{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Face Book, hvorfor?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har aldrig fattet det med face b. Hvad bruges det til; Jeg er oprettet for en del år siden, men har aldrig brugt det, for det siger mig intet. Men npr nu sååå mange bruget det dagligt til f.eks. at fortælle nu har de været i bad eller andre dagligdags ting, ja så må jeg jo være fatsvag....
Så please alle jer som bruger det daggligt. Hvad bruger I det til, og hvad giver det jer eller hvad giver I siden???
Lige et spærgsmål også, Hvad er en væg?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Face Book, hvorfor??
  • #1   20. aug 2012 Jeg bruger FB til mange ting .

Bla. er jeg med i en masse grupper, agility, hundesvømning, køb og salg osv. ..
    I lørdags skrev min søster, at hendes tæve var ved at føde og hun blev pludselig i tvivl om en masse ting, hvis jeg ikke havde haft FB der og hurtigt kunne komme i kontakt med en fødekyndig, så havde vi mildest talt været på røven ;o)

Derudover er jeg venner med nogen derinde, som jeg ellers ikke snakker med, sådan telefonisk osv. ..

Så tja, jeg netværker en del smiley

Væggen er ligesom der, folk kan skrive, hvis andre må se, hvad der skriver.
    Det står også på væggen, når man slår noget op, så kan andre se det, du skriver smiley

• #4   20. aug 2012 Takter for det...Dejlig med fødselshjælp, men havde det ikke været lige så godt med et tlf. opkald?

• #5   20. aug 2012 Snow: Det var tilfældigvis Maj-Britt jeg skulle bruge i lørdags ;o)
    Men jeg havde ikke noget tlf. nr. på hende .. Derfor en hurtig besked derinde, og så fik hun et opkald ..

Derudover er det altså også rart at være venner med så mange hundefolk derinde, man sparer tit porto osv. når man bestiller ting på nettet *GG*

• #7   20. aug 2012 Jeg bor i en anden landsdel i forhold til min familie og gamle venner. FB holder mig lidt ajour med deres liv og gør også, at min kontakt til dem rent fysisk er blevet bedre.

Jeg er med i et par græsrodsbevægelser, der har FB som centrum for kommunikationen. Noget der i den grad giver pote - Danmark bliver ufattelig lille og et budskab når hurtigt ud til mange.

Så bruger jeg det som underholdning og også ind i mellem som informationskilde.

• #8   20. aug 2012 Holder kontakt med venner, spiller en del spil og ja underholdning og hjælp

• #9   20. aug 2012 FB er i øvrigt også fuldstændig genialt, når det kommer til mit slægtsforskningsprojekt. Vidensdeling lige hvad det angår er eminent på FB.

• #10   20. aug 2012 Den med billederne, den kan jeg købe, og med at arangere....Men nej jeg vil stadigvæk bruge en tlf.
    Jeg er åbenbart en gammel særling i den retning, men synes da jeg klare mig ganske glimrende foruden...
    Netværke er vigtigt, og hvis jeg stadigvæk var på arbejdsmarked, så kan jeg godt se den enorme betydning...
    Meen også modsat, en af mine unger arb3ejdede påp et tidspunkt som mellemleder et sted, og havde selvfølgelig oprette sig på fb. Det samme havde en masse af de ansatte også...Så sidder hun og læser, at een hun lige har fået en sygemelding fra, invitere på siden til frokost og gang i den et sted i Kbh.
    Det var jo ikke så heldig for vedkommende.

• #12   20. aug 2012 Jeg bruger det mest til at købe og sælge ting...igennem forskellige grupper og så følger jeg lidt med i venner og families liv, som jeg måske ikke taler med hver dag.

Kan selv sorterer i hvad og hvem jeg vil læse opdateringer fra, så dem der skriver, så nu vasker jeg op, nu har jeg støvsuget osv. de bliver sat til at man kun får få opdateringer fra dem.

Min mand bruger det politisk....og gennem hans arbejde i fagforeningens verdenen....og til at få kontakt til gamle efterskolevenner og veninder.

• #13   20. aug 2012 CH. Ja jeg fik selv et ring af en kvinde for 2 mdr. siden som bor i Jylland....Hun havde via siden fundet ud af at jeg muligvis var i familie med hende, og hun havde så fået mit nr. af en anden der inde, og ja vi var i familie, og jeg kunne så hjælpe hende med en masse huller i hendes slægt...
    Men synes så selv, at det var underligt, at mit tlf. nr. sådan blev givet videre,,,Men nu har jeg ikke hemmeligt nr.
    Og stor rspekt for de som gerne vil kende deres rødder bedre.

