{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.054 visninger | Oprettet:

Sex i familien? {{forumTopicSubject}}

Jeg så det her billede på facebook, som var taget ud fra en længere diskussion, om hvorvidt det skal være lovligt, med sex imellem tættere familiemedlemmer..

Jeg må indrømme, at jeg er en smule rystet. Og så tænker jeg alligevel, om det er så normalt, som der bliver givet udtryk for her?
Hvad tænker i om det hele? -selvfølgelig vil største delen frastøde tanken, men er der virkelig nogen der lever sådan, og er ganske afklaret, og ligeglad med hvad andre og loven siger?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sex i familien?
  • #2   15. jul 2013 Ja det tænker jeg også bære en stor del af skylden Ulla, at børnene lærer at det er helt i orden af deres forældre..
    Men hvad så, hvis det er 2 søskende?

• #5   15. jul 2013 Hold da op smiley
    Normalt skal der meget til at gøre mig mundlam, men dette... Jeg synes også det er meget skræmmende at faren kan bilde sin datter ind at det er helt normalt, og ja, hvor er moren henne i dette? og hvordan kan et andet voksent menneske sige at det er flot hun skriver det og at der helt sikkert er mange familier som har det sådan.. Puha, jeg håber godt nok aldrig det bliver lovligt da..

• #6   15. jul 2013 NOOOOO WAY er bare ikke i orden i min verden overhovedet....

FØJ FOR POKKER... smiley

• #7   15. jul 2013 Jeg personligt synes det er sygt og fuldstændig unaturligt.. og kan ikk lade være med at tænke på de stakkels børn der ville blive udnyttet på det groveste og lovligt hvis man lovliggjorde sådan noget.. ad!

• #8   15. jul 2013 Jeg synes det er ganske forfærdeligt og sygt, jeg har ikke flere ord for det men det giver mig kvalme smiley

• #9   15. jul 2013 Mike/Vegas mor: jamen vi er helt enige! Synes tanken er gusten, og har slet ikke lyst til at forstille mig det!

Og hvad skal sådan en ung pige sige, hvis hun nogensinde får en kæreste?
    "Jeg et altså nød til at have sex med min far en gang imellem, det et en del af vores forhold, og bare rolig.. Jeg er ganske tilfreds med det.. Ingen tvang!" Ad...

• #10   15. jul 2013 Jeg får virkelig kvalme af det smiley

Synes det er forkert på så mange måder.

jeg synes ikke det skal være lovligt, for et eller andet sted må de børn der er sammen med en forældre altså være hjernevaskede. Og de søskende der finder sammen, må altså også fejle et eller andet..

Undskyld, men jeg kan virkelig ikke se hvordan man ellers skal kunne være sammen med så nært familie på den måde.

• #11   15. jul 2013 Ville aldrig nogensinde kunne have sådan et forhold til nogle af mine familiemedlemmer.. Ikke engang mine stedbrødre ville jeg røre med en ildtang. Det er ulækkert og unaturligt i min optik.

Synes det er skræmmende at hun finder det naturligt. Hvor mange børn kan ikke blive misbrugt, hvis far, onkel osv, fortæller dem at det er helt i orden og sådan gør man bare.. Nej.. Bare nej...

• #12   15. jul 2013 Den eneste måde hun kan syntes det normalt , må da være hvis hun har været udsat for det hele sit liv ? Tillader mig at sige ad ...

• #13   15. jul 2013 Det virker simpelthen for mærkeligt det der. Hvem silvan vil gå frivilligt med til det der? Medmindre man er hjernetvasket (blevet bildt en heeeelt samme ind, om hvordan forhold og familien kan fungere og forenes?) Jeg væmmes virkelig ved det. Jeg kan slet ikke forstå, hvis man kan finde på at gå i seng med sin egen datter.
    Man skal selvfølgelig have mange følelser for sine børn, men sex skal fandeme ikke være en del af det. Simpelthen for mystisk! Og ulækkert...

• #14   15. jul 2013 Jeg kan ikke læse det. Nogen der gider skrive det ind?

• #15   15. jul 2013 Kan ikke rigtig få det til at hænge sammen i mit hovedet. Håber det er en troll debat :S

• #16   15. jul 2013 Det er en voldsomt dysfunktionel familie, der beskrives der, IMO.

For jo, en pige kan blive forelsket i sin far, men en fars ypperligste pligt er at lære hende at skelne kærlighed fra kærlighed.
    Og specielt kærlighed fra sex.

Jeg er ikke i tvivl om, at det føles rigtigt for hende - for hun aner jo ikke hvad alternativet er. Hun tror at kærlighed indebærer sex og hun har det godt med det.
    Han er til gengæld komplet grænseløs...

Normalt, det tror jeg ikke på det er.

