2.227 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Ridning for voksne - hvor? Ridning for voksne - hvor?

Hey...
Går og tygger lidt på at begynde at ride igen, men jeg har ikke redet siden jeg var barn. Så jeg er på udkig efter et ridehold for voksne, men findes den slags overhoved? og hvor? Jeg bor i Husum, og det skulle gerne være i nogenlunde nærhed...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridning for voksne - hvor?
  • #1   21. jun 2013 Der er da rideskoler der har hold for voksne.. Så måske du skulle kontakte de nærmeste rideskoler smiley

• #2   21. jun 2013 Der er albertslund ridecenter
    http://ridecenter.albertslund.dk/

• #3   21. jun 2013 glostrup har både heste og ponyer så der kan voksne også ride, og farum-værløse har et ugentligt voksenhold.

• #4   21. jun 2013 Vallensbæk rideskole har voksenridning om aftenen. Mener det er 3 gange om igen og der er 3 lektioner de aftener.

• #5   21. jun 2013 Jeg mener også, der er en rideskole i Herlev.... det har der i hvert fald været.

• #6   22. jun 2013 Ledøje- Smørum rideskole smiley

• #8   22. jun 2013 Ledøje-smørum rideskole, har både hold på bane, og skovturshold hvor de rider i Vestskoven.
    Rideskolen ligger mellem Ledøje og Risby, ca 5 km fra Ballerup.

• #9   22. jun 2013 pia h..

Nøj, hvor ser den lækker ud, den rideskole smiley

• #11   22. jun 2013 Jeg kender allerede godt ledøje-smørums rideskole for det var der jeg red som barn, men jeg syntes den er meget indrettet til børn fordi skolebussen gør holdt der.

Pia av ja det ser godt nok lækkert ud den i Sibby, men jeg tror nu i først omgang jeg lige vil prøve en time hos Glostrup hvis de har plads - det er tættere på og en del billigere... smiley

Er der nogen af jer der har erfaring mig Glostrup rideskole?

Jeg har i dag været ude og købe rideudstyr... Jeg er helt oppe og køre smiley Jeg tror ikke rigtig kæresten kan se det fantastiske i nye ridebukser, men jeg er mega glad smiley Syntes faktisk også jeg slap nogenlunde over det...
    Har købt:
    ridebukser 200kr,
    korte støvler 300kr,
    handsker 200kr og
    leggins 200kr...

Hjelm har jeg fra gammel tid og kan derfor vente lidt til jeg har lidt mere styr på hvilke slags jeg skal vælge smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #12   22. jun 2013 Det var dælme billigt sluppet smiley

Sidst jeg skulle ud og have nyt udstyr måtte jeg af med i alt 1600 kr ca.

Fuldskind ridebukser 600 kr
    kortestøvler 500 kr
    Leggins 300 kr
    Sporer 200 kr

Hjelm havde jeg og handsker kan jeg ikke bruge.

Hvor køber du udstyr henne?

• #13   22. jun 2013 Anja - jeg bor lige ved siden af ledøje-smørum rideskole. Om eftermiddagen er det mest børn der rider, men om aftenen er det voksne.
    Jeg kommer en del derovre, da ejeren er min nabo, og jeg kender en del voksne, som både rider på hold og har halvparter.

Dem der skal i skoven, rider lige forbi mit hus smiley

Der ligger en anden rideskole, lige ved siden af hvor vi bor. Den hedder Enggården, men jeg ved ikke om de har voksenhold.

Jeg kender ikke Glostrup rideskole. Er det Parcelgården ?
    den har jeg gået på en gang, og synes godt om.

• #14   22. jun 2013 Ja jeg syntes også jeg var ret heldig... Jeg købet støvler, bukser og handsker hos Horse House på jyllingevej og leggins købte jeg hos Maxsø lidt længere nede af vejen...

Hanne, ja det er Parcelgården jeg tænker på... Det gode ved dem er at jeg kan tage bussen der hen de dage hvor jeg ikke har bil - der er møllen lidt mere besværlig at komme til fra Husum...
    Men det er rart at vide at der også er voksne der ude - det er jo længe siden jeg har været der sidst... og hvis jeg ikke falder til i Glostrup er det nok også der jeg ender - der er noget trygt ved et sted man har været før... smiley
    Ved du noget om der er ventetid på Parcelgården?

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#15   22. jun 2013 Må lige lure om de har online. Jeg går nemlig selv og leger med tanken om at begynde på ridning igen nu hvor tiden er til det smiley

• #16   22. jun 2013 Ahhh ja Fyn er nok lige lidt langt nok væk smiley Men ja det er netop både sæson og vejr til at begynde at ride... smiley

• #17   22. jun 2013 Vestegnens har osse voksen hold

de har bla. et hyggehold tirsdag formiddag

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#18   22. jun 2013 Anja F - Ja det er skønt (Dog foretrækker jeg egentlig ridning i lidt køligere vejr), men savner generelt bare at sidde på hesteryg. Siden min sidste blev solgt har jeg sukket højt og dybt hver gang jeg bare har kunne lugte antydningen af hest.

• #19   22. jun 2013 he he ja jeg kender det...
    jeg er opvokset på et stutteri med omkring 50 heste... så jeg har det nærmest i blodet.. Desværre måtte mine forældre sælge gården, og så blev det ligesom aldrig det samme... Så forleden gik det op for mig hvor meget jeg egentlig savner det - jeg savner dyrene, og jeg savner samværet med andre kvinder uden alt muligt snobberi... Ridepiger er ofte så jordbunde som det bliver smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#20   22. jun 2013 Ja nu er jeg ikke så priviligeret desværre, men har redet siden 5-6 års alderen også op til jeg blev omkring 17 år. Dvs. det er snart 6 år siden jeg rigtig har redet (Føj det går stærkt)
    Jeg må ud og finde mig en bondemand smiley

• #21   22. jun 2013 Ha ha ja jeg fandt mig så en by-rotte af en kok... Desværre er han rædselsslagen over for heste (farlig i begge ender og snu på midten) smiley men han kan nu også sagtens bruges til noget fornuftigt smiley God mad er aldrig af vejen smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#22   22. jun 2013 LOL det minder mig om min eks, sjovt nok også kok, dog boede han ude på landet. Men fandme nej om han skulle i nærheden af en hest, ikke før den var død da smiley Dog mener han også vi ridepiger er skræmmende, vi kan styre et 500 kilos dyr med ikke andet end lidt ben og sæde. Han tror åbenbart vi kan dræbe med blikket smiley

• #24   22. jun 2013 Ha ha ha hvor grineren!!!

• #25   23. jun 2013 Anja - det er en hel del år siden, at jeg gik på Parcelgården, så jeg ved ikke noget om ventetiden.
    Ja smiley det er ret svært at komme herud, hvis man ikke kan komme med skolebussen. Så skal man enten gå til Ledøje, eller gennem skoven over til Ballerupvej, hvor der går bus til Albertslund, Glostrup og Ballerup.

• #26   23. jun 2013 Wuhu jeg har lige snakket med Parcelgården.
    Jeg har en prøvetime på onsdag smiley

• #27   23. jun 2013 Det bliver spændende smiley rigtig god fornøjelse

• #28   24. jun 2013 Ja jeg kan næsten ikke vente!!! Jeg glæder mig bare super meget!!!
    Og de lød rigtig søde i telefonen - så nu kan det ikke blive onsdag hurtigt nok!!!!

Kommentér på:
Ridning for voksne - hvor?

Annonce