{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.374 visninger | Oprettet:

Gode råd til overskrift i ansøgning {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at skrive ansøgning på livet løs som kontorelev, og jeg mangler en virkelig god overskrift til et konkret job..... Nogle gode ideer?

Jeg vil gerne undgå standardsætninger og klicheer.... Jeg er bare desværre ikke altid lige kreativ med ord.. I jobopslaget lægger de vægt på at man er selvstændig, servicemindet, positiv og åben.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til overskrift i ansøgning
  • #1   19. apr 2013 Hvad har du arbejdet med før :o)


  • #2   19. apr 2013 Og hvilke arbejdsområder skal du varetage (sorry, men jeg aner intet om kontor)

  • #3   19. apr 2013 Kasseassistent, servicemedarbejder og rideinstruktør i en ridefysioterapi. Og så er jeg uddannet inden for salg og rådgivning i landbruget, men det er slet ikke mig, så har valgt at skifte spor.

  • #4   19. apr 2013 Hehe :o) det er iorden.. Arbejdsopgaverne ligger inden for personaleplanlægning, pakning af kampagnematerialer, udarbejdelse af jobannoncer, passe telefon og besvare mail og skrive referat, ordrebehandling osv.

  • #5   19. apr 2013 Okay, så tænker jeg noget a la...
    Og du kan lige selv indsætte ''søger nye udfordringer'' eller ''så er det mig, I skal ansætte'' eller noget lignende bagefeter sætingerne

    - ''dynamisk, frisk problemløser med erfaring...''
    - ''ansæt byens bedste kontorelev''
    - ''byens bedste kontoelev søger nye udfordringer''
    - ''hurtig på tasterne, smilende og pligtopfyldende - så er det mig, I søger''
    - ''engageret og serviceminded planlægger ...''
    - ''serviceminded blæksprutte søger nye udfordringer''
    (min veninde har brugt den der ''blæksprutte'' i forb. med det skulle være en person, der har otte arme og kan nå alt muligt samtidig)


  • #6   19. apr 2013 i denne her tid hvor der er SÅ mange arbejdsløse og firmaerne får flere hundrede ansøgninger, så tror jeg også man skal prøve at skilde sig ud... i min sidste ansøgning prøvede jeg ny taktik og skrev i ansøgningen .... Jeres nye sælger bor i Egtved... men jeg prøvede jo at få ansøgningen til at hænge sammen...så jeg skrev det der nu skulle skrives... og så sluttede jeg af med.. Derfor... bor jeres nye sælger i Egtved. ( lidt svært at forklare...for det er jo ikke kun overskriften i sig selv. ) pøj pøj med det... smiley

  • #7   19. apr 2013 Årh wauw!! Det var da nogle vildt gode forslag smiley tusinde tak!!

  • #8   19. apr 2013 Selv tak, kan godt komme på nogle flere, hvis du kan skrive hvilke ord du gerne vil have med.

    Men ja, det er mega vigtigt at gøre opmærksom på sig selv. Jeg har selv taget imod og vurderet en del ansøgninger i tidens løb, og hvis man har på den ''gode'' side af 100, kan man godt lige hælde til at skimte dem igennem og tage dem, der er mest spændende eller gør indtryk...


  • #9   19. apr 2013 Man skal bare huske at der ikke er noget der hedder en god og en dårlig ansøgning, den er hvad den der læser den vurdere.

    Jeg har oplevet at ansøgninger blev sorteret efter om der var billede med eller ej.
    Har også set dem sorteret efter om der er att: på kuverten osv.

    Har man flere 1000 ansøgninger finder den der skal læse dem nogle kriterier til første og måske anden sortering som slet ikke har noget med ansøgningen at gøre.


  • #10   19. apr 2013 Jeg har kigget grundigt på jobopslaget, og også været inde på firmaets hjemmeside, og jeg synes selv at jeg har skrevet en rigtig god ansøgning.

    Jeg er dog også lidt i tvivl om hvad jeg skulle skrive som årsag til hvorfor jeg ønsker at skifte branche. Sandheden er at landbruget bare ikke er mig, men det er lidt tamt synes jeg.

    Min uddannelse indeholder også mange organisatoriske fag, og jeg har været i tre praktik forløb på kontor i forbindelse med min uddannelse. Så jeg har bare skrevet at det hele tiden har været den administrative og organisatoriske del af uddannelsen, der tiltale mig. Og at jeg nu har valgt at gå "all in", og læse til kontorassistent i administration.


  • #11   19. apr 2013 Det er korrekt, Ryan, og der er såmænd store firmaer, der har robotter til sortere ud fra de kriterier, de nu har opsat. Fx alder. Rigtig mange ansøgninger bliver ikke læst. Og ofte skimmes cv'et før selve ansøgningen. Men kommer man så langt, at ansøgningen bliver læst, så er det en rigtig god idé at have en fængende overskrift.

  • #12   19. apr 2013 Jeg tror ( igen alt afhængig af hvordan man skriver det ) at det er vigtigt at være ærlig....og det med at man har valgt et job eller en branche hvor man bare ikke føler sig på den rette hylde...det er der intet i vejen for... har selv fået nyt job...startede med at søge i Januar...og fik et nyt job her i sidste måned..skal starte d, 1 Maj...og min begrundelse for at skifte job var at jeg simpelthen ikke følte mig til rette i stillingen... jeg var havnet på en forkert hylde...og det havde det nye firma ihvertfald forståelse for... smiley

  • #13   19. apr 2013 TS du skriver selv det aller vigtigste:
    Jeg har kigget grundigt på jobopslaget, og også været inde på firmaets hjemmeside, og jeg synes selv at jeg har skrevet en rigtig god ansøgning.

    Ud fra det så burde du vide hvem du skal ATT den til hvis det er en større virksomhed (Personale Chef hvis der ikke står andet i opslaget osv).
    Ud fra hjemmesiden kan du måske også få en ide om du skal ha en formel, udmyg eller frisk overskrift osv.


Kommentér på:
Gode råd til overskrift i ansøgning

Annonce