{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.705 visninger | Oprettet:

Lockout - Slut? {{forumTopicSubject}}

Har lige hørt, at regeringen har indkaldt til møde i dag kl 9.00, - de har holdt møde det meste af natten - og at der bliver afholdt pressemøde kl. 10.00 - emnet for mødet og pressemøde er Lockouten.

Lad os håbe, at regeringen griber ind i dag, så vi igen kan få en normal hverdag, allerede fra mandag smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lockout - Slut?
  • #2   25. apr 2013 jamen det passer jo også meget godt med pålidelige helle hun sagde for få dagen siden at regringen IKKE ville gribe ind smiley

  • #5   25. apr 2013 Lad os håbe de ikke griber ind hvis de bare vedtager hvad KL vil have smiley

  • #7   25. apr 2013 Jeg skal starte nyt job på onsdag, så jeg HÅÅÅBER også at skolen snart starter alm igen........ blir spændende...

  • #8   25. apr 2013 DET ville være dejligt!
    høre i radioen at det stopper!!
    jeg vil såå gerne tilbage på skolen så jeg kan gøre mig klar til eksamerne smiley
    det har været et par hårde 4 uger smiley


  • #10   25. apr 2013 Det bliver da et indgreb efter KL´s ønske, det bakker venstre op om, så det kommer til at gå, som man forventede fra start af...

    Nemlig en skjult dagsorden.

    Meen håber har man da altid


  • #12   25. apr 2013 Ville den så ikke være for "tyk" trods alt.....

  • #16   25. apr 2013 har hørt at man skal starte igen på mandag smiley det bliver rat at starte i skolen igen for mit vedkommen

  • #18   25. apr 2013 Det er sguda pudsigt at regering, faktisk mener helt nøjagtig det samme som Kl, og vil være med til at indfører præcis det samme... Hold kæft hvor er det sørgeligt! Håber folk hopper på gaden med flag og virkelig vil kæmpe for deres sag, første Maj. Også håber jeg at de bliver bakket godt op, af andre faggrupper! Øv, hvor er det altså trist! smiley

  • #19   25. apr 2013 Ja man kan håbe på at lærerne går i strejke nu... Sorry...

    De får intet at sige og kan bare hold kæft og trit og retning... smiley

    Og hvis de så osse går ind og forfordeler heldags skolen så ender det med at børnene heller ikke bliver hørt, men hvad det er jo bare børn... smiley


  • #20   25. apr 2013 Skal vi ligestilles med andre offentligt ansatte? Øhh hvad betyder det for os?

  • #21   25. apr 2013 Folk er på arbejde og har ikke tid eller råd til at gå på gaden og vise deres utilfredshed... smiley

  • #22   25. apr 2013 her står hvad regeringsindgrebet vil gå ud på http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/04/25/0425080201.htm
    det ser ud til at lærerne naturligvis bliver taberne i denne sag.


  • #23   25. apr 2013 Ja og børnene især dem med problemer som "SKAL" gå i alm klasse fordi de osse fjerner special skolerne, hvis helskolen bliver en realitet...

    Desværre bliver jeg nød til at finde en anden skoleform hvor der ikke er heldagsskole... smiley


  • #25   25. apr 2013 Maj-Britt hun er en røv med ører hende Helle T...

  • #27   25. apr 2013 Tror virkelig på hvad hun står og siger... NOOOOOOT

    Fatter hat at de ikke bare siger sandheden og det var at KL får det som de vil have det... For de samarbejder...


  • #28   25. apr 2013 Anika: Det passer ikke, kvinden mangler både ører og sund fornuft!

  • #29   25. apr 2013 Jeg sidder seriøst og hiver mig selv i håret. No way om jeg skal undervise under disse omstændigheder, og ej heller skal mine børn gå i skole under de vilkår.! Hvis det bliver som jeg gruer for.!

  • #30   25. apr 2013 kan se hun har ører men jeg kan ikke høre hun har fornuft...

  • #31   25. apr 2013 Den regering skyder da sig selv mere og mere i foden......

  • #33   25. apr 2013 Ej men regeringen klarer det faktisk så elendigt, så jeg reelt overvejer om min mand og jeg skal undersøge mulighederne for at flytte udenlands! Vi har meget familie i Sverige, så det ville være en mulighed.

  • #35   25. apr 2013 Jeg er så ked af min kun går i 1. klasse... smiley

    Det bliver et helvede for hende og resten af hendes klasse at hun skal tvinges til at sidde stille i 8 timer... smiley


  • #37   25. apr 2013 Hmm tror hun bliver smidt så meget af pinden snart.