• #17   15. jul 2013 jeg tænker også lidt, at for det første så fjerner man børn fra plejefamilier hvis de har sex med dem osv, og de er jo ingengang i familie, hvorfor bliver det så okay fordi de er far og datter (f.eks.)... Jeg synes uanset hvor barnet er, skal det da fjernes fra sådan et hjem.

Derudover er der jo også nogle af dem der får børn sammen.. De har for det første større chance for at være fysisk og psykisk skadede, (Det psykiske kommer jo nok med tiden uanset), men det er da også en ond cirkel som bare bliver ved så, for så lærer de børn jo også at det er helt i orden.. AD

• #18   15. jul 2013 "ærlig talt, så skal folk selv have lov til at bestemme. Jeg er 19 år og har flere gange haft sex med min far. Vi har det godt sammen, og der er ingen tvang. Trist at vi skal skjule det, når vi nyder godt af hinanden og min far vil gøre alt for at passe på mig – vi har blot kombineret flere ting."

• #19   15. jul 2013 Enig CH

• #21   15. jul 2013 Sabina Nielsen: ingen troll desværre..

Jeg synes bare det kunne være interessant, at se hvad jeres holdninger herinde er.. Selvfølgelig er vi alle enige om, (indtil videre) at det er dybt gustent, grænse overskridende, og at det bestemt ikke kan være sundt psykisk.
    Men om det virkelig er så normalt, som de personer i debatten giver udtryk for?

• #23   15. jul 2013 Det tror og håber jeg ikke det er.
    Hvis det virkelig var så normalt, tror i så ikke man hørte lidt mere om det? Evt. selv kendte nogen.

Man kan selvfølgelig ikke vide det, hvis de ikke siger det, men alligevel.

• #25   15. jul 2013 Mike/Vegas mor: jeg tror desværre, at det virkelig er tilfældet. Det er jo taget ud fra en debat, hvor Enhedslisten mener, at sexuelle forhold imellem tættere familien skal være lovligt. Og her kan pigen lufte sine tanker, uden at blive set skævt til af en form for myndighed. Her er det jo politikkerne der er enige med hende, og hun får sågar et "skulderklap" for at være ærlig om sit forhold til sin far..
    Men ja, det er virkelig sygt!

Og er enig med CH.

• #26   15. jul 2013 Lille fisens mor: ja det er så spørgsmålet.. De ved jo at loven og samfundet er imod det, og det er forkert, men alligevel så gør de det..
    Pigen i debatten skriver jo også, at hun synes det er trist, at de skal holde det hemmeligt.. Jeg ved det virkelig ikke..

• #28   15. jul 2013 Det skal nok passe nogen har det sådan (der sker mange syge ting i verden) lige så vel som et barn som voksen kan finde på at opsøger sådan far og vender dem ryggen (med ordene "folk ændre sig" ) som ikke vil tilgive ham for hvad han har gjort......
    Det er total klamt i mine øjne, og utilgiveligt! også selvom det koster kontakten til sådan barn og måske flere.....

• #29   15. jul 2013 Vil lige tilføje at historien kan også være opdigtet som provokation eller som politisk spin.......

Add: Man skal jo lige huske at det er ulovligt selv om Ø vil noget andet og faderen gør noget (i historien) som kan få endnu større konsekvenser ud over at have sex med familie.........
    At Ø vil noget giver jo ikke frit lejde for at indrømme.....

• #31   15. jul 2013 må være noget af nogle fammilie fester de fører sig ;S

kan self ske hun er blevet konfirmeret nede i swingerklubben

der da et eller andet helt galt at man kan bilde sine børn ind at det er normalt

• #32   15. jul 2013 Synes virkelig det er sygt og håber ikke det er så normalt som de får det til og lyde som i det forum.
    Det er jo forfærdeligt, at nogen kan tror det er normalt, håber ved gud ikke at det er sådan..
    Har dog en veninde som har en veninde som er sammen med sin fætter og de har barn sammen. Har absolut ingen forståelse for den slags.
    Syntes det er uhyggeligt at folk kan manipuleres til sådan noget og som *Mike/Vega's mor skriver så er det virkelig skræmmende og mindst lige så klamt hvis hun selv er gået med til det..

• #33   15. jul 2013 Synes nu ikke der er nogen sammenlignelighed mellem det at man er sammen med sin far og at man er sammen med en fætter/kusine.

Det er to fuldstændig forskellige ting, som ikke har noget med et incestuøst for hold at gøre.

• #34   15. jul 2013 Mike/Vegas mor: jeg er helt med på hvad du mener:) og har selv samme tanke:)

Ryan: jeg har heller ikke skrevet nogle steder, at det blev lovligt eller okay, fordi Enhedslisten ønsker det lovligt. Jeg konstaterede bare, at jeg tror, at det måske var nemmere, at fortælle åbent om det, fordi den unge pige netop befandt sig, i det debatforum, som diskuterede lovligheden i det, og endda nogle steder accepterede det, og ikke så noget forkert i det.
    Så jeg er enig med dig...

