Kan man stole på rådgivningen fra Højby Dyreklinik? Kan man stole på rådgivningen fra Højby Dyreklinik?
Jeg er for en uge siden blevet den lykkelige ejer af den sødeste lille tillidsfulde og stille Coton de Tulear. Hunden er nu 9 uger gammel og i den forbindelse tager jeg kontakt til Højby dyreklinik. Jeg var blevet advaret om at vælge dem af en bekendt, men da mine bedsteforældre tidligere har haft en god og positiv oplevelse med dem, vælger jeg at lade tvivlen komme dem til gode.
Jeg bliver tilbudt, at komme med min lille nyerhvervede hvalp til et gratis hvalpetjek, hvor det er meningen at hvalpen skal hilse på dyrlægen og komme op på dyrlægens bord, uden at blive stukket – som ellers vil være tilfældet ved 12-ugers vaccinen.
Da jeg ankommer til dyreklinikken, har min hvalp mere travlt med at undersøge omgivelserne, og har derfor ikke tid til at hilse på veterinærsygeplejerskerne, som generelt ikke var forberedte på vores besøg. Den sygeplejerske vil skulle tale med havde ikke sat sig ind i hvilken race der var tale om, og derfor giver forkert vejledning i forhold til fodermængden. Hun vælger endda at gå på toilettet kort efter hun har hilst på min hvalp og jeg. Det synes jeg måske nok hun kunne have klaret inden!.
Da vi kommer ind i konsultationsrummet, render min hvalp rundt og piber lidt, mens hun undersøger det forskellige, hvorefter hun til sidst lægger sig ved mine fødder og slapper af. Denne adfærd vælger veterinærsygeplejersken, at tolke som, at min lille hvalp er nervøs og der derfor skal trænes en del for at gøre hende tryg, og hun vil ikke undersøge hvalpen, da det efter hendes opfattelse vil være alt for overvældende for min lille hvalp.
Efter endt konsultation, modtager jeg en voicemail, hvor veterinærsygeplejersken har konsulteret den dyrlæge, som efter sigende skulle være klinikkens hundeadfærdsekspert. Dyrlægen anbefaler – uden at have set min hvalp - at jeg starter op på et produkt, der hedder KALM. Produktet vil give min hvalp tryghed og velvære, hvilket de mener, den bestemt har behov for!!
Jeg mener Højby Dyrekliniks laver en decideret fejlvurdering af min hvalp. Begrundelsen herfor, er at jeg blot tre dage efter at have hentet min hvalp hjem, tager til Sjælland for at møde mine forældre og min søster, samt deres to hunde – hvor den ene måske nok kunne bruge produktet KALM –Da vi ankommer prøver min hvalp med logrende hale løftet helt op ad ryggen at bryde ud af sin transporttaske for at møde de to voksne hunde. Da jeg lukker hende ud har hun stadig halen højt hævet henad ryggen og hun møder de to hunde og tre fremmede mennesker med logrende hale.
Vi skulle holde min søsters fødselsdag den næste dag, og alle gæsterne kunne uden problemer tage min lille tillidsfulde hvalp op, og hun hverken peb eller havde halen nede på noget tidspunkt.
Hvorledes Højby Dyreklinik kan nå en så – synes jeg - forhastet konklusion og anbefaling på baggrund af en veterinærsygeplejerskes observation over 30 min. er mig en gåde…
Min reaktion er - måske meget naturligt - negativ og den bliver ikke bedre af at havde talt med personalet samt ejeren af Højby dyreklinik der meget overlegent holder fast i, at klinikkens tilbud, kun er fordi de ønsker hunden det bedste.
Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt det er for hundens eller klinikejerens bedste, når jeg ser hvor meget de reklamerer for den pågældende leverandørs produkter!!
Jeg har aflyst min aftale om vaccination, for jeg tør ikke bruge Højby Dyreklinik til behandling af min hund, for jeg tror ikke på, at deres rådgivning og behandling er objektiv og faglig. Jeg tror den er styret af økonomi, og ikke andet – desværre
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.135
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
jan 2006
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 38 Svar: 505
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.471
Og jeg betragter ham altså som en normal til den let følsomme side..uden brug for hjælpemidler...
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
Men bør ikke afholde en kons. uden dyrlæge. Selvom den var gratis.
jan 2006
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Kalm til en hvalp ville jeg så aldrig gøre. Vetsp. Må enten have helt fejltolket din hvalpe eller være oprigtig bekymret for den. Heldigvis er det jo dig som ejer der vælger hvad du vil med din vaps. Er du utryg ved vejledningen, så fin et andet sted. Man skal være tryg ved sin dyrlæge.
