{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.526 visninger | Oprettet:

At melde til politiet. {{forumTopicSubject}}

Endnu en hund er nu åbenbart blevet hentet af politiet. Jeg synes det er tragisk, men undrer mig samtidig over at disse sager overhovedet er blevet meldt til politiet. Hvis man oven i købet har fået dækket eventuelle dyrlægeudgifter hvad er så formålet?
Jeg har efterhånden så mange gange set herinde at en bruger spørger om noget f.eks. i forbindelse med en hundekonflikt og straks råbes der i kor herinde MELD DEM!! Man må da være klar over at hvis det meldes til politiet kan det koste hunden livet. Hvorfor kan man ikke tale stille og roligt om tingene mere. De fleste siger de er modstander af loven, men bruger den åbenbart flittigt alligevel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At melde til politiet.
  • #1   7. apr 2013 Jeg tænker at ejeren af gravhunden måske har oplevet det anderledes end hvad ejeren af hunden der angreb gjorde. Tit og ofte får vi jo kun den ene side af historie, om den er 100% korrekt kan ikke vides, da vi jo ike var tilstede.. Men jeg undre mig også over folk ikke taler om det, så længe vedkommende betaler dyrlæge regningen så synes jeg egentlig tilstrækkeligt.. Men jeg ved heller ikke hvordan jeg ville reagere... Kom der en hund farende hen i hovedet på f.eks Zoey som er en lille bitte hund og blev sur/bed hende fordi at hun knurrede, jamen så ville jeg da blive sur.. Min hund ville være i snor og den anden var ikke, synes det er en mærkelig reaktion at bide når hunden SELV løber hen til den anden hund og den anden så siger fra og knurrer..

  • #3   7. apr 2013 Enig, synes der er forskel på et bid og en markering. Men jeg synes personligt det svært at sige at jeg aldrig ville melde et bid fordi mine hunde netop er små, så et bid kan pludselig blive en alvorlig sag. Men markering er en anden sag og der ville jeg ikke gøre noget ud af det.. Synes i forvejen der aflives rigeligt med hunde.

  • #4   7. apr 2013 Der har været rigtig mange tråde herinde hvor folk er blevet rådet til at melde nogen til politiet. Det er som om det bare er noget man gør i flæng. jeg er da blevet 57 år uden nogensinde at melde nogen til politiet, og ville heller aldrig gøre det med mindre min hund virkelig var blevet alvorligt såret og ejeren var ligeglad.

  • #5   7. apr 2013 Altså jeg havde en hund der blev jagtet af en schæfer på et tidspunkt, hun blev bidt i ryggen og ved halen, ikke noget alvorligt men hun fik nogle skrammer/sår. Men jeg meldte ikke schæfer ejeren, jeg var pis harmerende sur, men altså det faldt mig slet ikke ind at anmelde det.

  • #6   7. apr 2013
    tænker nok jeg ville melde det..

    hvis en "ulovlig" hund bider eksempel min hund..
    så må det betyde

    1: Ejeren ikke er sit ansvar bevist og har sin hund i snor som loven siger
    2 : Ejeren ikke igen er sit ansvar bevist og ikke har mundkurv på..

    om jeg så fik dækket dyrlæge regningen eller ej er jeg i og for sig ligeglad med..
    men de skal følge reglerne.. og bliver det ikke meldt så kunne det være et barn næste gang.


  • #7   7. apr 2013 Floyd har fået et hak i øret af en hund i hundeskoven, det kunne jeg da ikke drømme om at melde, har så heller ikke set hunden siden i folden.

    Det er dyr vi har med at gøre og uanset hvilke lovgivninger de stiller op, så vil vi aldrig kunne undgå hundebid.

    Synes skambidnings paragraffen er fin nok, hvis den ellers blev brugt der hvor andre hunde er skambidt med kæmpe skader eller død til følge


  • #8   7. apr 2013 Jeg er led og ked af den der melde-tendens der er kommet.

