Øv hvor jeg savner DK :( Øv hvor jeg savner DK :(
Lige nu er jeg bosat i Irland, har boet her de sidste 3 år med kærste og hund/hunde... Sylvie på lidt over 2 år, og Mumrikken på ca 6 måneder.. Vi har været lidt uheldige og fik for ca. et år siden bosat os på Irlands mest berygtede gade, Summerhill..Vi vidste dog ikke at denne gade skulle være særlig slem, da vi flyttede her til..
Jeg har før været rigtig god til at ignorere og ikke lade mig gå på af det, har dog måttet ringe til William et par gange så han har måttet hente mig..
Men i dag, i dag synes jeg bare det hele var ekstra hårdt.. Jeg stoppede på mit arbejde i onsdags og har set frem til en hel måned med ferie og hygge med hundene inden vi alle flyver til DK og jeg starter uddanneslse..
Men siden i går, har jeg fået at vide 3 gange jeg er en dårlig hunde ejer, jeg ikke burde have hunde, 2 fulde mænd har fulgt efter mig og truet mig .. og unge mennesker synes det er sjovt at kører efter mig på en crosser og gøre mig og hunde bange.. Jeg får at vide at jeg er dårlig hunde ejer fordi jeg ikke vil slippe mine hunde løs i parken, hvor man faktisk slet ikke må have hunde løs, og fordi jeg ikke vil lade dem hilse på alt og alle.. Jeg har lidt mange problemer med Mumrikken som gøer af alle mennesker og hunde, han er ikke aggressiv men det tror folk hurtigt, så jeg træner meget ihærdigt med ham, men det synes folk slet ikke at forstå.. Plus de bliver meget sure hvis jeg ikke vil have de løfter Sylvie op uden at spørge. De siger at jeg ikke skulle gå tur hvis jeg ikke vil have folk siger hej til mine hunde.. Siden hvornår er MINE hunde blevet alle mands eje?
I dag blev vi trængt op i krog af en fuld mand som stilte sig over Mumrikken og stirrede på ham, Jeg kunne få ham til at stoppe og prøvede at komme imellem dem og få ro på hundene, og fortælle en ting og to til manden om at han skulle lade os være og gå sin vej, men den gamle mand blev ved og ved og spyttede efter os og sagde at vi ikke skulle komme her og tro vi ejede det hele.. og at mine hunde var nogle... jeg hørte ikke hvad han sagde da Mumrikken og Sylvie jo klart nok gøede af ham og ville have ham væk, så vi flygtede til kanalen hvor der som regel er lidt stille og roligt, men ak nej en anden fuld mand kom med en løs hund som han råbte den bider ikke slip dine hunde.. Det havde jeg så ikke lige lyst til da jeg synes at Mumrikken og Sylvie var lige lovigt meget oppe og kører efter den anden mand, så jeg prøvede at træne med dem med godbidder at de skulle koncentere sig om mig og trikse lidt, men den anden hund kom farerende op i hovedet på dem og ødelagde alt træning.. og manden ville ikke lade mig være og blev ved med at fortælle at hvis mine hunde elskede mig ville de ikke løbe væk... Suk.. måtte til sidste råbe af ham at nu skulle han altså gå væk for JEG vil have lov til at bestemme hvem mine hunde skal hilse på og hvem de ikke skal.. Sylvie kan sagtens være fri hende er der styr på men hvis hun løber frit begynder Mumrikken og gø en masse så det er nemmest at have styr på begge og så bare lade dem rende lidt i flex line steder hvor det er forsvarligt.. Men det blev for meget så jeg måtte opgive og havde et mindre sammen brud ved floden så William måtte hente mig der efter arbejde og siden da har tårerne bare trillet ned ad mine kinder..
Jeg vil gerne være en god hunde ejer og prøver virkelig! men det er svært at holde hovedet lige koldt altid i sådanne situationer.. kan ikke vente til vi flytter lige om lidt! Vi skulle have flyttet fra denne gade for længst.. bliver tit truet med diverse ting og sager, og får kastet æg og sten efter os.. og mændene her i dette område har ingen sans for hvornår de skal stoppe.. de drikker imens de triller med en klapvogn og baby.. de slår deres hunde hvis de gør noget de ikke vil have osv.
Undskyld det blev lidt langt men havde brug for at få lidt luft..
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
Kom tilbage til DK. De fleste af os er meget sødere end dem
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 135
maj 2005
Hvornår flytter I?
maj 2011
Min kæreste flyver den 6 august, hundene flyver den 7 og så flyver jeg den 8.. det er gjort sådan så vi er sikre på alt går som det skal både her og i DK med hundene
Det er heldigvis snart så kan se en ende på det
maj 2005
Håber den sidste tid i Irland bliver nogenlunde til at holde ud
maj 2011
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
Hvor bliver det dejligt for jer at flytte..
maj 2011
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
apr 2009
Følger: 59 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 1.046
maj 2011
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 72
Har selv været der i en måneds tid, i en salgs stald og arbejde. Det var ikke lige fordi jeg synes de var særlig gode ved nogle af dyrene. Hverken deres hunde eller heste. Jeg var i Limerick.
Det er godt du kommer til DK igen. Så kan det da få en ende
Håber i får en god tur hjem!
Og ååh nej, kommer du til at være i nærheden af Roskilde, med de to smukkeste hunderacer?! Ååha, håb på du ikke støder på mig, for så mister du dine hunde ud af det blå, hi
maj 2011
Jeg boede de første 2 år i Leixlip CO. Kildare og nu bor vi så inde i Dublin..
Nej de er bestemt ikke ret gode ved deres dyr, da vi boede i hus i leixlip måtte jeg ringe til dyreværnet.. hvis det er det det hedder, men det var deres heste som aldrig kom ind, ikke havde nogetmad og var ttal mudret og magre, og de havde over 20 heste, og 3 af dem endte så i min baghave og var i mange dage uden nogle kom og hentede dem.. også selvom jeg ringede og det hele .. meget frusterende.. Plus folk kan slet ikke forstå mine hunde bor inde for og er en del af familien.. De er megt gammel dags med hensyn til dyr.. og meget andet
Haha så må jeg hellere passe på, men det er jeg jo vandt til så intet nyt
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 72
Og ja, det er sku barskt. Deres 3 hunde boede ude og levede af hvidt brød! Deres heste havde INTET i boksene, og det er ungheste der ikke kan lide mennesker, så måtte slippe dem løs en af gangen, så de kunne komme ud fra deres mørke lukkede bokse, få noget vand (de var altid MEGET tørstige, utroligt nok) for så at jage dem tilbage igen. De fik kun en håndfuld hø morgen og eftermiddag, og de var alle tynde
Det er altså barske omgivelser med dyrene.
Hvis du en dag på magisk hvis skal have hvalpe med din smukke samojede, så kontakt mig endelig, haha!
maj 2011
hehe, jeg skal nok sige til hvis vi engang på magisk vis synes at han skulle udbydes til avl
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 753
maj 2011
Isabelle - Irland er et fantastisk sted og smukt, mange turister opalver slet ikke denne side af landet, hvilket jo kun er godt
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.868
maj 2011
Øv hvor jeg savner DK :(