1.123 visninger
|
Oprettet:
Hjælp.. min hund klør sig! {{forumTopicSubject}}
Min hund klør sig helt vildt!
Han er en blanding mellem en Golden og en labrador.
Han får sår og mangler meget hår nogle steder.
Har i nogle ideer til hvad jeg skal gøre?
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
ps. er du sød at rette overskriften, den skal afspejle indholdet;9
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 951
aug 2011
Følger: 21 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 824
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.334
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
Ring til dyrlægen.
jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Nej det var jeg ikke klar over, for er ny herinde!
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Har I udelukket lopper og loppeeksem?
Håber det bedres med det foder dyrlægen har anbefalet, men hav tålmodighed. Og sålænge det ikke er konstateret HVAD hunden har allergi overfor, kan det være at det nuværende foderskift ingen effekt har. Det kræver mange undersøgelser for at præcisere en allergi - jfr. børn med allergi, det kan være pollen, gluten, korn (eller de biller, der formerer sig i korn), lopper, mælk, oksekød og hvad ved jeg..... Håber I finder løsning på problemet
jun 2013
Følger: 1 Svar: 1
Vores hund (en lab/golden blanding) er allergisk for korn. Vi gav hende dyrelægens foder da vi fik hende, og tænkte at det måtte være godt. Men der er meget lidt krav til kvalitet af råvarer man pytter i dyremad (f.eks. kan knogler og sener fra en kylling tælle som "kød" i varebeskrivelsen o.lign, men de smækker en masse sukker i foderet´, så dyrene alligevel vil spise det) hvilket kan give en masse allergier i sidste ende. Korn er meget almindelig for hunde at reagere på- Vi opdagede det selv med vores, da hun også begyndte at klø sig helt vildt og hele tiden, som medførte i tør hud og ru pels..
Så faldt jeg i snak med en dame, der fortalte om Orijen og Acana, som er canadisk foder hentet hertil. Det er kun med friske råvarer i og er lavet præcis efter hvad en hund (og kat) kan tåle og spiser i naturen. Der er derfor ingen korn, kød- eller animalske biprodukter, farvestoffer, sukker eller andet der kan medføre en allergi. (helt almindeligt i Canada)
Det virkede dagen efter vi havde købt det. Der stoppede hun med at klø sig og hundes pels og hud har aldrig været pænere.
Held og lykke med det, håber I finder ud af det og får løst problemet
Hjælp.. min hund klør sig!