{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Ej nej nej for en uheldig start {{forumTopicSubject}}

I dag var den første dag, at Berta og jeg skulle til hundetræning i Valby. Da det er godt vejr, vil jeg cykle derhen, og Berta kan sidde i den nye hundecykelkurv, jeg har købt. Men ak, knap nok er jeg kommet afsted, før uheldet sker!
Berta sidder lidt uroligt og får rykket lidt til gitteret, hvilket resulterer i, at den sikkerhedsknap, der skal holde gitteret, falder af. Derfor ryger gitteret af og ud ryger Berta. Pladask falder hun ned på jorden og triller rundt. Er aldrig nogen sinde blevet så forskrækket før! Jeg tjekker selvfølgelig om hun er ok (hvilket hun var og stadigvæk virker til at være) og får ringet til min kæreste, som henter min cykel.

Jeg haster derefter afsted med offentlig transport, der heldigvis vil passe sammen således, at jeg lige vil kunne nå det. Men men men... I toget, da jeg forsøger at få fat i en, der også går på holdet, kører jeg selvfølgelig for langt. Ved næste station er der lang tid til toget i den anden retning og kan ikke se nogle taxaer i miles omkreds. Kommer afsted med en bus og kommer endelig frem til træningspladsen 10 min forsinket. Folk og træner er heldigvis meget forstående og søde, og Berta var overraskende god til at koncentrere sig.
Men puha for en dårlig start på dagen! Næste lørdag vil jeg forsøge på ikke at komme så dårlig fra start!

Da vi skal hjem, er Berta så træt og varm, at hun slet ikke gider at gå, at jeg må have hende i rygsækken foran mig. Det må have set lidt sjovt ud smiley

Nu er vi kommet hjem i god behold og ligger begge og slapper af i sofaen. Det trænger vi vist til smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ej nej nej for en uheldig start
  • #1   18. maj 2013 Åh nej da smiley Det er sådan en dag hvor man bare ønsker at man var blevet hjemme smiley


  • #2   18. maj 2013 Hold da op. En af de dage, ja...
    Godt I nåede frem i god behold alligevel. smiley

    Man må håbe, at næste tur til træning bliver lidt mindre dramatisk. :o)


  • #3   18. maj 2013 Ja, det er en af de dage, hvor man bare skulle have blevet hjemme under dynen eller i hvert fald taget det rigtige ben ud af sengen smiley


  • #4   18. maj 2013 Ha ha ha se det da fra den lyse side. Vapsen bliver udsat for lidt af hvert. Det skulle være så sundt for dem smiley
    Godt der ikke skete noget og at i trods alt nåede til træning smiley


  • #5   18. maj 2013 Var det dig der bar på en lille sort mops på vej væk fra HarmoniskHundecenter? smiley
    Og ØV at det gik galt, heldigt der intet skete!


  • #6   19. maj 2013 Margit: ja man må sige, at hun er hårdhudet og tager tingene i stiv arm (eller pote..) hun lader sig ikke lige gå på af ting lige sådan umiddelbart og det er jeg glad for smiley

    Petra: Ja, det var mig! smiley var du på vej derhen med en lysfarvet hund? (må næsten være Nala?)


  • #7   19. maj 2013 Det var lige præcis Nala jeg havde med smiley
    Hvor skægt.
    Vi var på hold med en vovse der hedder Mailo herinde fra - og hans ejer genkendte Nala. Det er det nye samlingssted for HG'ere, hihi smiley


  • #8   19. maj 2013 Stakkels jer begge to. bedre held næste gang smiley
    Gik til hvalpetræning i harmonisk. hanne kommer om 3 uger og hjælper herhjemme med alene hjemmetræningen.. regner med at ville starte til noget træning der igen smiley


  • #9   19. maj 2013 Synes nu nok jeg kunne genkende Nala, men "turde" ikke lige spørge om det smiley
    Det er altså lidt sjovt, at HarmoniskHundecenter er "the place to be" for københavner-HG'ere smiley Men det er nu også et godt sted at være.



  • #10   19. maj 2013 Det er lidt skægt.
    Hvornår har i undervisning? 10.30-11.20 eller? smiley

    Berta så godt træt ud som hun sad der i rygsækken.
    Nala var godt nok også træt, efter træning. Og al den varme kan hun slet ikke håndtere, det lille pus. Sne passer hende bedre smiley


  • #11   19. maj 2013 Det er lidt skægt, havde faktisk tænkt på, om man mon ville genkende nogle af vovserne smiley

  • #12   19. maj 2013 Ja, det er nemlig fra 10.30-11.20. Hvilket hold er det egentlig, du går på?

    Berta var også helt færdig. Hun gad virkelig ikke at gå, så derfor jeg måtte bære hende, fordu hun var så træt. Men hun havde det virkelig også varmt og havde ikke rigtig drukket så meget under træningen, selvom jeg havde tilbudt det.
    Stakkels Nala, Det er heller ikke nemt, når det så er næsten så langt fra sne som muligt smiley


  • #13   19. maj 2013 Jeg har let øvet fra 11.30-12.20 - vi fik lov at springe begynder over, i og med at jeg er instruktør og vi havde trænet i forvejen smiley
    Staaakkels hunde - og Nala kom med rundt i København bagefter, noget af tiden i armene på mig (og så er 15 kg pludselig meget!)
    Nala kunne heller ikke koncentrere sig om at drikke nok vand, der skete alt for meget omkring hende.


