2.476 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

kan man "stole" på optikerkæder kan man "stole" på optikerkæder

... og i så fald hvem?

Over de sidste par måneder er mine øjne blevet markant dårligere. Jeg har aldrig haft synsproblemer, men en eftermiddag sagde jeg halvirriteret, at det var irriterende, at vores tv var så småt, for det var svært at læse tv-guiden. Min kæreste småfniste, for det har han absolut ingen problemer med. Efter det har jeg forsøgt at være mere opmærksom på mit syn, og jeg begynder faktisk at blive småskræmt over hvor hurtigt det pludselig er gået ned ad bakke med mit syn.

Jeg har svært ved at fokusere på afstand, og har jeg f.eks. gået og læst noget på min telefon, er alt komplet sløret når jeg kigger op - og det forsvinder ikke sådan lige igen, og generelt har jeg svært ved at stille skarpt og læse på afstand.

Jeg kan jo konkludere, at jeg enten er ved at blive nærsynet - eller også er mine øjne overanstrengte. Jeg arbejder som lægesekretær på hospitalet, men har p.t. flyverfunktion, så skærmbriller er ikke en mulighed, da jeg ikke har en fast plads.

Næste skridt er jo naturligvis at få foretaget en synsundersøgelse ved en optiker, men jeg har bare hørt så mange skræmmehistorier, om folk der er blevet prakket briller på til flere tusinde, som de i bund og grund slet ikke havde behov for.
Jeg ved, at de ikke må sælge briller, man ikke har brug for, men jeg har bare hørt så mange eksempler på, at det bliver gjort alligevel.
Penge er der ikke for mange af, så jeg vil jo helst ikke ende med at betale for mere, end jeg har behov for.

Del gerne jeres erfaringer med de forskellige optikerkæder.

Og nu kalder aftensmaden, så hvis jeg ikke lige svarer, er det derfor - så på forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan man "stole" på optikerkæder
  • #1   12. apr 2013 Jeg er utrolig glad for louis nilsen smiley og har rigtig god erfaring med deres læse/skærm briller smiley

Troede heller ikke jeg fejlede noget men efter en synsprøve viste det sig jeg havde -0.50 på det ene øje og - 1.75 på det andet, så det var tiltrængt smiley

• #2   12. apr 2013 Sådan har jeg det også ,og vi har endda et 60" fjernsyn, men kan bare ikke se undertekster ordentlig eller f.eks. vejnavne på vejskilte før det er forsent at dreje. Jeg har fået briller fra lidt forskellige steder igennem tiden, og syntes egentlig man kan stole på dem alle, men dem der har vejledt mig bedst var nytsyn , de andre gange er jeg endt med et stel jeg ikke kunne fordrage at gå med i længden smiley Så det vigtigste er at du er glad for dit valg når du færdig, glasne skal nok passe smiley

• #3   12. apr 2013 Jeg var i Louis Nielsen mellem jul og nytår. Mit første besøg hos optikeren i mange år.

Konklusionen blev at jeg var en del nærsynet på venstre øje, og at jeg ikke slipper udenom briller i fremtiden. Men så længe jeg fortsat kan passe min skolegang og den slags, mente han ikke at jeg skulle have briller endnu.

Så jeg har en reel årsag til briller, men optikeren bad mig vente til jeg selv følte behovet for det - det tolker jeg som værende ærligt, og ikke som et forsøg på at sælge briller smiley (for så havde jeg da briller nu!)

• #4   12. apr 2013 Bruger synoptik og er aldrig blevet "prakket" noget på, men altid fået forskellige muligheder osv....

• #5   12. apr 2013 Jeg har været hos Nyt Syn, og blev "prakket" et par briller på. 48 kr inkl etui og besked på at tage til øjenlæge. Så jeg stoler fint på dem smiley
    (jeg døjer forøvrigt med præcis det samme som dig)

• #6   12. apr 2013 Har aldrig haft problemer med optikere, men som du beskriver det, skulle du måske hellere have en tid hos en øjenlæge. Jeg ville nok ringe til et par stykker og forhøre mig om deres ventider og hvad de siger til dine symptomer.

