5.973 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Øresten - erfaring søges Øresten - erfaring søges

Hej derude.

Jeg har fået konstateret øresten efter jeg siden lørdags har været svimmel og i dag har jeg så været til ørelæge.

Jeg har førhen været svimmel men så har det været for 1 dags tid. Dette er så anden gang at det har varet flere dage og derfor har jeg været ved ørelæge og fået det konstateret.
Det var en dårlig læge som ikke fortalte meget om det. Vi lavede øvelserne og jeg blev SÅ dårlig!!! Og så fik jeg stykket et stykke papir med øvelserne i hånden, that's it!?!?!

Her til aften er jeg da kommet op og stå igen og jeg kan bevæge mig lidt rundt. Så er spørgsmålet og hvor jeg har behov for erfaring fra folk som har det samme som jeg.

Hvornår skal øvelserne laves?
Bliver jeg lige så dårlig igen?

Jeg ved INTET, så har behov for hjælp.

DEt skal siges at jeg kom til en anden ørelæge akut da alle ørelæger jo har ferie, end ham jeg har haft som barn. Har lidt af eksem i ørerne som lille.
Så jeg har tænkt mig at få en tid hos min egen ørelæge hvor jeg gerne vil have info omkring det og hvad jeg skal gøre mm.
Men indtil da vil jeg gerne vide lidt om hvad I gør, så jeg ikke gør noget forkert. Jeg tør ikke lave øvelserne for jeg fik det bare SÅ DÅRLIGT!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øresten - erfaring søges
  • #2   23. jul 2013 ved desværre ikke meget, men prøv at Google .... har en kollega der har været sygemeldt længe pga af det .

• #3   23. jul 2013 Jeg har ikke beov for øvelserne, men hvornår man laver øvelserne smiley

Jeg har google't uden held, derfor jeg gerne vil i kontakt med folk der har øresten og snakke med dem om hvordan og hvorledes... Skal man blive ved med at lave øvelserne og blive lige så dårlig så man skal blive liggende i sengen hvergang man laver øvelserne osv.. Sådan noget vil jeg gerne have svar på smiley

• #5   23. jul 2013 Det er ikke hvad jeg spørger om. Læser i min tekst? smiley

• #6   23. jul 2013 Vil da godt nok ringe derned imorgen, og sige det som det er. At du gerne vil have svar på nogle spørgsmål, enten ved personlig henvendelse eller hvis du er tryg ved det over telefon.

• #7   23. jul 2013 Den første øvelse i det ark krumme linker til, står der at du skal gøre det tre gange om dagen. Så morgen, middag og aften fx

• #8   23. jul 2013 Hej jeg har haft det og jeg skulle gøre øvelsene 5 -6 ganger om dagen ...

jeg klaret det ikke alle dage da jeg var ved at brække mig da jeg blev meget kvalm osv hadde vist meget slemt tilfelde jeg da mine øjne blafret når jeg la mig ned / stod op eller bare drrejet hodet og når åbnet øjnene når jeg vågnet så kørte heler rommet rundt meget meget hurtig... så jeg gikk med stok på tur med hundene så jeg ikke skulle falde . jeg hadde ikke noget balanse i hele tatt

håber det går hurtig over til dig , varte i ca 1 mnd til mig

• #9   24. jul 2013 skrev forkert ...

I de papirer jeg fikk fra min læge skal / skulle jeg gøre øvelsene minimum 6 ganger efter hverandre og mindst 3 ganger daglig . det er et par mnd siden jeg hadde det... hedder krystallsyge i Norge ( BPPV )

• #11   24. jul 2013 Tak marianne... Bliver svimmelheden mindre gør hvergang man hør øvelserne?
    Jeg tør sku næsten ikke og jeg ved at jeg ihvertfald ikke kommer på arbejde hvis jeg gør øvelserne..

• #12   24. jul 2013 Der skulle stå: bliver svimmelheden mindre for hvergang man laver øvelserne?

• #14   24. jul 2013 Hos mig tog det laang tid før jeg blev nogenlunde ok , kunne ikke køre bil i over 3 uger , måtte have noget at støtte mig til når jeg gikk osv

øvelsene var helt forfærdelig når jeg tog dem , da man blir jo svimmel og jeg blev meget kvalm og holdt næsten på at brække mig (og jeg brækker mig aldrig)

min søster har også haft det for ca 5 år siden og da skulle hun ikke gøre nogen øvelser ,men hun var ikke så svimmel som jeg var(eller måske en læge som ikke viste om de ?)

• #15   24. jul 2013 Man skal jo rent fysisk have flyttet stenen fra et sted til et andet inde i øret - og indtil den er flyttet, så vil den drille.

Som Krumme skriver, kan man ikke gøre det for ofte, så det er bare om at gå til den. Nogle er heldige at den flytter sig i første hug, andre lykkes det ikke så let for.

Jeg ville nok kombinere øvelserne med nogle søsygetabletter, tror jeg.

• #16   25. jul 2013 Jeg fik ringet til ørelægen og skulle under ingen omstændigheder laver øvelserne i 3-4 dage ! Jeg skulle slappe og bevæge mig langsomt og roligt.