• #36   15. jul 2013 *CH* - nej det er det nok heller ikke, men i min verden hænger det bare heller ikke sammen.. men at være sammen med sin far og synes det er okay er værre end det andet ja..

• #37   15. jul 2013 Jeg væmmes og bliver helt dårlig af det. Ja modig indlæg fra hendes side af, men jeg syntes bestemt ikke om det. Det er sygt.

• #38   15. jul 2013 Jeg har også venner, der er fætter/kusine og har børn sammen. Det er der ikke så meget i, de er i bund og grund som alle andre.
    Hvad de måtte have af problemer handler om individer og ikke om familierelationer.

Når det handler om far og datter er der noget magtforhold indover og noget miskmask med ligeværdigheden, der bliver forstyrret.
    Det er noget rigtig skidt - forholdet kan aldrig blive fuldstændig gensidigt og lige, der vil altid være en skævhed.

• #39   15. jul 2013 CH: nej jeg mener heller ikke, at det kan sammenlignes, da generene der vil komme i klemme, ligger meget længere væk fra hinanden ved fætter-kusine forhold, en ved fek.s. Far-datter forhold.. MEN i mine øjne er fætter-kusine forhold også noget mærkeligt noget, til gengæld synes jeg, at det er noget folk selv må styre...

Men om man kan sammenligne, eller have samme holdning til fætter-kusine forhold, som far-datter, kommer vel an på hvem man er, og hvor ens grænser går? For om man vil det eller ej, så er det jo familie, og som man tit kan se på de børn der kommer ud af det, så er det jo ikke optimalt.

• #40   15. jul 2013 C&N det sagde jeg heller ikke smiley

Siger bare at når det står i et åbent forum så ser det for mig ud til det er Troll, for var historien sand og hun vitterligt syntes det er ok, så ville man nok holde det hemmeligt
    Altså troll i form af enten provokation eller politisk spin

• #41   15. jul 2013 C&N - man kan netop ikke se noget som helst ved børnene der kommer ud af at fætter-kusine forhold.
    Man skal avle ind i nogle generationer før det begynder at vise sig.

Genetisk set er det bare ikke nogen katastrofe.

For mig handler det meget lidt om børn og indavl, men langt mere om det uligeværdige der er i et forhold mellem far og datter. Eller mor og søn.

• #42   15. jul 2013 Hvor på facebook kan man finde siden hvor diskussionen er i gang? vil meget gerne læse mere om det. Finder det ret interessant ifht min uddannelse..

Der er mange kulturer rundt om i verden hvor det er normalt.. Nogle steder skal familien, fx. Tanten lære den unge niece op i sex inden hun bliver gift. Og andre steder er det unormalt hvis man IKKE har sex med fx. sin far.

Dette reflekterer slet ikke mine personlige holdninger,- jeg fortæller blot lidt om hvordan det kan hænge sammen andre steder..

• #43   15. jul 2013 Ryan: helt fint:)
    Tror ikke nødvendigvis det behøves, at være en troll, men jeg forstår bestemt godt hvad du mener:) folk er jo forskellige, og hvis hun er så afklaret med sit forhold til sin far, tænker jeg, at det kan være nemmere, at tale højt om det, så længe det stadig sker som anonym på nettet..
    Men jeg skal ikke gøre mig klog på det:)

• #44   15. jul 2013 Jeg tager det med Kusine forhold som mange avlere gør det med Linieavl... Ja sorry men kunne ikke lade være...

• #45   15. jul 2013 C&N jo det er rigtigt, det kræver dog bare at det bliver anmeldt (måske der er midreårige søskende i huset eller noget) og så er det ikke meget anonymt mere......

• #48   15. jul 2013 Ryan: det har du jo selvfølgelig ret i:)
    Men som sagt, så skal jeg virkelig ikke gøre mig klog på det.. Det var bare en tanke:)

• #50   15. jul 2013 Ulla, det kan jeg forestille mig. For de FØLER jo ikke det er forkert.

• #51   15. jul 2013 Ulla: så det er altså noget det sker? .. Måske ikke ofte, men det er ikke sjældent, eller hvordan?

• #53   15. jul 2013 Jeg gad virkelig også godt vide hvor moderen er i sådan nogle far-datter forhold..
    Har svært ved at sætte mig ind i, hvordan sådan et forhold overhovedet er startet :s

• #54   15. jul 2013 Line, det er jo ikke sikkert forældrene bor sammen, ting kan også ske uden moderen er klar over det sker selvom de måske bor sammen.... sådan et pigebarn skjuler det nok, både selvom hun selv skulle havde "samtykket" men også i tilfælde af det er uden samtykke er det heller ikke sikkert sådan ting kommer frem før barnet føler sig tryg og kan åbne op.