    Det er forkert på en bunke af niveauer.

    Mange ting kan ordnes i mindelighed, andre ting kan man trække på skuldrene af, hvis man VIL...
    Alt behøver ikke at ende med bål og brand fordi man føler sig forurettet.

    Det er så dyrt så dyrt...


  • #9   7. apr 2013
    hvor henne ser du det er en schæferhund?

    jeg svare med min holdning på det TS skriver..

    kan ikke læse noget om en schæferhund?


  • #10   7. apr 2013 Den hund, der er blevet afhentet nu er en schæferhund ved navn Cora. En tæve i avlsklasse, af brugslinjer - en kombination der ikke er så typisk og hunden kom da også i avlsklasse NETOP på grund af dens gode væsen...

    Hunden er afhentet af Nordsjællands politi.


  • #11   7. apr 2013
    Hvorfor ville du kun melde hunden ud fra dens race?

    du kan læse svaret på dette længere oppe..
    pga ejeren ikke er sit ansvar bevist og bryder loven..

    Nu har vi 4 ulovlige hunde gående her ovre i parken.. jeg har sagt til dem alle at loven enlig påkræver de skal have mundkurv på samt være i snor..
    hvor mange af dem har så fået det jo det har 1 af de hundeejer gjort!! 1..!!
    de andre fortsætter med at bryde loven.. så må man da sige de er ligeglad med at deres hund bliver taget af politiet og aflivet.. så tja.. kan man jo kun tænke sit..

    og nej jeg har skam ikke noget imod nogle af de racer overhovedet..
    men en lov er en lov..



  • #12   7. apr 2013 Jeg ville melde hvis en ejer ikke vil samarbejde i forhold til at få hunden sat sammen igen - hvis altså skaden er væsentlig.

    Ellers ser jeg ingen grund til at blande politiet ind i den slags.


  • #13   7. apr 2013 - Eller naturligvis at vedkommende lader en aggressiv hund gentage sit forehavende....

  • #14   7. apr 2013
    Nu kender du ikke mig..
    men jeg kan nemt fortælle dig lidt om min holdning..

    Alfred får ikke lov til at lege med store hunde
    1 : fordi HVIS de bider så bliver skaderne helt sikkert pådraget ham..
    2 : Alfred leger kun med de hunde han har kendt fra lille af.. han gider ikke lege med hunde der er store og voldsomme (i leg bare lige for ikke at blive misforstået)
    3 : Jeg har den holdning at han leger bedst med dem på samme størrelse som ham.. en lille chihuahua er han nok en tand for voldsom ved.. ligesom en stor hund er for voldsom for ham..

    hvis alle ejere gad sætte sig lidt ind i deres ansvar og tænke lidt selv ville der nok ikke være så mange hunde der blev skambidt..

    Men ja nu jeg også typen der passer godt på min dreng.. og bliver sur på de ejere der bare slipper deres hund og den så kommer løbende hen til min hund..

    tit er årsagerne til bid jo fordi den ene person ikke tænker sig om..
    og den der "det plejer den ikke at gøre" den historie har jeg efterhånden hørt for tit til jeg simpelhen ikke tror på ejeren.


  • #15   7. apr 2013
    Alfreds slave: Men hvordan hænger hundens (u)lovlighed sammen med risikoen for at den vil tage et barn næste gang?

    Jeg siger skam heller ikke at det bliver det..
    skriver ordret **så KUNNE det være et barn næste gang. **


  • #16   7. apr 2013 Line Z
    Dejlig han kan med de små..

    nu ved jeg personlig alfred leger lidt vildt (med både hop og spring ind i andre hunde)
    og rammer han en lille chihuahua med fuld fart i leg så det jo klart ikke ham der kommer tilskade men den lille.. smiley

    derfor jeg ikke lader ham lege med de små.. da jeg ikke vil risikere dette..

    og omvendt med de store.. vil jeg heller ikke risikere han kom til skade..

    hver sin holdning smiley



  • #17   7. apr 2013 Alfreds slave, her i den sidste sag er der ingen ulovlige hunde. Det er en Schæfer og en gravhund.

