9.067 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 96 Svar

Hvordan får man venner som ung/voksen? Hvordan får man venner som ung/voksen?

Inspireret lidt af en anden tråd, så vil jeg nu spørge jer om dette..

Hvordan får man venner som ung/voksen?

Ber til at i tager dette seriøst, for det er egentligt lidt flovt at sidde her i min alder og være, ja ensom kan man vel kalde det..

Sagen er den at jeg bogstaveligtalt ingen venner har.. Jep, du læste rigtigt.. Jeg er en pige på 23, uden venner..

Jeg går ikke i byen, tager ikke til fester og bor i en meget lille by..
Alle, og jeg mener ALLE på min alder her i byen, er venner med min eks og min forhenværende bedste ven.. Og de har alle vendt mig ryggen efter jeg gik fra eks'en og afsluttede venskabet med min bedste ven (han kunne ikke tåle at jeg sagde fra smiley )..

Jeg skal starte på HGV til januar, og der vil der jo med sikkerhed opstå nogle bekendtskaber og muligvis venskaber.. Men der er meget lang tid til januar..

Jeg er generelt en meget genert og indelukket person.. Har jeg altid været, og jeg har derfor altid haft meget svært ved at få venner.. Men det er alligevel som om at det var meget lettere da man var barn..

Jeg er godt på vej ud af en depression, men har stadig noget social angst.. Det går jeg dog til terapi med..
Jeg træner 3 gange om ugen igennem kommunen, og ellers bruger jeg stort set alt min tid med familien (bor ikke hjemme) og med hundene og katten..

Så hvordan vil i mene at en som jeg kan få venner?

Alle råd er velkomne.. Altså virkelig velkomne.. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan får man venner som ung/voksen?
  • #1   27. jul 2013 Sorry hvis det blev lidt langt og muligvis lidt forvirrende.. Men skrev bare mine tanker ned som de kom.. Lige fra hjertet..

Igen.. Hold k*ft det er flovt at sidde og indrømme sådan noget her.. smiley

• #2   27. jul 2013 Jeg følger også lige med, har samme problem..

• #3   27. jul 2013 Og jeg følger også lige smiley

• #4   27. jul 2013 Altså, nu er jeg ikke den med flest venner i verden, og sådan trives jeg også bedst.
    Jeg har mødt mine venner gennem uddannelse og arbejde. En enkelt har jeg mødt igennem min mands søn (hun er mor til en af hans klassekammerater).

Men jeg forestiller mig da, at man møder venner igennem arbejde, fritid osv. Og så kan man vel også godt møde venner via nettet smiley

• #5   27. jul 2013 hmm jeg har det lidt på samme måde, men jeg har bla, fået et vennepar herinde fra som jeg er rigtig glade for at have mødt, og de mødte jeg egentlig fordi jeg solgte kaniner til dem, bare en enkel gang og så har den fælles interesse været så stor at vi har snakket bure og dyr, og det har resulteret i besøg for og se hvordan det nu gik og hvilke dyr man nu havde og ja, vi snakker sammen flere gange om ugen og kan ved besøg få flere timer til at flyve afsted, så steder som her kan være meget godt, bla også hundeleg

• #6   27. jul 2013 Line - På nettet "kender" jeg en del.. Men der er langt fra internet bekendtskaber til IRL bekendtskaber..

Og når man er røv genert og har noget social angst, så er man ikke lige den person som springer ud i at mødes med folk fra nettet..

Fritid.. Hmm, er på KH, så går hjemme ud over de 3 gange om ugen hvor jeg træner, altså det er noget aktiverings halløj..

Arbejde, ja det er der jo intet af da jeg jo er på KH..

Uddannelse, starter jeg som sagt først på til januar..

Så den er ret svær..

• #7   27. jul 2013 Har også været der omkring smiley

Første skridt er at have overskud til sig selv, og være sin egen ven. Synes HG er et udmærket sted at kigge efter venner. Man lærer meget om folk, både på godt og ondt. Det virker som om det er lettere for (nogle) folk at vise deres sande jeg herinde frem for "i virkeligheden".