• #57   15. jul 2013 Ja måske er moren ikke længere inde i billedet, eller også kan forældrene være skilt, og det kun er noget der sker, når far og datter er sammen..

Eller hvis vi skal trække den længere ud i det syge.. At moren har samme syn på tingene, og finder det som en positiv eller sund ting, som datteren bare har i forhold til sin far?

• #58   15. jul 2013 Det kom aldrig til at ske i vores familie!!! Føj for satan hvor er det afskyeligt og forkert på alle måder. Det ligger godt nok langt fra min forstand hvordan nogen kan synes det er okay. Tror også på, at det er et barn der desværre er vokset op i en syg familie.

Er rystet og jeg har så meget kvalme nu! smiley Har selv en lille datter..

• #59   15. jul 2013 Mike, kan også være der sker så meget andet så hun ikke kan se det....
    Noget siger mig at børn må være noget nemmere at "hjernevaske" end voksne til at tro på noget er "rigtigt" / "sådan man gør", fordi de ved ikke bedre og stoler på forældrene, så selvom en datter/søn måske påstår personen har det fint med det, så tror jeg ikke på det, eller dvs. det har personen måske nok i "nuet", men nok ikke længere end til den bliver klar over det var forkert og man ikke gør sådan noget, hvis altså ellers personen har noget at rykke rundt med oven i bøtten og ikke lader sig manipulere til at tro det er andre den er gal med....

• #61   15. jul 2013 Christian Poulsen, hvis to mennesker nedarver et sygt gen, så øges risikoen for barnet. Uanset om forældrene er beslægtede eller ej.

Det er ikke slægtskabet i sig selv, der er afgørende.

Jeg har kun lige hurtigt luret på google efter tal, der bekræfter at fætter-kusineforhold disponerer for flere arvelige sygdomme - har du nogle tal?

• #62   15. jul 2013 Fandt lige denne her:

(link fjernet)

Der står blandt andet:

Over 95 procent af alle børn bliver født
    raske, uanset om forældrene er beslægtede eller ej. Alle forældre har en lille risiko
    for at få et barn med en alvorlig medfødt
    lidelse. Risikoen er 1-2 procent, når forældrene ikke er nærtbeslægtede.
    I et fætter-kusine-ægteskab fordobles risikoen til cirka 2-4 procent. Hvis der i forvejen er medfødte sygdomme eller handicap i familien, er risikoen større.
    Risikoen er også større, hvis der forekommer mange beslægtede ægteskaber i
    familien, så forældrene er beslægtede på
    mere end én måde, for eksempel både
    som fætter-kusine og som grandfættergrandkusine.
    Der er ikke øget risiko for at få et handicappet barn med en mand eller kvinde,
    hvis forældre er fætter og kusine. Bare
    parret ikke selv er fætter og kusine.

• #65   15. jul 2013 Jeg ser tallet bekræftet flere steder.

Dog med en lille variation med helt op til 98% fødsler af raske børn, hvor denne skriver 95 %

Når risikoen er dobbelt så høj som 1-2%, så går det nok lige smiley

• #67   15. jul 2013 Skægt egentlig, at det er integrationsministeriet der har udgivet den pjece... Som om det var noget, der kun skete blandt udlændinge *GG*

• #71   15. jul 2013 Sygeligheden kan jeg bare slet ikke få øje på. Måske handler det om, at det vennepar, der var fætter-kusine (de er skilt nu), var ganske normale ligesom alle os andre....
    De kendte hinanden sporadisk fra deres opvækst. Så vidt jeg husker var deres fædre brødre men børnene havde ikke den store kontakt...

Og de var gæve jyder hele bundet.

• #72   15. jul 2013 Nu er det jo altså LANGT fra alle der har tætte forhold til deres ikke-nære slægtbinge, såsom fætre og kusiner.
    Min granfætter og grankusiner har jeg f.eks. ikke set siden jeg var omkring de 6-7 år. Jeg har ingen fætre, men under min opvækst så jeg mine kusiner et par gange om året. Vi havde ikke noget nært forhold what so ever og snakkede ikke sammen udover de par gange om året vi var sammen med dem. Nu som voksen snakker jeg meget med den ene kusine, mens jeg ikke har nævneværdig kontakt med den anden.

Så havde jeg nu haft fætre, havde der næppe været familiære følelser imellem os. Altså ville forholdet næpep være anderledes (følelsesmæssigt om ikke andet) end et forhold med enhver anden fyr.

Og man kan altså ikke konkludere at fordi man selv har et tæt forhold til både nære og fjerne familie-relationer, så er det det samme for alle andre Christian.