  • #19   7. apr 2013 Jeg er stor modstander af hundeloven og jeg kunne ikke drømme om at melde en hund bare fordi den ikke havde mundkurv eller snor på. Min hund og jeg møder masse af hunde også kamphunde den største tyran jeg kender det er min egen. Jeg kunne ikke drømme om at melde en anden hund med mindre min var bidt helt i stykker.

    Jeg bilder mig selv ind at andre hundeejere elsker deres hund lige så meget som jeg elsker min derfor må kunne konflikterne kunne løses uden anmeldelse. Jeg har en kærlighed til dyret selv og jeg kan ikke forstå at man som hundeejer bare kan finde på at melde andres hunde for sådan nogle bagateller?


  • #20   7. apr 2013 Når så politiet henter hunden så er det dem der er skurken. I min verden er det anmelderen der er det, som sagt med mindre min hund er blevet alvorligt skadet og den anden hunds ejer ikke vil tage ansvar for det.

  • #22   7. apr 2013 Man anmelder vel kun hvis man synes hunden i kombination med ejeren er til fare for andre hunde fremad rettet.
    Det ville i hvert fald være mit udgangspunkt..
    Hvis ejeren virkelig var dybtfølt ked af det og ville gøre alt for det ikke skedte igen(f.eks. snor og/eller mundkurv/ nyt hegn/nye luftevaner osv.) Så ville jeg da ikke anmelde ved politiet.

    Ville kører den med forsikringerne og mellem ejerne.




  • #23   7. apr 2013 Men en hund der virkelig var skrol, eller en ejer som var uden for rækkevide. Eller hvis overfaldet var helt ude af proportioner - så skal man da melde det..



  • #33   7. apr 2013 Er fuldstændigt enig med Søren, bortset fra konklusionen om Gravhundens aggressivitet! Jeg mener, at Gravhunden er verdens mest misforståede race, hvor man forventer at en overordentlig modig, selvstændig og arbejdsom hund skal henslæbe sit liv som sofakartoffel og håndtam klappekage vuf! Det er den slet ikke kreeret til!!!
    Bortset fra det, skulle man måske også dæmpe retorikken, når man beskriver uoverensstemmelser hunde imellem? Ethvert "sgu", "skrid" eller "møgøre" bliver kaldt overfald! Og det på trods af, at det som oftest kun resulterer i hårløse pletter og såret stolthed.
    Jeg er blevet bidt af en struds, et æsel, adskillige slanger, en skildpadde, en gris, et marsvin, kanin, hamster, egern, kat, næsebjørn, adskillige papegøjer, et 3 årigt barn og nåeh ja, en hund eller tre, men ingen blev anmeldt og ingen bliver dømt aggressive smiley


  • #35   7. apr 2013 Undskyld hvis jeg gentager nogen, men er det ikke noget med at visse forsikringsselskaber kræver en anmeldelse før de vil dække?

  • #36   7. apr 2013 Jeg har ikke læst hele tråden og kender ikke til den pågældende sag..

    Men jeg er bestemt ikke bleg for at indrømme at jeg har meldt 2 hunde (eller hvad man nu kalder det) til politiet..

    1stk Cocker fordi den overfaldt mine hunde (mine hunde var i fast line, Cocker'en var i Flexi-line og ejer havde mere travlt med at skrive sms istedet for at holde øje med sin hund) og det var anden gang den overfaldt Kato (første gang den overfaldt Kato var den løs og Kato i fast line)..

    1stk Pekingeser fordi den bed min søster 3 gange i benet hvor den bed hul i hendes ben 2 steder UDEN grund (samme hund har overfaldet Kato i sommers).. Min søster kom efterfølgende på penicillin og er nu bange for hunde der minder om en Pekingeser..

