videnskabelige undersøgelse på de 20/80 % der gør at jeg er meget meget opmærksom.
    Hvad angående hund om de lever som hund så er det med at de skal ligge i en sofa og seng ikke hundens valg men menskennes fejlfortolkning af hvad hunden ønsker og hvordan den skal leve, det noget menneskerne vil for at hygge, hunde skal ikke være i møblerne. De har det faktisk lige så godt på et lammeskind på gulvet

• #81   7. apr 2013 Philip - Jeg tror ikke mine whipper er enige med dig i det sidste.
    De behøver ikke ligge i sofa eller seng, men en blød liggeplads i højden er et must, for mange mynder smiley

• #83   7. apr 2013 Hmm, jeg har en lille, let, agil race, der klatrer, springer og balancerer meget. Hun var en meget lille bitte hvalp, da hun sprang op i sofaen, og det var ikke noget, jeg tilskyndede hende til. Næste step var at klatre rundt på sofaryggen - i starten var jeg voldsomt bange for, at hun skulle falde ned, så gik og hev hende ned hele tiden. Men måtte til sidst resignere. Hun er aldrig faldet ned - og hun er lidt over 5 år i dag.

Kommentér på:
antal trapper

Annonce