  • #38   25. apr 2013 Min søn er nedslået. Han går "kun" i 7. klasse. Og min den yngste går "kun" i 4. klasse. Og den yngste kan ikke engang sidde stille i de timer, de har nu, når han så skal sidde stille i endnu længere tid, så får de et problem.

  • #40   25. apr 2013 Hvis heldagsskolen er mere fleksibel og rummelig hvor de tager hensyn til det enkelte barns læringsstil synes jeg den er en god idé men skal de bare sidde på deres flade bliver det frygtligt for nogle børn

  • #41   25. apr 2013 Jah, jeg kan så se, at jeg er den eneste der mere eller mindre, er på KL's side.

    Jeg er glad for, at regeringen har grebet ind nu, det skulle de have gjort for længst!


  • #42   25. apr 2013 Maj-Britt sakset hvorfra...??

  • #44   25. apr 2013 (link fjernet)

    Jeg har ikke nået at læse det igennem...


  • #46   25. apr 2013 Maj-Britt sådan der endelig nogen der kæmper vidre for det....

  • #47   25. apr 2013 Kicki: Nej bare rolig, der er andre som dig.....

  • #48   25. apr 2013 Laila - jeg er helt enig!

    Der er jo på intet tidspunkt snakket om, at børn på 6-7-8-9-10 år skal sidde stille i otte timer dagligt! Med en Helhedsskole, vil der være mulighed for, at børnene får meget mere fysisk aktivitet og stimuleret på en helt anden måde, både fysisk, psykisk & mentalt.


  • #49   25. apr 2013 Laila: Hvordan vil du have lærerne skal tage sig af det, de får jo ikke mulighed for at forberede det?

  • #51   25. apr 2013 Ej er hvor det dog fantastisk at der er nogen der så blindt kan stole på de positive udsagn, uden reelt at vide en hujende fis.! Jeg tror jeg vil dykke ned i noget andet nu!.

  • #52   25. apr 2013 Og stakkels alle de pædagogmedhjælpere der nu mister deres job, pga. at SFO'erne mister deres børn. smiley

  • #53   25. apr 2013 Jeg tror langt de fleste fritidsinteresser ligger efter kl. 16, for langt de fleste børn... Da instruktører, trænere m.m. jo også skal have fri fra arbejde først.

    Eksempel herhjemme fra;
    Datter på 7, hiphop mandag & onsdag fra 17-18
    Datter på 10, ridning tirsdag fra 17.30-18.30 - svømning fredag fra 18-19
    Søn på 19 - fodbold mandag, onsdag fra 19-21 fodbold torsdag fra 18-20

    Vores børn har aldrig dyrket fritidsinteresser tidligere end 16.30


  • #54   25. apr 2013 Laila,
    de skal ikke sidde på deres flade. Her i kommunen har der i nogle år været heldagsskole på enkelte af skolerne, og det har været stor succes.
    på trods af at vi har nogle af de største andele af tosprogede børn, har vi nogle af de stærkeste læsere, og nogle af de mindste andele af svage læsere smiley


    Hver gang jeg har været oppe på skolen ved siden af mig (som er heldagsskole), har børnene siddet på gangene og arbejdet, eller leget, og været på kryds af klasserne.

    Der er ikke tale om røv-til-bænk-undervisning eller ren tavleundervisning. Slet ikke.



    Helle er til grin som politiker, men jeg er nu heller ikke ked af selve indgrebet og over KL.

    I årevis har folk efterspurgt en forbedring af vores folkeskole, men så længe lærerne insisterer på at gøre som de altid har gjort, fordi de altid har gjort det, kan folkeskolen som institution ikke forbedres.

    Jeg glæder mig til at se de nye folkeskole, og jeg tror det vil være gavnligt.

    Al forandring er svær, men når man om 5 år ser tilbage, tror jeg folkeskolen vil se langt bedre ud.


  • #55   25. apr 2013 Og jeg er sikker på at det fortsat vil være muligt at hente ungerne tidligt, jeg tror at undervisningen om eftermiddagen vil lægge helt anderledes. F.eks vil der være mulighed for lektiehjælp til børnene, fra kyndige undervisere som ved hvad de laver.
    Børnene vil dermed få fri, når de har fri.