• #7   12. apr 2013 Jeg bruger Hans Laursen i Vejle. Super super super service! Det er klart den brillebutik der for det første har det bedste udvalg (ud fra min smag) og jeg syntes at optikerne er enormt gode til at råde og vejlede. Ikke noget med at prakke noget på, jeg ikke havde lyst til, men jeg vidste også hvad jeg ville have mht. glas osv. da jeg skulle have briller.

Jeg er selv nærsynet og da jeg var hos optiker og sad i den dér "brillemaskine" sagde jeg "jeg tror linsen er fedtet, for jeg kan ikke se noget"......hun kiggede så lidt på den og sagde "kig igen". "Meget bedre!" svarede jeg og så sagde hun "det du så før var dit normalsyn". Hov.

Efter jeg har fået briller kan jeg faktisk ikke holde ud og gå rundt uden. Ting på afstand bliver meget sløret for mig. Men jeg har i lang tid også vidst at jeg burde have briller.

Hov! Og det med briller; jeg valgte selv et lidt dyrt stel, da jeg syntes at det var det der klædte mig bedst. Mine brilleglas var det absolut billigste smiley og brillerne var allerede til afhentning dagen efter smiley

• #8   12. apr 2013 begge mine børn er grelt langsynet med bygningsfejl nanna med plus 6.5 og dennis med plus 7.5 og 8.0
    har brugt louis nielsen og nanna fik resept på linser men da hun er meget sart blev det briller, hun har så ingen styrke i ene glas men meget i det andet. og de var rigtig flinke til at fortælle om evt problemer der kunne blive mht glassets tykkelse.
    og med dennis der nu har ødelagt 5 par briller på 6mndr så er de også super flinke med valg af stel osv.
    og priserne er fair hos dem.
    jeg har selv oplevet jeg er begyndt at have problemer og jeg har booket tid til synsprøve hos dem.
    har fuld tillid til dem.

• #9   12. apr 2013 Du kan jo gå til et par forskellige. Det eneste sted, hvor jeg ved det koster at få testet synet, er hos Louis Nielsen.

En optiker har pligt til at sende dig videre, hvis de finder noget der skal undersøges yderligt.

• #11   12. apr 2013 Moster,
    jeg betalte ikke noget for mit synstjek smiley

Dog købte min far briller for 5500 i samme ombæring - ved ikke om det spiller en rolle.

• #12   12. apr 2013 hvis du bestiller tid hos en øjenlæge er det gratis hos louis nielsen koster det 110kr mener jeg

• #13   12. apr 2013 Øjenlægerne har mellem 26 og 52 ugers ventetid (region midt og nord)

• #14   12. apr 2013 Jeg kender ikke til nogle optikere, der prøver at prakke noget på, som man egentlig ikke har behov for.
    Gå til en optiker og få taget en synsprøve, det er som regel gratis de fleste steder, så kan du jo se om du har brug for briller. Det lyder til, at du godt kunne bruge lidt minus smiley
    Du skal IKKE gå til en øjenlæge smiley (hvis der skulle være noget andet end nærsynethed, så kan optikeren se det, og så sender denne dig videre til øjenlæge).

• #15   12. apr 2013 jeg brugte louis nielsen, jeg begyndte nemlig også at have svært ved at fokusere på ting på afstand. og alt var meget sløret. og til sidst havde jeg faktisk ondt i mine øjne af at prøve at fokusere.
    men var superglad for den service jeg fik der

• #16   12. apr 2013 Tusind tak for alle tilbagemeldingerne - det lader til, at det slet ikke er så slemt, som jeg går og forestiller mig, og nu har jeg da et godt fundament til at undersøge nærmere. smiley

Øjenlæge synes jeg måske er en anelse "overkill". Ventetiden er lang, og det er jo langt fra sikkert, at der er noget sygeligt til grund, og er der ikke det, vil øjenlægerne blot henvise til en optiker - i hvert fald dem jeg kender til.

• #18   12. apr 2013 Jeg bruger ikke selv briller, men min Mor gør smiley

Hun havde været til gratis synsprøve og fået 2 par briller med hjem.

