3.352 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Kan skildpadder blive tamme? Kan skildpadder blive tamme?
Er der nogen af jer der har forstand på skildpadder? Jeg vil nemlig gerne vide om de kan blive tamme? Der er åbenbart delte meninger om det for på en hjemmeside står dette: " Men det er vigtigt at gøre sig klart, at skildpadder er krybdyr og derfor IKKE kæledyr, sådan som opfattelsen af pattedyr normalt er. Når man kæler for skildpadden ved for eksempel at gnide den under hagen med en finger, lukker den øjnene. Dette er ikke et tegn på nydelse. Det er som regel et tegn på stress. "
Mens der på andre står at padderne godt kan blive tamme.
Hvad mener i?
0 synes godt om
apr 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
De kan blive det der kaldes håndtamme, altså at man kan have dem ude uden at de bliver aggressive eller bliver stressede.
Men deciderede tamme ligesom med hunde og katte f.eks. det bliver de ikke nej.
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 524
Hvis man mener tam som i at den er opsøgende og gider kæle i flere timer så nej. Men altså den kan jo godt blive tam på den måde at man kan røre, "kæle" og håndtere den uden det er ubehageligt for hverken ejer eller padde.
Jeg bor sammen med en leguan - som jo også er et krybdyr - og han er altså hvad jeg vil kalde tam, selvom han jo ikke ligefrem er et kæledyr. Han kan godt lide at være social, blive rørt ved og kløet på ryggen - og han opsøger da også en helt af ham selv.
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.872
Hvis jeg spiste banan, så kom hun futtende over gulvet, og tiggede.
Jeg tror ikke sådan nogle kan blive rigtig tamme, så de kommer når man kalder, kan lave tricks etc.
Det har jeg i hvert fald aldrig hørt om.
Jeg fik min skille forærende, da jeg var 17 år. Jeg fik hende af nogle, der havde fået hende i bryllupsgave, og da de havde haft sølvbryllup, var de noget trætte af at passe skildpadden.
Skille var iøvrigt en han, men det fandt jeg først ud af, da jeg havde haft hende i over 10 år....så derfor blev hun altid omtalt som hunkøn, for det andet kunne vi ikke vænne os til
Hun døde i 2010.
Om vinteren var hun i et bur med varmelampe, og om sommeren kom hun ud i en stor løbegård med græs og mælkebøtter, hvis vejret var godt.
Selvom hun fik lov til at løbe rundt i stuen om dagen, så gik hun altid i sit bur, når det var aften. Hun havde et specielt sovested (en stof te varmer, som hun kravlede ind i).
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.125
feb 2017
Følger: 1 Svar: 1
Kan skildpadder blive tamme?