{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.135 visninger | Oprettet:

Hun ræv i haven {{forumTopicSubject}}

Her til aften, havde vi en hun ræv i haven, som var ude på brød jagt. Min mor får brød med hjem fra sit arbejde, og det har fuglene fået igennem lang tid.. Og det ville ræven så også være med i..

Ved det er en tæve, for på et af billederne, kunne man se hendes yver var fulde af et eller andet. Forhåbentligt mælk..

Sidste sommer, havde vi et kuld rendende rundt, og legede på hestefoldene.. Sammen med fasaner og fasan kyllinger, men de tog dem ikke..

Det er første gang at jeg har været så tæt på en vild ræv..
Hun var nok ca. 5 meter fra mig, og jeg stod bag en dør.

Vi har også rådyr og dådyr i haven, men vi bor så også lige opad skoven. Egern også.. Jeg venter bare på en grævling, så jeg kan få den på kameraet..

Har I også sjove dyr i jeres have?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun ræv i haven
  • #1   29. apr 2013 smiley

• #2   29. apr 2013 smiley

• #3   29. apr 2013 smiley

profilbillede
  • #4   29. apr 2013 årh hvor er den fin smiley

• #5   29. apr 2013 Nej, hvor hyggeligt! smiley

• #6   29. apr 2013 Da vi boede på landet, havde vi en kæmpe have, ja nærmest en park. Der havde vi i morgengryet tit rådyr helt oppe ved terassen, ja oplevede det da også et par gange midt på dagen.

Den største oplevelse, var da et rådyr kid, hedder det sådan?, blev født nederst i vores have, vi kunne se det fra førstesalen.
    Da vi fik øje på den lå den helt alene, vi var bange for den var blevet forladt. Men moren kom et øjeblik efter... det var ren Morten Korch smiley

• #7   29. apr 2013 Vi bor ude på landet så her er ræve, rådyr, harer osv. Her den anden aften så vi en grævling ikke så langt fra hvor vi bor på vejen hjem, så det er rigtig hyggeligt. smiley

• #8   29. apr 2013 Tine, det er et lam smiley
    Ej hvor vildt at I så den blive født..!
    Ja de bliver efterladt, men nogengange sker det jo at moderen ikke kommer tilbage, så godt I havde et øje på den..

Vi havde også et rådyr, der stod og åd af kattens mad foran døren. De er snart helt tamme :D.

• #9   29. apr 2013 SKØØØNT! Det er bare så dejligt, når man kan følge livets gang i naturen på tæt hold. Her er det kun fugle og pindsvin. Dog ser jeg tit harer meget tæt på.

Tine A: Det hedder rålam smiley

• #10   29. apr 2013 Øv så langt ude på landet vil jeg os bo sammen med alle skovens fantastiske dyr xD

• #11   29. apr 2013 Hehe så lærte jeg det smiley

Der var langt derned så vi kunne ikke se detaljerne, det var faktisk ikke før moren, hvad hedder det så - bare rådyr? rejste sig, at vi opdagede det.
    Det var tidligt om morgenen, min mand opdagede det ved en tilfældighed og vækkede os andre smiley

Ellers havde vi rigtig mange fasaner i haven.... og muldvarper smiley

• #12   29. apr 2013 Nøj hvor er den sød smiley

En gang sad jeg klokken 2 om natten og røg lige en smøg ude i garagen (der er nemlig lidt læ for blæsten). Jeg hørte ldit puslen og lige pludselig kom der en ræv luskende lige gennem forhaven. Jeg fik et kæmpe chok, og troede først det var en lodden hund på afveje.
    Men sød var den, og den blev godt nok også lidt forskrækket over mig smiley

• #13   29. apr 2013 Hvor er den bare kær. smiley

Vi boede på et tidspunkt, da jeg var barn, et sted hvor vi havde mange forskellige dyr i haven. Der var ofte svaner der slog sig ned på vores græsplæne. Og så havde vi masser af fasaner, rådyr, egern, harer, ræve, og endda også et grævlingepar der boede mellem træerne i vores baghave.
    Engang min søster og jeg var på vej til bussen kom grævlingene gående, og bag dem i det høje græs, kunne man ane en lille unge. smiley
    Desværre var kameramobilen ikke opfundet dengang.