Allerede dagen efter kunne jeg mærke forskel og i dag 2 dage efter har jeg det afsindigt godt i forhold til hvordan det var efter at jeg havde været ved ørelægen og lavet øvelsen.
    Jeg skal kun lave øvelsen efter 3-4dage hvis det slet ikke var blevet bedre eller hvis jeg på et andet tidspunkt senere får et nyt anfald. Og jeg skulle bestemt ikke lave det 5-6 gange om dagen, men maks 3 gange hvis jeg fik et anfald, men som de sagde, jeg fik det jo meget bedre dagen efter øvelsen og ja, det gjorde jeg. Så jeg er næsten fri smiley Det er en SKØN følelse!!

Så godt jeg fik ringet til ørelægen efter råd og ikke lige gjorde hvad jeg fandt på nettet og lavede rag i det hele, som ørelægen sagde. Gudskelov!

MEn tak for svar Marianne. Godt at snakke med en som har haft det.!

• #18   25. jul 2013 Ja, man skal prøve at læse indholdet og vide om.man kan birdrage med noget. Træls med sådanne brugere...

• #19   25. jul 2013 ... nu ER det jo et hundegalleri, du kan da ikke hverken forvente at folk ikke blander sig i din tråd (erfaringen siger alt andet), og ejheller, at folk lige ved hvordan det skal tages i netop dit tilfælde af øresten.

En anden gang: sørg for at spørge lægen ordentligt inden du kommer hjem, og bliver skuffet over hundegalleriets manglende evne til at svare dig, deres manglende viden omkring netop din tilstand.. og du burde lidt skamme dig over at kalde brugere, der prøver at hjælpe for trælse !

Du kan da heldigvis selv være træls så... se, føles ikke rart, vel?!

• #21   26. jul 2013 efter jeg fik det begynte min søster at goggle og jeg synes det står forskjellig fra side til side ...
    jeg gik først til lægen efter 3 dage da jeg hadde time hos natprapat og hun sagde jeg måtte gå til min læge og fik en seddel skrevet ud med billeder hvordan jeg skulle gøre øvelsene minimum 3 ganger daglig og 6 repitasjoner af øvelsene helt til jeg blev bra og jeg blev sendt hjem med taxa da han syntes det ikke var forsvarligt at jeg tog bus... men som jeg kan læse kan det have sammenhegn da jeg har en nakkeskade .

men jeg kan se på internett at det er forskjellige forklaringer osv og da min søster hadde det skulle hun ikke gøre nogen øvelser hjemme , så får da håbe at de finder ud hvilken metode som er bedst ,
    jeg klarte ikke at gøre det 3 ganger daglig , men jeg tok det ikke stille og rolig , jeg gik ture med mine hunder ( tok længere tid da jeg ikke hadde balance og måtte have gå-stav til at støtte meg på) var et h--vet-e men fik jo så dårlig samvitighed pag hundene så jeg sjanglet på tur med dem hihi smiley glad for jeg bor på landet smiley husker at jeg var ved at brække mig mange ganger på hundeturene da jeg blev så svimmel og kvalm og måtte lægge mig ned for at samle mig for så at stake mig hjem

men kjempebra du har fået det meget bedre så hurtig smiley

• #22   26. jul 2013 Nina og Krumme: selvfølgelig må Os vare på en tråd på HG, hvid I selv føler at I kan høre en forskel, men jeg skrev også til jer at jeg ikke kunne bruge jeres google bedre ene min og jeg ville snakke med folk der havde haft det.. Så må I selv tolke mit svar. Jeg kommentere heller ikke o tråde jeg ikke har nogen erfaring med, så må I kunne klare tiltalene hvis I miner I kommer med noget sagligt til emnet.

Marianne: mange tak for svar. I dag synes jeg heller ikke at ørelægen er klaphat mere for jeg har fået det SÅ godt! Efter at han var ved at tage livet af mig, havde det SÅ dårligt efter den øvelse. Lå med fra 14 til 22 hvor jeg ingenting kunne. Og jeg var ved at brække mig ved mindste bevægelse. Mine forældre kom og hentede mun lille pige for at passe hende, og min eks kom og blev hos mig og hjalp mig. Dejligt med en stik-i-rend dreng smiley

Til gengæld har fundet ud sf st det er lige før det er en Folke sygdom, sikke mange der har haft eller kender flere der har haft det. Havde aldrig selv før hørt om det men det er jo nok først når man får det at man tænker over det smiley
    Min bedstefar kan godt være lidt svimmel engang imellem og min moster kan blive hvis hun lægger sig forhurtigt ned p ryggen, så det er jo nok noget arveligt noget..

Stavefejl pga at det er skrevet fra mobil. Sorry

• #23   26. jul 2013 Se, du skriver det selv. Det er en ret almindelig tilstand og som du nok ved med den slags, så er der ufattelig mange måder at hjælpe sig selv over det på.

Du har noget, der ikke er er farligt, temmelig almindeligt og som mange kender til. Du får forskellige råd som svarer til de erfaringer folk har - og så disser du bagefter?

Jeg ærgrer mig gul og grøn over, at jeg er så dårlig til at huske profiler som jeg er, for jeg ville virkelig gerne undlade at bruge min tid på at svare dig i fremtiden - flabethed er ikke lige det jeg tænker jeg gider at have tilbage når jeg har brugt tid og energi....

Kommentér på:
Øresten - erfaring søges

Annonce