{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Glæden ved at have hund. {{forumTopicSubject}}

Da jeg var yngre nærmere de 13 år mødte min far en dame som efterfølgende blev hans kæreste, hun havde en dejlig sort lab, et år forinden var mine forældre blevet skilt og jeg opholdte mig derfor tit i retten da de kæmpede om forældremyndighed. Jeg blev en mere og mere usikke dreng, men da min far fik denne kæreste som havde denne lab som jeg fik lov til at træne genfandt jeg glæden, glæden ved at kunne bruges, glæden ved at kunne træne en hund og se resultatet.

Desværre blev den påkørt en dag og måtte aflives, jeg gik så mine teenages år igennem uden hund, kom i millitæret og havde det godt. Da jeg var konstabel mødte jeg så en dejlig tøs, ci flyttede sammen og vi blev hurtigt enige om at vi skulle have en hund, vi købte sammen en amstaff.
Han kom til at hedde canis, nåede at opleve næsten 8 år med ham, han satte så stor spor i mit liv, så specielt at jeg fik ham tatoveret på skulderen, han var der altid for en og han var den mest familievenlige hund, min datter som på daværende tidspunkt var 9 måneder kunne alt med ham.

Efter han var gået bort har jeg så tænkt og tænkt om man skulle have en hund til, et år gik hvor hverdagen bare manglede det sidste nemlig en hund, begyndte nu at søge efter kenneler og studerede racer og fandt Staffordshire bull terrier hvilket vi så besluttede at købe, har nu min skønne cooper som jeg nu dagligt træner, og kom så til at tænke på den første hund lab som hjalp mig igennem mine forældres skilsmisse.


Ved ikke hvorfor jeg har skrevet dette, blev bare sent tilbage i min barndom og vil derfor høre jer andre om i også har en hund tæt på livet...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glæden ved at have hund.
  • #1   28. apr 2013 Vi har altid haft hund, og de har alle været nogen der har sat dybe spor smiley

  • #2   28. apr 2013 jow,jow

    det kan du tro.

    Jeg fik sammen med min eks.mand en "fælles" hund.En Chow-Chow.Fælles hund.
    Vi blev skilt efter mange ect..år,jeg tog Olga mig med,i en lille 2.vær.lejlighed.

    Hun,var vant til "store" udenomsforhold.Men jeg tog hende,jeg fik nyt arbejde,Olga alene i en lejlighed,OG,hun klarede det med "bravour".

    Og,havde jeg ikke hende,ja,så havde jeg nok ikke haft mit dejlige sociale netværk,bestående af både hundeejere,og ikke hundeejere.Så,havde jeg lukket mig inde,uden tanke for mine 3 børn/børnebørn.

    Nu,er jeg så på "nr.3."hund,.
    Og jeg ELSKER det.Men ved samtidig at der er en "verden udenfor hundeverden"

    det var såmænd bare det,jeg ville svare på,ang.det at have hund

    hilsen
    vibeke,som har mopsen Verner(den doven las))


  • #4   28. apr 2013 Da jeg blev født til jeg var 5-6 år havde vi en lab blanding, en rigtig sød og dejlig hund.
    Da han var gået bort kæmpede jeg i ca 3 år om at få en ny hund. En dag da jeg var med min mor oppe i byen for at handle, står der to hvalpe (med deres ejer) udenfor brugsen. sagde til min mor at den hvalp skulle jeg altså have, havde en helt speciel følelse for netop den. så vi tog hjem snakkede med min far, og et par dage efter fik vi ham. men tror bestemt det var en velovervejet belsutning fra mine forældres side. Han var og vil altid være min soulmate. han var min bedste ven i 7 år, hjalp mig igennem rigtig mange ting, bla mine forældres skilsmisse. Desværre fik han kræft sidste sommer og måtte aflives. savner ham stadig rigtig meget.

    Så for en uges tid siden, sad jeg på computeren og så på hvalpe annoncer. Bor sammen med min kæreste og vi havde planlagt at få en hvalp i sommerferien, for der passede det godt, så jeg så lidt på parringer, priser mm. Pludselig er der et billede af en lille hvalp der "smiler" som virkelig bare fanger mig. med det samme jeg gik ind på annoncen vidste jeg at det var min hund. Fik snakket med min kæreste om det, og vi bliver enige om at kontakte ejeren og tage den derfra. Vi tog så derned (fra Århus - Sønderborg) for at se ham i fredags, og vi klikkede bare med det samme, der var overhovedet ingen tvivl. så nu ligger han her hos mig og putter! smiley Han elsker min kæreste og min kæreste elsker ham, men der er ingen tvivl om at han er MIN hund ;D


  • #5   28. apr 2013 Jeg har et helt specielt forhold til min store hund. Jeg fik ham da jeg var 16, og gik gennem en svær periode med skilsmisse, og en svær depression. Han har været den skønneste hjælper, og hvis jeg ikke havde fået ham havde jeg ikke været her den dag i dag. Han er min bedste ven, det tossede dyr.
    Jeg kan blive helt ked af det ved tanken om at han en dag ikke er her mere, men lige nu nyder jeg at være så heldig at have ham i mit liv.


Kommentér på:
Glæden ved at have hund.

Annonce