{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Personlig træner eller diætist? {{forumTopicSubject}}

Jeg er i en situation hvor min vægt konstant ender på de 80 kg. Jeg er 1.69 høj, og jeg vil gerne ned på mellem 65-70kg. Jeg har gået på weight watchers, men jeg har ikke selv disciplin nok til at styre det derhjemme. Så jeg tænker, at det jeg har brug for er en der kan sætte sig ned og hjælpe mig med at lave en madplan og et træningsprogram. Er der nogen derude som har erfaringer med den slags, og kan I evt. anbefale nogle i Århus området??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Personlig træner eller diætist?
  • #1   9. maj 2013 Det som jeg har brugt som har fungeret bedst er rugbrød..

jeg spiser de små stykker gulerodsrugbrød med ca 70 kcal pr skrive.. 2 morgen 4 middag og 4 aften.. Dertil må du putte på hvad du har lyst, det kan være flæskesteg, medister, hamburgerryg, osv osv..

Samtidig gå 3 x 200 kcal ture med din hund hver dag (ca 3,5 - 4.5 km) eller lige omkring en time..

har indtil videre tabt mig 10 kg på den måde, og du for alle de vitaminer, osv osv du har brug for oven på pålægget

• #2   9. maj 2013 Hvis det endelig skal være hyggeligt, kan du stege noget kød og KUN spise salat til.. Tro mig det er yderst effektivt. Jeg har nemlig også svært ved de der kcal tællere osv, hvis du endelig skal bruge sådan en skal du bruge shapeup club (app til mobil).. Men jeg kørte strengt efter kcal tæller i en måned og det gav ikke særlig meget resultat. Den kan jo ikke tage højde for en masse ting som faktisk er vigtigt når man tæller kcal

• #3   9. maj 2013 Til det med rugbrød, det skal justeres hvis du spiser andet end dem som jeg beskriver.. Nogle skriver er 90 kcal, nogle er 120 kcal. så skal du trække noget fra.. pr dag giver det

10 x 70 skriver = 700 kcal.. Hvis du så ender med 100 kcal skiver, jamen så hedder det måske

1 morgen 3 middag 3 aften
    7x100 kcal = 700 kcal

Jeg synes personligt at rugbrød er UTROLIG kedeligt at spise.. men hvis du putter noget lækkert ovenpå er det godt nok smiley

• #4   9. maj 2013 Mange tak smiley Ja rugbrød kan godt blive kedeligt i længden smiley Men man må gøre det lidt mere spændende så smiley
    En af de ting der også er hæmmende for mit vægttab, er at jeg meget let falder i med kage og sodavand. Spiser stort set ikke slik og chips, men kage.... der har jeg en rigtig sød tand, og sodavand smiley Jeg har prøvet at stoppe med det helt, men det har givet bagslag.

• #5   9. maj 2013 ahh glemte at skrive at du skal selvfølgelig heller ikke hælde i dig med alt muligt drikkevarer.. herunder gælder også mælk, juice osv.. Tag et glas vand i stedet, ikke at man ikke må drikke det, men det feder mere end man lige går rundt og tror

• #6   9. maj 2013 Ja utrolig kedelig synes jeg også selv, det er derfor at man skal gøre det spændende smiley Og der går ikke lang tid før man kan mærke effekten af det ved bedre søvn, mere energi osv osv.. eller man kan ikke mærke det for det kommer snigende, men man bliver straffet groft hvis man en dag vil spise usundt smiley man mærker med det samme man mister energi og bliver træt hurtigt, dårlig ånde, og endda afføringen bliver unormal smiley

• #7   9. maj 2013 Men prøv det.. følg den strengt i bare en måned og så vil du se resultater smiley det er garanteret smiley

Men igen, lad nu vær med at fylde rugbrødet op med remulade og tandsmør så er man ligevidt smiley Man snyder kun sig selv

• #9   9. maj 2013 Lykke - Kød og grøntsager feder også, men nu er rugbrød jo ikke særlig slemt når man spiser det, da man skal opveje hvor meget det mætter kontra hvor mange kcal man indtager.. og hvis man tæller kcal, vil jeg næsten garantere at rugbrød mætter mere end knækbrød.. Samtidig er der også gluten i knækbrød smiley