En far eller mor, har man jo et forældre-barn forhold til, osse selvom man måske ikke har en nær kontakt e.l. Det vil altid være et ulige forhold.
    Men fætter-kusine-forhold er for mig noget helt andet... der er ikke tale om "voksen-barn" forhold (normalt da) og der er i de tilfælde jeg kender til, ikke tale om dysfunktionelle famileforhold, men ganske enkelt om to mennesker der har mødt hinanden og har fundet ud af at det var værd at bygge videre på. Helt som ved alle andre forhold

• #73   15. jul 2013 Nogen der ved, hvor den debat er hapset fra som Ts har lagt ind???

• #74   15. jul 2013 Er der nogen der ved hvor den debat er for den vil jeg rigtig gerne læse.

• #75   15. jul 2013 Jeg ved desværre ikke hvor debatten er fra.. Det er en bekendt, som jeg har på min facebook, som har taget et billede af et par kommentarer fra debatten..
    Men hvis jeg finder ud af, hvor det er fra, så skal jeg nok sige til:)

• #76   15. jul 2013 Ej, føj!
    Bare nej, det er bare.. forkert! Jeg er helt mundlam!

• #77   15. jul 2013 Jeg har prøvet at finde ud af det på facebook, men intet endnu,.
    Jeg prøvede så at søge lidt på Google, med noget af teksten og fandt kun dette: http://jyllands-posten.dk/indland/ECE4897615/enhedslisten-vil-lovliggoere-soeskendesex/
    Tror ikke debatten er derfra, og tror også de fleste har læst denne, men det var bare lige hvad jeg kunne finde. Der er også en debat under artiklen.

• #78   15. jul 2013 Jeg kan slet ikke beskræftige mig med sådan en debat, for det er simpelthen bare for klamt, sygt og alt muligt andet.
    En far, der har sex med sit barn, er syg. Syg i roen.

• #79   15. jul 2013 Ts tak for indsatsen, det var en gammel debat. Arbejder på TV Avisen, så skulle lige undersøge om der var noget nyt. Som var relevant for DK at vide smiley

• #80   15. jul 2013 Anne Kathrine: ja i know.. Den jeg lige fandt frem dér er en gammel debat, men jeg kan desværre ikke finde frem til den nøjagtige debat, hvor dette er taget ud fra.. Desværre.

• #81   15. jul 2013 Jeg synes sex inden for familien er virkelig frastødende og det ligger virkelig langt fra mig - men hvis begge parter er over 18 og det er 100% frivilligt kan jeg ikke se hvorfor det skal være ulovligt - det skader jo ikke nogen. Jeg synes ikke noget skal være ulovligt bare fordi det er klamt.

• #82   15. jul 2013 Foxy: det er jeg så ikke helt enig i.. Uanset hvor afklaret man er, så kan et sexuelt forhold imellem far og datter umuligt være sundt psykisk, og slet ikke for datteren. Man får jo et helt forkert billede af kærlighed og sex, så lige dér synes jeg bestemt godt, at man kan have en lov.. Som vi jo så heldigvis også har.

• #83   15. jul 2013 Det ved jeg nu ikke. Jeg har ikke prøvet det selv og kender så vidt jeg ved ingen der frivilligt har haft sådan et forhold - så om det kan lade sig gøre uden der er en psykisk brist har jeg svært ved at udtale mig om, men jeg vil ikke udelukke det. Dog er der jo en masse andre lovlige ting der ofte kan være direkte usundt for langt de fleste. Dog har jeg svært ved at at se hvorfor loven skal bestemme hvad voksne mennesker frivilligt gør ved hinanden - vel og mærket så længe der snakkes om voksne mennesker og der ingen tvang finder sted.

• #84   15. jul 2013 Jeg er helt med på hvad du mener, men er stadig ikke enig. Og selvom det er mange andre lovlige ting, som i forvejen er skadelig, så betyder det vel ikke, at så skal man bare lade alt andet, også være lovligt.
    Jeg er sikker på, at det er dybt skadeligt, og især hvis folk ikke kan kende forskel på kærlighed, sex og almindelige forhold.

• #86   15. jul 2013 Enig Christian Poulsen..

• #88   15. jul 2013 Ulla: puuha.. Har du egentlig nogen pligt til at underette nogen, hvis en ung pige kommer ind, og skal føde et barn, som hendes egen far også er far til?
    -spørger af ren nysgerrighed.

• #90   15. jul 2013 Rystet- det er fuldstændig umenskeligt i min verden smiley

• #91   15. jul 2013 Ulla har du ikke pligt til at underrette uanset hvad ?
    Det er da ulovligt selv om pigen er over 18?

• #92   15. jul 2013 Ulla: Puuha hvor er det bare dybt forfærdeligt..
    Hvor tit sker sådan noget?

• #94   16. jul 2013 Mike, *Klik* i det hele taget de forældre der byder deres børn sådan ting.