Som det er nævnt i den anden tråd kan man jo starte med at skrive til dem man finder sympatiske.

• #8   27. jul 2013 Man kan som fx nogle gøre planlægge en tur med hunde med dem som kommer fra sin egn, evt starte til en sport og mød folk der.

Det det kræver er selvtillid til at rette henvendelse til fremmede.
    Som lille gik man bare i sandkassen og spurgte den revnaldere om man skal lege og så legede man.
    Man for så lært gennem hele sin opvækst af sine forældre ikke at tale med fremmede jo ældre man bliver, det gør så når man bliver lidt ældre at man finder det flovt at spørge en fremmede hvem de er og hvad de skal i weekenden derfor relatere folk sig til de aktiviteter man laver og holder kontakter der.

Det jo sjældent man sidder på en cafe og en fremmede kommer og spørger, hey du skal vi være venner, nej for så ringer alle de alarm klokker vores forældre har lært os.

Personligt syntes jeg det gælder om at hoppe ud i det. Mine døre står åben og dig og din kæreste er velkommen så kan vi grille og lære hinanden at kende.

Mange lære jo også nye gennem sine venners venner eller sin partners venner. ..

Håber det var et brugbart svar

• #9   27. jul 2013 Ilder-mor - Hundeleg kunne være en god ting.. Det ville være noget som min Afrodithe ville nyde (lalleglade kræ smiley )..
    Med Kato, så er det umuligt.. Usikker pga 4 overfald på under 12 mdr, så han kan ikke med andre hunde eller mennesker end dem han kender..

Men igen, det ville kræve at jeg skulle mødes med folk som jeg ikke kender.. Og det er lige netop der min social angst holder mig tilbage (f'cking pisse lorte angst)..

• #10   27. jul 2013 Hmm.. Jeg har lidt samme problem.. Jeg har altid været meget social og gik meget i byen førhen. Nu har jeg kun 2 veninder tilbage, da de andre jeg havde og som jeg var sammen med mere eller mindre i al min fritid, ikke kunne klare at jeg fik en kæreste og flyttede sammen med ham. De mente at jeg ændrede mig. Jeg mener ikke at jeg ændrede min person, jeg ændrede bare de ting jeg gjorde. På samme tid skete der mange ting i mit liv; jeg flyttede ud til min kæreste (6 km fra veninderne), jeg stoppede med at ryge, jeg blev færdiguddannet og arbejdsløs, jeg fik diabetes. Oveni det er jeg trods alt 27 og tænker efterhånden på andre ting end at gå i byen mere..
    Vi kan da lave en gruppe for os herinde? Og ellers kan du prøve på venindeliv.dk. Det skulle være ret godt.. Har selv oprettet mig derinde, har bare ikke fået lavet en IRL-test endnu, som man skal..

• #11   27. jul 2013 Jeg har faktisk fået en del venner her gennem HG. Jeg har truffet folk med deres hunde....og med nogle er der bare opstået et venskab. Jeg har mødt et par rigtig søde kvinder, som jeg ved jeg vil holde kontakt med langt ud i fremtiden....man kan straks mærke at man svinger sammen og kan snakke lige ud af posen med hinanden.

Jeg synes du skal forsøge at finde ud af om der er nogen i dit nærområde, som lige som du elsker hunde og I eventuelt kan finde sammen om en gåtur og en kop kaffe smiley

• #12   27. jul 2013 Men hvis du snakkede med folk over nettet først, så lærer du dem jo at kende på en helt anden måde, og så kan det jo være at det hjælper på din sociale angst, tænker jeg? Fordi du lidt kender dem allerede når I mødes?

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
    #13   27. jul 2013 Det er sjovt, for jeg var i gang med at skrive en privat besked til dig Carina, afledt af det andet emne.
    Jeg har heller ikke mange venner. jeg har 1 fra børnehaven, 2 fra folkeskolen, 2 fra efterskolen og 2 fra uni (i virkeligheden en men hun har en kæreste som er ligeså meget en ven). Men det synes jeg er mere end fint med 6 venner. Min kæreste har ingen venner som han ikke har mødt igennem mig.