  • #56   25. apr 2013 nøøøj jeg er træt af det her net

    Kaj jeg må ærlig indrømme at jeg ikke har meget tilovers for folkeskolen som den er nu, og derfor håber jeg at ved en heldagsskole vil der blive plads til alle børn og ikke kun de faglige stærke. Er der tid forestiller jeg mig der vil blive mulighed for noget mere praktisk tilgang til fagene, og ikke kun teoritisk hvor de skal sidde på deres flade og lytte,


  • #57   25. apr 2013 Vil en helhedsskole betyde at børnene ikke skal lave lektier hjemme ?
    For ellers vil der jo også være en time eller to der skal afsættes til lektier, og så er kl. hurtigt 18:00 inden barnet reelt har fri... Og så er det aftensmad tid.. Og så tipper jeg på et træt barn der måske nok har tid, men bestemt ikke overskud til at dyrke fritidsinteresser


  • #59   25. apr 2013 Anja, sådan ser jeg også på det, så er helt enig!



  • #60   25. apr 2013 *IB*,
    dem som går i heldagsskole her, har ikke lektier hjemme.

    Skolen ligger i et område med flere ressourcesvage forældre, og heldagsskolen har haft en positiv effekt på hele området. Mindre kriminalitet, da børnene ikke overlades til dem selv, og større faglighed da de får lektiehjælp og laver lektierne på skolen.


  • #61   25. apr 2013 Anja det er netop sådan du har beskrevet jeg forestiller mig heldagsskolen, og når det fungerer på den kan jeg ikke forestille mig andet end det vil kunne fungere på andre skoler, og også med lektier bliver lavet på skolen netop af lærerene, på den måde vil der heller ikke blive tabt så mange børn som der bliver tabt nu


    PS svarer jeg ikke på et tidspunkt er det ikke fordi jeg ikke vil men fordi mit net er en snegl


  • #62   25. apr 2013 Jeg orker det simpelthen ikke mere.
    Det er utroligt at så mange der ikke har noget at gøre med skolen andet end de børn de sender af sted, kan have så travlt med hvordan den fungerer og ikke fungerer.
    Der er lavet adskillige undersøgelser i ind og ud land om hvordan heldagsskolen fungerer. samtlige viser at helddagsskolen er en rigtig god ide, så længe det foregår under de rigtig omstændigheder, det hjælper intet uden forberedelsen, og der er desværre ingen der viser interesse for at disse omstændigheder skal være til stede!


  • #63   25. apr 2013 Anja - Hvad kommune bor du i?

  • #64   25. apr 2013 Ib, jeg er overbevist om, at med en Helhedsskole - ville børnene skulle lave lektier på skolen, med hjælp fra kyndige undervisere.

    Maj-Britt, langt de fleste børn (såfremt de har to alm. fuldtidsarbejdende forældre) tilbringer allerede mellem otte-ti timer (fra 7-17) i skole/SFO - og har alligevel overskud til fritidsinteresser... - så mon ikke de forsat vil have det? Nu vil tiden bare blive fuldt udnyttet, så de har fri når de kommer hjem!

    Mine egne børn bliver pt. afleveret ved skolestart kl. 8.15 og hentet igen omkring kl 15. Så for mine egne ville det også betyde en længere dag... - Men det ser eg ikke som noget negativt!


  • #66   25. apr 2013 Vil alle dem der mener lærerne har alverdens tid til at planlægge denne undervisning, vil fortælle mig hvor denne tid skal komme fra, når eleverne skal undervises mere, og forberedelsen skal skæres på, hvordan kan det lade sig gøre at lave undervisningen mere effektiv? Er lærerne bare dovne?

  • #67   25. apr 2013 Kaj,
    jeg bor i Høje Taastrup Kommune, som jo ellers er en kommune med Vestegnen, og deraf visse problemer med folkeskolerne i forhold til integration og deslige.

    Har lige sat link ind.


    Jeg har et positivt indtryk af heldagsskolen, men mener selvfølgelig ikke at børn skal sidde på en træbænk i 8 timer og glo på en tavle - for det får de ikke noget ud af.


  • #69   25. apr 2013 Jeg tror IKKE på at der kommer mere motion og bevægelse ind, det er for bøvlet...
    Jeg tror ikke på at det er godt for de klasser der har børn med store problemer enten ADHD eller andet.
    Jeg tror ikke på at det er godt for de børn der har problemer...

    Derudover er special skoler og klasser ved at blive nedlagt, pga de fine nye regler om at der skal være plads til alle i de alm klasser...


  • #70   25. apr 2013 Maj-Britt,
    nej, det gør jeg ikke. Men det ikke grundet timetallet, jeg regner stærkt med at timetallet vil være tilsvarende på andre steder, når Vito skal i skole om 4 år, og det vil ikke udgøre et problem for mig.


  • #71   25. apr 2013 Anja - Har du tænkt over at heldagsskolerne kører under samme vilkår som de almindelige skoler, lærerne har samme antal timer, og samme antal minutters forberedelse til alle timerne, som de har på alle andre skoler!
    Denne reform går også ud over de nuværende helddagsskoler, for de skal også skæres i forberedelse, og have flere timer!