• #95   16. jul 2013 Mike/Vegas mor: jamen det tror jeg, at du har fuldstændig ret i. Nu har jeg efterhånden selv set nogle underlige ting foregå, hvor jeg var sikker på, at det var en "normal" familie. Jeg synes det er skræmmende, at der kan foregå så mange ting under facaden, som samfundet ikke ser, men åbenbart er der så mange der lider under det. Det synes jeg er uhyggeligt.

• #97   16. jul 2013 To gange på tre år - er det ikke også meget? Det synes jeg..
    Og da i sær da det jo kun er på et sygehus du arbejdede... Gad vide hvad det er på landsplan

• #98   16. jul 2013 Guccihuahua det var da en mærkværdig udtalelse, og helt uden for kontekst........
    Dette handler da slet ikke om utroskab, for så havde emnet da været langt bredere og mindre klamt.......

Og moderen og faderen kan jo være skilt, så er det vel ikke utroskab.........

• #99   16. jul 2013 Enig med Ryan. Det kan slet ikke sammenlignes, og var bestemt ikke det emnet drejer sig om.
    Utroskab er dybt frastødende, forfærdeligt, og alt mulig andet, men ikke tilnærmelsesvis det samme som emnet drejer sig om! Der er dimensioner til forskel..

• #100   16. jul 2013 Jeg synes ikke, man kan tillade sig at gøre noget ulovligt, bare fordi man synes det er klamt/ulækkert - så der er jeg enig med Foxy. Og i de tilfælde, hvor begge parter er 100 % enige i forholdets aspekter, ser jeg som sådan heller ikke nogen grund til at blande mig. Alligevel mener jeg ikke, man kan lovliggøre incestuøse forhold - for hvad med de tilfælde, hvor parterne ikke er enige?
    Lad os som eksempel tage et far/datter-forhold, hvor datteren ikke ønsker forholdet. Som mange andre skriver, er der en skæv magtbalance i dette forhold - eller det vil der som oftest være, og pigen har måske ikke muligheden for eller modet til at sige fra. Er det seksuelle forhold så lovliggjort, er hun endnu ringere stillet

• #101   16. jul 2013 Kris:
    Følgende giver for mig ingen mening:
    Jeg synes ikke, man kan tillade sig at gøre noget ulovligt, bare fordi man synes det er klamt/ulækkert ?????

Der næst så modsiger du dig selv, du siger på den ene side der skal være en lov (og love skal vel overholdes, eller ?) og på den anden side så vil du ikke blande dig da det er i orden da de er enige......?????

• #102   16. jul 2013 Kris, hvordan kan et barn samtykke, hvordan kan det tage stilling til om sådan ting er okay når det ikke ved bedre? børn kan ikke samtykke til sådan ting.

Lad os forestille os en far der ikke har taget ret meget del i en datters liv, når hun så er blevet ældre f.eks. 13 - 14 år finder faderen hende pludselig "interessant", pigen har måske altid har hungret efter hans opmærksomhed, sådan en pige kan sikkert godt finde på at "samtykke" da hun så har noget sammen med faderen, men er det så et reelt samtykke?
    Man bør ikke være ligeglad.

• #103   16. jul 2013 Jeg taler overhovedet ikke om et barn, og om et seksuelt forhold mellem et barn og en voksen! Der mener jeg, at der altid vil være tale om et overgreb, også selvom barnet "giver sit samtykke", som i dit eksempel, Aino.
    Jeg taler om et forhold, hvor begge parter er enige - og jeg mener aldeles ikke, at et barn kan indgå i sådan et forhold! Tror I har misforstået mig, for jeg taler om voksne mennesker.
    Og jeg modsiger mig selv, ja. For hvis to voksne mennesker - søskende, fætter/kusine osv. - vælger at have et forhold, så fred være med det. Men lovliggør man det, risikerer man at tabe mange børn, er jeg bange for. Derfor synes jeg, som alle andre indtil videre, at det ville være meget, meget forkert at lovliggøre forhold mellem tætte familiemedlemmer. Og jeg synes aldrig, at et forhold mellem forældre/barn bliver okay

• #104   16. jul 2013 Der er egentlig to aspekter i det. Det sociale/følelsesmæssige og det rent fysisk/genetiske.

Det er sket at biologiske søskende der ikke kender hinanden har forelsket sig. Er det ulækkert?
    I givet fald, hvorfor?
    Hvordan forholder man sig til det?

På samme måde kan man i realiteten risikere at man møder sin ukendte far/datter og forelsker sig - har man så ikke en helt anden situation?

For mig er det forfærdelige i den slags relationer ikke så meget det fysiske - blodets bånd i sig selv anser jeg ikke som værende det vigtigste.
    Men i det øjeblik man har en familiær relation til hinanden, så synes jeg der opstår nogle uoverstigelige problemer i forhold til magtrelationer. Eller det KAN der gøre.

