{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Tegninger.. men hvad skal det koste? {{forumTopicSubject}}

Halløj:-)

Nu er jeg en ud af den mellemstore håndfuld som tilbyder portrættegning herinde. Jeg kigger med stor interesse med når andre også tilbyder tegning på bestilling. Men hvad skal sådan noget egentlig koste, hvis alle skal have en chance for at være med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tegninger.. men hvad skal det koste?
  • Simone
    Simone Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 68
    #1   8. jul 2013 200,- smiley

  • #2   8. jul 2013 200 kr. Og så ville du føle detsom en fair pris med stadig rum økonomien ? smiley

  • #3   8. jul 2013 Synes det er lidt svært at vurdere ud fra én tegning, hvis jeg skal være helt ærlig ^^
    Men ville nok sige 150,- deromkring ^^
    I al fald for en tegning, som den du har sat ind ^^

    Men uanset hvad, er jeg for fattig til at købe tegninger xD Kan lave dem selv, hvis jeg virkelig har brug for en ^^


  • #4   8. jul 2013 Der må gå ret mange timer til sådan et protræt.
    500,- kr. mindst


  • #5   8. jul 2013 Lea; Kan ikke helt forestille mig, der går mange timer til det. Måske 3-4, at most, kunne jeg se som værende realistisk. Men det må Elvi jo så kunne svare helt konkret på ^^
    Kan jo godt være, jeg bare er en hurtig tegner xD


  • #6   8. jul 2013 Nu er det absolut heller ikke reklame:-) det er meget vigtigt for mig at understrege. Men der er en del der tager 500 kr og opefter og jeg kan ikke lade være med at tænke, at det sorterer de almindelige jordiske mennesker fra

  • #7   8. jul 2013 Jeg bruger cirka 2 timer på sådan et billede som dette her

  • #8   8. jul 2013 Det kan du sagtens have ret i.
    Men læste lige på HeG, at du bruger dyre materialer. Så kan du jo prøve at regne ud, hvor meget det ca, meget groft, koster dig i materialer. Og så kan man jo sagtens gå op til 200 kr fra min pris, synes jeg i al fald. Alle pengene skal jo heller ikke bare gå til materialerne ^^


  • #9   8. jul 2013 Ah, så havde jeg gættet rigtigt i mit eget hoved. Var lidt bange for at fornærme dig eller noget i den stil, hvis den nu havde taget længere tid xD


  • #10   8. jul 2013 Det er klart. Men jeg synes samtidig også at gode materialer er et absolut must når man sælger sådan noget her. Materialerne er jo dyre i indkøbspris, men det er begrænset hvor meget man bruger af dem, Da de tit er drøjere i brug end billigt materiale, inklussiv at du er sikret at farvene bliver ved med at være smukke med alderen.

  • #11   8. jul 2013 Du fornærmer mig skam ikke. Jeg tegner på prof basis. Så jeg er i træning smiley

  • #12   8. jul 2013 Det er lige præcis det! ^^
    Hver gang jeg er blevet spurgt om en tegning på papir (folk vælger som regel computer af.. en eller anden grund o.o), så siger jeg også altid til mig selv, at jeg skal ud og købe nogen lidt bedre materialer.
    Har nogen få, men det er ret begrænset, hvor meget jeg har tilbage efterhånden.
    Men ja, jeg er helt enig med dig på det punkt ^^


  • #13   8. jul 2013 På prof basis? Så du lever af det eller hvordan? ^^

  • #14   8. jul 2013 15o,- til 200,- ville jeg gerne betale..

    500,- ville være for dyrt for mig!


  • #15   8. jul 2013 Ja jeg lever af det på halvtid smiley men det er en anden snak.
    Jeg synes det er meget interessant at du oplever at folk i højere grad vælger computertegninger! Men jeg er også gammeldags og klassisk smiley


  • #16   8. jul 2013 Lise ; Tusind tak for dit svar. Jeg ønsker at alle skal kunne være med og derfor betyder dit svar meget.

  • #17   8. jul 2013 Hvis jeg skal betale for det, så foretrækker jeg til hver en tid "rigtige" tegninger.

    200-250 ville for mig ikke være for dyrt.....500, der ville jeg måske stå af, medmindre jeg havde set tegningerne og kvaliteten på disse i en ordentlig opløsning


  • #18   8. jul 2013 Det gør jeg. Tror faktisk kun jeg har fået lavet.. omkring 4 tegninger på papir, som har været betalte bestillinger. Det er rigtig underligt, for jeg hører heeele tiden, at folk foretrækker tegninger på papir o.o
    Jeg tager det som det samme for at være ærlig. De fleste der kan på computer kan lige så godt på papir, så for mig er der ingen forskel.

