15. feb 2009 Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
kan man "stole" på optikerkæder kan man "stole" på optikerkæder
... og i så fald hvem?
Over de sidste par måneder er mine øjne blevet markant dårligere. Jeg har aldrig haft synsproblemer, men en eftermiddag sagde jeg halvirriteret, at det var irriterende, at vores tv var så småt, for det var svært at læse tv-guiden. Min kæreste småfniste, for det har han absolut ingen problemer med. Efter det har jeg forsøgt at være mere opmærksom på mit syn, og jeg begynder faktisk at blive småskræmt over hvor hurtigt det pludselig er gået ned ad bakke med mit syn.
Jeg har svært ved at fokusere på afstand, og har jeg f.eks. gået og læst noget på min telefon, er alt komplet sløret når jeg kigger op - og det forsvinder ikke sådan lige igen, og generelt har jeg svært ved at stille skarpt og læse på afstand.
Jeg kan jo konkludere, at jeg enten er ved at blive nærsynet - eller også er mine øjne overanstrengte. Jeg arbejder som lægesekretær på hospitalet, men har p.t. flyverfunktion, så skærmbriller er ikke en mulighed, da jeg ikke har en fast plads.
Næste skridt er jo naturligvis at få foretaget en synsundersøgelse ved en optiker, men jeg har bare hørt så mange skræmmehistorier, om folk der er blevet prakket briller på til flere tusinde, som de i bund og grund slet ikke havde behov for.
Jeg ved, at de ikke må sælge briller, man ikke har brug for, men jeg har bare hørt så mange eksempler på, at det bliver gjort alligevel.
Penge er der ikke for mange af, så jeg vil jo helst ikke ende med at betale for mere, end jeg har behov for.
Del gerne jeres erfaringer med de forskellige optikerkæder.
Og nu kalder aftensmaden, så hvis jeg ikke lige svarer, er det derfor - så på forhånd tak
aug 2009
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 1.160
Troede heller ikke jeg fejlede noget men efter en synsprøve viste det sig jeg havde -0.50 på det ene øje og - 1.75 på det andet, så det var tiltrængt
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.900
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Konklusionen blev at jeg var en del nærsynet på venstre øje, og at jeg ikke slipper udenom briller i fremtiden. Men så længe jeg fortsat kan passe min skolegang og den slags, mente han ikke at jeg skulle have briller endnu.
Så jeg har en reel årsag til briller, men optikeren bad mig vente til jeg selv følte behovet for det - det tolker jeg som værende ærligt, og ikke som et forsøg på at sælge briller
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
(jeg døjer forøvrigt med præcis det samme som dig)
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.484
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
Jeg er selv nærsynet og da jeg var hos optiker og sad i den dér "brillemaskine" sagde jeg "jeg tror linsen er fedtet, for jeg kan ikke se noget"......hun kiggede så lidt på den og sagde "kig igen". "Meget bedre!" svarede jeg og så sagde hun "det du så før var dit normalsyn". Hov.
Efter jeg har fået briller kan jeg faktisk ikke holde ud og gå rundt uden. Ting på afstand bliver meget sløret for mig. Men jeg har i lang tid også vidst at jeg burde have briller.
Hov! Og det med briller; jeg valgte selv et lidt dyrt stel, da jeg syntes at det var det der klædte mig bedst. Mine brilleglas var det absolut billigste
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 4 Svar: 91
har brugt louis nielsen og nanna fik resept på linser men da hun er meget sart blev det briller, hun har så ingen styrke i ene glas men meget i det andet. og de var rigtig flinke til at fortælle om evt problemer der kunne blive mht glassets tykkelse.
og med dennis der nu har ødelagt 5 par briller på 6mndr så er de også super flinke med valg af stel osv.
og priserne er fair hos dem.
jeg har selv oplevet jeg er begyndt at have problemer og jeg har booket tid til synsprøve hos dem.
har fuld tillid til dem.
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
En optiker har pligt til at sende dig videre, hvis de finder noget der skal undersøges yderligt.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
jeg betalte ikke noget for mit synstjek
Dog købte min far briller for 5500 i samme ombæring - ved ikke om det spiller en rolle.
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 4 Svar: 91
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 949
Gå til en optiker og få taget en synsprøve, det er som regel gratis de fleste steder, så kan du jo se om du har brug for briller. Det lyder til, at du godt kunne bruge lidt minus
Du skal IKKE gå til en øjenlæge
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 188
men var superglad for den service jeg fik der
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Øjenlæge synes jeg måske er en anelse "overkill". Ventetiden er lang, og det er jo langt fra sikkert, at der er noget sygeligt til grund, og er der ikke det, vil øjenlægerne blot henvise til en optiker - i hvert fald dem jeg kender til.
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
Hun havde været til gratis synsprøve og fået 2 par briller med hjem.
Der var Nate ikke så gammel og han havde til min gru gnasket grundigt på dem en dag. Ringede ned og skulle bestille et pat nye til min Mor, vidste at hun havde været heldig at få begge par for 150 kr og troede bestemt ikke at jeg skulle af med en lille sum..
Skulle give 150.- og de havde gemt alle hendes informationer og vidste hvilket brillestel hun havde. 4 Dage senere ankom det med posten
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
Personligt vælger jeg ud fra hvor de har dem jeg syntes klæder mig bedst. For mig kommer prisen altid i anden række
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
stol aldrig på de andre de skal jo ku leve af og sælge brille til dig .....
hvorfor jeg siger det kommer her .
for godt 6-7 år siden begynte jeg og ikke ku se tv - eller læse nogle dage ---gik til øjenlæge og fik at vide jeg var begynt og blive nærsynet jeg ku godt gå ned og købe de dyre brille hves jeg synes ...men han andbefalede jeg købte nogle af de billige ..som gjort købt et par til 30,- kr og var hel tilfres .....ind til sidste år såku jeg ikke rigtig se igen med mine 1,5 briller .......og jeg havde også hørt at man da bare ku gå til brille manden og få taget den test ....så det gjore jeg .....og vupti så havde jeg lige pluslig et par dyre brille da jeg nu havde en bygningsfejl
da jeg efter en månde sku op til min læge sporte jeg hvordan man lige pluslig fik bygningsfejl ....da blev han gal ...ikke igen sage han du skal op til en rigtig øjenlæge og få dem tjækket ....så jeg bestilte tid .....og sage hvorfor jeg kom ....mine øjne fejlig ikke noget kun at jeg nu sku lidt op i styrke det med bygningsfejl har alle sage han ...
men for det meste er det så lidt at det ikke gør noget om man bruger 2,0 eller 2,25 ....og jeg sku da stadig bare købe de billige brille hves jeg ikke vilde smide penge efter modebriller .....nu var jeg godt nok mega sur for det havde jeg jo lige gjort .....godt nok havde jeg holde mig under 1000,- men jegku ha nøjes med et par til 30 - 40 kr og købe rigtig mange forskelig farver for de samme penge ....en der blev snyt .....som min læge sage det var ikke første gang han havde høret de snød folk ved og sige de havde en bygningsfejl ....der ikke betyd noget .
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.856
Min øjenlæge (i Lyngby) har været meget dygtig de gange jeg har været der. (er langsynet med forskellig styrke og har bygningsfej).
Jeg fik taget en test hos optiker - og der blev intet nævnt om bygningsfejl eller noget som helst, og det gør jo en forskel.
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
du har jo så været heldig ind mig til og finde en brillemand.
men efter det her vil jeg aldrig stole på nogle af dem mer .
kan man "stole" på optikerkæder