{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Gode steder til sommerferie? {{forumTopicSubject}}

Ja..vi skulle egentlig ha været til Egypten her når vi skal holde sommerferie, men da min bror har læst på udenrigsministeriet hjemmeside at de fraråder rejser til Egypten, så må jeg ærligt indrømme det ikke er det sted der trækker mest alligevel, selvom jeg sååå gerne ville ha været der og holde min sommer.

Nå, men vi skal jo så finde et nyt sted at tage hen, men kan bare ikke finde ud af hvor.. Så tænkte der sikkert var nogen her inde der kunne forslå nogle lækre steder? smiley

Det eneste krav der er at det skal være varmt og der ikke skal være super mange timer i flyet, da jeg ikke er fan af at flyve hehe
Jeg har været i Spanien, Tyrkiet, England og Skotland, så det skal helst ikke være nogen af disse steder smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode steder til sommerferie?
  • #1   5. jun 2013 Jeg elsker Grækenland, men det er mange år siden jeg har været der. Maden er hammer god, der er varmt og folk er venlige. Da jeg var dernede var vandet også det mest klare jeg har set på feriesteder - super lækkert, ved ikke kom det fortsat er sådan.

• #2   5. jun 2013 kennelmor
    Vi overvejer også Grækenland, hvilke steder der kan du anbefale? smiley

Til TS
    Nu har jeg ikke været særlig mange stedet men Tenerife er super lækkert, Lanzarote synes jeg ikke var helt fantastisk. ved godt du selv skrev Spanien men ved jo ikke om du har været på øerne smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #3   5. jun 2013 Syd frankrig.. Italien... AFRIKA! (men det er langt at flyve) ... Jeg skal selv til Holland.. Men der tror jeg ikke der er mere varmt end her hjemme...

• #4   5. jun 2013 Kennelmor - har kigget lidt på Grækenland, det ser lækkert ud, noget bestemt sted du kan anbefale ?

Maria - Det har jeg dog ikke.. kunne være jeg skulle kigge mere på det smiley

Matilde - uhhh Sydfrankrig lyder godt og Afrika, problemer med det er dog bare at de fraråder alle rejser i det område (Egypten - Afrika) Jeg kunne super godt tænke mig at komme på safari, men det er for mange dage væk fra hundene, for det er første gang vi tager væk så lang tid.

• #5   5. jun 2013 Tenerife er sååå lækkert..der har min mor boet i mange år. 5 timer i fly ca. men det er det værd smiley

De græske øer er også altid et sommerhit...har bla været på Zakyntho, Skiathos, Kos.
    Drømmer selv om en tur til Portugal, Sardinien eller Malaga

• #6   5. jun 2013 5 timer kan jeg også leve med hehe men vi blev f.eks. inviteret med til las vegas, det tager 18 timer .. det er sgu for meget for mig lige pt. må heller starte ud småt, har lige været i London det tog 1,5timer, og der var det 5 år siden jeg havde fløjet og begyndt at tude da vi skulle med flyet.. er hunderæd for det, så derfor bliver det taget i etaper smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #7   5. jun 2013 I hele Afrika? Hvorfor? Ved godt at egypten er en del af afrika, men der er så mange forskellige lande i afrika som er spændende - og tusind mil forskellige.

• #9   5. jun 2013 Jeg har været flere steder i Grækenland men ikke på charterferie, så jeg kan ikke anbefale noget bestemt sted. Jeg sejlede fra Israel til Cypern og var der en uge og så videre til Grækenland langs kysten, hvor vi hoppede af flere steder bl.a på Kreta, men også på fastlandet - jeg kan ikke engang huske hvad de forskellige steder hed.

Men alle steder var vandet helt fantastisk og alle steder var folk venlige, så tror bare I skal vælge et sted.

• #10   5. jun 2013 Nogen der kender et billigere alternativ til at komme på ferie i Grækenland? Her tænker jeg man måske kender en som kender en, der har lejlighed de lejer ud smiley Vi er nemlig begge på SU

• #11   5. jun 2013 kennelmor
    Mange tak for svar! smiley Vi søger lidt billige alternativer, måske du kender noget der?

• #12   5. jun 2013 Altså jeg rejste på Interrail dengang, ved ikke om man kan det mere? Men vi rejste bare rundt ,stoppede når vi syntes, sov på stranden ofte, ellers tog vi et lille billigt hotel. dengang havde jeg ikke ret mange penge, så det var billig ferie - men så lækkert at kunne gøre lige om man vil. Vi var afsted i 1½-2 måneder, så havde ikke planlagt noget særligt - men det er nemt at rejse sådan, hvis man vil, men det kræver man har mere end en uge. Men hvad alle de små steder hed vi var på aner jeg ikke, jeg ville ikke engang kunne finde tilbage igen.

Men prøv da at find en afbudsrejse eller gå ind på nogle af de der spot-deal steder, der er næsten hver dag billige rejser.