  • #72   25. apr 2013 Jeg vil helt sikkert ikke have ham på en folkeskole, som den jeg selv gik på, derfor tager jeg med kyshånd imod ændringer!

  • #73   25. apr 2013 Jeg tror på at det ender med at de børn der bliver skoletrætte bliver det i de mindre klasser og så kommer der flere der pjækker og bliver ligeglade...

  • #74   25. apr 2013 Kaj,
    jeg tror godt det vil kunne lade sig gøre at lave en anden model, for hvordan lærernes tid forvaltes.


  • #75   25. apr 2013 Det har jo ikke noget at gøre med at helddagsskolerne ikke kan fungere, hvorfor er der ingen der vil høre på det. Det har noget at gøre med de vilkår den skal køre under i fremtiden!

  • #76   25. apr 2013 Anja: Du TROR, hvilket belæg har du for denne tro?
    Personligt har jeg læst adskillige undersøgelser og afhandlinger om lige præcis dette emne, både fra ind og udland.


  • #77   25. apr 2013 Anja: Folkeskolen er ikke som den du selv gik på, for der er sket rigtig rigtig meget bare de sidste fem år!

  • #78   25. apr 2013 Kaj,
    som jeg har læst det under konflikten, er det både vilkårene og heldagsskolen der udgør problemet?

    jeg synes personligt at 15 timer til fri forvaltning er MANGE timer.
    Det er ikke ensbetydende med at lærerne ikke skal lønnes for at svare opkald, og skrive med forældrene på intranet om aftenen - for selvfølgelig skal det det. Men jeg har svært ved at tro på at måden hvorpå timerne til forberedelse og des lige forvaltes pt, ikke kan gøres på en mere systematisk måde. Ikke at de nødvendigvis skal skemalægges, men som det er nu tror jeg ikke at nogle har overblik over de timer, heller ikke lærerne selv?

    Og det er vel deri hele problemet ligger? At ingen rigtig har styr på hvordan og hvorledes?

    jeg har haft nogle lærere som havde alle deres egne papirer og tekster, som uden tvivl har taget tid at lave. Men min søster som var 5 år ældre, fik de samme hjemmelavede papirer, og det gjorde hendes ældre bekendte også. Papirerne og kopierne havde ikke mindre værdi, men når en lærer har brugt det samme materiale i 15 år, skal vedkommende vel bruge en anelse mindre tid på at forberede det?


  • #80   25. apr 2013 Anja: Jeg ville ønske du ville komme ud og se hvordan det foregår. For ja der er dårlige lærere, men skal det gå ud over alle?

  • #81   25. apr 2013 Maj-Britt,
    ja, det er sjovt.


    Men det skyldes nok mest klientellet smiley
    Andelen af børn med dansk som andetsprog er trodsalt på 97%. Mit barn kalder mig i forvejen for ana, så jeg vil gerne at han kommer på en skole med mindst 50% dansksprogede børn. Og det bliver i øvrigt i en anden kommune, da vi gerne vil bo tættere på familien.

    Det ændrer vel ikke på at selsmoseskolen har været en succes, i forhold til hele heldagsskole-snakken?


  • #82   25. apr 2013 Ja heldagsskolerne udgør et problem fordi vilkårene ikke bliver til det, for det ville kræve at man ansatte flere lærere.

  • #83   25. apr 2013 Kaj,
    nej, det skal nemlig ikke gå ud over alle. Slet ikke.

    Og den lærer jeg havde som brugte de gamle kopier, var rigtig god. og hun havde selv lavet en masse godt undervisningsmateriele. Men hendes forberedelsestid var nu altså stadig nedsat som årene gik (antager jeg?), og ja, jeg forstår godt at folk undres.


    Oven i hele den her debat har jeg i øvrigt ofte læse hvordan lærerne bruger al deres fritid på kommunikation med krævende forældre. Ville det ikke være en fordel for jer, hvis der var et vist tidsrum hvori de kunne forvente svar på intranet, og derudover måtte de blot vente til næste dag? Hvis der var retningslinier på de områder, så I ikke forventes at stå til rådighed frem til kl. 23 om aftenen, eller hvor sent forældre nu kontakter lærere?


  • #84   25. apr 2013 Har selv gået på Selsmoseskolen og tog min eksamen der... smiley

    Men ja der er mange andetsprogs børn...


  • #85   25. apr 2013 Nå, ingen børn til mig så :(, hvis det forbliver sådan. Det vil jeg squ ikke byde dem.

  • #86   25. apr 2013 Jeg kan se fordelen i en helhedsskole når der er mange 2 sprogede børn..