Da jeg skrev til dig og ikke sendte var det fordi jeg var bange for at mine spørgsmål ville blive taget for negativt, hvilket de ikke er. Eller invasion af privat område.

Hvorfor har du ingen venner? Hvor lang tid har du ingen venner haft?

Red: Man skal ikke tænke mange minutter over et indlæg før der er 20 kommentarer. hæhæ... jeg er ALTID for langsom...

• #14   27. jul 2013 Det er absolut ikke noget at være flov over - og jeg vil væde med der sidder mange har føler det samme som dig!

• #15   28. jul 2013 Har da lært et par søde mennesker at kende herinde og er venner med dem på FB.. Virkelig søde mennesker.. Der er desværre bare pænt langt fra Vestsjælland til Jylland.. smiley

Kunne da bestemt godt tænke mig at lærer nogle mennesker at kende IRL som elsker hunde lige så meget som jeg.. Ingen tvivl om det..
    Det ville jo næsten være perfekt !

Tine - En gruppe herinde, ja det kunne da være en idé.. Kan jo se her i tråden at jeg ikke er den eneste med problemet der hedder "Ingen Venner"..
    Vidste faktisk ikke at der var en side som hed det.. Kunne være at man skulle prøve at lurer lidt på den..

• #16   28. jul 2013 Ja, jeg kan godt se, at den er svær, Carina smiley
    Men som Michelle D skriver, så er det faktisk ikke noget at være flov over smiley
    Jeg har som sagt heller ikke ret mange venner, og jeg havde sikkert slet ikke haft nogen, hvis jeg ikke havde haft arbejde eller hund.

• #17   28. jul 2013 Jeg flyttede til Sydfyn for to år siden (er flyttet til Nordjylland igen) og der hvor mit eget netværk - og ikke blot min kærestes startede var ved at jeg startede i skole, og derved mødte nogle nye mennesker, da jeg følte mig godt tilpas og var faldt til plads dernede startede jeg til en hobby (hvilket var hundetræning) og derved lærte jeg nogle nye mennesker at kende igen....

Jeg følte mig først rigtig hjemme på Fyn der hvor jeg fik mine egne venner og ikke kun min kærestes venner. Eller hans venners kæreste som man kunne blive venner med..

Nu er vi flyttet tilbage til Nordjylland (jeg er flyttet tilbage og min kæreste bor her for første gang) så nu er det omvendt, nu er det ham der skal ud og skabe sig sit eget netværk, - hvilket han er i gang med nu, det gør han bl.a. Gennem sin skolegang og i den by vi bor i er der Sct. Hans fest, sommerferie mm. Og der har vi aftalt at vi SKAL møde op hver gang der bliver holdt et engagement, min kæreste er ret genert og skal se folk an i laaaang tid før han lukker dem ind i sit liv, men på den måde "tvinger han sig selv til at være social - for han vil jo genne når det kommer til stykket..

Husk på, at det kan tager lang tid at finde venner, og det kan tage lang tid før man finder gode venner smiley

Men jeg er ret sikker på at der er en masse mennesker der holder meget af dig - også uden du selv er klar over det smiley

• #18   28. jul 2013 Matilde - Dine spørgsmål er helt ok.. smiley

Hvorfor har jeg ingen venner? Fordi de alle, hver og en vendte mig ryggen da jeg gik fra min eks og mit venskab med min daværende bedste ven blev afsluttet fordi han ikke kunne klare at jeg sagde fra..
    Det var folk jeg lærte at kende igennem dem..
    Men vil faktisk kalde dem mere for bekendte end venner..

Hvor længe har jeg ingen venner haft? Har aldrig haft særlig mange.. Havde 1 da jeg var barn.. En veninde som jeg aldrig hører noget fra mere, på trods af at jeg skriver til hende med jævne mellemrum.. Så man kan vel ikke rigtig kalde hende for en veninde mere..
    Og ja, så havde jeg jo så min daværende bedste ven..
    Og det var vidst det..

