2.035 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Urenlig kat i løbetid? Urenlig kat i løbetid?

Hej.

Ja vi har jo så en hunkat og hun er nu kommet i sin første løbetid, hvilket nemt kan høres men det er nu fint nok.
Jeg har dog aldrig haft en hunkat før men det er da ikke normalt at den bliver urenlig bare fordi den er i løb er det?

Jeg har nu 2 gange oplevet at hun har pisset i min Skoletaske som normalt godt kan stå i fred i stuen? Hun har aldrig været urenlig før.

Hertil skal det siges at min taske i fredags var med ude ved den hundekennel hvor vi skal have hvalp fra, der er ingen katte derude kun hunde?

Er der nogle der ved hvorfor hun gør dette?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Urenlig kat i løbetid?
  • #2   11. apr 2013 Vi har katte, både han og hunkatte, alle neutraliserede.. Hunkatte nåede at komme i første løbetid, inden hun blev steriliseret, hun svinede også, og desværre er det fortsat...
    Min erfaring med katte, er at hunkatte(både hende vi har nu og 2 forrige)desværre har "evnen" til aldrig at blive/være 100 % renlig, hvorimod mine hankatte, end ikke bruger kattebakken indendøre, men søger ud smiley

• #3   11. apr 2013 Sofa - lol altså xD

Kenzo - det lyder bare slet ikke godt smiley hader katte der ikke er renlige og har været igennem den mølle før dog med hankatte -.-'

• #4   11. apr 2013 Det er helt normalt. Skynd dig til dyrlæge med den og få den neutraliseret. Helst så hurtigt som muligt ellers bliver det bare en dårlig vane som ikke forsvinder selvom den bliver neutraliseret. Det bedste at gøre er at få neutraliseret sin killing inden den kommer i løbetid.

• #5   11. apr 2013 Altså jeg synes bare ikke det kan passe at det skal være nødvendigt. Hvad så med folk der avler på deres katte? Har de altid urenlige katte i huset? Jeg synes det lyder mærkeligt og min kæreste har haft en hunkat som ikke var urenlig og ikke neutraliseret.

• #6   11. apr 2013 Jamen det er selvfølgelig også forskelligt fra kat til kat. Men din kat er altså en kat der synes det er nødvendigt at markerer. Folk der har avlskatte har også tit problemer med katte der tisser overalt derfor er hankattene tit i et værelse for sig selv. Hunkattene får p-piller når de ikke har killinger og når de er færdige som avlskatte neutraliseres de. P-piller til katte gør nemlig at der er stor risiko for at katten får kræft. Hvorfor vil du ikke neutraliserer din kat? Det er klart det bedste for katte at den ikke er styret af hormoner og du får en rolig kat der ikke hele tiden tænker på at formerer sig. En kat der ikke neutraliseres vil være i løbetid med 7-14 dages mellemrum, den jamre sig og strinter.

• #7   11. apr 2013 Jeg har aldrig sagt jeg ikke vil neutralisere hende? Hvor ser du jeg har skrevet den sætning henne?

Jeg har bare aldrig hørt om at katte blev urenlige på den måde. Derfor undrede jeg mig og spurgte. Specielt fordi det kun er sket 2 gange og det samme sted.

• #8   11. apr 2013 Så er vi da heldige smiley Vores hunkat har aldrig været urenlig i løbetid smiley

• #9   11. apr 2013 Vores hunkat har også været urenlig i løbetiderne, efter hun har fået sine killinger bliver hun og netraliseret, vi gider simpelthen ikke det svineri mere og er rigtig træt af hende når hun er i løb, da hun simpelthen skriger efter hankattene.
    Vi lukkede hende væk i 3 dage fordi at hver gang hun så et tæppe så pissede hun på det og det var HVER gang. Plus at vi ikke kunne have puder og kurve til hundende liggende fordi de også skulle pisses i.
    Jeg er færdig med og have fertil kat efter vores hun er nedkommet da.
    Puha!

• #10   11. apr 2013 Helt normalt. Ses også ret ofte hos både han og hun katte, at de ikke stopper med strinteriget igen, hvis man venter med neutralisation til efter kønsmodning.
    Det er desvære en hyppig årsag til folk får deres katte aflivet.
    Det er derfor vigtigt at få katte neutraliseret INDEN kønsmodning, hvis de ikke skal indgå i avl.

• #11   11. apr 2013 Jesus altså smiley
    Min kæreste er ikke for neutralisering af hende da han gerne vil have killing fra hende, men ork altså..

• #12   11. apr 2013 Anya, hvis i gerne vil have killinger bliver i nød til og leve med at hun strinter (:

• #13   11. apr 2013 Lise - min kæreste vil, jeg har ikke et behov jeg har. Men det var mest mit behov at få en dyr hund og ikke hans så synes det er lidt fejt at stille mig på bagben når vi kender flere der gerne vil have killing af hende og han så gerne vil det.

• #14   11. apr 2013 Din hund pisse forhåbentlig ikke indenfor på alting (:
    Men hvis du ikke kan leve med det, så er det jo ikke kun hans valg (:
    De koster dyrt når de først begynder på møbler og tæpper og dyner (:

• #15   11. apr 2013 Og katte tis er det værste at få af ting, selvom man "tror" man har fået det væk går der lidt tid så stinker det a h til igen...

• #16   11. apr 2013 Meh må lige snakke med ham om det når jeg kommer hjem smiley

• #17   11. apr 2013 Nogle katte bliver urenlige i deres løbetider. Derfor er mine piger også på p-piller, da jeg ikke vil leve i et hus med kattep*s i alle hjørner. Ja, jeg ved godt, at p-piller ikke er ideelt, men det er min løsning, indtil kattene går på pension og bliver fixede. smiley

Kommentér på:
Urenlig kat i løbetid?

Annonce