• #11   9. maj 2013 Jeg synes absolut ikke fuldkorns knækbrød mætter mere end rugbrød, men det er jo sikkert hvad man synes smiley samtidig synes de fleste at for at knækbrød skal kunne tygges ned, skal der smør og alt muligt smøremiddel på, som underminerer hele ideen med at den skulle være fedtfattig og fylde mere, det er ikke nødvendigt i samme omfang med rugbrød smiley

Nu er problemet jo med TS at hun ikke kan holde sig til ting som f.eks. madlog det skriver hun i starten smiley

Jeg har prøvet diverse programmer til at holde øje med kcal, og det skete der ikke særlig meget ved udover det var skide irriterende hele tiden ind og skulle ajourføre hvad man indtager og hvor mange gram osv osv

• #12   9. maj 2013 Men igen... Kør efter hvad man vil... Min metode er nok for de dovne der netop gerne vil have en slags madplan at køre efter (som mig selv) for ellers kommer man til at spise alt muligt underligt og effektiv er den..

Men det mest effektive er stadig motionen ved siden af.. og det gælder uanset om man spiser knækbrød, rugbrød, pasta eller mælkebøtter smiley

• #13   9. maj 2013 jeg har tabt mig 15 kg på 2.5 mån. jeg fik lavet en madplan fra en diætist , utrolig nemt at følge ...

• #14   9. maj 2013 Maddagbog! Skriv <i> alt </i> hvad du spiser plus kalorier ned i en lille dagbog. På den måde bliver det nemmere at overskue, og når du får lyst til at synde kan du overveje om du virkelig vil have en "plet" i dagbogen. smiley

• #15   9. maj 2013 Jeg har også været ved diætist, der utroligt motiverende.
    De laver en komplet madplan til dig, alt efter hvor hurtigt du vil tabe dig. Derudover tager de også hensyn til fysiske aktiviteter. Bare husk at booke en del gange, så du skal derhen og vejes, for det er virkelig det der motiverer mest;)

• #16   9. maj 2013 Kim S og Aichia !: Hvor lang tid har det så taget dig og tabe de 10 kg? smiley

• #17   9. maj 2013 Jeg tæller kalorier og bruger faktisk min egen dovenskab til at tabe mig. En Snickers svarer f.eks. til 20 minutter på kondicyklen. Er den virkelig det værd? Niks. smiley

Ved at tælle kalorier er man heller ikke på kur som sådan. Du kan spise hvad du vil, du skal blot motionere det tilsvarende for at få regnskabet til at gå op.

Et sundt vægttab er et dagligt minus på 500 kalorier og så kan man tage en "gå lige op" dage hver 3. dag, dels for at være god ved sig selv og dels for at fortælle kroppen at man ikke "sulter". Jeg taber mig altid mere ved at have "gå lige op" dage, end ved kun at have minus dage.

Herudover så har jeg en fast regel om en maks vægt. Så snart jeg når den, begynder jeg at tælle kalorier, herved sikrer jeg at jeg ikke pludselig står med en uoverskuelig vægt at skulle af med. Jeg har også en minimum vægt jeg må veje, men det har aldrig været aktuelt... smiley

• #18   9. maj 2013 josefine 2½ måned smiley men det er også incl svipsere, upsere, drukture osv

• #19   9. maj 2013 Jeg kan ikke med alt det er kalorie tælling eller point tælling som man gør ved Weight Watchers. Jeg er ikke nogen ørn i et køkken, så skal bruge en som kan lave en målrettet madplan til mig, og jeg kan høre på jer andre at det vidst er en diætist jeg skal have fat i så smiley Hvilke diæster har I andre brugt (jer som har skrevet herinde) smiley

• #20   9. maj 2013 Kim S og Aichia !: Okay, det var da ellers ret hurtigt smiley

• #21   9. maj 2013 jeg brugte en fra de danske vægt konsulenter- men droppede det hold noget og fik hende til at lave en madplan med nøjagtige mængter osv

Kommentér på:
Personlig træner eller diætist?

Annonce