Michelle - Der sidder bestemt mange som har det lige som jeg.. Det er jeg ikke i tvivl om.. Men når man har det sådan, så føler man at man er den eneste i hele verden der har det sådan..

• #19   28. jul 2013 Går du til noget hundetræning?
    Der er rigtig mange i min hundeforening, som lærte hinanden at kende dér og som jævnligt mødes for at gå tur sammen eller for at hundene kan lege.
    Har du ellers interesse i noget håndarbejde, smykkefremstilling eller lign.?

• #20   28. jul 2013 Kunne ske man skulle læse lidt med her. Har mere eller mindre sammen situation selv.

• #21   28. jul 2013 Alfisten - Træner 3 gange om ugen.. Styrketræning 2 gange og er på et Mave, Balder og Lår + Puls hold 1 gang om ugen..
    "Problemet" med MBL/Puls holdet, er at det går så pokkers stærkt og man er fuldstændig færdig når timen er slut, så man har ikke luft nok til at snakke bagefter.. For dælen instruktøren pisker en rundt.. smiley *GG*

Mht Kato, så viser hans usikkerhed sig ved at han virker meget aggressiv.. Bassen går jo i forsvarsposition med det samme han ser en fremmed hund og han er svær at få kontakt med når det er.. Men ingen aggressivitet hvis det er en lækker tæve som er i løb.. Så er han bare en liderbuks der er svær at få kontakt med.. smiley

Michelle - Åhh jeg håber sådan at du har ret i det med at der er mange som holder af mig selv om jeg ikke ved det.. smiley Det er bare meget svært at forestille sig når man sidder i den her situation..

• #22   28. jul 2013 Jeg har lige oprettet mig på venindeliv.dk
    Jeg har ikke brugt det helt så meget endnu, men folk virker rigtig imødekommende derinde, og jeg har kigget deres ''events-plan'' og hvis der på et tidspunkt skulle komme noget attraktivt i mit område er jeg frisk på at melde mig til, og på den måde mødes med andre. Jeg har selv svært ved at møde nye mennesker da ligesom dig har været deprimeret og har tendens til socialangst. Men jeg prøver at give venindeliv en chance :o)

• #23   28. jul 2013 Har haft samme problem, med social angst. -gik til terapi i nogle måneder uden det hjalp.

Kom så lidt mere ud fordi jeg var fast besluttet på at tage mig sammen. Med min dejlige families opbakning kom jeg mere og mere ud, gjorde ting selv osv. Pludselig snakkede jeg bare med folk, med samme interesse som jeg, altså indenfor dyr for så var der jo MEGET at snakke om, evt lære hinanden ting og give råd. Nu deltager jeg i hundetræfs, rider med en masse dejlige veninder og kan slet ikke forstå jeg har været bange for at 'udfolde' mig hvis man kan sige det sådan. smiley

• #24   28. jul 2013 Det er jeg sikker på,

Der må da være en side på face for det. Ellers kan jeg passende oprette en? En gruppe hvor man kan søge venner - som ikke er en dating side smiley

• #25   28. jul 2013 C K - Ingen hundetræning.. Der er simpelthen ikke penge til det når jeg er under 25 og på KH.. Ellers ville jeg bestemt have gjort det med Afrodithe.. smiley

Af interesser indenfor håndarbejde der kan jeg godt lide at male billeder og en sjældent gang imellem bliver der lavet et par smykker.. Kan både strikke, sy osv..
    Er yderst kreativ når jeg først går i gang.. smiley
    Ellers er mine interesser selvfølgelig hunde og dyr generelt.. Og ja, fodbold.. smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#26   28. jul 2013 Man kan sagtens finde venner over nettet. jeg fandt min kæreste sådan. Og er sikker på at der er et par stykker her inde jeg ville have det fantastisk med (også irl, og ville elske at møde deres bedårende hunde).

