764 visninger
|
Oprettet:
Face Book, hvorfor?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har aldrig fattet det med face b. Hvad bruges det til; Jeg er oprettet for en del år siden, men har aldrig brugt det, for det siger mig intet. Men npr nu sååå mange bruget det dagligt til f.eks. at fortælle nu har de været i bad eller andre dagligdags ting, ja så må jeg jo være fatsvag....
Så please alle jer som bruger det daggligt. Hvad bruger I det til, og hvad giver det jer eller hvad giver I siden???
Lige et spærgsmål også, Hvad er en væg?
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.540
Bla. er jeg med i en masse grupper, agility, hundesvømning, køb og salg osv. ..
I lørdags skrev min søster, at hendes tæve var ved at føde og hun blev pludselig i tvivl om en masse ting, hvis jeg ikke havde haft FB der og hurtigt kunne komme i kontakt med en fødekyndig, så havde vi mildest talt været på røven ;o)
Derudover er jeg venner med nogen derinde, som jeg ellers ikke snakker med, sådan telefonisk osv. ..
Så tja, jeg netværker en del
Væggen er ligesom der, folk kan skrive, hvis andre må se, hvad der skriver.
Det står også på væggen, når man slår noget op, så kan andre se det, du skriver
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.540
Men jeg havde ikke noget tlf. nr. på hende .. Derfor en hurtig besked derinde, og så fik hun et opkald ..
Derudover er det altså også rart at være venner med så mange hundefolk derinde, man sparer tit porto osv. når man bestiller ting på nettet *GG*
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jeg er med i et par græsrodsbevægelser, der har FB som centrum for kommunikationen. Noget der i den grad giver pote - Danmark bliver ufattelig lille og et budskab når hurtigt ud til mange.
Så bruger jeg det som underholdning og også ind i mellem som informationskilde.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
aug 2006
Jeg er åbenbart en gammel særling i den retning, men synes da jeg klare mig ganske glimrende foruden...
Netværke er vigtigt, og hvis jeg stadigvæk var på arbejdsmarked, så kan jeg godt se den enorme betydning...
Meen også modsat, en af mine unger arb3ejdede påp et tidspunkt som mellemleder et sted, og havde selvfølgelig oprette sig på fb. Det samme havde en masse af de ansatte også...Så sidder hun og læser, at een hun lige har fået en sygemelding fra, invitere på siden til frokost og gang i den et sted i Kbh.
Det var jo ikke så heldig for vedkommende.
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 655
Kan selv sorterer i hvad og hvem jeg vil læse opdateringer fra, så dem der skriver, så nu vasker jeg op, nu har jeg støvsuget osv. de bliver sat til at man kun får få opdateringer fra dem.
Min mand bruger det politisk....og gennem hans arbejde i fagforeningens verdenen....og til at få kontakt til gamle efterskolevenner og veninder.
aug 2006
Men synes så selv, at det var underligt, at mit tlf. nr. sådan blev givet videre,,,Men nu har jeg ikke hemmeligt nr.
Og stor rspekt for de som gerne vil kende deres rødder bedre.
aug 2006
Men jeg synes så aldrig jeg har haft tiden til det med fb.
Lige som lidt, der kan gå lang tid imellem min dukken op her.
aug 2006
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 201
Selvfølgelig kan man klare sig uden Facebook - jeg synes bare jeg har fået noget jeg ikke vidste jeg manglede
nov 2011
Følger: 9 Følgere: 110 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 227
aug 2006
Tl alle takker for jeres vinkler...Slutter her fra.
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 272
Derudover smider jeg tit billeder på væggen så min storbror der bor i udlandet daglligt kan følge med i hans familie i danmark
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
Jeg synes det er rigtig smart at jeg dagligt skriver sammen med familien som bor langt væk.
Min bror bor i Horsens, min far bor i Bjuv (Sverige) svigemor bor på Møn og jeg bor i Nordsjælland. Så der kan gå ½ år mellem vi ses og så er det rart at læse deres statuser en gang imellem for at se hvad de går og laver.
Jeg er heller ikke så meget til "nu sidder jeg lige og spiser en mad" statusser. Men f.eks min bror som lider af aspergers og depression, skriver jævnligt statusser om hvordan det går osv.
