{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Sygdom før og under menstruationsperiode {{forumTopicSubject}}

Hej alle tøser

Jeg ha et par spørgsmål som jeg håber at nogle af jer kan svare mig på og måske give mig nogle gode råd til hvad jeg kan gøre i fremtiden.
Jeg har de sidste to gange når jeg har skulle have min menstruation og under været nødt til at melde mig syg fra arbejde pga. hovedpine, mavepine, diarré, mavesmerter, kvalme, feber og generelt været utrolig træt og psykisk har den også den konsekvens at jeg bliver let ked af det og kommer til at se meget sort på tilværelsen.

Jeg er lige nu på antidepressiv medicin som jeg har været i lidt over 1 år, da jeg har haft en depression som jeg er godt på vej ud af.

Men jeg har læst flere steder at sygdom før menstruationen ikke er ualmindeligt og kan skyldes forskellige ting som f.eks. vitamin mangel og sådan noget.

Så jeg ville høre om der er andre som har det på samme måde og hvad I gør for at undgå disse sygdoms perioder?

Hilsen Louise Britt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygdom før og under menstruationsperiode
  • #1   24. jul 2013 Jeg har det på nøjagtig samme måde som dig.. Hold og jeg er ynkelig op til min mens.. -.-' Har endnu ikke fundet en mirakel kur smiley

  • #3   24. jul 2013 jeg havde det præcis ligesådan førhen, blev så syg hver gang, men det hjalp RIGTIG meget da jeg fik p-piller.

  • #4   24. jul 2013 Jeg får det også vildt dårligt under menstruation.
    Ondt i maven, ondt i lænden, migræne og træthed.
    Det er blevet værre og værre i løbet af årene og for en 2 år siden gik jeg til lægen med det. Man kan jo ikke ligge syg 1 uge hver måned.

    Holder kun p-pille pause hver 3. måned, fået medicin mod mavesmerter og medicin mod migræne.
    Er godt nok ikke så vild med at skulle æde så mange piller /:


  • #5   24. jul 2013 Dejligt at vide at man ihvertfald ikke er den eneste.
    Jeg har lige fundet mine vitamin piller frem igen for at få nogle vitaminer og mineraler indebors.
    Jeg vil prøve at kontakte min læge hvis det kommer igen i næste måned, hvor jeg så vil prøve at spise godt med sunde ting og få tage vitaminpiller hver dag.
    Jeg er på p-piller og har været det siden jeg var 15 år.
    Har selvfølgelig snakket med min læge tidligere da jeg har haft disse psykiske udsving imens jeg har haft depression og derfor rammer der mig ekstra hårdt hver gang jeg bare syntes jeg bliver i lidt dårligt humør.
    Det at jeg holder månedets pause med mine p-piller kan have noget med det at gøre og min læge har sagt at jeg gerne må spring 1 pause over og så kun have menstruation hver 2. mdr. for kunne kontrollere disse humør og sygdoms udsving.

    Jeg har også læst at mineral underskud skulle kunne fremme sygdommen. specielt mangel på magnesium


  • #6   24. jul 2013 Hvordan fik I testet om der var nogle ting I manglede i jeres system?

  • #7   24. jul 2013 Jern er vigtig for os kvinder fordi vi nemlig har vores menstruation.
    Jeg har overvejet om p-pillerne skal ud af døren og så bruge en anden form for beskyttelse istedet for.


  • #8   24. jul 2013 jeg fik vildt ondt, samtidligt med at jeg styrtblødte. Samme symptomer omkring ægløsning.. big fun.. not.
    Jeg har nu en hormonspiral.. en af de 'dyre', og det hjælper. Menses er en by i rusland.. weeeeeeeeeeeeeeeeeeee!


  • #9   24. jul 2013 Den guddommmeligt ophøjede mega pixel: Gid jeg havde det sådan

  • #10   24. jul 2013 Madam Blå: Jeg har kørt på det samme mærke i mange år, så det kan selvfølgelig have noget med det at gøre. Hvad er BT?

  • #11   24. jul 2013 D-vitamin mangel kan også gøre at man har et dårligt immunforsvar. Der er faktisk rigtig mange danskere som har D-vitamin mangel uden at være klar over det.
    Jeg ville smutte forbi lægen og få ham til at tage en blodprøve eller henvise til lab. så du kan få set hvad du evt. mangler.
    Før man fandt ud af at jeg manglede D-vitamin var jeg nærmest syg hele tiden. Efter det er kommet op hvor det skal er jeg syg engang imellem. Og slet ikke så slemt som i "gamle" dage.


Kommentér på:
Sygdom før og under menstruationsperiode

Annonce