Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OCD Ramte ? :)
  • #1   15. apr 2013 dig eller din hund? smiley

• #2   15. apr 2013 Du er velkommen til at spørge mig - min søn har OCD (symptomfri i dag), men jeg ved en del om det.

• #3   15. apr 2013 Kan en hund have OCD smiley ..

hehe men det er nu desværre mig smiley

• #4   15. apr 2013 Bente SKØNT !!

jeg er ramt på det punkt at jeg er sygelig angst for bakterier.
    og angst for at blive syg..
    så jeg har en voldsom trang til at tage mit termometer i munden maaaange gange om dagen.. jeg kan ikke gå fra min cola feks i 2 min. for så drikker jeg den ikke osv osv. der er mange ting..

men mit spørgsmål er: hvad skal man igennem for at blive behandlet for ocd? er det medicin eller samtaler ell. hvordan? :S

• #5   15. apr 2013 Hvilken type?
    Jeg har OCD men det er som et følgesymptom!
    Det kan ligge delvist i dvale hos mig, men har ikke været muligt at gøre mig toralt symptomfri.! Det. Bryder voldsomt ud hvis jeg er stresset!
    Jeg har envidere en meget nær kusine som pt er totalt invalideret af det!
    Du er velkommen til at skrive!

• #6   15. apr 2013 guud, tænkte en hel anden slags OCD - sooooo sorry! smiley OCD kan også stå for skulder dysplasi. Som både hunde mennesker kan have :o)

• #7   15. apr 2013 Iskold: man kommer normalt ikke uden om medicin!
    Har du ikke en psykiater?

• #8   15. apr 2013 Kaj jeg har fået afvide at jeg skal starte ud med Psykiater, og videre til noget gruppe halløj. så jeg kan få det ind i mit lille hoved at der er andre som mig smiley ... men jeg vidste slet ikke at man kunne få medicin for ocd, som sagt er jeg LIGE blevet konstarteret med OCD.. så hvad de har tænkt sig at gøre ved jeg ikk udover de har nævnt overstående ^

Line Bæk.. HAHAH ejj er jeg ked af jeg ikk lige vidste smiley ..

• #9   15. apr 2013 Fugletossen tak, men det skal du skam ikke være .. jeg håber bare at jeg kan blive symptom fri smiley ! selvom folk for det meste bare griner af mine fjollede ritualer , så er det sku ikke sjovt i længden :S hehe.

• #10   15. apr 2013 For min søn var det kognitiv adfærdsterapi, hvor han stille og roligt blev konfronteret med de ting, han var bange for. Hele tiden i et tempo, hvor han kunne være med, hvis man overskrider grænserne totalt i det forløb, så bliver det simpelthen for ubehageligt. Ikke at det var behageligt for ham, for det var det bestemt ikke, det var faktisk en utrolig svær tid. Han var også angst for bakterier - vaskede sine hænder totalt i laser (bogstavelig talt). Han var desuden skrækslagen for kemikalier. Han fik på intet tidspunkt medicin. Han blev det tilbudt på et tidspunkt, hvor der var en hurdle, der var svær at komme over, men han takkede nej. Han var kun 9 år, da han fik diagnosen. Han er 20 år i dag og har gennem de sidste 4-5 år været symptomfri. Har gennemført gymnasiet og læser nu på universitetet. Så det kan lade sig gøre, at komme ud af det helvede, man gennemlever.

Jeg synes, du er modig, at du skriver her - kæmpe respekt for det smiley Mange forstår ikke, at man ikke bare kan lade være, men det kan man altså ikke, det er langt mere kompliceret end det.

Det vigtige i det her er, at du finder en god behandler - og de hænger desværre ikke på træerne. Det kan OCD-foreningen evt. hjælpe dig med - de laver lister over behandlere, der er gode til lige netop det. De er i øvrigt rigtig gode at have ved hånden, hvis man har brug for anden hjælp eller råd. Eller det var de i hvert fald for mig dengang.

http://ocd-foreningen.dk/

Og du er altid velkommen til at spørge mig om alt mellem himmel og jord, der er ikke rigtig noget i forbindelse med den sygdom, som jeg finder mærkeligt, hvilket, jeg ved, kan være en barriere for nogle OCD-patienter, fordi de godt ved, at deres problemer ikke er rationelle (og faktisk derfor endnu mere pinefulde).