Det synes jeg er rart så man ikke skal ringe eller skrive en sms hele tiden.
Og så er det en god måde at fortælle det til alle sine venner og sin familie på en gang.
Og så spiller jeg også lidt FB spil en gang imellem og lægger billeder ind
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
Jeg kan ikke ringe bare for at høre hvordan det går og så er det jo også skide dyrt hvis man skulle gøre det.
Og pga min brors sygdom, er det heller ikke smart at ringe til ham. Han skal helst ha fred og ro i perioder.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
nu kan jeg lige få lidt info omkring det ene og det andet og de kan få info om mig, selvom de nok er lidt trætte af mig, for jeg skriver mest om hunde.
så har jeg mange af mine hvalpekøbere derinde og andre kennelkontakter.
jeg er med i en række grupper med folk der har samme race som jeg.
gamle skolekammerater har jeg også fundet derinde.
hvis jeg skal ringe til nogen, så skal jeg helst have en besked....jeg ringer ikke til en bekendt for at spørge om hun har det lige så varmt som mig...
men hvis hun skriver det på facebook, så kan jeg svare igen og så får vi os måske en lille snak om vind og vejr
lidt ligesom en sms
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1458 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 8.531
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.758
Ud over basis med at have sin familie, venner og bekendte på - hvilket faktisk er en meget lille del af min facebook, da alle bor tæt på mig.
Så er hundeverdenen blevet så meget mere åben. Jeg har en del opdrættere og ejere af Chinese Crested fra hele verden på min FB.
Folk som jeg kan følge med i hvad de laver af hvalpe, hvad udstillinger de vinder og hvilke hunde de har, så jeg ved hvad der er på markedet når jeg engang selv skal ud og have en ny hvalp igen.
Ud over det er jeg venner med en del hundefolk herinde fra, hvilket bare er super hyggelig
Mine statusser og billeder omhandler 90% af tiden mine hunde. Jeg kommentere oftest på noget der har med hunde at gøre. Og de fleste af mine venner på facebook er folk der har hund. Så det er ikke facebook, det er dogbook
Jeg bruger ikke facebook til spil - det gjorde jeg engang, men det har jeg en mobil til i dag, hvor jeg ikke genere folk.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Deler billeder - og se andres billeder.
Netværk i forhold til opdrættere. Mange opdrættere bruger FB til at opdatere med billeder, når de har kuld.
I forhold til min uddannelse, da mit hold har en gruppe, hvor vi hjælper hinanden i forhold til opgaver, mødetidspunkter - vi bruger også gruppen til at arrangere div. tiltag.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Jeg er i en gruppe med folk, jeg har læst sammen med. De første par år efter vi blev færdige, var vi gode til at holde ved at ses, men så fadede det ligesom lidt ud med dem, man ikke så én til én. Efter FB kom til, har vi set hinanden én til to gange hvert år. En smider nogle forslag til datoer op, folk melder hvornår de kan og på et tidspunkt tages en beslutning og så er der inviteret.
Jeg er også i en gruppe for området, jeg bor i. Der er f.eks information om diverse aktiviteter i bebyggelsen, man kan efterlyse og fremlyse diverse, nogle skriver, at de har nogle møbler stående til udsmidning, man kan hente i deres carport, man kan spørge, om man lige kan låne fire klapstole på lørdag, om de andres tv signal også er forsvundet osv osv
Jeg lægger ofte billeder ind, specielt af hundene, som jeg ved især min mor nyder at se
Min familie er spredt over det meste af verden. Det samme er mine venner og et par af dem er ude at sejle i perioder. Telefonopkald er dyrt og man skal også gerne have lidt mere at sige end hva' så? før man ringer op. Her kan man holde kontakten med en lille bemærkning til en status, et billede, en sang eller hvad ved jeg og vi kan følge lidt med i, hvad hinanden går og laver.
Med dem, jeg ser sjældent, synes jeg også, det er hyggeligt at se lidt billeder af, hvor store deres børn bliver, når de får ny hund osv.
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 438
Opdrætter, som har beholdt en hvalp, deltager også.
Face Book, hvorfor??