• #14   29. apr 2013 I dag bor vi i udkanten af byen, lige ved byskiltet, men med en regnvandsø lige neden for haven. Der er ænder, og de ynder at komme et smut op i haven smiley
    Det er så hyggeligt smiley

• #15   30. apr 2013 Vi har ingen dyr i vores have, de tør ikke...så kommer Loke efter dem smiley
    Meeen inden vi fik ham, da havde vi en ræv der ofte kom og gik i vores skrald og tømte det ud i hele haven, øv!

Og en nabokat der tirrede vores egne katte ved at hoppe opad ruderne...

Og så har vi haft jævnligt besøg af pindsvin smiley

Men den tid er forbi, heldigvis for det med ræven og katten - for nu har vi Loke smiley

Men åååh hvor gad jeg godt at være i jeres have sådan en tidlig morgen smiley bare ligge på lur med kameraet, sikke glædeligt billeder man kunne få smiley

Nede i sommerhuset vrimler det med alverdens fugle, endda en fast måge kommer også på besøg til en makrelmad smiley flere fasanpar spadserer forbi dagligt, og der bor egern i træerne, og kronvildt kommer gerne forbi også smiley det er lækkert smiley

• #16   30. apr 2013 Ingen ræv her, men fuglen på billedet kan jeg klare smiley

• #18   30. apr 2013 En af mine nære venner, bor på et lille landsted, nærmest ude midt på en mark omkranset af en masse gamle træer.
    På deres hestefold, har de en gammel løsdrift, der ikke bliver brugt og den har råvildtet så gjort til deres. Det er en flok på 5-7 stykker, alt efter hvor mange lam hunnerne får. De er halvtamme og gå i haven, imens vi os er der.
    Det er nogle helt fantastiske dyr.

• #19   30. apr 2013 Fedt med ræve i haven smiley de er så smukke.

Vi har rådyr i haven. Vi bor nemlig lige op ad Vestskoven.

profilbillede
  • #25   30. apr 2013 Hvor er det dejligt med al det liv I har i jeres haver..

Vildt med den ræv der sov indenfor.. De bliver hurtigt tamme..
    Vi har også rigtig mange harer..Hvilket er skønt, for de var dælme tæt på at være i mindretal, fordi der blev skudt for mange.. Min far er jæger, men skyder ikke harer.

Sidste forår, var der en rå og hendes to lam, der hyggede sig i haven om morgenen, selvom hunden stod og skabte sig fra den anden side af hegnet. De er ligeglade..

• #26   30. apr 2013 Egern er bare så kære og frække smiley vi har dem også i haven

profilbillede
  • #28   30. apr 2013 Tak Isabelle smiley
    Jeg har et ganske glimrende kamera. Jeg kunne også godt tænke mig at komme på Tosa fotokursus. Det kunne være fedt.

• #29   30. apr 2013 Jeg har ingen have, men det har vi i sommerhuset. Og de første par år havde vi også en venlig Mikkeline som kom der.
    Så snart hunden være indenfor, var hun i haven. Hun gik resten af fodersøgene, spiste nedfaldne æbler og kirsebær og ledte efter rester omkring bordet. Hun kom gerne helt op til glasdøren, så hende og hunden næsten sad ansigt til ansigtet.

Hun stjal gerne hundens legetøj og vores sko, og da hun fik tre unger blev det ikke bedre!
    Nu er det dog et par år siden vi har set hende.

Til gengæld har vi rådyr, nogle af dem spiser af hånden, og katte, pindsvin, et frækt egern og et skovskade-par smiley

• #31   30. apr 2013 Vi har kun fasaner, men ellers er der masser rådyr, egern, harer og kaniner på marken

Kommentér på:
Hun ræv i haven

Annonce