• #11   15. apr 2013 Mark: De fleste OCD-ramte gør alt for at skjule deres sygdom og ritualer. Min søn formåede at holde det skjult for selv tætte kammerater. Da vi så medvirkede i en tv-dokumentar var jeg nødt til at lave en skrivelse til klassen (og parellelklassen) og alle lærerne, så de ikke gennem tv skulle erfare, hvad min søn led af. Men nogle af ritualerne kan virke så tossede på andre mennesker, fordi de ikke forstår, hvad der sker i den OCD-ramte, så ja, nogle reagerer med at grine.

• #12   15. apr 2013 Mark, min søn har et fantastisk liv i dag og har på sin vis fået en stor gave, for han er meget moden af sin alder og er vanvittig god til at tackle, hvis der er modgang. Han har en indsigt, som man sjældent ser hos en kun 20-årig ung fyr.

Men ja, det er respektløst at grine.

• #13   15. apr 2013 Nej, det var grufuldt. Det er forfærdeligt at se sit barn lide på den måde. Han var meget, meget syg.

• #15   15. apr 2013 Jeg har liget fået konstateret ocd for få måneder siden smiley

Det kom bag på alle, på nær mig og min mor. Vi vidste godt jeg var lidt "sær" men ikke helt præcist hvorfor.

Jeg kom i kognitiv terapi, men det hjalp ikke en fis desværre.

Så skulle jeg også starte i det der gruppe halløj, og synes det var så åndssvagt!
    Men hold nu op hvor er det bare dejligt at gå i sådan en gruppe.

Og ja, man oplever desværre folk der gør nar af det, de mennesker er bare ikke værd at have i sit liv.

Mit kommer os mest i udbrud under stress smiley

• #16   15. apr 2013 @Iskold - total pinligt herfra! Jeg er i gang med at læse til eksamen, i anatomi, så i min verden findes der kun ting med knogler pt smiley Intet ondt mod dig - har en veninde som i dag er fuldstændig symptom fri efter at have haft OCD som barn. Hun var også i kongitiv behandling, men ved faktisk ikke med medicin. Vi snakkede ikke meget om det..

Det er en rigtig ubehaglig sygdom - MEN man kan sagtens leve velfungere med den smiley

• #17   15. apr 2013 Mikala: Det kostede også flere års kamp, før jeg fik gennemtrumfet den rigtige behandling for ham på Børnepsyk. i Risskov. Den psykolog kommunen tilknyttede var mildest talt ikke til nogen hjælp. Nogle gange lønner det sig at være stædig OG løvemor smiley

LærkeLiv: Jeg er ked af at høre, at din behandling ikke virkede, men som sagt, der er alt for mange behandlere, der ikke duer til at behandle netop den problemstilling. Men det er så heller ikke lang tid, du har gået i behandling, hvis du først fik det konstateret for få måneder siden. Min søn gik i behandling i en del år.

• #18   15. apr 2013 til jeres spørgsmål, så ja folk griner af mig, og andre siger til mig at det er barnligt. og at det er sådan noget teenager pis for at sige det ordret..

smiley ..

men de kan ikke forstå den angst og "kløe" man har indeni ved IKKE at gøre disse ting..

• #20   15. apr 2013 allgerisk, puha kender den med piller, men det er en fobi jeg har efter en overdosis at noget rapedrug da jeg var "ung".. så jeg kan ikke engang sluge en p-pille uden af få angstanfald.