    I den skole, hvor min pige skal gå om 3-4 år er der på hele skolen under 5 børn med anden etnisk oprindelse.. Hvis der er så mange
    Skolen har 0-9/10 klasse.

    I børnehaven er der ikke et eneste "ikke dansk" barn.

    Vi har ikke behov for integrationsskoler her.


  • #87   25. apr 2013 IB,
    hvad med lektiehjælp og tid til faglig fordybelse? Og fokus på sjove aktiviteter og værkstedsopgaver børnene imellem, så fokus ikke kun ligger på at Sofus læser dårligt og derfor bliver grinet af..


  • #91   25. apr 2013 Anja - børn lærer altså mange andre steder end i skolen men det er der ikke tid til hvis alt dette bliver indført.

    Udover det så siger Isabelle det hele.

    Også har regeringen da også glemt at indregne den meget store omkostninger der kommer med dette.


  • #92   25. apr 2013 Jeg tror vi vil se mange nye privatskoler, efter dette initiativ træder i kraft..


  • #93   25. apr 2013 Tror folk kun lærere bruger tid ud over undervisningen på to ting, forberedelse og opkald fra forældre?

  • #94   25. apr 2013 Kaj... jeg tror ingenting..men vil gerne vide det? smiley Er du lærer?

  • #95   25. apr 2013 Min datter går på en heldagsskolen og det er både godt og skidt. Rigtig godt for de børn som ikke ville blive tilmeldt en fritidsordning eller har noget at tage sig til efter skoletid, for min datters vedkomne kalder vi de ekstra timer for tvungen fritter. Min datter er en af de børn som ind i mellem får fri fra skolens ydertimer for at kunne dyrke sin sport. Desuden har hun stadig lektier for derhjemme som skal laves.


  • #96   25. apr 2013 Mia: Hehe... Ved du det så smiley
    Jeg er ikke færdiguddannet nej.
    Men er i fuld gang med uddannelsen, og jeg overvejer sgu efterhånden om det var et forkert valg da jeg valgte det for snart fire år siden. Men heldigvis elsker jeg arbejdet med børnene, og udfordringerne heri, så jeg håber på det går, ellers må jeg jo søge udfordringer i nogen af de andre nordiske lande.

    Jeg har desuden været ude og undervise, udover de naturligt obligatoriske praktikker.


  • #97   25. apr 2013 Jeg tror sgu efterhånden jeg er nødt til at passe på blodtrykket smiley og sige til mig selv det sgu nok går alt sammen, vi skal nok få bedre samfundsborgere ud af den nye reform. (jeg ved ikke helt om jeg kan overbevise mig selv, men man kan jo altid prøve) smiley

  • #98   25. apr 2013 Kaj... hvad bruger lærere tid på... ? du spurgte: Tror folk kun lærere bruger tid ud over undervisningen på to ting, forberedelse og opkald fra forældre?
    Så svarede jeg... jeg tror ingenting.. men vil gerne vide hvad de bruger tid på.. smiley ikke for at være træls..men vil gerne høre hvad der går tid med udover forberedelse og opkald?


  • #99   25. apr 2013 Min mand & jeg har valgt, at vores børn skal gå på en Katolsk Privatskole, hvor der også er international linje.

    Hvorfor? - Fordi vi ønsker, at gøre det bedste for vores børn. Give dem nogle værdier og kvalitet, som de kan bruge resten af deres liv! - Om de så ønsker, at bruge dem/bygge videre på det, når de bliver voksne, det vil være op til dem!

    Om vores piger bliver rengøringsassistenter eller advokater - er op til dem, så længe de er lykkelige!

    Hvad får vi så?
    - To børn, der som det første og sidste på skoledagen, giver hånd og siger pænt goddag/farvel
    - To børn, der starter første undervisningstime med, at bede fadervor - når de er kommet tilbage fra den daglige løbetur
    - To børn, der kender forskelligheden ved andre mennesker - og accepterer den
    - To børn, der modtager engelsk undervisning, allerede fra 0-klasse
    - To børn, der modtager fuld undervisning, hver dag af faglærte lærere
    - To børn, der hver dag bliver set og hørt
    - To børn, der har flere undervisningstimer end på kommuneskoler
    - To børn, der i alle timer, har min. to lærer til rådighed

    Hvor ville jeg ønske, at alle børn fik disse muligheder!

    Skolehjemsamtaler ligger allerede inden for normal arbejdstid - dette gør forældremøder så vidt muligt også.



  • #100   25. apr 2013 (link fjernet)
    Den her forklarer det rigtigt godt.