Man kan sagtens bruge nettet som en opstart.. men nettet er sjældent sandt. Sådan som du opfatter en person over skrift kan sagtens være en helt anden end de i virkeligheden er. Så man skal lære folk at kende på ny, som de er irl.

Jeg er personligt frisk på at være PM venner men hvem som helst her inde, og vil til en hver tid holde tæt med alt jeg får af vide og svare så godt jeg kan. Men kan aldrig love nogen at det bliver mere end det.

• #27   28. jul 2013 Alfisten - Tror snart at jeg har prøvet alt med ham.. Ignorere, godbidder osv osv.. Men den siver ikke rigtig ind.. Han er i det mindste så småt begyndt at holde kæft når det er, med mindre den fremmede hund siger lyde til ham.. smiley
    Arbejder hårdt med usikkerheden, så vi klare den nok.. Eller vi SKAL klare den.!

Er dog ekstremt glad for at usikkerheden ikke har smittet af på Afrodithe.. Det lalleglade lille pus med 8 ugers mentalitet.. smiley

Ohh yes.. Helt frivilligt.. Er du vimmer en mås man får af det.. smiley smiley

Michelle - Ja der burde næsten være en gruppe på face hvor man kan søge venner.. Der er jo grupper for stort set alt derinde.. smiley

• #28   28. jul 2013 Hvis i vil hjælpe med at finde et navn, så skal jeg oprette en gruppe på facebook.

• #29   28. jul 2013 Jeg har opgivet det med venner smiley

• #30   28. jul 2013 En hurtig søgning kan intet finde på dansk derinde

• #31   28. jul 2013 Michelle - Ja navn på gruppen.. Virkelig godt spørgsmål..
    For os der vil finde venner? Bare det der lige faldt mig ind.. smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#32   28. jul 2013 Fårk jeg tænker for længe over mine svar, kan jeg se...

Hmm.. Du starter uddannelse til januar, Så gælder det om at bygge selvtillid op, så du kan snakke med dem, så du kan få nogle venner. Du kan sagtens få midlertidige venner, på nettet, der kan hjælpe dig gennem den tid hvor du ikke har irl venner. Men det er vigtigt at have irl venner. SÅ vigtigt.

• #34   28. jul 2013 Smut - Tusind tak for links.. smiley

• #35   28. jul 2013 justafriend

Så lyder det lidt cool haha .. Andre ideer .

For os der vil finde venner - er også på listen og mulige navne smiley

• #36   28. jul 2013 Hva pokker der var to

• #37   28. jul 2013 og ved ikke lige om folk så det, men der er hjemmesiden der hedder www.venindeliv.dk smiley

• #38   28. jul 2013 Jeg har lige tilmeldt mig de to på FB.

• #39   28. jul 2013 Er igang med at oprette mig på venindeliv og har tilmeldt mig de 2 grupper på FB..

Så det kan man vel kalde for en lille start.. smiley

• #40   28. jul 2013 Åhh søde Rikke.. Ved godt at jeg ikke skal være flov.. Men kan nu ikke undgå at være det alligevel..

Kender godt til det med at man ikke har lyst til noget.. Jeg har så hledigvis fået lysten til at træne, efter at min sagsbehandler sendte mig ud i det jeg er i nu..
    Har trænet siden februar i år, og jeg elsker det, min træning..

Selvom at jeg stort set ingen venner har haft hele livet, så syntes jeg alligevel ikke at jeg har vænnet mig til det..
    Altså det er da meget rart at man bare er en selv.. Men tit og ofte (meget ofte her for tiden), så piner det mig at jeg ikke bare har 1 ven eller bekendt..

• #41   28. jul 2013 Jeg må dog indrømme at jeg elsker at være herinde..

Der er SÅ mange søde mennesker.. Alle de skønne tråde om fødsler, om hvalpe og voksne hunde, succes historier, amen de gør mig så glad..
    Og alle de triste historier, hvor alle brugerne står sammen og sender trøstende ord til TS..