• #21   15. apr 2013 Iskold:
    Jeg lider af OCD, tvangstanker, angst ja tror næsten jeg har det hele..
    Jeg får medicin mod det, men syns ikk det fjerner tankerne desværre
    Du er velkommen til at spørge, det er noget jeg syns jeg mangler at ha nogle og snakke med som sidder i samme situation. For vil sige jeg har svært ved at forklare mig til folk der ikk lider af det samme

• #22   15. apr 2013 kdm.. kan sagtens følge dig. føler også selv jeg står mutters alene med mit..
    ocd er heller ikke det eneste jeg render med, jeg har agorafobi samme tid, og en dep oveni.
    så kender udemærket tanken om "ja hvad fejler jeg ikke" ..

så det samme gælder dig , hvis du har brug for en snak eller en skulder eller bare et spørgsmål er jeg skam også lige her smiley

• #23   15. apr 2013 jeg vil nu sige det sværeste ved mine lidelser er at det er dem jeg har tættest på mig der slet ikke forstår det. mine forældre har ALDRIG ville acceptere at deres datter er syg. min agorafobi startede da jeg var ganske ung, og der sagde mine forældre til mig at det var noget jeg fandt på om i mit lille hovede..
    og siden da har jeg skammet mig enormt over min lidelser.
    og tør slet ikke fortælle mine forældre hvordan det egentlig står til nu.

• #24   15. apr 2013 Bente: ja det var desværre os kun rigtig kort tid jeg fik tilbudt smiley Og hende der skulle hjælpe virkede ikke til at have forståelse for det.
    Hun sagde b.la. " du ved det er din ocd, kan du ikke bare lade være med at gøre "det""det" og "det" ... Gid det var så nemt bare at stoppe med sine tvanghandlinger og tvangstanker.

En ting der har hjulpet mig rigtig meget, er jeg har haft min kæreste med i den der gruppe. Det har hjulpet mig til at blive mere åben overfor ham, og han føler så meget mere at han forstår hvad der sker inden i mit hoved, og hvorfor jeg kan gå amok over små ting, som feks. hvis han giver min hund sele på, og så jeg synes det er en forkert måde at gøre det på. bare et eks.. smiley

• #25   15. apr 2013 Iskold: hvor kommer du fra?

Ja jeg vil også sige min kæreste er den eneste der forstår mig og min rigtige gode veninde.
    Men syns man har mistet mange venner efter man har fået sygdom

• #27   15. apr 2013 Kdm. Jeg bor i hammel i østjylland smiley Hva med dig `?

• #28   15. apr 2013 jeg vil lige sige at jeg er super glad for at jeg kan læse om så mange herinde der er kommet over det og enden er symptomfri eller tæt på.. så har jeg da lidt håb smiley

• #29   15. apr 2013 Okay jamen jeg bor i tørring tæt på Vejle..
    Måske vi sku ses en dag.. Også med vuffere:)

• #30   15. apr 2013 LærkeLIv: Jesus, en klaphat, du har været udsat for smiley :(

Til jer alle - der er bestemt håb, det kræver "bare" en god behandler, men tro mig, det kan lade sig gøre!

• #32   15. apr 2013 Ja har også hørt der er mange gode i Kbh..
    Lidt træls jeg bor så langt væk

• #33   15. apr 2013 LDVilain: Var det Martin Bergen, du gik hos? Du har en klog mor smiley

• #35   15. apr 2013 Ja, jeg mener, det er hans kone smiley

• #37   15. apr 2013 Du beskriver lige min søns oplevelse dér - de første gange jeg kørte afsted med ham, silede tårerne ned af kinderne på ham smiley I dag er han lykkelig for, hvad jeg gjorde smiley

• #38   15. apr 2013 kdm, det syntes jeg da bestemt vi skal smiley

• #39   15. apr 2013 Det lyder godt..:)
    Jamen er hjemme hver dag næsten. Så nævner bare hvornår du kan

• #40   15. apr 2013 Har de ikk nogle behandlere her i jylland

• #41   15. apr 2013 Jo, der er en del - nogle skal man selv betale for.

Det her er gratis:

http://www.psykiatrien.rm.dk/afdelinger/afdeling+q+-+auh,+risskov/i+behandling/ambulant+behandling/klinik+for+ocd+og+angstlidelser

• #42   15. apr 2013 Mange tak

• #43   15. apr 2013 kmd jeg går også bare hjemme pt. så det skal sagtens kunne lade sig gøre smiley !

• #44   16. apr 2013 Lyder fedt:)

Kommentér på:
OCD Ramte ? :)

Annonce