    Dog vil jeg tilføje at der for de fleste lærere også er tale om vagter (gang og frikvarter) samt ugentlige og månedlige fagmøder med kollegaerne


  • #101   25. apr 2013 -

  • #102   25. apr 2013 Haha... Tror mit tilstoppede hoved burde ligge sig i seng snart. Hvad jeg mener er at det mange kalde forberedelse indeholder så meget mere end forberedelsen til den enkelte time smiley

  • #103   25. apr 2013 men hvorfor er det at lærerne absolut ikke kan være ekstra tid på skolerne... selvfølgelig er der en masse struktur som skal laves om, der skal måske ansættes flere...hvad ved jeg? ( sikkert ikke så meget ) og alle nye strukturer uanset hvor det er, tager tid... men man skal jo starte et sted... hvorfor kan noget af den forberedelsestid ikke bruges på skolen....det ser rigtig flot ud med sådan et dokument hvor der står alt ridset op... jeg tror de fleste af os uanset branche, hvis vi sku remse ALT op vi brugte tid på på vores job, så kan vi jo alle få det til at virke helt vildt uoverskueligt... og jeg tror nu næppe at alle de forberedelser med tid på biblioteket osv. er hver uge det foregår.... min svigermor er også lærer, og som hun siger...med årene bliver man mere og mere rutineret og ting tager mindre tid.. kan måske godt forstå at nyuddannede bruger mere tid...men sådan er det jo i alle fag. Jeg selv er sælger...og har aldrig et 8-16 job.. jeg kan køre hjemmefra kl 7 og være hjemme kl. 18, og derefter skal jeg altså stadig forberede mig og lave tilbud, kundeopgaver mm.... det bliver også gjort om aftenen efter børnene er puttet... ikke fordi jeg vil forklejne noget for nogle...men syns også bare at mange lærere får det til at lyde som et SÅ hårdt job i forvejen... der er ikke meget åbenhed om at ændre noget som helst... lige nogle tanker herfra.... nu bliver jeg garanteret bombarderet... smiley

  • #104   25. apr 2013 Jeg foreslår at alle dem der er for dette forslag er dem der skal betale den kommende massive regning der kommer fordi at lærene jo skal have forhold efter arbejdsstyrelsen.

  • #105   25. apr 2013 Anya...arbejder du selv som lærer?

  • #106   25. apr 2013 Nej det gør jeg ikke, men jeg er studerende og ved hvor meget mine lærer arbejder også kender jeg 3 der er lærere og de har fanme aldrig fri i weekenderne, der sidder de og retter opgaver, planlægger nye ting vi skal lave og arbejde med.

    Derudover sø har jeg været medhjælper i en SFO/fritter som totalt forsvinder hvis vi får heldagslorteskole !

    Husk at tænk på alle børn der enten ikke er særlig boglige i forvejen eller bliver mobbet eller har andre problemer, de falder helt fra hvis de skal gå endnu længere tid i skole end de gør i forvejen.


  • #107   25. apr 2013 Der er debat i folketinget om 10 min

  • #108   25. apr 2013 hvorfor falder børn fra som ikke er særligt boglige...eller bliver mobbet? Sku de blive mindre boglige ved at gå længere tid i skole...og sku de blive mobbet mere... ?Forstår det ikke helt?

  • #109   25. apr 2013 Mia - forde de kommer til at pjække endnu mere.

    Jeg er selv blevet mobbet og i starten gik jeg grædende hjem hver sag og på lange dage pjækkede jeg en del af dagen og det blev værre med tiden. Og mobning er kun blevet værre siden jeg gik i folkeskole.
    - bare for at tage et eksempel.


  • #111   25. apr 2013 Mht. mobning...så skal der jo sættes ind et eller andet sted... det skal vel stoppes... og det er selvfølgelig skolen men i ligeså stor grad forældrene som skal gøre noget ved det..man må da ikke håbe at det bare er noget som står til uden der bliver gjort noget..uanset om hvilken type skole vi har... kan ikke se det har noget som helst med det at gøre... skoletrætte? Tjaa... hvis det bliver den rigtige type undervisning, og med de pauser, og en tilrettelægning som kommer til at passe med den nye struktur.. så tror jeg ikke børnene bliver mere skoletrætte...men al det...det er jo kun noget vi alle kan gætte os frem til.... også lærerne... man må jo forsøge med ændringerne, og være åbne for at få det til at virke...for det er klart, at hvis alle sætter sig ned med korslagte arme er og spiller fornærmede og på forhånd siger at det er dødsdømt....så BLIVER det dødsdømt.. mht. børn med ADHD.... selvfølgelig er der nogle med adhd...men der er ligeså mange uopdragne børn i dagens danmark som bare ikke har lært at opføre sig ordentlig...og idag er det meget brugt at give dem en diagnose, isedet for at forældre begynder at lære deres børn om hvordan man skal opføre sig.. jeg har selv siddet til et forældremøde hvor lærerne havde emnet oppe at børn idag generelt ikke er vant til at blive forlangt ret meget af..... så syntes helt bestemt at forældrene derhjemme skal begynde at forlange af deres børn at de faktisk skal yde noget selvom det ikke altid er sjovt... og så ku det være at børnene også med tiden kunne lære at være længere tid i skole... der er mange faktorer i det her spil, men hvis alle hjælpes ad ( med det mener jeg også at forældrene hjemme skal hjælpe ) så burde det kunne lykkedes...

