{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Inspiration - hakket kød {{forumTopicSubject}}

Vi har rigtig meget hakket fars i fryseren - gris og ko. Men jeg er godt ved at løbe tør for idéer til hvad jeg skal have. Jeg laver jo alt det klassiske som; Frikadeller, farsbrød/forloren hare, karbonader, lasagne, kødsovs, kødboller osv.

Er der nogle der har nogle gode opskrifter med hakket kød? Eller nogle gode links med opskrifter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Inspiration - hakket kød
  • #1   21. apr 2013 Ja, den skal jo komme......*G*

Tacotærte smiley

• #2   21. apr 2013 Åh ja, har godt hørt om den famøse tacotærte. Det kan være jeg skal prøve at lave den snart :-))

• #3   21. apr 2013 mette

tænkte med det samme tacotærte inden jeg så dit indlæg smiley

du kan jo istedet for alm deller, lave dem med fx timian og feta, og i farsbrøddet propper du masser af peberfrugt i.

hvad med millionbøf? det var også en ide.
    eller fyldte peberbrugt (fyldes med fars), farserede porrer osv

• #4   21. apr 2013 Du kan lave en farspandekage med eller uden fyld!
    Det er min kæreste helt tosset med.
    Du laver en fars med det, du kan lide. Du deler kødet i to dele og laver to ''pandekager'' af et par cm. tykkelse. Imellem lægger du eventuelt fyld (peberfrugt, champignong, majs, bacontern, ost, hvad du nu kan lide...), så lægger du den anden ovenpå og trykker dem sammen i kanten. Steges på panden. Det er lidt ligesom farsbrød, men de får en lækker skorpe, og man kan også lave dem små.

Ellers kan du lave farserede peberfrugter, pirogger eller indbagt pizza med noget lækkert krydret oksekød og fyld.

• #5   21. apr 2013 Boller i karrt, hvor du selv laver bollerne.
    Chili Con Carne
    Kødgratin

• #6   21. apr 2013 Pizza, pirogger, farserede porrer og anderledes deller laver jeg også smiley

Den med farspandekage, den skal da også afprøves - det må også lige være noget for manden herhjemme smiley Million bøf er også ved at være noget tid siden jeg har lavet det.

Tak indtil videre :-))

• #7   21. apr 2013 Forloren Hare. Umnumnum så kommer jeg forbi til middag smiley

• #8   21. apr 2013 Kartoffel chili suppe med hakket oksekød.

• #9   21. apr 2013 Christina Cecilie og puttedyret - man laver da ved gud ikke boller i karry uden at lave bollerne selv... det er jo helligbrøde!

Jeg er en stor fortaler for frikadeller... mine bliver aldrig ens, for jeg propper lystigt alt muligt i, som jeg lige har ved hånden.. fra syltede agurker til skinketern smiley

• #10   21. apr 2013 Frikadeller er også dejligt men det laver jeg så tit.
    Næh den her tråd har lige givet mig ideen til maden i morgen.
    Den kommer til at stå på Forloren Hare med fløde smovs.
    Da TS jo sikkert ikke invitere må jeg jo nok lave det selv

• #11   21. apr 2013 Kødboller i tomatsovs med frisk pasta - uhmm.

Græske frikadeller eller græsk farsbrød.

Hjemmelavede burgere, evt med hjemme bagte boller.

• #12   21. apr 2013 Uh ja! Shepherd's pie! Altså som Helene skriver... En god krydderet kødsovs og så med rodfrugtmos på toppen, evt. lidt revet ost i (jeg bruger sojaost) og så i ovnen. Det er dælme lækkert! (og nu ved jeg hvad jeg skal lave til aftensmad i morgen smiley )

Du kan også lave forårsruller. Rå eller den der skal steges. Jeg er mest til de rå med rispapir. Så bestemmer du jo selv alt fyld og det er hyggeligt at sidde og lave ruller ved bordet hvis man er mange der spiser sammen smiley

• #13   21. apr 2013 Gizou - med svitset kål, gulerod, løg, hvidløg, oksekød, karry, salt og evt soja

Lahmacun - små tyrkiske pizzaer med meget tyndt brød, og fyld af tomat, oksekød, løg, persille, hvidløg og chili. - De kan så fyldes med salat/tomat/pickles/feta og dressing - Og de er en fantastisk afveksling til almindelige wraps og tortillaer... - opskrifter kan sagtens findes på nettet - og de er anbefalelsesværdige!

Små oksekødsdeller krydret med spidskommen/koriander og rullet i sesam og bagt i ovnen - på en salat med kidneybønner og linser samt salat og peberfrugt...

• #14   22. apr 2013 Vil nogen sende mig en PB med opskriften på taco-tærte? smiley det lyder meget spændende smiley

• #15   22. apr 2013 hundenørd

du kan hurtigt finde den ved at søge på tacotærte i forum smiley

• #16   22. apr 2013 Tacotærte:

bund (man kan også bruge en "købetærtedej"):

4 dl. hvedemel
    ½ tsk salt
    2 tsk. bagepulver
    ½ dl. flydende margarine
    1½ dl. minimælk

Fyld:

400 g. hakket oksekød
    1 løg
    1 rød peberfrugt
    1 grøn peberfrugt
    1 pose tacokrydderi
    1 dl. vand

Garnering:

2 dl. creme fraiche 9%
    2 spsk. letmayonnaise
    1 knivspids peber
    1 dl. revet ost
    4 tomater.

Tænd ovnen på 200 grader. Bland ingredienserne til tærtebunden og rul den tyndt ud. Læg den i et smurt tærtefad og forbag den 10-15 minutter. Hak løg og skær peberfrugt i små tern. Svits hakkekød og løg.Tilsæt tacokrydderi, peberfrugt og vand og lad det småkoge i 10 minutter. Læg fyldet i tærtebunden. Bland cremefraiche, mayonnaise og peber og fordel blandingen over tærten. Skær tomater i skiver og fordel ovenpå. Drys med ost og bag i ovnen i ca. 20 minutter. Servèr med grøn salat.

• #17   22. apr 2013 Vi plejer også at hakke lidt jalaoeños og putte i, det giver sådan en god smag smiley

• #18   22. apr 2013 Mange tak smiley det vil jeg prøve i nærmeste fremtid smiley
    Det er måske en velkendt HG ret? smiley

• #19   22. apr 2013 hundenørd
    den dukker i hvert fald jævnligt op når der spørges om forslag til mad - og det er den kære mette, der har introduceret den til os smiley

• #20   22. apr 2013 Jeg lavede den famøse tacotærte i dag og manden var elle vild. "Åååårrrh, det er ligesom at spise taco's og så alligevel ikke, mmmm" Haha smiley

Gode forslag i kommer med ind imellem smiley

Kommentér på:
Inspiration - hakket kød

Annonce