{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Face book. {{forumTopicSubject}}

Der er sørme noget som jeg ikke forstår...Hvorfor søger folk venner på facebook...Jeg har sååå mange ansøgninger fra folk som jeg overhovedet ikke kender...
Så hvorfor søger folk venner der inde Hvad skal de bruges til???
Hjælp...Der er måske en rigtig god forklaring til dette som jeg bare ikke kender, eller har forstået endnu...
Dette er bl. andet én af grundene til at jeg ikke kan li stedet...Jeg forstår slet ikke konceptet tror jeg...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Face book.
  • #1   17. jun 2013 Jeg har delt mine "venner" op i to derinde. Dem jeg kender rigtig godt og skriver lidt mere private ting til, og så dem jeg ikke sådan kender.

Dem jeg ikke sådan kender, er primært opdrættere som ansøger venskab, fordi de vil holde øje med, hvad der kommer af katte og killinger hos hinanden.

Der er også rene "spillevenner" imellem dem, jeg ikke sådan kender. Når man spiller, er det jo en fordel at have en del "venner" i spillet for at komme videre og sende hinanden gaver.

Så jeg "kender" ikke en stor del af mine "venner" derinde smiley smiley

• #2   17. jun 2013 Facebook er ikke beregnet til at søge venner på!
    Det er beregnet til at holde kontakt med sine venner...
    Jeg fatter heller ikke hvorfor folk sender venneansøgninger til fremmede, det virker som om de ser det som en måde at "chatte" på. Men det er vel ikke værre end man kan afvise dem!?!

• #3   17. jun 2013 Jeg får næsten aldrig ansøgniger mere... Vræææl smiley smiley

• #4   17. jun 2013 F&Z - Det er fordi du er blevet moooooaaaar.... smiley

• #5   17. jun 2013 Jeg kan da ansøge dig Freja, en fra eller til smiley

• #6   17. jun 2013 Hov hov Freja har du ikke nok i mig smiley

• #7   17. jun 2013 Hihi ja det er sku nok fordi jeg er trist og kedelig nu smiley

Ai jeg har også 140 venner nu, det er dælme mange synes jeg;)

Chalotte -jooooo soooorry smiley

• #8   17. jun 2013 Jeg accepterer kun folk hvis jeg kender dem i virkeligheden. Vi behøver ikke være tætte venner men kolegaer, kammerater fra klasseårgangen. Folk jeg har mødt i byen og har haft en god bytur med dem. Folk ra efterskolen og gamle venner fra folkeskolen og måske finder man en kæreste fra børnehaven smiley hihi

Dem jeg er ikke har mødt eller kender gider jeg ikke. De skal da ikke sidde og glå på mine billeder og alt muligt.

• #9   17. jun 2013 Det oplever jeg nu sjældent- der dukker da en lysten græker/tyrker op en gang imellem, men det er sjældent efterhånden. Jeg gider også kun være i forbindelse med folk, jeg kender i virkeligheden. Jeg har ingen, jeg kun kender fra nettet

• #11   17. jun 2013 Jeg får en del venneansøgninger fra udenlandske mænd - de bliver bare afvist. Jeg har lige sorteret ud og lavet lister, så jeg kan bestemme, hvem der skal se mine status'er smiley

• #12   17. jun 2013 nu har jeg ikke facebook, men jeg forestiller mig at det er lidt lissom herinde... at for nogen er der noget 'status' i antal af de her venner.

Personligt finder jeg det fuldstændigt tåbeligt at være venner i et system, hvis man overhovedet ikke kender hinanden eller ikke har andre grunde til at følge med i hinandens liv end 'bare fordi'.

• #13   17. jun 2013 Kære gud smiley Det ER tåbeligt, derfor sorterer jeg også jævnligt ud, og jeg har det rigtig godt med nu at have lavet lister, for jeg gider ikke, at alle skal sidde og følge med i mit liv.

• #14   17. jun 2013 nej præcis
    det svarer jo lidt til at man stiller sig op midt på hovedbanegården og delagtiggør alle i alting, hehe

• #15   17. jun 2013 Gud: Jeg har set nogle, der har over 1.000 venner - øh, hvordan kan det lade sig gøre? Nå, det skal jeg jo ikke blande mig i smiley

• #17   17. jun 2013 Nå...Kan så læse mig til at nogle her har det lidt som mig...Jeg har kun meget få som venner der inde og det har den simple grund, at jeg stort set aldrig er der...Og så kan jeg overhovedet ikke se meningen med at have en masse såkaldte venner, som man ikke kender???
    I det hele taget så kan jeg ikke rigtig finde nogen fornuftig grund til at være der overhovedet....
    Jeg er nok blevet for gammel.

• #19   17. jun 2013 Isabelle...Den har jeg også været på..Noget som ikke bruges kan jeg jo ikke huske. Jeg tror jeg fik lavet min for mange år siden fordi alle stort set bare måtte have såden en side...Og sp har hjeg også hvalpekøbere som spør til om jeg dog ikke er på face....

• #21   17. jun 2013 Dem jeg allermest har på min facebook, er folk jeg har mødt i virkeligheden, familie og så enkelte, som jeg ikke har mødt - endnu, som jeg snakker virkelig godt med på nettet. (måske.. 10 eller noget i den dur)
    - Og et par fra HG, men det er ikke særlig mange.

Og det giver mig en totalt af 284 venner på facebook. Har så også en stor familie...
    Og har gået på et par forskellige skoler i forskellige klasser med nye mennesker i dem alle. Det ''hjælper'' også lidt på antallet, eller hvad man kan sige, LOL.