• #105   16. jul 2013 Helt enig, CH

• #106   16. jul 2013 CH, kan godt huske noget med sådan 2 søskende der var faldet for hinanden uden at vide de var søskende, det var i mine øjne pisse synd for dem... mener også der var noget med en datter og en far engang....

Jo det er anderledes, må være frygteligt for sådan par at finde ud af de allerede var familie inden de dannede par, tror det må være temmelig chokerende....

Tilføjer: altså anderledes på den måde at de intet ved om at de er i familie, de har sikkert selv den normale indstilling at sådan ting er no go osv...

• #107   16. jul 2013 Det må være helt igennem forfærdeligt for dem...

• #108   16. jul 2013 Yeps!

Tilføjer: også hvis der er børn.... i det hele taget elsker de jo hinanden og er faldet for hinanden som 2 fremmede nu gør det, men de skal så stoppe med at elske hinanden på den måde de gjorde f.eks. dagen før, puha hele deres verden falder jo sammen....

• #109   16. jul 2013 Kris jeg kan så stadig ikke følge dig, hvorfor døje med at lovgive hvis man alligevel bare skal se den anden vej ? hvad gavner den lov ?

Spændende tankegang, for det er jo lidt at sige vi lovgiver for der er idioter der ude, men dem der ikke er idioter skal bare se bort fra loven.
    Tror det bliver spændende på vejene, på diskotekerne osv.

• #110   16. jul 2013 Jeg mener ikke, at vi skal se den anden vej, mener jo netop, at vi bør lovgive imod den slags. Jeg siger bare, at jeg ikke kan se noget juridisk forkert i et forhold mellem to parter, der vil det samme - familierelation eller ej. Derfor mener jeg ikke, at det bør være lovligt, eller at vi bør se den anden vej i den slags tilfælde, prøver bare at anskue situationen fra andre perspektiver end den juridiske

• #111   16. jul 2013 Jeg tror godt jeg ved hvad du mener Kris..

Hvis jeg forstår dig ret, så mener du at det ikke skal være lovligt når den ene part er under 18 år. Når begge er voksne (Altså over 18) så burde de selv bestemme? smiley

• #112   16. jul 2013 I bund og grund smiley - men synes stadig, at forældre/barn-forhold er dybt forkert ..

• #113   16. jul 2013 det synes jeg også det er, men jeg kan godt følge tankegangen.

Børn kan aldrig og skal aldrig udsættes for det, uanset om de selv siger ja eller ej,for de forstår ikke konsekvenserne af det, og det er en brøkdel hvis der er nogen der ville kunne sige fra.

Men voksne mennesker skulle gerne kunne sige til og fra og være lidt mere inde i hvilke konsekvenser det har. De har også lettere ved at søge hjælp hvis de får brug for det.

• #114   16. jul 2013 Nemlig - børn og den slags forhold skal holdes langt fra hinanden.
    Og selv når børnene er voksne, synes jeg at et forhold til enten far eller mor er så frastødeligt som noget kan være

• #115   16. jul 2013 kunne ikke være mere enig

• #116   16. jul 2013 helt sikket minion.. det ville være skrækkeligt hvis de fik børn sammen af alle tænkelige grunde smiley

• #117   16. jul 2013 Det er jeg ret sikker på minion..

• #119   16. jul 2013 Ulla *Klik*

• #120   16. jul 2013 Helt enig Ulla!

• #121   17. jul 2013 Det er for mig helt klart og uden tvivl kun noget der vil opstå i dysfunktionelle familier, hvor der er en grad af grænseløshed fra forældrene side og senere overført til børnene.

Uden den grænseløshed sker det bare ikke.

Det er uhyggeligt at tænke på, at en far kan forveksle forældrekærlighed med partnerkærlighed og så ovenikøbet give det videre til næste generation.

• #123   17. jul 2013 Jeg tror såmænd godt nogle piger kan sige og endog "tro", at de nyder det - hvis bare overgrebene har fundet sted fra pigen var lille. Er sikker på, at i forældre/barn-forhold af denne kaliber, er der tale om et misbrug af barnet - en normalt fungerende forældre ville aldrig tillade et sådan forhold, og et normalt fungerende barn ville aldrig få den slags tanker om sin egen far eller mor

• #124   17. jul 2013 Præcis Kris;)

• #126   17. jul 2013 Det var netop også det jeg tænkte isabelle.
    Selvom det kan lyde klamt og forkert, så synes jeg også at alle aspekterne i det er super interessante. (Og nej, jeg synes ikke om det).
    For det er jo bare forkert.. Om alle har en konkret holdning til, hvorfor det er forkert, eller som du siger, bare er noget der ligger i os fra langt tilbage..
    Jeg har også set nogle andre tanker omkring det her i tråden, som jeg aldrig selv har tænkt før.(jeg er ikke enig, men jeg forstår tanken) at man f.eks. Synes at det er okay, så længe begge parter er enige, og er over 18..

