31. mar 2008 Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.890
Overbelastet hånd {{forumTopicSubject}}
Ja sagen er den jeg lige ville klippe vores cockerspaniel i søndags da han har det med at få alt muligt til at sidde i hans faner, så man næsten ikke kan rede det ud, så min kæreste ville gerne han fik klippet det meste af indtil vi lige var kommet igennem det.
Men fandeme ikke om jeg vågnede igår med en mega hævet hånd der bare gør herre nas, idag var jeg så ved lægen og han sagde den er overbelastet og skal have ro .
Mit spørgsmål er om i kender nogen måde man kan "speede" processen lidt op? Har et børneværelse jeg gerne vil have lavet færdig inden kæresten kommer hjem i weekenden, så total ro til højrehånd er ikke lige med i min tidsplan
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.890
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 830
Du kan få dem hos Matas og helsebutikker og apoteket.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.316
Lissom marie har jeg været underholdt med seneskedehindebetændelser i over 20 år (lucky me), så jeg har tit bundet en gelepakke på håndleddet med en forbinding, og ladet den sidde til det gjorde ondt.
HUSK - at når det stopper med at gøre ondt, så betyder det ikke at du er helet.
mar 2008
I starten af dagen gør det ikke voldsomt ondt og bulen er lille, men efterhånden som dagen går hæver den voldsomt, bulen bliver større og så gør det bare ondt i hele armen op til albuen...
Hvordan klare i at slet ikke bruge jeres primære hånd ?
sep 2005
Og man klarer sig.. Visse ting er dælens svære at klare med den forkerte hånd - så pris dig lykkelig for at du kan gå barfodet i klipklappere, hehe.
Hvis du er hypermobil, så kan du risikere at du nu nemmere får overbelastningsskader, fordi du nu har fået en grimmer.
Så her skal man lære hvilke ting der belaster, og hvilke der ikke gør, og hvor mange belastende ting man kan lave før det koster. Det irriterende er, at det ofte kan tage op til et døgn eller mere, før reaktionen er der, og så skal man til at tænke tilbage.
F.ex. kartoffelskrælning er for mig en grimmer. Håndleddet kommer i en yderstilling, samtidigt med at der belastes. Tunge løft er osse en grimmer. Gjordspændning på hesten, hvis det ikke er en westernsadel. Vride klude op ved rengøring.
Jeg har så lært mig selv at bruge venstrehånd ved computeren, plus en trackball - sådan at jeg kan sidde længere ved skærmen end jeg 'burde' kunne normalt.
mar 2008
Håber ik det bliver en vane for kan nemt håndtrimme min cairn i et par timer uden der er nogen reaktion.
Det værste er sku at skulle tørre røv med den forkerte hånd hehe
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
tennisalbuer er også fuldt med, så jeg er tit udstyret med velcroremme om under albuen, og håndstøtter, selv om jeg hader at have det på.
jeg har også hævelser i håndled..
jeg er så også hypermobil og gigt i fingre og andre led, så jo.. festligt.
Det kan være svært at acceptere, når man er født med ild i røven og er handywoman og vil alt selv.
Sidder lige nu med stive fingre, og hænder og arme der banker og gør ondt, fordi jeg er kastet mig over at slibe trappen til 1.salen ned.
Så kan man lære det - eller måske ikke.
mar 2008
sep 2005
Lige nu skal du nok bare være mere obs på hvad din krop fortæller dig, sådan at du lærer hvilke ting som er en belastning for dig - det kan nemlig snildt være meget forskelligt fra person til person, alt efter hvor belastningen er og hvor slemt man er hypermobil i de belastede led.
mar 2008
jun 2013
Men pas på du ikke bliver ved at overbelaste, det kan komme til at tage en krig at komme af med hvis du ikke lytter til alarmklokken..
Jeg hader at lade andre trimme cairnerne, fordi jeg synes jeg selv gør det pænere (og gratis!) men det må være, jeg kan simpelthen ikke..
De her små gentagne bevægelser er det værste for mig, trimme, skrælle, male - specielt på grove underlag hvor der skal ligges lidt kræfter i, slibning osv.
Men en god ting er, at jeg stort set kan bruge begge hænder til alt, næsten lige godt. jo jo håndskriften ligner et barns, men jeg kan i nødstilfælde.
sep 2005
jan 2012
Jeg døjede meget med det for nogle år siden. Konsekvent hver sommer, så spassede den ene eller den anden hånd op.
Sidste sommer gik jeg helt fri og det er faktisk først her i morges at jeg synes min højre hånd er begyndt at røre på sig.
Det er også seneskedehindebetændelse jeg har. Jeg har dog samtidig slidgigt, så er disponibelt til det i forvejen :-s
jan 2012
mar 2008
Jeg har lige fortalt hånden at imorgen har den det fint igen hvis jeg derimod binder den fast på ryggen resten af aftenen
mar 2008
jun 2013
Det ER ikke spor sjovt at være i konstante smerter, nogle gange mere end andre gange, og slet ikke i hænderne, som slet ikke er til at undvære.
Jeg har dog fundet en sød og dygtig trimmer, som begge Cairner er glade for og som jeg ved gør det godt for hundene, mange pauser osv. det betyder meget for mig. At jeg så ikke synes at hun kan lave et rigtigt Cairnhoved, som jeg nu synes de skal have, er en anden sag.. men der må jeg lukke øjnene og være glad for at "slipper" for en måneds rekreation i håndleddene.
mar 2008
Er glad for det ikke skete ved trimning af min hund , men klipning af kærestens
Maria, tror jeg dør hvis det tager 3 uger
Overbelastet hånd