{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Hvad tænker folk på?????????? {{forumTopicSubject}}

Det er sådan at vi har en dejlig dalmatinerhanhund, som vi har tilbudt til avl. Dog uden stamtavle.

Og der var en pige (datteren, forældrene vidste det godt og det er deres hund)der ringede....og det hastede fordi deres tæve var i løbetid NU og den var altid falsk drægtig!
De ville komme allerede samme uge....helt fra Jylland.

Da de så kom, var tæven meget lille, i højden, og overvægtig samt meget for lange negle.

Nu kan jeg godt se at jeg burde have afvist hende, men da de havde kørt helt fra Jylland, kunne jeg ikke lide det.

Hundene parrede sig, og vi aftalte at hvis der var hvalpe ville de betale. De ville få hende scannet.

Da de så nåede tiden hvor de kunne få hende scannet, skrev jeg med hende(datteren)....men de ville så ikke have hende scannet.........
Ok sagde jeg, men skrev at så ville jeg gerne bede om pengene da jeg jo ikke kunne gå og vente på om hun fødte eller ej.
Vi aftalte at jeg fik 2000kr. for det ville de sælge hvalpene til. Og det fik jeg!!

Så skrev jeg en mail til hende, at jeg ikke kunne forstå at de ville sælge hvalpene så billigt, når det nu er ægte hvalpe selvom de er uden stamtavle.....og at en dalmatiner tit trækker familiernes opmærksomhed, og at de jo lige skulle vide at det er en meget aktiv hund.

Så skrev hun en meget negativ mail om at jeg skulle droppe alle mine gode råd, og jeg ikke skulle bestemme hvem og hvad de ville sælge hvalpene til.
Og de vidste nok mere om dyr end nogle andre!!

Så blev jeg altså lidt hidsig!
Jeg skrev en mail, om at mine råd jo ikke var for at fornærme hende.
Og at hvis de vidste så meget om dyr, så kunne jeg ikke forstå at deres hund var så overvægtig og havde alt for lange negle.....det er da noget der er til at klare selv.

Så skrev hun at hun ikke ville have mere med os at gører!!

Hvalpene er født, men hun vil ikke sende noget billede.
Vi vil jo bare gerne se hvordan Walter´s hvalpe ser ud!!

NU KOMMER SÅ PROBLEMET!!!

Nu har jeg så set på Gul&Gratis samt DBA,......at Walter´s hvalpe sælges til 3000kr.
Det er deres hvalpe, for telefonnummeret passer på forældrene som har tæven.

Det vil sige at de alligevel har snydt mig for 3000kr.......da aftalen var at jeg skulle have den pris som de ville sælge en hvalp for!!
Men vi lavede ingen papire over det......kan man så gøre noget?????

Snøft.....den fortvivlede!!
Walter´s mor, Anne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad tænker folk på??????????
  • #1   7. aug 2006 Hmmmmmmm, jeg tror jeg vil undlade at kommentere denne tråd, for jeg kommer bare til at sige noget jeg fortryder (f.eks. sådan noget som tankeløs avl og avl for pengenes skyld og manglende ansvarlighed hos både hanhundeejer og tæveejer osv. og det vil jeg jo helst ikke sige).

  • #2   7. aug 2006 må sige a det er meget trist oplevelse du har haft.. og du kan jo ik engang tage til dem.. da det kon vil koste det samme som de nu ska give dig.. men vil mene a du burte tage kontakt til dem måske via a tlf?? ved faktisk ik hva man ska gøre i sådan en situation...

  • #3   7. aug 2006 Nej, det er jeg bange for. Uheldigt at det skulle ende sådan.
    Jeg har altid en underskreven kontrakt - uden den, så er det ikke min Baloo der lægger gener til.
    Men man er jo så "naiv" at tro det bedste om folk, men det er bare ikke altid det går korrekt til - møgærgerligt.

    Bedre held næste gang. Mangler du eksempler på en kontrakt, så kan jeg godt hjælpe dig. Har tilrettet DKK parringsaftale så den passer til den givne situation.

    Hilsen Gitte


  • #4   7. aug 2006 juelsgaard... må sige jeg nok er af samme holdning som dig

  • #5   7. aug 2006 Hmmmmmmm.....tror heller ik jeg vil sige så meget.....

    Nogle erfaringer er mere dyrtkøbte end andre....

    Men en erfaring rigere er du...hvad enten det er dårligt eller ej.

    Og du komme alligevel ik ret langt når der ik er skrevet kontrakt....

    Så....nogle kameler skal bare sluges....og dette er så een af dem*SS*



  • #6   7. aug 2006 Hmmmmmmm.....tror heller ik jeg vil sige så meget.....

    Nogle erfaringer er mere dyrtkøbte end andre....

    Men en erfaring rigere er du...hvad enten det er dårligt eller ej.

    Og du komme alligevel ik ret langt når der ik er skrevet kontrakt....

    Så....nogle kameler skal bare sluges....og dette er så een af dem*SS*



  • #7   7. aug 2006 hmmmm underlige....den skrev siden kan ikke vises....og alligevel er det postet....og så endda hele to gange.

  • #8   7. aug 2006 *host*

    ja... hvad tænker folk egentlig på?


  • #9   7. aug 2006 Tja hva ska jeg sige ?

    Såka´dulæredet !


Kommentér på:
Hvad tænker folk på??????????

Annonce