    Og René, fy skam dig, digitale tegninger er mindst lige så rigtige som på papir, LOL. Ej, forstår dig godt xD


  • #19   8. jul 2013 Super Rene! Mange tak! Det lyder lidt som om at 200 kr er prisen hvor man kan være med.

  • #20   8. jul 2013 Jeg har det bare sådan, at da jeg stiftede bekendtskab med photoshop fandt jeg lynhurtigt de første 30 månder at "snyde" til et perspektiv eller skygger. Og det kunne jeg bare ikke forlig mig med smiley men det er interessant alex, meget! Gad vide hvad for et segment der vælger det.

  • #21   8. jul 2013 Ja, photoshop KAN man meget nemt snyde med. Jeg gider så heller ikke at bruge photoshop, bruger bare Paint tool SAI istedet. Det er meget simpelt og der er ikke rigtig nogen måde at snyde på, som man kan med photoshop ^^
    Men jeg kender rigtig mange mennesker, der bruger photoshop på en helt normal måde, som de ville på papir, simpelthen bare fordi, at det giver et bedre resultat.

    Jeg oplever faktisk at det er rigtig mange forskellige mennesker, der vælger det ^^
    Jeg mener.. det er jo ikke, fordi jeg ikke kan på papir, men de vil bare helst have på computer. Hvorfor ved jeg ikke ^^



  • #23   8. jul 2013 Men det er dr jeg tænker, et bedre resultat? Hvis man ikke magter det bedste resultat i kundskaben med en blyant, hvorfor magter man det så på computeren? Det strider mod alle mine klassiske principper smiley

  • #24   8. jul 2013 Nu tegner jeg, stort set, ens på begge dele, så for mig er det egentlig det samme, men jeg foretrækker at spare på mine materialer. I længden er det faktisk billigere at tegne på computer. Og det er det, jeg har gjort i rigtig lang tid, da jeg tegnede gratis ^^ Nu vælger folk åbenbart bare computer, og jeg ved ikke hvorfor. Men så er der jo også folk som Gabrielle, og dig, som foretrækker tegninger på papir ^^

  • #26   8. jul 2013 Metoderne vil altid være lidt forskellige. Jeg ''maler'' mere end jeg tegner, når jeg gør det på computer og på lærred. På papir tegner jeg, som man forventer det.
    - Og det er jo ikke helt det samme som at male. Tegning kræver self en præcision, men det er ikke umuligt at viske ud. Jeg mener stadig, at det er stort set det samme på begge. I al fald for mig. Dog kender jeg nogen, som kun kan det ene, men så ikke det andet.


  • #27   8. jul 2013 Gabrielle, jeg kunne ikke være mere enig !

  • #28   8. jul 2013 Hvor stor er tegningen? Er det en A4, så vil jeg umiddelbart også sige omkring de 200-250 kr. Bruger du lige mere tid på at få dækket papiret med en baggrund - også selvom det bare er hvidt og udjævnet farven (oliepastellen?), så kan du tage mere (300-400 kr.)

    Jeg ved ikke om det er scanning der driller, men forstørrer man billedet, så er der en del hvide pletter. Jeg ved at mine scanninger ved oliepasteller godt kan vise en enkelt plet eller to, men du har rigtig mange på din. (er det ikke bare scanningen og bruger du oliepastel, så hjælper det at lægge en grundfarve til at mætte papiret, sådan at du ikke får "huller" i farven).

    Og så var jeg lige inde og kigge på din annonce i markedet. Den tegning du viser her er lidt skitseagtig (det samme med katten), men den anden hundetegning du har inde i markedet er meget mere gennemarbejdet og detajleret. Den kan du sagtens tage mere for. Jeg synes ikke de skal koste det samme, mend et er naturligvis bare min mening. smiley

    Og ja, jeg giver dig helt ret, man skal bruge ordentlige materialer - det giver som regel også det bedste resultat smiley


  • #29   8. jul 2013 Det må være min scanner der Driller smiley for der er ingen hvide pletter i virkeligheden. Mange tak for svar!

    Jeg har lagt lidt forskelligt ud da jeg ønskede at give et lidt forskelligt indtryk af mine stilarter. Så man ville kunne vælge ud fra det smiley


  • #30   8. jul 2013 Jeg har fået lavet både tegninger og lidt enkle malerier, altså ikke de store professionelle slags, men gode vellignende amatørudgaver af mine hunde.

    Priserne har ligget mellem 350 og 800 kr. - tegningerne selvfølgelig de billigste. Alle er i A4 størrelse og udført i farver.

    Dine ville jeg ud fra kvaliteten regne med lå omkring 4-500 kr. baseret på materialer og færdiggørelse med imprægnering. (kiggede lige din annonce)


  • #31   8. jul 2013 Okay, så kan du godt sætte prisen op fra de 200-250 kr. for sådan en tegning som du har her. smiley

Kommentér på:
Tegninger.. men hvad skal det koste?

Annonce