6.978 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Kan man stole på rådgivningen fra Højby Dyreklinik? Kan man stole på rådgivningen fra Højby Dyreklinik?

Jeg er for en uge siden blevet den lykkelige ejer af den sødeste lille tillidsfulde og stille Coton de Tulear. Hunden er nu 9 uger gammel og i den forbindelse tager jeg kontakt til Højby dyreklinik. Jeg var blevet advaret om at vælge dem af en bekendt, men da mine bedsteforældre tidligere har haft en god og positiv oplevelse med dem, vælger jeg at lade tvivlen komme dem til gode.
Jeg bliver tilbudt, at komme med min lille nyerhvervede hvalp til et gratis hvalpetjek, hvor det er meningen at hvalpen skal hilse på dyrlægen og komme op på dyrlægens bord, uden at blive stukket – som ellers vil være tilfældet ved 12-ugers vaccinen.
Da jeg ankommer til dyreklinikken, har min hvalp mere travlt med at undersøge omgivelserne, og har derfor ikke tid til at hilse på veterinærsygeplejerskerne, som generelt ikke var forberedte på vores besøg. Den sygeplejerske vil skulle tale med havde ikke sat sig ind i hvilken race der var tale om, og derfor giver forkert vejledning i forhold til fodermængden. Hun vælger endda at gå på toilettet kort efter hun har hilst på min hvalp og jeg. Det synes jeg måske nok hun kunne have klaret inden!.
Da vi kommer ind i konsultationsrummet, render min hvalp rundt og piber lidt, mens hun undersøger det forskellige, hvorefter hun til sidst lægger sig ved mine fødder og slapper af. Denne adfærd vælger veterinærsygeplejersken, at tolke som, at min lille hvalp er nervøs og der derfor skal trænes en del for at gøre hende tryg, og hun vil ikke undersøge hvalpen, da det efter hendes opfattelse vil være alt for overvældende for min lille hvalp.
Efter endt konsultation, modtager jeg en voicemail, hvor veterinærsygeplejersken har konsulteret den dyrlæge, som efter sigende skulle være klinikkens hundeadfærdsekspert. Dyrlægen anbefaler – uden at have set min hvalp - at jeg starter op på et produkt, der hedder KALM. Produktet vil give min hvalp tryghed og velvære, hvilket de mener, den bestemt har behov for!!
Jeg mener Højby Dyrekliniks laver en decideret fejlvurdering af min hvalp. Begrundelsen herfor, er at jeg blot tre dage efter at have hentet min hvalp hjem, tager til Sjælland for at møde mine forældre og min søster, samt deres to hunde – hvor den ene måske nok kunne bruge produktet KALM smiley –Da vi ankommer prøver min hvalp med logrende hale løftet helt op ad ryggen at bryde ud af sin transporttaske for at møde de to voksne hunde. Da jeg lukker hende ud har hun stadig halen højt hævet henad ryggen og hun møder de to hunde og tre fremmede mennesker med logrende hale.
Vi skulle holde min søsters fødselsdag den næste dag, og alle gæsterne kunne uden problemer tage min lille tillidsfulde hvalp op, og hun hverken peb eller havde halen nede på noget tidspunkt.
Hvorledes Højby Dyreklinik kan nå en så – synes jeg - forhastet konklusion og anbefaling på baggrund af en veterinærsygeplejerskes observation over 30 min. er mig en gåde…
Min reaktion er - måske meget naturligt - negativ og den bliver ikke bedre af at havde talt med personalet samt ejeren af Højby dyreklinik der meget overlegent holder fast i, at klinikkens tilbud, kun er fordi de ønsker hunden det bedste.
Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt det er for hundens eller klinikejerens bedste, når jeg ser hvor meget de reklamerer for den pågældende leverandørs produkter!!
Jeg har aflyst min aftale om vaccination, for jeg tør ikke bruge Højby Dyreklinik til behandling af min hund, for jeg tror ikke på, at deres rådgivning og behandling er objektiv og faglig. Jeg tror den er styret af økonomi, og ikke andet – desværre smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man stole på rådgivningen fra Højby Dyreklinik?
  • #1   21. mar 2015 Selvfølgelig skal du da ikke give din hund Kalm fordi hun NATURLIGVIS kan være lidt utryg/reserveret ved helt nye steder som ved dyrlægen. Andet er svært at kommentere på, da jeg ikke kender eller har set din hvalp, men nej, jeg mener da bestemt ikke at du skal give hende Kalm bare fordi hun har været lidt utryg ved en ny oplevelse som lille hvalp smiley