• #13   5. jun 2013 I sommeren for et par år siden var min kæreste og jeg på Santorini (græsk ø), det var helt fantastisk smukt smiley Jeg har været på Kreta flere gange, men jeg synes efterhånden, at det er blevet en trist turistfælde. Santorini er der, hvor alle de græske postkortbilleder bliver taget smiley

• #14   5. jun 2013 Matilde - det ved jeg faktisk ikke, fik det bare afvide og har ikke lyst til ikk at komme hjem igen smiley men kunne være jeg selv skulle kigge lidt nærmere på hvor det præcist er..

Tak for svarene alle sammen, har haft kigget lidt på Cypern (staves?) det ser lækkert ud og de har nogle lækre hoteller, da vi også kigger meget efter det..

• #15   5. jun 2013 Kan læse at f.eks. Marokko heller ikke lige lyder som om et sted man skal tage hen lige pt smiley

• #16   5. jun 2013 Vil helt klart anbefale djerba, det er et rent paradis, og med Atlantis rejser kan du også komme forholdsvis billigt afsted og de fleste steder er der all inclusive. smiley

• #17   5. jun 2013 Syd Frankrig er helt igennem fantastisk .. alt efter hvad man ligger vægt på, så er der ret forskelligt om man er tættest på Spanien eller på Italien .... jeg er vil med området omkring Sct.Tropez og op mod Nice og Monaco...

Korsika er også fantastisk, og Sardinien og elba ... de 2 sidste steder har jeg endnu til gode

• #18   5. jun 2013 Camilla -hvor ligger det henne? smiley

Hanne - vi ligger meget vægt på at der er noget at lave, vi vil gerne ud og se noget og så vil vi gerne være tæt på shopping.. dernæst er der hotellet, det skal være børnefrit og lækkert og med all inclusive .. Noget du kan anbefale ud fra det? smiley

• #19   5. jun 2013 shopping er der både i Nice, Cannes, Monaco og sct Tropez, alt efter pengepung ...

der er masser at se, bjerge, søer, strandene og havet ... der er små idylliske byer i baglandet med hyggelige torve, markeder og cafeer .... der er vinbonder at besøge, delikatesse butikker med, vin, oliven, olier... der er parfume byen Grasse, der er cafe agtig lounge barer langs strandene når man kører, der er kunst ....

Vi bor altid i ljet mobilhome, da vi elsker det frie liv på camping, så hoteller er jeg ikke bekendt med ...all inclusive kender vi heller ikke meget til, og i et land med så mange lækre reatauranter ville jeg synes det var spild ... men hver sin smag, det må kunne googles ....

• #20   5. jun 2013 All inclusive skal også kun bruges lidt som en sikring, vi kommer jo nok til at gå ud og spise hver dag alligevel, men kan godt lide ideen om jeg lige kan bestille champagne på værelset hvis vi skulle få lyst til det smiley og så er der jo de gratis is hehe

• #21   5. jun 2013 ja det er helt sikkert dejligt ... tror bare det er mere udbredt på mere charter agtige destinationer .... den franske riviera har masser af gode steder, isbarer og andet så all incl er nok ikke så udbredt der, fordi meget af det ligger lige om hjørnet så at sige ... større charter steder ligger måske lidt længere væk fra by centre og dermed er det mere attraktivt at alt fås på stedet ... men det findes da helt sikkert ...

• #22   5. jun 2013 I Grækenland er der en lille ø der hedder Skiathos.
    Jeg var der som frivillig på et internat.
    Meget hyggelig lille ø, smukke strande, hyggelige barer, cafeer.
    Jeg elskede det.

Eller også kan jeg anbefale Portugal, Algarve.
    Lissabon er også skønt.
    Jeg boede en måned tæt ved en lille by der hedder Sesimbra, 30 km fra Lissabon. Sesimbra er den skønneste lille fiskerby, med gode restauranter, lækker lækker strand. Setubal har min mor været i, det skulle være skønt.

• #23   6. jun 2013 @ maria D hvis du stadig læser med ... og til andre der søger billigere bo-muligheder....

der findes et site der hedder airbnb.com tror jeg, prøv ar google ... der ligger private udlejere logi muligheder ind... nogle lejer lejligheder ud, andre værelser, der er vist byer i det meste af verden..

Mina ældste har brugt det i New York, noget familie har fundet bolig i Berlin, og min yngste og en veninde lejede et værelse ved en anden pige sidste år i Palma ...

• #24   6. jun 2013 Camilla det ligger i Tunesien. smiley

• #25   6. jun 2013 Hvis du kan lide at vandre og elsker blomster så ville jeg anbefale den Portugisiske ø Madeira. Der er varmt men ikke overvarmt og meget meget smukt.
    Men jeg ville nok ikke vælge at bo i "hovedstaden" men i stedet lidt op i bjergene så det er muligt at vandre i naturen uden at leje bil. Vil i alligevel leje bil er hovedbyen nok et godt valg.

https://www.google.dk/search?q=madeira&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=6FiwUa-aJMGrhAeZxoGgDQ&ved=0CGoQsAQ&biw=1600&bih=813

• #26   6. jun 2013 hanne m
    Mange tak for dit indlæg - dog vil kæresten gerne have pool til at kunne køle af og så bliver de lige så dyre som hvis man tager igennem dansk rejseselskab smiley

Men MANGE tak smiley

Kommentér på:
Gode steder til sommerferie?

Annonce