Herinde, føler jeg at jeg kan være mig selv ! Og jeg elsker det ! smiley

• #43   28. jul 2013 Åh yeah der er intet værre end at man ikke kan være sammen med sin veninde uden at have hendes stodder med på slæb -.-

• #44   28. jul 2013 Forstår dig 100 %..

Nogle af de få bekendte piger jeg havde, har også alle sammen fået børn eller går i byen hver weekend.. Men da jeg ikke går i byen eller skal have børn før jeg er færdig med uddannelse, så kan ikke helt se hvad vi skulle have til fælles.. Bevares der kunne sikkert være nogle små ting, men da børn og byen fylder deres liv, så er det svært at se hvad hvad man skulle have til fælles..

At de så alle vendte mig ryggen, ja det gør jo så bare at jeg er ude over det "problem" der hedder intet til fælles..

At problemet "ingen venner" så er opstået, det er så en anden ting..

• #47   28. jul 2013 Stine - Mindfulness er noget jeg skal starte til på et tidspunkt.. Min psykoterapeut afholder nemlig sådan noget..
    Hun har også noget der hedder Walk & Talk, og der har vi aftalt at det skal jeg starte på når min mentor kommer tilbage fra ferie om 14 dage (hun går med mig de første par gange)..

• #48   28. jul 2013 Hvaa, skulle vi prøve at bakse en gruppe mere op, eller er de fine de to der er? Er ikke medlem så ved ikke hvorn de er

• #49   28. jul 2013 Stine - Har ingen grænser for hvor gamle venner må være.. De må på samme alder eller endda 10 år ældre.. No limits er der på det område..

Min eks og bedste ven var begge på vej til de 30.. Eks'en blev 30 her i starten af juli..

Har dog en grænse for hvor unge.. Kan næppe se mig selv være venner med en på 16, 17, 18, 19 år.. smiley

• #50   28. jul 2013 Michelle - En gruppe mere skader aldrig.. smiley
    Ved heller ikke selv hvordan de 3 grupper er, man skal først godkendes af en admin..

• #51   28. jul 2013 Rikke - Hahahaha, tror også at jeg havde været flad af grin hvis jeg fik sådan en seddel i postkassen.. smiley

• #52   28. jul 2013 Fint det gør jeg!

Har i forslag til retningslinjer?
    Jeg tænker:

A: dette er en side med henblik på venskaber og ikke en dating side.
    B: det er ikke tilladt at reklamerer for annoncer.
    C:Respekt og åbenhed Er nøgleorderne for denne side.
    D i tilfælde af upassende opførsel henvender man sig til admin, og udhængning af andre brugeren er uacceptabelt.

• #53   28. jul 2013 Ja gruppen skal være lukket!

Ja en admin. Mere kunne være godt smiley

• #54   28. jul 2013 jeg tror langt hen af vejen det handler om at turde. 3 af mine allerbedste næreste veninder er herfra.. Den ene boede så tilfældigvis 2 lejligheder længere væk uden vi egentlig kendte hinanden.:) Derudover har jeg en masse søde bekendtskaber herfra også:)

Og en pige som Batdog/Workwife (intern joke) ser jeg frem til at få besøg af i uge 32. Og regner bestemt ikke med det bliver sidste gang.

Jeg synes ikke det er svært at finde venner, men det er svært at finde folk man virkelig kan stole på. Men hvis ikke man satser lidt finder man jo aldrig ud af det. Også selvom man bliver ked af det og såret.

• #55   28. jul 2013 Jeps... Nogle der har et godt citat eller billede vi kunne bruge som cover billede på siden

• #56   28. jul 2013 Den tager vi! Og et billede smiley

• #57   28. jul 2013 Rikke - Åhr, pjat med dig.. smiley

• #58   28. jul 2013 Sarah - Det med at turde har du bestemt ret i..
    Kan godt være at det lyder underligt.. Men jeg er på et eller andet punkt lidt bange for at møde nye mennesker.. Men der ved jeg at det er angsten som spiller en stor rolle..