  • #112   25. apr 2013 Mia, ihhh hvor er du klog at høre på eller NOT.

    Min søn har ikke en egentlig ADHD diagnose, det er han ikke "dårlig" nok til, men han har en diagnose, der lyder på Aspergers, og det tog rigtig lang tid at nå frem til den diagnose. Ikke desto mindre hjælper ADHD medicin ham i det daglige.

    Her hos os får man ikke "bare" en diagnose. Næh man går til udredning på børnepsyk. i flere måneder, hvor der bliver lavet div. tests.


  • #113   25. apr 2013 Susanne...
    læs nu.. jeg ved godt at nogle har..... så det rammer jo så ikke dig eller din søn!

    tro mig...har boet med en med adhd...og har kæmpet i år med det....så ved udemærket godt hvordan det hænger sammen....



  • #114   25. apr 2013 Jeg forstår ikke hvorfor begge dele ikke må eksistere altså, så kan alle dem der af ukendt årsag tror det vil fungere proppe deres børn i heldagsskole og vi andre kan få lov at beholde det som fungere for os og vores børn.

  • #115   25. apr 2013 Hvordan sku det ku hænge sammen Anya? 2 skoler i hver by med klasser fra 0 - 9/10 klasse..??

  • #116   25. apr 2013 Der er mere end 2 skoler i de fleste byer allerede så ja det kunne da fungere fint. Bare os der ikke gider det også kunne slippe for det.

    Jeg gik i klub/fritter efter skole og det er det bedste jeg nogensinde har oplevet i min folkeskole tid smiley men det forsvinder jo med heldagslorteskole.


  • #118   25. apr 2013 sådan som skolen bliver omtalt lige pt... at det ville være forfærdeligt med heldagsskole osv.... så tænker jeg......hvis det i forvejen er så frygteligt at gå i skole UDEN heldagsskolen...er der så ikke noget galt i forvejen..???




  • #119   25. apr 2013 Jeg er ikke sikker på jeg har forstået det rigtigt..

    Bliver SFOer lukket så?

    Skal pædagoger ansættes på skoler?

    Skal alle de pædagogiske opgaver ligge på læreres arbejdsbord eller?


  • #120   25. apr 2013 maria nej pædagogerne skal indgå som en del af heldags skole

  • #122   25. apr 2013 Ildermor - hvordan det? Skal pædagogerne til at arbejde efter et skema?

  • #123   25. apr 2013 Men, kunne det ikke være fedt - også for lærerne - hvis der blev tid til at rette opgaver inden for rimelig arbejdstid, så de ikke skulle bruge så massiv en del af deres fritid, som det åbenbart er tilfældet nu?

    Ville det virkelig være dårligt for alle, hvis de fleste af lærerenes opgaver, lå indenfor normal arbejdstid?

    Og tjah, det ville ikke gøre mig noget, hvis jeg i fremtiden skal til forældremøder i arbejdstiden. Så må man jo bare tage fri til det - måske det vil blive normen at man får fri til den slags?
    Så skal der heller ikke arrangeres pasning til børnene på forskellige aftener, fordi forældrene skal til samtale.

    Jeg ser i hvert fald frem til udspillet til en heldagsskole, og integrationen af lærernes opgaver, så deres arbejde blvier mere normaliseret, og de ikke vil forventes at stå til rådighed nat og dag, som det åbenbart er tilfældet nu.


    Og jeg var en af de skoletrætte børn. Det var jeg fra 5. klasse. Det havde nok været anderledes, hvis undervisningen var struktureret anderledes, således at jeg fik undervisning på mit niveau, i stedet for at følge laveste fællesnævner.


  • #124   25. apr 2013 Wow nogle mennesker er virkelig snæversynet. smiley

    - Trist, jeg vil bare aldrig byde børn at sidde i skole så længe også lektier udover og ingen kreativitet eller udfoldelser.