• #16   20. aug 2012 Maj Britt...Det lyder da spændende, ja jeg har stadigvæk fastnet tlf.
    Men jeg synes så aldrig jeg har haft tiden til det med fb.
    Lige som lidt, der kan gå lang tid imellem min dukken op her.

• #17   20. aug 2012 Basse, Ja et almindeligt brev er for lang tid om at nå frem, men dejligt at få...Der er en mail en mere kold men hurtig kommunikation.

• #18   20. aug 2012 Jeg er 54 og jeg bruger Facebook meget. Især til at netværke med dobermann venner i ind- og udland. Så er man altid opdateret på alle udstillingsresultater, hvem er parret med hvem, hvem har fået hvalpe, hvem har bestået diverse prøver. Derudover er jeg med i en gruppe for den by jeg bor i hvor der efterhånden er 7-800 medlemmer. Her finder folk deres gamle billeder frem fra byen og udveksler minder og man møder mennesker man næsten havde glemt man havde gået i skole med og som er flyttet fra byen og måske landet for mange år siden.
    Selvfølgelig kan man klare sig uden Facebook - jeg synes bare jeg har fået noget jeg ikke vidste jeg manglede smiley

• #19   20. aug 2012 Bruger det hver dag, hele tiden. Snakker med venner, spiller spil, oploader alle billeder/videoer fra mit liv, skriver statusser om mine daglige tanker, er medlem af grupper jeg har interesse i, fx Chinese Crested grupper, hvor vi deler billeder og historier angående vores race og hunde, finder nye venner, snakker med folk over hele verden, som jeg ikke har mulighed for at se til daglig. Kunne ikke undvære, er bare en stor del af mit liv nu smiley

• #21   20. aug 2012 Basse...Ja du har ret ne mail, hvor afsender virkelig vil fortælle eller andet er god nok.
    Tl alle takker for jeres vinkler...Slutter her fra.

• #22   20. aug 2012 Jeg bruger det bl.a til at snakke/chatte med alle fra hundeklubben. Vi lægger billeder af vores skønne hunde, fortæller hvis vi har har været til stævne om det er gået godt skidt, trænere fortæller hvis der sker ændringer, aflysninger, hvis der er stævner vi skal huske at tilmelde os og, angementer o.s.v Det er lidt nemmere at skrive det i en fælles facebook gruppe, frem for at skal kontakte hver enkelt.

Derudover smider jeg tit billeder på væggen så min storbror der bor i udlandet daglligt kan følge med i hans familie i danmark

• #23   20. aug 2012 Jeg bruger FB til at holde kontakten med min familie og venner.
    Jeg synes det er rigtig smart at jeg dagligt skriver sammen med familien som bor langt væk.
    Min bror bor i Horsens, min far bor i Bjuv (Sverige) svigemor bor på Møn og jeg bor i Nordsjælland. Så der kan gå ½ år mellem vi ses og så er det rart at læse deres statuser en gang imellem for at se hvad de går og laver.

Jeg er heller ikke så meget til "nu sidder jeg lige og spiser en mad" statusser. Men f.eks min bror som lider af aspergers og depression, skriver jævnligt statusser om hvordan det går osv.
    Det synes jeg er rart så man ikke skal ringe eller skrive en sms hele tiden.
    Og så er det en god måde at fortælle det til alle sine venner og sin familie på en gang.

Og så spiller jeg også lidt FB spil en gang imellem og lægger billeder ind smiley

• #24   20. aug 2012 Ang det om det ikke er smartere at ringe. Det er ikke altid vi er så gode til at gribe telefonen og ringe til hinanden i vores familie. Egentlig så hader jeg at tale i tlf når derr ikke rigtig er noget at tale om.
    Jeg kan ikke ringe bare for at høre hvordan det går og så er det jo også skide dyrt hvis man skulle gøre det.
    Og pga min brors sygdom, er det heller ikke smart at ringe til ham. Han skal helst ha fred og ro i perioder.