Der var Nate ikke så gammel og han havde til min gru gnasket grundigt på dem en dag. Ringede ned og skulle bestille et pat nye til min Mor, vidste at hun havde været heldig at få begge par for 150 kr og troede bestemt ikke at jeg skulle af med en lille sum..

Skulle give 150.- og de havde gemt alle hendes informationer og vidste hvilket brillestel hun havde. 4 Dage senere ankom det med posten smiley

• #19   12. apr 2013 Hov, det var hos Louis Nielsen smiley

• #21   12. apr 2013 Hov, lige et bonusspørgsmål fra mig af: vælger i briller ud fra hvor de er billigst eller vælger i briller ud fra hvor de har dem i syntes klæder jeg bedst?

Personligt vælger jeg ud fra hvor de har dem jeg syntes klæder mig bedst. For mig kommer prisen altid i anden række smiley

• #22   12. apr 2013 hves det er første gang du skal have dine øjne tjækket så skal du gå til en øjenlæge
    stol aldrig på de andre de skal jo ku leve af og sælge brille til dig .....

hvorfor jeg siger det kommer her .

for godt 6-7 år siden begynte jeg og ikke ku se tv - eller læse nogle dage ---gik til øjenlæge og fik at vide jeg var begynt og blive nærsynet jeg ku godt gå ned og købe de dyre brille hves jeg synes ...men han andbefalede jeg købte nogle af de billige ..som gjort købt et par til 30,- kr og var hel tilfres .....ind til sidste år såku jeg ikke rigtig se igen med mine 1,5 briller .......og jeg havde også hørt at man da bare ku gå til brille manden og få taget den test ....så det gjore jeg .....og vupti så havde jeg lige pluslig et par dyre brille da jeg nu havde en bygningsfejl smiley
    da jeg efter en månde sku op til min læge sporte jeg hvordan man lige pluslig fik bygningsfejl ....da blev han gal ...ikke igen sage han du skal op til en rigtig øjenlæge og få dem tjækket ....så jeg bestilte tid .....og sage hvorfor jeg kom ....mine øjne fejlig ikke noget kun at jeg nu sku lidt op i styrke det med bygningsfejl har alle sage han ...
    men for det meste er det så lidt at det ikke gør noget om man bruger 2,0 eller 2,25 ....og jeg sku da stadig bare købe de billige brille hves jeg ikke vilde smide penge efter modebriller .....nu var jeg godt nok mega sur for det havde jeg jo lige gjort .....godt nok havde jeg holde mig under 1000,- men jegku ha nøjes med et par til 30 - 40 kr og købe rigtig mange forskelig farver for de samme penge ....en der blev snyt .....som min læge sage det var ikke første gang han havde høret de snød folk ved og sige de havde en bygningsfejl ....der ikke betyd noget .

• #23   13. apr 2013 Jeg ville vælge øjenlæge, fremfor kæder, hvis formål er at tjene penge på dig.
    Min øjenlæge (i Lyngby) har været meget dygtig de gange jeg har været der. (er langsynet med forskellig styrke og har bygningsfej).
    Jeg fik taget en test hos optiker - og der blev intet nævnt om bygningsfejl eller noget som helst, og det gør jo en forskel.

• #24   14. apr 2013 Rikke. jeg kender godt til det med bygningsfejl for både mine mor og begge mine søster har det ...men jeg viste ikke om det jo var noget der kom med alder der for hoppe jeg på den ......nu gå vi ikke og snakke om at uuuu jeg har en bygningsfejl i familjen ......og det ku jo godt tyde på at det kom med alder ....da begge mine søster først fik brille omkreng 30 års alder ..... min bror og mig har hørt noget til det ..... jeg som den 3 barn og først nogle år før jeg blev 50år begyndet og få bøvl med øjne ....om som sagt lægen sage til mig at at mange havde bygningsfel uden det betød noget for ders syn ....derfor blev jeg gal da de på peje at jeg havde ddet og sku have brille med forskelige styrker ....og da jeg prøve ...tænkte jeg ...at det var nok når jeg først havde ventet mig til og bruge dem jeg ku føle der var forskel .

du har jo så været heldig ind mig til og finde en brillemand.
    men efter det her vil jeg aldrig stole på nogle af dem mer .

Kommentér på:
kan man "stole" på optikerkæder

Annonce