• #22   17. jun 2013 ''Facebook er ikke beregnet til at søge venner på!''

Nå da da smiley

Jeg har altså mødt så mange sjove, anderledes og skæve personligheder.

Vi udveksler ofte sjove kulturforskelle og jeg lærer noget nyt hver dag - Herligt! smiley

Alt fra en ung pige der bor i Skotland, Jervis der bor i en trailerpark i US og en del hundevenner fra Bosnien smiley

Men jeg er også typen der ikke kunne drømme om at dele meget personlige oplysninger med FB. Det ser jeg virkelig ikke at andre har behov for at vide.

Men de må da gerne beundre og savle over når jeg ligger billeder af mit bagværk op smiley

• #23   17. jun 2013 Fredsfyldt: Det er muligt, men baggrunden bag facebook er ikke at det skal fungere som et "dating site". Og så er den vel sådan set ikke så meget længere!?!

• #24   17. jun 2013 Mike..Jeg spør om det samme.

• #25   17. jun 2013 Kaj...Kender du den dybere mening bag face så må du meget gerne delagtiggøre mig i denne.

• #26   17. jun 2013 Ej Bente, det lyder ikke rart.. Hvorfor lige udenlandske mænd?

• #27   17. jun 2013 Jeg har facebook, mest fordi jeg gerne vil følge med i familie og venners liv. En stor del af min familie bor langt væk, de fleste på Færøerne, nogen endda i Norge.
    Og så er det altså ikke lige til at ringe og spørge, hvordan det går. Der er facebook meget nemmere, især fordi jeg har en stor familie.

• #28   17. jun 2013 Tine: Jeg bliver dig svar skyldig, for jeg aner det ikke. Men der har virkelig været en stime her på det sidste smiley Én af dem har åbenbart fundet mig via vores Dronning Nina, for jeg kunne se, at han følger hende. Den mulighed har jeg valgt fra, jeg vil ikke følges af nogen smiley

• #29   17. jun 2013 Jeg har også fået nogen enkelte af udlandske mænd. ignorerer dem bare, LOL.

• #30   17. jun 2013 Ja det fik gamle jeg også for en del år siden...Men der var jo heller intet billede af mig.

• #31   17. jun 2013 Sært.. Jeg vil ski heller ikke ha, at nogel skal følge mig, det er altså noget skummel noget synes jeg..

• #32   17. jun 2013 Jeg har egentlig hele tiden, mens jeg har haft Facebook, insisteret på, at udelukkende "rigtige venner" skulle være en ven på FB - men det er udvidet lidt.

Jeg har venner på FB, jeg aldrig har mødt, dog er der en god bunke, som føles som venner alligevel fordi jeg har lært dem at kende godt via nettet.

Og så har jeg efterhånden fået opbygget et fornuftigt netværk af hundefolk og af folk der kæmper den samme kamp som jeg - et anstændigt beskæftigelsessystem.

Jeg bruger FB til at bevare kontakten med min familie på nogenlunde "nært" hold - jeg bor langt væk fra dem og ser dem kun få gange om året. Sådan her kan jeg følge med i deres liv alligevel og det er virkelig dejligt.
    Så bruger jeg siden politisk - følger med i politiske diskussioner, deltager også, det er klart.
    Bruger det til at følge med i hundeverden både via venner og via interessegrupper...
    Jeg er også medlem af grupper, der relaterer sig til andre interesser, jeg har - slægtsforskningsgruppe, en gruppe, der handler om min fødebys historie, osv....

FB kan være en tidsrøver og kan også være noget lort en gang i mellem fordi det hænder der er folk, der har svært ved at styre sig.. men generelt er fordelene langt større end ulemperne.

• #34   17. jun 2013 Fb er bestemt blevet meget mere end det. At tale om hvad det er beregnet til giver ikke længere mening. Fb er blevet en magtfaktor, en adgang for almindelige mennesker til indflydelse og lobbyisme. Og meget meget mere... Også et datingsted, hvis det er det man vil bruge det til. Man bestemmer selv

• #35   17. jun 2013 Jeg bruger det meget til at få kontakt til andre opdrættere world wide smiley

• #36   17. jun 2013 FB er vel hvad man selv gør det til.

• #37   17. jun 2013 Jeg synes FB er genialt til netværk når det kommer til f.eks. hundeverdenen.
    Jeg har brugt FB meget når det kommer til kontakt til opdrættere men også til racesider, hvor der kommer en masse virkelig god information om nye tiltag, arrangementer og den slags.

Der er virkelig god inspiration at hente, hvis man formår at bruge siden rigtigt.

• #38   17. jun 2013 Jeg må give Danielle ret... Jeg synes også FB er ret genialt til at bruge sit netværk.... Jeg arbejder i en stor (meget stor) dansk redningsvirksomhed hvor mange tit har arbejdet forskellige steder i landet og bliver forflyttet - der synes jeg det er rart at kunne beholde kontakten med de kolleger. Desuden dyrker min knægt en sportsgren hvor vi kommer hele landet rundt og der er det også rart at kunne dele oplevelser m.m. med de mennesker man ser hver weekend i sommerhalvåret smiley jeg må sige at jeg bruger FB meget og jeg har da også enkelte venner som jeg ikke kender i virkeligheden men som jeg har en eller anden interesse til fælles med....

• #39   17. jun 2013 nogle synes bare det er fint at have et stort antal kontakter derinde. uden at kende dem IRL. Det er for plat.

Kommentér på:
Face book.

Annonce