15. feb 2009 Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
kan man "stole" på optikerkæder kan man "stole" på optikerkæder
... og i så fald hvem?
Over de sidste par måneder er mine øjne blevet markant dårligere. Jeg har aldrig haft synsproblemer, men en eftermiddag sagde jeg halvirriteret, at det var irriterende, at vores tv var så småt, for det var svært at læse tv-guiden. Min kæreste småfniste, for det har han absolut ingen problemer med. Efter det har jeg forsøgt at være mere opmærksom på mit syn, og jeg begynder faktisk at blive småskræmt over hvor hurtigt det pludselig er gået ned ad bakke med mit syn.
Jeg har svært ved at fokusere på afstand, og har jeg f.eks. gået og læst noget på min telefon, er alt komplet sløret når jeg kigger op - og det forsvinder ikke sådan lige igen, og generelt har jeg svært ved at stille skarpt og læse på afstand.
Jeg kan jo konkludere, at jeg enten er ved at blive nærsynet - eller også er mine øjne overanstrengte. Jeg arbejder som lægesekretær på hospitalet, men har p.t. flyverfunktion, så skærmbriller er ikke en mulighed, da jeg ikke har en fast plads.
Næste skridt er jo naturligvis at få foretaget en synsundersøgelse ved en optiker, men jeg har bare hørt så mange skræmmehistorier, om folk der er blevet prakket briller på til flere tusinde, som de i bund og grund slet ikke havde behov for.
Jeg ved, at de ikke må sælge briller, man ikke har brug for, men jeg har bare hørt så mange eksempler på, at det bliver gjort alligevel.
Penge er der ikke for mange af, så jeg vil jo helst ikke ende med at betale for mere, end jeg har behov for.
Del gerne jeres erfaringer med de forskellige optikerkæder.
Og nu kalder aftensmaden, så hvis jeg ikke lige svarer, er det derfor - så på forhånd tak
aug 2009
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 1.160
Troede heller ikke jeg fejlede noget men efter en synsprøve viste det sig jeg havde -0.50 på det ene øje og - 1.75 på det andet, så det var tiltrængt
mar 2008