  • #14   19. maj 2013 Det er da meget fedt, at det kunne lade sig gøre smiley
    Det er virkelig synd, at det er så svært for dem at afkøle sig. Man burde jo næsten bare gå rundt med et oppusteligt kar til dem, så de kan køle sig deri.
    Puha, det lyder lidt hårdt. Jeg synes 7,5 kg er riiiigeligt, men okay det giver jo gode muskler.


  • #15   19. maj 2013 Det var super fedt. Jeg havde også kedet mig de 6 gange på begynder, for vi har allerede en rimelig kontakt, sit og dæk mangler bare lidt afstand og tid, og plads er jeg i gang med at indlære vha. "elefanten".
    Og så er jeg også godt i gang med stå som jeg bruger bakke til at indlære smiley

    Det ER hårdt, og jeg kan godt mærke det i armene i dag, hihi smiley
    Men hun synes det er meget hyggeligt smiley

    Hehe, jeg så også en bære en sort cocker væk derfra, det er heller ikke nogen helt lille hund smiley


  • #16   19. maj 2013 Der er heller ikke meget ved at træne noget, hvis motiveringen heller ikke er til det og der ikke er lidt udfordring ved det.
    Det lyder som om, at du og din hund kan ret meget allerede, glæder mig til, at Berta og jeg når dertil smiley

    He he, det er da også ret hyggeligt, men desværre ikke noget, man liiige kan gøre hver dag.



  • #17   19. maj 2013 Nala har også en fantastisk indlæringskurve, er dybt imponeret over hende.
    Min store er noget sløv i optrækket, og min gamle tæve fik jeg hjem da hun var 10 år, så har aldrig haft en unghund der bare var KLAR på træning. Det er fedt smiley

    Hun synes også at hun skal ligge på skødet i bus/tog, men der er vi ret uenige - hver gang, hihi smiley


  • #18   19. maj 2013 Det er en dejlig fornemmelse, når man kan mærke, at hunden bare er tændt på at lære og samarbejde. Synes faktisk Berta er ret dygtig og enorm lærenem, og tror også at det hjælper på det, at vi bruger klikkertræning. Håber at vi begge to kan bevare motivationen til at lære alle mulige tricks og kommandoer smiley

    He he, hun synes med garanti selv, hun er en skødehund, som sagtens kan sidde hos dig uden du lægger mærke til det smiley


  • #19   20. maj 2013 Det er fedt når det bare går i den rigtige retning! smiley
    Og klikker er fedt. Jeg har mest arbejdet uden førhen, men har efterhånden taget det mere til mig smiley

    Og specielt når hun er møget til fra top til tå smiley


  • #20   21. maj 2013 Ja, det er bare så skønt. Så får man jo også lysten til at fortsætte smiley jeg har været meget interesseret i klikker, men har synes at det lød lidt svært, men det er det jo langt fra! smiley

    Ha ha, åh så kender man en hund igen smiley


  • #21   21. maj 2013 Jeg har syntes at det virkede fjollet, at stå der at klikke, men jeg kan godt se pointen i det, selvom jeg var lidt modstræbende, for jeg synes jeg har mødt mange klikkertosser med forvirrede hunde smiley

    Det er skønt smiley


  • #22   21. maj 2013 Pointen bag klikker er god, hvis man forstår det. Ellers duer det ikke. Ved ikke om du har set "Familien fra Bryggen", men der er et afsnit hvor moderen skal lære
    Sin uopdragne hund ikke at gø, og der bruger hun klikkertræning, men har forstået det helt forkert, så hunden lærer ikke noget - tværtimod.


  • #23   21. maj 2013 Har i hvert fald hørt om det. Og ja.
    Specielt kan jeg godt lide at "bridgen" bliver flyttet fra mennesket til klikker, det øger mulighederne for at bruge klikker på hjælpeløse hunde.
    Jeg kan også godt lide, at man lader hunden tænke selv, men selvfølgelig til en hvis grænse. Jeg må sige, at nogle øvelser foretrækker jeg klart at indlære vha. "godbid ved næse"-teknikken.

    Der er nogen, der tror, at klikker=hundens problemer opløses, men det skal jo gøres rigtigt, det er klart, det er ikke et mirakelprodukt (og en god kuglepen eller en fløjte kan jo bruges på samme måde)


  • #24   21. maj 2013 Der er rigtig mange gode ting ved klikker- træning og princippet om shaping, som giver mange fordele, men der er nok på nogle punkter, hvor lokke kan virke bedre smiley

    klikker i sig selv er ikke løsningen, nej, det er nok mere et spørgsmål om samarbejdet med hundet smiley


  • #25   21. maj 2013 Helt enig smiley

Kommentér på:
Ej nej nej for en uheldig start

Annonce