5.879 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

fiske tips i put and take fiske tips i put and take

hej tænkte på om der var nogen her inde der fisker? mig og et par af mine kammerater var ude at fiske igår og på de 3 timer vi var der fangede vi intet ikke engang bid smiley

mens alle andre der ude stod og hev fisk op heletiden, så enten er vi mega uheldig alle sammen eller osse så aner vi ikke hvordan vi fisker, og jeg er næsten sikker på det er sidste nævnt hehe

vi prøvede både med blink, og de det flyde dimser med bly og krog for enden og uden held, plus vi prøvede flere forskellig steder, vi oplevde flere gange folk lige ved siden af os fik bid men vi gjorde ikke hehe

så er der en garvet fisker her inde modtages råd med kys hånd smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fiske tips i put and take
  • #1   17. maj 2013 Jeg sætter et stykke bly ca en halv meter oppe af linen fra krogen......sætter en klump power-bite på og lader den synke ned på bunden. Så er det bare med at vente.
    Du kan variere afstanden mellem krog og bly afhængig af temperaturen i vandet (det er forskelligt hvor fiskene opholder sig).....prøv dig frem. Det skal i sagens natur være et godt tungt bly da det skal ligge på bunden.

• #2   17. maj 2013 okay hvor dybt skulle det feks ligge idag? vi skal ud at prøve igen idag omkring spise tid

• #3   17. maj 2013 Du skal lave tyskeren, det virker hver gang..

Det kræver en 3krog i str 12-14
    hvid powerbait med glimt hvis solen skinner og en lidt mørkere hvis det er overskyet, f.eks. grøn
    Så flåd

Du tager flåd (en prob som flyder med noget vægt i) laver en ca 2-2.5 meter line efter den. sætter selvfølgelig krogen på enden og ca 1 m væk fra krogen sætter du en lille powerbait.. Derefter kaster du ud og haler langsomt ind, evt hvis du gider ofre penge på det, kan man købe en powerbait former som gør den levende i vandet

Du kan gøre præcis det samme med en flue hvilket også er ganske effektivt

• #4   17. maj 2013 Bombarda flåd eller bare en normal flåd kan bruges

(link fjernet)

• #5   17. maj 2013 og når du for en fisk på sådan en lille 3krog må du for guds skyld ikke bare begynde at hive ind som en gal for så bøjer krogen.. Husk at give den tid

• #6   17. maj 2013 okay hvad gør det lille stykke powerbait som ikke er på en krog godt for? du må undskylde hvis det er et dumt spørgsmål hehe

• #7   17. maj 2013 Powerbait som ikke er på en krog?

Der ser sådan her ud

Flåd----------------------------------------------bly-----------krog+powerbait

-------------- <-- er linen

ahh doh, mente selvfølgelig ikke powerbait der, men noget bly smiley

• #8   17. maj 2013 Ruller powerbaiten i stil med det her, (link fjernet)

Efter et bombarda eller bobleflåd, 3-4 meters forfang, hvis der ikke er overfladen aktivitet sætter du et lille bly på, det spinnes langsomt ind, når du mærker fisken hugger, stopper du indspinningen og lader ørreden sluge det hele, jeg har normalt gennemløb fra flåddet, for at have mindst mulig modstand når fisken hugger.

Hold endelig lidt pauser under indspinningen, da powerbaiten så vil snurre rundt i vandet og på den måde tiltrække fiskene, det gør heller intet powerbaiten flyder i overfladen, det er ret sjovt at se ørrederne slå til det, for derefter at sluge det.

Præcis samme metoder bruges til powerjigs, her forsætter man blot indspinningen meget langsomt når fisken hugger og når du mærker et langt sejt træk, gives modhugget.

Personligt bruger jeg altid enkelt kroge ( med modhagere på skaftet), så de giver et langt bedre kroghold, fremfor 3 kroge

• #9   17. maj 2013 kim: arh okay forstod det heller ikke lige haha, men kunne da godt være det var sådan man skulle smiley men det må jeg lige prøve idag så, da det slet ikke var sjovt at se alle andre end os 4 fyre fangede noget hehe

• #10   17. maj 2013 Her en tegning af et rig, der kan man så sætte bly cirka midt på, hvis man skal lidt ned i vandet
    http://mikandersen.dk/Bombarda-teknik.jpg

• #11   17. maj 2013 Rene: okay det må vi osse prøve, håber der er held idag så hehe, vi havde bare taget en prob 1m længere nede et bly og så ca 50 cm længere nede krog med power bait, men det er jo slet ikke som i forklare hehe

• #12   17. maj 2013 haha smiley Men den virker helt sikkert.. Men husk at det virker ikke hvis man bliver doven og bare lader stangen ligge.. og det giver heller ikke 10000 gange flere fisk, det giver bare lidt flere smiley (hvis man er heldig)

• #13   17. maj 2013 Don't ask me!! ;-D I LOVE to fish and never catch anything in put and take though all around me do using the same of everything. Not one fish ever in any lake or put and take. I think the part that makes me look like an idiot is that I don't even care! I just love standing and fishing even without catching a fish. Put me in the ocean on a boat, though, and I often catch more fish than all the real fishermen on the boat and lose the most fishing line and lures. I cannot even tie lures on a line so my husband has to do it for me. Oh and I hate eating fish. I give them away. What's not to love about fishing though? The rougher the seas and the wetter and colder the better! Powerbait seems to repel fish for me lol!