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
Jeg antager heller ikke der findes nogen som er eksperter i alle race, slet ikke når der findes 400-500 racer, som så igen er inddelt efter type/linje. Jeg tror det er af god mening(og økonomisk bagtanke) de anbefaler et produkt(dog til en alt for ung hund). Jeg ville også forvente at hvalpen ville tage kontakt til menneskerne i sær for en selskabshunderace. - derfor tror jeg de oprindeligt er bekymret for din hvalp.
Jeg ville sætte pris på sådan et gratis-besøg for at min hund kunne kører op og ned på liften, spise et par godbidder og snuse og så kører igen. Jeg ville så også vælge at vente til jeg havde haft hvalpen 2-3 uger og ikke 3 dage.
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 17
#10 - Højby dyreklinik yder en ekstra service i form af et gratis hvalpetjek/vejledning på ca. 30 min. (Det samme gør sig gældende for killinger) Jeg vil bestemt ikke mene, at min hvalp er utryg, hvilket jeg egentlig også vil mene fremgår af mit indlæg.
#13 - Højby dyreklinik mener besøget skulle ske indenfor de første 14 dage efter hvalpen kom hjem. Hun var ved dyrlægen lige knap 1 uge efter jeg fik hende hjem.
#14 - Det har du vist misforstået. Hun kom med til sjælland efter 3 dage, og jeg havde konsulteret med opdrætteren, for at sikre mig, at det ikke ville være for tidligt at tage hende med mig, ellers var jeg blevet hjemme. Jeg er da ikke så uansvarlig, at jeg tager hende med til et helt nyt hjem dagen efter jeg har fået hende hjem... Læs og forstå, før du kommenterer
#15 - det kunne jo tænkes, at hun ikke brød sig om veterinærsygeplejersken. Det gjorde jeg i hvert fald ikke, så jeg kan ikke bebrejde hende noget.
jan 2006
nov 2007
Følger: 76 Følgere: 111 Hunde: 6 Emner: 552 Svar: 4.180
Hver evig eneste gang kom vi hjem derfra, var der altid "fundet" andre ting hundene fejlede end dem vi egentlig kom for at få behandlet.
Men min grænse nåede den dag hvor vi fik vores rottweiler kastreret. Jeg var hos ham indtil han sov og imens vi ventede på han faldt i søvn, fortalte jeg dyrlægen om grunden til vi valgte at få det ordnet, nemlig at han var dominerende og det var et problem. Vi snakkede så lidt frem og tilbage. En samtale, men da jeg går ud af døren siger dyrlægen: jeg skriver lige en konsultation på regningen for denne samtale vi har haft her.....WTF....det var en samtale ikke en konsultation. Jeg er ikk god til konflikter eller at sige fra så det var sidste gang vi var der.....
mar 2015
Jeg må virkelig håbe at min hvalp ikke bliver syg indenfor det næste stykke tid, for hvis jeg skal følge dit råd om at lade hvalpen falde til inden den skal til dyrlægen, så står jeg da i et gevaldigt problem! Derudover, så må vi også hellere holde igen med de daglige gåture, for hun skulle da nødigt møde nogen eller noget hun ikke kender så hellere holde hende inden døre, for det er da klart det der vil være bedst for hende... Hvalpetræning er sikkert også aaaaalt for tidligt at begynde med, så der må vi hellere sige at for at starte på et hold, så skal hunden være minimum 6 måneder...
Men kære Isabelle, nu er det jo sådan, at når man lader nogen falde til så betyder det jo heldigvis ikke at den kun skal se indersiden af huset, samt baghaven, baggården eller hvad der nu måtte lægge op til huset. Derimod skal - i dette tilfælde min hvalp - lære min livsstil at kende. Jeg tager ofte hjem til mine forældre på sjælland, derfor skal min hvalp være tryg ved at komme der. Ydermere får min hvalp lov til at komme med mig rundt alle de steder hun må og kan komme med, da jeg synes hun skal have lov til at opleve verden, og så nytter det ikke noget, at hun bliver kastet ud i det efter måneder hvor hun kun har været hjemme på min matrikel, hvor hun er vænnet til at der ikke sker meget andet end at få mad, lege og sove...
jan 2006
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
Med sådan en gang øregejl tvivler jeg på, at du er kompetent til at vurdere andres egnethed.
mar 2015
#25 - Jamen lad os da endelig kåre dig som årets bedste hundeejer, for det lader da til, at du har styr på det hele... Hvis vi endelig skulle sige, at jeg har begået en fejl ved at tage min hvalp for tidligt med mig til sjælland - hvilket jeg nu stadig ikke mener er tilfældet - så har DU i hvert fald ikke nogen at lade høre noget for, når man læser din egen beretning om dine tidligere hunde. Lad os tage at lukke den her, for jeg tror ikke på, at der kommer noget godt ud af, at vi fortsætter den her diskussion.
jan 2006
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
jul 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Kan man stole på rådgivningen fra Højby Dyreklinik?