• #25   20. aug 2012 jeg bruger det til at have lidt føling med familien, ikke den nærmeste som sådan, men fætre og kusiner og en enkelt tante....dem ville jeg aldrig ringe til med mindre der var en helt speciel anledning og så glider kontakten nemt ud.

nu kan jeg lige få lidt info omkring det ene og det andet og de kan få info om mig, selvom de nok er lidt trætte af mig, for jeg skriver mest om hunde.

så har jeg mange af mine hvalpekøbere derinde og andre kennelkontakter.
    jeg er med i en række grupper med folk der har samme race som jeg.

gamle skolekammerater har jeg også fundet derinde.

hvis jeg skal ringe til nogen, så skal jeg helst have en besked....jeg ringer ikke til en bekendt for at spørge om hun har det lige så varmt som mig...
    men hvis hun skriver det på facebook, så kan jeg svare igen og så får vi os måske en lille snak om vind og vejr

lidt ligesom en sms

• #26   20. aug 2012 Jeg bruger FB til rigtig mange ting. Blandt andet har jeg lavet mig et netværk derinde af opdrættere fra nær og fjern, som man deler billeder med, og man af den vej måske falder over en ny kat til avlen.

• #28   20. aug 2012 For mig er Facebook et netværk og en måde at skabe og holde kontakt med folk jeg ellers aldrig ville have en chance for at lære at "kende".

Ud over basis med at have sin familie, venner og bekendte på - hvilket faktisk er en meget lille del af min facebook, da alle bor tæt på mig.
    Så er hundeverdenen blevet så meget mere åben. Jeg har en del opdrættere og ejere af Chinese Crested fra hele verden på min FB.
    Folk som jeg kan følge med i hvad de laver af hvalpe, hvad udstillinger de vinder og hvilke hunde de har, så jeg ved hvad der er på markedet når jeg engang selv skal ud og have en ny hvalp igen.
    Ud over det er jeg venner med en del hundefolk herinde fra, hvilket bare er super hyggelig smiley

Mine statusser og billeder omhandler 90% af tiden mine hunde. Jeg kommentere oftest på noget der har med hunde at gøre. Og de fleste af mine venner på facebook er folk der har hund. Så det er ikke facebook, det er dogbook smiley

Jeg bruger ikke facebook til spil - det gjorde jeg engang, men det har jeg en mobil til i dag, hvor jeg ikke genere folk.

• #29   20. aug 2012 Holde kontakt med venner og familie.
    Deler billeder - og se andres billeder.
    Netværk i forhold til opdrættere. Mange opdrættere bruger FB til at opdatere med billeder, når de har kuld.
    I forhold til min uddannelse, da mit hold har en gruppe, hvor vi hjælper hinanden i forhold til opgaver, mødetidspunkter - vi bruger også gruppen til at arrangere div. tiltag.

• #30   20. aug 2012 Jeg bruger det på forskellige måder.

Jeg er i en gruppe med folk, jeg har læst sammen med. De første par år efter vi blev færdige, var vi gode til at holde ved at ses, men så fadede det ligesom lidt ud med dem, man ikke så én til én. Efter FB kom til, har vi set hinanden én til to gange hvert år. En smider nogle forslag til datoer op, folk melder hvornår de kan og på et tidspunkt tages en beslutning og så er der inviteret.

Jeg er også i en gruppe for området, jeg bor i. Der er f.eks information om diverse aktiviteter i bebyggelsen, man kan efterlyse og fremlyse diverse, nogle skriver, at de har nogle møbler stående til udsmidning, man kan hente i deres carport, man kan spørge, om man lige kan låne fire klapstole på lørdag, om de andres tv signal også er forsvundet osv osv

Jeg lægger ofte billeder ind, specielt af hundene, som jeg ved især min mor nyder at se

Min familie er spredt over det meste af verden. Det samme er mine venner og et par af dem er ude at sejle i perioder. Telefonopkald er dyrt og man skal også gerne have lidt mere at sige end hva' så? før man ringer op. Her kan man holde kontakten med en lille bemærkning til en status, et billede, en sang eller hvad ved jeg og vi kan følge lidt med i, hvad hinanden går og laver.

Med dem, jeg ser sjældent, synes jeg også, det er hyggeligt at se lidt billeder af, hvor store deres børn bliver, når de får ny hund osv.

• #32   20. aug 2012 Jeg er også på dagligt, det er genialt til at udveksle info man ellers ikke ville dele, en der har købt en søster til min hvalp har lavet en lukket gruppe for alle os der har kuldsøskende, vi udveksler erfaringer omkring udvikling, foder, træning, deler billeder og praler af vores hund, vi er spredt over hele dk og jeg kender ikke nogen af dem privat så uden FB ville der ikke være denne mulighed for at følge med, og sammenligne.
    Opdrætter, som har beholdt en hvalp, deltager også.

Kommentér på:
Face Book, hvorfor??

Annonce