• #2   21. mar 2015 jeg ville starte med at undre mig over ,at en kons. afholdes af en sygeplejerske. Og en hund på 9 uger skal ikke ha medicin. Heller ikke alternativ medicin. Du kan højst ha haft den i en uge, og i er netop begyndt på et langt venskab. Det bliver jo bygget på tillid, og hunden er klart nervøs. Ny ejer og dyrlæge, på en uge. Jeg ville også droppe den klinik.

• #3   21. mar 2015 Kender ikke stedet, men ud fra hvad du skriver skal du skynde sig at finde et andet sted.

• #4   21. mar 2015 Så her ville jeg nok også stole på min egen mavefornemmelse. Veterinærsygeplejersker og dyrlæger er ikke uddannede inden for hundeadfærd og jeg vil som udgangspunkt ikke stole på noget, de siger omkring adfærd, med mindre det var en dyrlæge jeg kendte godt.

• #5   21. mar 2015 Jeg er kommet der en del med min gamle nu afdøde lab og mine forældre kom der med deres dyr og vi aldrig haft noget at sætte en finger på der. Har altid fået en god positiv behandling og er sågar blevet kontaktet uopfordret efter behandling for at de ville hører til patienten Så de får 5 store stjerner af mig. Du kan jo være uheldig at have ramlet ind i en som har haft en dårlig dag. smiley Jeg har altid lært at man skal ikke dømme folk førend man har noget holdbart at dømme efter. Du skriver selv at du var blevet advaret mod at bruge dem??? Så kan det jo tænkes ar du har mødt dem med alle paraderne oppe og de måske har tænkt hold da op!!! sikken en muggen hundeejer... smiley Jeg har ihvertfald ikke noget at indvende Hvis jeg ikke boede så langt fra dem kom jeg der såmænd stadig
    smiley

• #6   21. mar 2015 Hvis den adfærd du beskriver skal udløse Kalm hos en hundehvalp....så er der godt nok situationer hvor min mindst burde have haft det hvide snit...

Og jeg betragter ham altså som en normal til den let følsomme side..uden brug for hjælpemidler...

• #7   21. mar 2015 veterinærsygeplejersker har ofte adfærd som tillæg på uddannelsen.
    Men bør ikke afholde en kons. uden dyrlæge. Selvom den var gratis.

• #8   21. mar 2015 Nu læser jeg så heller ikke oplægget som værende en konsultation men som et tilvæningsbesøg og jo vetsygeplejersker har adfærdsudd

• #11   21. mar 2015 Selve ideen med et gratis kigge klappe hilse besøg er da fin. Netop fordi det er gratis og handler mere om at hvalpen oplever stedet positivt, så kan man i min optik ikke forvente en masse af det.
    Kalm til en hvalp ville jeg så aldrig gøre. Vetsp. Må enten have helt fejltolket din hvalpe eller være oprigtig bekymret for den. Heldigvis er det jo dig som ejer der vælger hvad du vil med din vaps. Er du utryg ved vejledningen, så fin et andet sted. Man skal være tryg ved sin dyrlæge.