Jeg går dog til psykoterapi for at få mere eller mindre bugt med angsten.. Og er da kommet så langt så jeg kan tage offentlig transport alene og gå ned og handle alene.. Skal bare have musik i ørerne.. smiley
    Før i tiden skulle jeg altid have en med mig..

Jeg var endda også til terapi for første gang helt alene i tirsdags.. Og hold op hvor var jeg bare stolt af mig selv over at jeg har kunnet gøre det.. smiley

• #59   28. jul 2013 Så er siden Justafriend oprettet...
    Så skal jeg bare finde ud af at sætte billeder ind ;p

• #60   28. jul 2013 carina: flot. Så er du jo på rette vej. Det kan også være svært at gøre men nogen gange må man jo bryde sine grænser for at komme videre.:)

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321
    #61   28. jul 2013 Det her enme kunne være oprettet af mig, jeg har 1 veninde, et par bekendte og så min "kæreste's" familie.

Nu bor du godt nok langt fra mig Carina men du er velkommen til at skive til mig herinde, og jeg har faktisk også lige oprettet mig inde på venindeliv, så der kan du også skrive hvis du for lyst smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#62   28. jul 2013 <b>LOL batdog!</b> Hva?! hvor?! Hvornår?! Er det dig der har ringet kl. 15 og kl. 18 fra hemmeligt nummer?
    Jeg har sgu da ikke skrevet at du er er velkommen i min have - for har ikke nogen? Men <i>hvis jeg havde</i> så var du altid velkommen.. Selvom vi ikke få meget ørenlyd fra mine to i-sparke-højde-pap-blandinger, hvis din plettede satan var på min altan... ARGH!

• #64   28. jul 2013 Godmorgen.. smiley Skvattede sgu i søvn i nat.. smiley

Michelle - Super, prøver lige at finde den.. smiley

Sarah - Jep, der er grænser der skal overskrides, ingen tvivl om det.. Ellers kommer jeg jo aldrig videre med min angst.. Men det skal gå stille og roligt, for ellers giver det baglag (kloge ord fra min psykoterapeut).. smiley

Michael - Åhr altså.. Hvor er du sød.. Ved slet ikke hvad jeg skal sige.. :')

No Name - smiley

Christina - Åhh lucky you.. smiley
    Her i byen laver de unge (dem på min alder) ikke ret meget andet end at holde fester og gå i byen og på pub'en..
    Men da stort set alle dem på min alder er venner med min eks og forhenværende bedste ven, så har de vendt mig ryggen efter jeg ikke har noget med de 2 drenge at gøre mere.. Så den er lidt svær..
    Og især også da jeg ikke er typen som går i byen eller fester længere, så gør det det ikke meget lettere her i byen..

Det er så en af ulemperne ved at være tilflytter i en lille by.. Alle kender alle, og alle kan sagtens være venner med "de nye" hvis de er venner med nogen af deres venner.. Men er "de nye" ikke længere venner med nogen af deres venner, så vender de dem ryggen..

• #65   28. jul 2013 Jeg er osse en af de kedelige som ikke render til fester og drikker mig i hegnet, og generelt nok ikke har nemt ved at få venner.

For mig virker det ikke at søge venner, hvis I forstår hvad jeg mener.
    Jeg endte med at få vennerne via interesser. Nogle via nettet, andre IRL.
    For en del år siden endte jeg på usenet i grafikgrupperne, og fik et par livslange venner derfra - fra USA. Senere kastede jeg mig over marsvin og udstilling, og har derigennem fundet en god håndfuld fantastiske venner.

Så mit råd vil være at finde et sted hvor man er fælles om en interesse. Så har man et godt udgangspunkt for samtaler, som så kan udvides til alverdens ting og danne nye venskaber.