    Resultat: Begge ejere har fået, i mine øjne, en sølle påtale..


  • #38   8. apr 2013 alfisten. Aner det ikke, det er bare noget jeg har læst i en anden debat og jeg kan vitterligt ikke huske hvordan forsikringer fungere i DK. smiley

  • #39   8. apr 2013 Det Søren sagde.

  • #40   8. apr 2013 Jeg har ikke læst om den nyeste sag, men har et par kommentarer.

    Jeg har anmeldt en amstaff, der sprang på Alfa for 1½ år siden.
    Hun slap billigt med en 5 cm flænge på ryggen + nogle hjørnetandsmærker.
    Hunden kom ud af det blå og angreb hende bagfra, den var uden ejer eller anden ledsager, min mands hurtige reaktion og Alfas styrke, var grunden til at det ikke gik værre.

    Et par vidner kendte hunden og vidste hvor den boede, de vidste også, at den havde strejfet rundt i området de foregående uger og bl.a var fodboldtræning af nogle børn blevet afbrudt, fordi både trænere og børn var utrygge ved hunden.

    Da jeg anmelder bidepisoden, spørger politimanden ind til et signalement af hunden, det viser sig efterfølgende, at samme hund en uge tidligere har overfaldet en ung golden, der blev lappet sammen med ca. 60 sting.

    Amstaffen blev aflivet uden de store protester fra ejer, han havde ingen forsikring på hunden og haven var indhegnet med 50-60 cm. højt hegn.
    Han har efterfølgende skulle betale en række bøder også.

    Omstændighederne gjorde, at jeg slet ikke var i tvivl om, at det skulle anmeldes, jeg har aldrig oplevet en hund reagere som den amstaff gjorde, Alfa havde ryggen til den og havde slet ikke set den komme.
    Havde hun fået samme skade under leg med en anden hund, var det ikke blevet anmeldt.

    Med hensyn til gravhunde.
    Jeg er vokset op med racen, vi havde altid mindst 4 i mit barndomshjem, fik min egen som 10 årig og har selv haft 9 stk. gennem årene.
    Det er en misforstået lille hund, der alt for ofte henslæber tilværelsen som overvægtig klappekagehund.
    Det er en potent lille hund, men jeg er selv kun blevet hakket en enkelt gang, en af mine tæver ville ikke have klippet kløer, jeg overtrådte hendes grænse og hun gav kontant afregning.

    Jeg oplever at større hunde ofte misforstår de små bæster, der kommer en hund i hvalpestørrelse, men med en attitude og selvtillid, der siger spar to.
    I egen flok har jeg kun haft 2 tæver, der ikke kunne enes, ellers har jeg uden problemer haft 4 tæver gående sammen.

    Mine har alle været yderst menneskekærlige, flere har været med min mand på arbejde i børnehave/sfo og har elsket omgangen med alle ungerne.

    Jeg tror en del af de gravhunde, der bider mennesker har smerter.
    Det er en race, der skal holdes i super kondition, hvis rygproblemer skal undgåes og ydermere er der i nogle linier stort set ingen individer, der ikke har mange forkalkninger i rygsøjlen.
    Dårligt temperament som følge af svag drift ses efterhånden også temmelig ofte smiley


  • #41   8. apr 2013 Jeg er bestemt ikke træt af folk der forsikrer sig. Ang. hunde så er det altså lovpligtigt. Jeg er træt af at folk anmelder mindre episoder, og når så politiet griber ind så er det dem der er de skyldige. Hvis ellers man kan snakke om tingene og man får erstatning er der vel ingen grund til at anmelde. Skulle det ske for én af mine hunde så ville jeg bede om at få den aflivet med det samme. De ville blive fuldstændigt ødelagt af at sidde i et pensionat i flere måneder.

Kommentér på:
At melde til politiet.

Annonce