• #13   21. mar 2015 Jeg ville ikke forvente at en dyrlæge ville lege klappe-kage med hvalpen, i og med at sådan en skal have det 3 dobbelte løn af en ven-sygeplejerske.
    Jeg antager heller ikke der findes nogen som er eksperter i alle race, slet ikke når der findes 400-500 racer, som så igen er inddelt efter type/linje. Jeg tror det er af god mening(og økonomisk bagtanke) de anbefaler et produkt(dog til en alt for ung hund). Jeg ville også forvente at hvalpen ville tage kontakt til menneskerne i sær for en selskabshunderace. - derfor tror jeg de oprindeligt er bekymret for din hvalp.
    Jeg ville sætte pris på sådan et gratis-besøg for at min hund kunne kører op og ned på liften, spise et par godbidder og snuse og så kører igen. Jeg ville så også vælge at vente til jeg havde haft hvalpen 2-3 uger og ikke 3 dage.

• #16   22. mar 2015 #5 - eftersom min familie tidligere har benyttet sig af Højby dyreklinik valgte jeg at lade tvivlen komme dem til gode, det viste sig imidlertid, at det gjorde den ikke...

#10 - Højby dyreklinik yder en ekstra service i form af et gratis hvalpetjek/vejledning på ca. 30 min. (Det samme gør sig gældende for killinger) Jeg vil bestemt ikke mene, at min hvalp er utryg, hvilket jeg egentlig også vil mene fremgår af mit indlæg.

#13 - Højby dyreklinik mener besøget skulle ske indenfor de første 14 dage efter hvalpen kom hjem. Hun var ved dyrlægen lige knap 1 uge efter jeg fik hende hjem.

#14 - Det har du vist misforstået. Hun kom med til sjælland efter 3 dage, og jeg havde konsulteret med opdrætteren, for at sikre mig, at det ikke ville være for tidligt at tage hende med mig, ellers var jeg blevet hjemme. Jeg er da ikke så uansvarlig, at jeg tager hende med til et helt nyt hjem dagen efter jeg har fået hende hjem... Læs og forstå, før du kommenterer smiley

#15 - det kunne jo tænkes, at hun ikke brød sig om veterinærsygeplejersken. Det gjorde jeg i hvert fald ikke, så jeg kan ikke bebrejde hende noget.

• #17   22. mar 2015 # 16 og din egen fremtoning kan ikke have forvrænget billedet ??

• #20   22. mar 2015 Vi har selv for efterhånden mange år siden brugt Højby dyreklinik. Og vi kom også hurtigt til den konklusion at det hele handler om at tjene flest mulig penge.

Hver evig eneste gang kom vi hjem derfra, var der altid "fundet" andre ting hundene fejlede end dem vi egentlig kom for at få behandlet.

Men min grænse nåede den dag hvor vi fik vores rottweiler kastreret. Jeg var hos ham indtil han sov og imens vi ventede på han faldt i søvn, fortalte jeg dyrlægen om grunden til vi valgte at få det ordnet, nemlig at han var dominerende og det var et problem. Vi snakkede så lidt frem og tilbage. En samtale, men da jeg går ud af døren siger dyrlægen: jeg skriver lige en konsultation på regningen for denne samtale vi har haft her.....WTF....det var en samtale ikke en konsultation. Jeg er ikk god til konflikter eller at sige fra så det var sidste gang vi var der.....

• #22   22. mar 2015 #19 - Jeg vil bestemt ikke afvise, at min hvalp har kunnet mærke at jeg ikke brød mig om veterinærsygeplejersken, men eftersom jeg har fået at vide, at jeg virkede glad og tilfreds da jegforlod konsultationen, så er det nok begrænset, hvor meget der har været at mærke på mig.