Jeg synes selv, at det er forkert, fordi at der er gået noget galt i relationen imellem de to parter. At en far ikke kan kende forskel på almindelige beskyttende, vejledende og forældre følelser for sin datter, og følelser man har for en partner, som også indeholder lyst og sex. Der er det bestemt gået noget galt.
    Jeg kommer lidt til at tænke på pædofile hjerne.
    Det sidder to forskellige centre i hjernen, som styrer to forskellige ting. Den ene styrer lyst, også seksuelt, men også følelser. Det andet er det sted, hvor vi, når vi set et barn, får lyst til at beskytte det osv. Som en almindelig voksen vil gøre..
    De steder sidder forholdsvis tæt i en almindelig hjerne, men endnu tættere i en pædofils hjerne. Udover det, så er de "forbindelser" som skal forbinde den almindelig følelse overfor et barn, og så glæden ved at være sammen med et på almindelig vis, altså beskyttende gået forkert af hinanden i en pædofils hjerne.. så når de ser børn, så bliver de ikke almindeligt glade, og vil beskytte som vi ville gøre, de ser noget helt andet, og endda seksuelt.

Og det synes jeg på en måde er i interessant når man tænker på fædre, som har et forhold til sine børn.. Kan der være nogen sammenligning?
    For der må jo være gået noget helt galt i relationerne...

-(håber, at det er til at forstå nogenlunde, det er lidt svært at skrive ned, og især fra iPhone, så i må lige bære over med mig, og eventuelle fejl:) )

• #127   17. jul 2013 C&N virkelig interessant og spændene indlæg smiley

Jeg synes det er så forkert som noget kan blive, at en far har et forhold til sin datter, jeg kan ikke komme med så mange grunde, da det i sidste ende bare er noget der lægger så langt fra mig og min natur at det bare er klamt.
    Jeg forstår ikke fædrenes tankegang og jeg kan ikke se hvordan man kommer så langt ud, hvis ikke det er fordi der er et eller andet galt, alla en pædofil (Som du beskriver så godt oppe i dit indlæg)

Jeg synes stadig det er forkert selvom barnet er over 18, men jeg kan bedre forstå de der siger det skal være lovligt for folk over 18, end dem der siger det bare skal være lovligt.
    Men jeg ville aldrig støtte hverken det ene eller andet lovforslag.

• #129   21. jul 2013 Jeg er helt enig med de der skriver at den slags ikke finder sted i velfungerende familier.
    Der MÅ være nogen helt forkerte/dydfunktionelle relationer i en familie hvor forældre har forhold med deres børn.

Kris foreslår at det kan ske f.eks. når et barn har været misbrugt i sin opvækst -så vil det måske senere "samtykke" til forholdet. Men hvordan kan man så samtidig sige at man mener det er ok når der er tale om voksne mennesker???
    Når barnet har været i det "skæve forhold" længe nok, kan det jo nærmest være "hjernevasket" til at finde forholdet ok. Er der så ikke stadig tale om et misbrug selvom barnet er voksent og "samtykker"? Skal der ikke gribes ind overfor den slags overgreb?

Ellers er vi vel ude i at gidsler med stockholmsyndrom heller ikke skal hjælpes, for de samtykker jo til gidseltagningen smiley

• #130   21. jul 2013 Ja tænker nøjagtig det samme som dig Michelle.. For HVIS man valgte at lave loven om, så det var lovligt, når indvoldverede er over 18, så kan forældre jo nærmest "bare hjernevaske, og præge" deres børn til et senere forhold..
    Forstå mig ret.. Det er selvfølgelig meget firkanten stillet op.

• #131   25. jul 2013 Jeg er skam også helt enig med Michelle og flere andre - forhold mellem forældre/børn og andre nære slægtninge er skam forkert uanset hvad - men ved fx er fætter/kusine-forhold er det måske svært at gribe ind.. Netop fordi mange ikke har de familiære følelser for hinanden

• #132   25. jul 2013 Kris -men ved fætter-kusine er det jo helt lovligt og dermed skal der heller ikke gribes ind smiley

• #133   25. jul 2013 Det er jeg klar over smiley

• #134   25. jul 2013 Jeg har i øvrigt givet udtryk for, at jeg ikke mener, at incestuøse forhold bør lovliggøres - men ikke med begrundelsen, at det er klamt eller ulækkert - simpelthen fordi, det kan medføre nogle krav fra et familiemedlem, som et andet ikke ønsker at indfri. Fx en mor, der misbruger en søn, en storebror, der tvinger sin lillesøster ud i et "forhold" og den slags.. Så derfor bør vi ikke ændre loven dén vej

Kommentér på:
Sex i familien?

Annonce