809 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Har en hankat spist killingerne? Har en hankat spist killingerne?

Det er sådan at min datter på 10 og jeg passer naboens kat som fik killingerne for små 3 uger siden. Katten er en ude/ indekat. Ejeren havde sat en kasse ude i der garage og i deres udestue. Vi har kigget til misserne og givet mor mis mad hver morgen og hver aften.

Da vi så kommer derhen til dem her til morgen, er der kun en killing i kassen. Død. De andre er væk, dog fandt jeg halen af en af de andre. Ejeren er på ferie i Tyrkiet og kommer først hjem på søndag. Vi har så passet de her små i næsten to uger. Mor mis går og kalder.
Kan vi være heldige at hun har nået at gemme de to unger, eller skal jeg regne med at de er blevet spist??

Synes det er så frygteligt og føler mig skyldig. Selvom jeg ikke har haft mulighed for at lukke hende og killingerne ind hvor de kunne være 100 % i sikkerhed.
Hvordan ville i reagere som ejere, når I fik af vide killingerne er døde?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har en hankat spist killingerne?
  • #2   28. jun 2013 Hvis fremmede katte har haft adgang, kan de godt være blevet spist.

• #3   28. jun 2013 Som ejer ville jeg selvfølgelig blive rigtig, rigtig ked af at komme hjem fra ferie og få at vide, at killingerne var døde/væk.
    Men jeg ville også kigge indad og vide, at jeg selv bærer skylden. For killingerne er "efterladt" udenfor af ejer, og så er de altså bare ikke i sikkerhed.
    Hvad der evt. har spist killingerne er ikke til at vide. Det kan være en hankat, en ræv eller en hund (hælder dog mest til de to første - spørg mig ikke hvorfor :)).
    Du kan godt prøve at lede efter de to andre killinger - sandsynligvis kun én - da hun godt kan have nået at gemme dem/den. Men jeg tror desværre ikke at chancerne er så store, når hun går og kalder smiley

• #4   28. jun 2013 Jamen det har været muligt for andre katte at komme ind, da der er katte lem til garagen. Der havde hun dem først. Så forleden da havde hun flyttet dem til udestuen. Og i dag fandt vi den ene og halen af en.

• #5   28. jun 2013 Hvis hun har haft flyttet dem, så er det fordi, at hun ikke har haft fred og ro nok.

• #6   28. jun 2013 Vi har kigget til dem dagligt for at være sikker på de var der og buer de bare væk.

• #7   28. jun 2013 Ejer kan bebrejde sig selv, og ingen andre.!

• #8   28. jun 2013 Alfisten: Nu er det jo ikke min kat eller killinger. Jeg har bare prøvet at være en god nabo og foder hendes kat imens hun tager på ferie i 2 uger. Tro mig havde det været min havde hun været lukket inde, så hun og de små var i sikkerhed. Men jeg kan jo ikke gøre for at ejer vælger de skal være i garagen, selv om jeg havde sagt hun bare kunne give mig en nøgle til huset, så de kunne være inde.

Undskyld mit måske lidt sure svar, men jeg er møj ked af det. Også over min datter ( som egentligt skulle passe dem, men som jeg bare hjalp skulle opleve det. Og er da kun glad for jeg var med derover, så hun ikke selv skulle stå med den oplevelse.)

• #9   28. jun 2013 suk.
    Ikke en bebrejdelse til dig TS. Du kan jo ikke gør for det...

Endnu en ansvarsløs ude kat ejer. Føj siger jeg bare.
    1: Katten bor åbenbart udenfor
    2: Katten er ikke neutraliseret
    3: Man tager da bare på ferie når katten får killinger.
    4: Killingerne efterlades udenfor i 2 uger.......................

For H... Da

• #10   28. jun 2013 Det er svært ikke at give sig selv noget af skylden. Men tak.

• #11   28. jun 2013 Puha, vi har selv lige fået killinger og de er i en kasse i vores soveværelse pt. Puh jeg synes det er uansvarligt at de er blevet stillet et sted hvor de ikke er helt i sikkerhed. Føj hvor uansvarligt smiley

• #12   28. jun 2013 Føj hvor er det bare uansvarligt. .. man rejser sgu da ikke på ferie fra en kat med killinger uden at sørge for de bliver ansvarligt passet. Og det er ikke påmøntet dig TS. Jeg ville f.. sørge for at fortælle dem det så de har lidt at gå og tænke på resten af ferien. ..

• #13   28. jun 2013 Annelise: jeg har fået skrevet lidt med ejeren og hun tager det pænt, lidt for pænt. Med at det jo er naturens gang og hun har godt lagt mærke til der render han katte der over. Hun er ikke sur på min datter eller mig. Men synes måske vi har det mere skidt end hun har. Hun har dog valgt ikke at fortælle hendes børn noget, for ikke at ødelægge resten er deres ferie. Jeg synes naturligvis det er synd for hendes børn, men må indrømme jeg har mere ondt af min egen datter at hun skulle opleve det. Hun er lige så Sønder knust som jeg er, og har ikke lyst til at være derover mere. Hvilket jeg godt kan forstå. Jeg håber hver gang jeg går derover at jeg finder de sidste to killinger, men ved godt håbet er meget lille. smiley

• #14   28. jun 2013 Øv jeg troede hun var bare lidt ansvarlig og havde fået ødelagt resten af sin ferie....

Jeg ka godt forstå din datter er ked af det, det havde hun ikke brug for at opleve... din nabo sku skamme sig og jeg håber hun får fixet sin hunkat, så hun ikke får flere killinger, for ejer kan åbenbart ikke finde ud af at tage vare på sine dyr....

• #15   29. jun 2013 Tak for alle jeres svar. Det hjælper lidt.
    Vi har endnu ikke fundet de sidste tro, så tror de er døde.
    Går at håber hun har nået at gemme dem, men chancen er jo desværre nok lille.

Kommentér på:
Har en hankat spist killingerne?

Annonce