Jeg må virkelig håbe at min hvalp ikke bliver syg indenfor det næste stykke tid, for hvis jeg skal følge dit råd om at lade hvalpen falde til inden den skal til dyrlægen, så står jeg da i et gevaldigt problem! Derudover, så må vi også hellere holde igen med de daglige gåture, for hun skulle da nødigt møde nogen eller noget hun ikke kender så hellere holde hende inden døre, for det er da klart det der vil være bedst for hende... Hvalpetræning er sikkert også aaaaalt for tidligt at begynde med, så der må vi hellere sige at for at starte på et hold, så skal hunden være minimum 6 måneder...
    Men kære Isabelle, nu er det jo sådan, at når man lader nogen falde til så betyder det jo heldigvis ikke at den kun skal se indersiden af huset, samt baghaven, baggården eller hvad der nu måtte lægge op til huset. Derimod skal - i dette tilfælde min hvalp - lære min livsstil at kende. Jeg tager ofte hjem til mine forældre på sjælland, derfor skal min hvalp være tryg ved at komme der. Ydermere får min hvalp lov til at komme med mig rundt alle de steder hun må og kan komme med, da jeg synes hun skal have lov til at opleve verden, og så nytter det ikke noget, at hun bliver kastet ud i det efter måneder hvor hun kun har været hjemme på min matrikel, hvor hun er vænnet til at der ikke sker meget andet end at få mad, lege og sove...

• #24   23. mar 2015 MHL Med din sidste "spidse! kommentar #22 Så vil jeg da sætte spørgsmålstegn ved om du overhovedet er kompetent til at have hund

• #27   23. mar 2015 "MHL Med din sidste "spidse! kommentar #22 Så vil jeg da sætte spørgsmålstegn ved om du overhovedet er kompetent til at have hund"

Med sådan en gang øregejl tvivler jeg på, at du er kompetent til at vurdere andres egnethed.

• #28   23. mar 2015 #24 - Hvorledes du ud fra en spids kommentar kan begynde at stille spørgsmålstegn til hvorvidt jeg er kompetent som hundeejer kan jeg kun undre mig over, da det ikke på nogen måde hænger sammen. Du er selvfølgelig i din gode ret til at stille spørgsmålstegn til hvad du lyster, men pas nu på de forhastede konklusioner, det kunne velsagtens ske, at folk begynder at stille spørgsmålstegn ved din generelle inkompetence. Lad os nu endelig ikke falde ned på det niveau, og i stedet lade debatten køre ind på rette spor igen, som omhandler hvorvidt man kan stole på rådgivningen fra Højby Dyreklinik.

#25 - Jamen lad os da endelig kåre dig som årets bedste hundeejer, for det lader da til, at du har styr på det hele... Hvis vi endelig skulle sige, at jeg har begået en fejl ved at tage min hvalp for tidligt med mig til sjælland - hvilket jeg nu stadig ikke mener er tilfældet - så har DU i hvert fald ikke nogen at lade høre noget for, når man læser din egen beretning om dine tidligere hunde. Lad os tage at lukke den her, for jeg tror ikke på, at der kommer noget godt ud af, at vi fortsætter den her diskussion.

• #29   23. mar 2015 Søren det er såmænd ikke mere øregejl end det mundlort som MHL lukker ud.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #32   24. mar 2015 smiley

• Per H
    Per H Tilmeldt:
    jul 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #34   15. jul 2017 Jeg vil sige at Højby dyrklinik ikke er til at stole på vi hade en gammel hund på 12 år som var blevet syg og i Højby fik den en sprøjte og nogle piller men da det ikke hjalp og den fik det være og være tog vi der ud igen og nu hade vi besluttet os for at han skulle få fred men nej det ville de ikke høre tale om og igen fik han 2 sprøjter den ene var binyrebak homon og nogle piller igen han fik det også bedre men efter 4 dage var han igen meget dårlig og fik det være og være så vi besluttet os for at vælge en anden dyrlæge som bare ved at se på hunden kunne se at den hade vand i hele kroppen og da han lyttede på hunden kunne høre at hjertet ikke slog som det skulle samt den hade vand på lungerne og han var slet ikke i tvivle der var ikke noget at gøre mere og han mener at men den behandling vi fik i Højby var helt forkert og at de skulle have ladet hunden få fred første gang vi kom der for der har det aldrende været helt galt og at Højby kun er en pengemaskine vi sætter aldrig vores ben der igen...

Kommentér på:
Kan man stole på rådgivningen fra Højby Dyreklinik?

Annonce