  • #125   25. apr 2013 Anya,
    hvem skriver dog at børn ikke skal være kreative og udfolde sig? Det lyder noget ensformigt smiley


  • #126   25. apr 2013 Anja - Det har de ikke tid til i en heldagsskole.
    - Lige pt ser skemaet for en heldagsskole ud som en normal skole bare med flere normale tavle timer.

    Min bror går i 8 kl. nu og når han har lange dage er han totalt død når han kommer hjem, så hvad får dig til at tro at hvis børn skal det hver dag + lektier, at de så har tid til at gå i fritidsklub og andre ting hvor de lærer SÅ mange andre kompetencer end bare læs, skriv og regn. Jeg synes det er DØD ærgeligt at nogle mener at skole hvor børnene kun lærer de ting er en god ide.


  • #127   25. apr 2013 Anya,
    måske hele grundlaget for en heldagsskole er anderledes, end det du udtænker? der bliver flere timer at rutte med, og ingen, heller ikke engang selveste Helle T., forventer at børn på 6-7-8-9-10 år kan sidde stille i 8 timer i streg. det kan en voksen jo ikke.


  • #128   25. apr 2013 Anja - Nej, selvom jeg gør det pt på HF, men F*CK hvor er jeg mega træt af det, hader at gå i skole, men det er nødvendigt og jeg føler virkelig med ALLE børn hvis de skal gå i skole samme mængde som vi skal 8-16 hver dag, det er ulideligt.

  • #129   25. apr 2013 Anja Jeg TROR ikke på de får de børn med som har problemer, og de klasser som har børn med problemer vil så igen blive dem der bliver ramt, plus at de børn som har problemer igen vil blive skubbet til side endnu mere...
    Og det TROR jeg på ender som en REALITET...


  • #130   25. apr 2013 Lad os vente og se, hvordan udspillet bliver og SÅ tage diskussionen smiley

    Jeg går selvfølgelig ehller ikke ind for at små elelr store børn skal sidde på deres flade røv i 8 timer - slet slet ikke. Men det er heller ikke det indtryk jeg har af heldagsskolen.


    Nu er lockouten slut. Regeringen fik indført en masse reformer med væsentlige forringelse på en masse områder, mens folk havde travlt med at dytte af lærerne. Så nu kunne de godt sende dem på arbejde igen.


  • #131   26. apr 2013 Som udgangspunkt er jeg rigtig glad for lockutten er slut.

    Det er så sagt i forholdet til børnene, for de trænger i den grad til at komme tilbage til en normal hverdag.

    Omvendt kan jeg ikke undgå at tænke, at hvis det her "bare" glider " forbi alle andre store fagforbund, så kan vi i realitten, ligeså godt lukke alle fagforeninger og blot bibeholde a-kasserne....


  • #133   26. apr 2013 Ifølge medierne så vil de konservative ikke stemme FOR heldagsskole og at de ville bruge deres vetoret, selvom de er en af forligsparterne, og der er jo en uskreven regel derinde om at man ikke vedtager nye ting udenom alle forligsparterne, problemet må så være at regelen er uskrevet.

  • #134   28. apr 2013 Prøv at tænk på dem som har evt hest, Som arbejder bedst hjemme eller har hunde som de træner agility med smiley

  • #136   28. apr 2013 nu syntes jeg lige jeg ville komme med et indput smiley

    jeg er både for og imod ideen om heldags skole.
    kan se at det er en god ide på den måde man lære mere hurtiger og HVIS der nu kommer idræts timer og kreative timer, s¨man ikke bare sidder på sin flade foran tavlen fra 8-16, så bliver barnet/ det unge menneske heller ikke over træt og kobler af.

    MEN, børn med sygedomme som ADHD, ADD osv. vil have endnu svære ved at hægte sig på de andres niveau og i sidste ende vil det gå ud over forældre, venner og enda lærene.
    jeg har selv fået konstateret ADHD i en alder a 19, og jeg kan huske hvor slem jeg var i folkeskolen da vi var uvidende omkr. at jeg havde det. jeg går nu på AVU på VUC (på 10 kl niveau) og tager medicin imod ADHD, jeg kan mærke jeg bedre kan koncentrere mig og har mere styr på hverdagen og migselv. men de længste dage er hårde. hvis de indføre heldags skole helt oppe på uddannelserne (hvilket de nok gør) tror jeg bare mange unge vil falde fra. det har intet med dovenskab at gøre, men at skal have smidt meget viden ind i hovedet på en dag tager hårdt på en. sygdom eller ej.


    havde hørt at de ville have lørdags skole også, tror bare jeg siger nej tak til det. det er at berøve for meget fritid fra børn og unge mennesker.


Kommentér på:
Lockout - Slut?

Annonce