• #14   17. maj 2013 Det link som rene sætter ind skal den se ud smiley

• #15   17. maj 2013 Hvis man gider fiske sin powerbait eller jig aktivt og finder fidussen , så er der stort set fangstgaranti hver gang.

En ting man skal huske, er når man spinner baiten ind, så lad være med at tonse den ind de sidste 5 meter, men spin langsomt ind til kanten og lad lige baiten synke ned i vandet, rigtig mange fisk hugger helt ind ved kanten, når baiten synker

• #16   17. maj 2013 Jeg fanger sjældent noget, men når jeg fanger, er de altid større end dem, min mand fanger, og han ærgrer sig lige meget hver gang smiley

• #17   17. maj 2013 okay smiley vi lagede godt mærke til der var nogen der svømmede inde ved kanten, ham ved siden af os fangede sågar en af dem med hans net smiley

• #18   17. maj 2013 De fleste store jeg har fanget, har hugget helt inde under land, om de så er fulgt med, eller har svømmet langs kanten....er jo ikke til at sige

• #19   17. maj 2013 nerj, men kan se vi har grebet det helt forkert an hehe, de andre fisker har sikkert hygget sig gevaldigt, 4 unge fyre som tosser rundt og ikke fanger noget overhovedet hehe

• #20   17. maj 2013 Ja som rene siger.. Jeg har også fanget mange som har hugget helt inde ved bredden smiley

• #21   17. maj 2013 bliver spæende og se hvad der sker idag hehe, kan jo være vi fanger noget smiley igår var vi inde i fiske shoppen ved søen de anbefalde os at købe sådan noget powerbait med hvidløg lugt da det var bedst, ved ikke om det er rigtig?

hvilke power bait anbefaler i?

• #22   17. maj 2013 Bruger normalt bait i farverne gul, grøn, eller hvid.

Den nye hvidløgsbait fanger en del fisk, har ikke selv afprøvet den, og efter min mening er det lidt ligemeget om det er hvidløg eller den normale "duft", hvis man altså fisker den aktivt smiley

Har fisket p&t i rigtig mange år og ser generelt mange gå tomhændet hjem, men igen er det ofte dem der fisker stilstående, de har så hygget et par timer istedet

• #23   17. maj 2013 okay, men prøver din metode nu smiley så må vi se om det virker, kan lige give en update iaften hehe smiley

• #24   17. maj 2013 og det er lige meget om det er 3 krog eller enkel krog?

• #25   17. maj 2013 Hvis det er 3 kroge, så skal det være små størrelser, enkel krog bruger jeg typisk størrelse 6 eller 8, men husk der skal være modhagere på skaftet og brug enten blanke eller røde kroge

• #26   17. maj 2013 okay skal lige ud og have købt nogen ting smiley forresten nogen siger man skal være musse stille når man fisker andre siger man godt kan stå og tale lige så stille, har det nogen betydning om man taller stille eller er helt stille, mener så længe man ikke løber rundt og råber og skriger er det vel lige meget?

• #27   17. maj 2013 I put and take er fiskene vant til larm, nogen siger også at rygere fanger mindre fisk, fordi nikotinen sætter spor når man ruller powerbaiten......dog ikke noget jeg nogensinde har oplevet

• #28   17. maj 2013 okay jeg ryger dog ikke så det burde ikke være et problem hehe men rart at vide vi godt kan stå og hygge snakke lidt smiley men mange tak for alle de gode svar nu håber jeg det giver pote idag smiley

• #29   17. maj 2013 Og husk så lige, at det ikke er tilladt at bruge bly længere smiley

• #30   17. maj 2013 hvad skal man så bruge? de sælger da stadig bly gør de ikke eller så jeg forkert i fiskeshoppen igår?

• #31   17. maj 2013 Nej bly er forbudt i elektronik- og fiskeindustrien smiley

• #32   17. maj 2013 De sælges erstatninger for bly og jeg bruger stadig resterne af de blyhagl jeg har liggende....

• #33   17. maj 2013 okay smiley der kan man se hehe

• #34   17. maj 2013 Vi gør som Lise og fanger maaange fisk... Sæt evt en prop ovenover blyet, uden pind i, så den bare glider på snøren og lægger sig i overfladen...

• #35   17. maj 2013 Så vidt jeg ved så kan det styres lidt hvad der kommer af bid af dem der har P & T.
    De styre det med overfodring og underfodring...

Og så måske lige en ide at vide hvad man kommer efter, er det f.eks. ørred så kan spinner eller blink også bruges (dog kan blink ikke tilrådes da de nemt kan sætte sig i bunden).

Er det geder så levende fisk eller råt.

• #37   20. maj 2013 ble det fiske lykke ?

ang larm så får jeg fisk i elven selv om hundene bader og larmer...

her bruger jeg orm , har prøvet powerbait ,men ørreten vil ikke ha det hehe , brugte powerbait i put and take i danmark med suksess...

Kommentér på:
fiske tips i put and take

Annonce