• #67   28. jul 2013 Michael - Ja det der med at ens hjem bliver til Hovedbanen, det gider jeg godt nok heller ikke..
    Og så forfærdelig mange venner har jeg egentligt ikke lyst til at have.. Men et par stykker.. Hold nu op det kunne være rart.. smiley

Christina - Jeg glæder mig som et lille barn til at starte i skole igen.. smiley
    Min bror sagde faktisk noget af det samme til mig da han var heroppe i sidste uge..
    "Carina, jeg ved godt det ikke er rart ikke at have nogen venner, men tro mig, de kommer.. Og de kommer helt bestemt når du skal starte i skole.."
    Hvor til jeg svarede, at det var jeg ikke i tvivl om, men det er satmer længe til januar..
    Og ja der fik jeg så det geniale svar fra brormand "Jamen, så har du noget at glæde dig til søster og tiden går jo hurtigt.."

Og han har jo ret min kære lillebror.. Tiden flyver afsted her for tiden.. Eller det har det gjort i en del år nu (for mig).. Jeg syntes stadig kun at jeg lige er blevet konfirmeret og at mine søstre kun lige er blevet født.. Men ja, det er 9 år siden jeg blev konfirmeret, snart 8 år siden at min den mindste søster blev født og 11 år siden til december at min anden søster blev født.. smiley
    Kan slet ikke følge med mere, så hurtigt går tiden.. smiley

• #68   28. jul 2013 I alt det her må det være dejligt for dig at have din familie. Det virker som om du er rigtig glad for dem. Og med god grund smiley

• #69   28. jul 2013 Kingbøf - Jep, min familie betyder alt for mig.. smiley

• #70   28. jul 2013 når alt kommer til alt, så er det bedre at have få RIGTIGT gode venner, der står én bi i lyst og nød.... end det er at have en shitload af 'bekendte', som man ikke har et nært forhold til.

• #71   28. jul 2013 Det har du helt ret i..!

• #72   28. jul 2013 Ved ikke hvor meget du har mulighed for at transportere dig selv afsted til en anden by, men ellers eksistere der følgende (link fjernet) det kunne måske også være et sted at starte.

• #74   28. jul 2013 Hmm.. Er med i den ene gruppe nu på facebook.

Jeg synes ærligt, den virker rimelig useriøs... Og det tangerer meget til en form for dating side, ville jeg sige. Og så er der godt nok nogen grimme kommentarer på nogen af opslagene. Det skræmmer mig lidt væk fra den, må jeg ærligt indrømme.. Lidt skuffet over den side, faktisk o.o
    Vil lige kigge på en i et par dage, men... tror ikke, jeg ender med at blive derinde ^^

• #75   28. jul 2013 jamen hvad er dine interesser?
    Så kan nogen måske guide dig til et forum eller lign hvor der færdes folk med samme interesse.
    Det er et rigtigt godt udgangspunkt smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.068
    #76   28. jul 2013 Nu har jeg ikke læst det hele der er skrevet her i tråden, så jeg ved ikke om det er foreslået...

Har det sted du træner ikke en facebook gruppe hvor du evt kunne søge en jævnaldrende træningsmakker, evt flere, som er interesseret i at mødes, enten i centret eller uden for til fx løb, så i kan udveksle tips og holde hinanden i gang.
    Eller alternativt hænge en seddel op i centret.

Det kunne jeg sagtens finde på selv at reagere på selv.

Der ville det jo også være oplagt at nævne at du har hund, måske kan andre se det hyggelige i gåture eller selv har hund.

• #77   28. jul 2013 Jeg er selv tæt på de 22 og går heller ikke i byen så ved hvad du mener, og jeg har mødt en hel del af mine "nye" venner, på mine gåture med Balder, og endda i petworld smiley hehe

For mig gælder det om at komme så meget ud som muligt og møde mennesker med samme interesser som en selv, så kan det ikke gå meget galt smiley

Jeg har der imod noget der hedder Borderline, så jeg er ikke den nemmeste at være venner med til tider, og det er der mange der ikke forstår,
    (fx glemmer jeg tit at kontakte folk tit nok)..

Men det er bedre at have få rigtig gode venner, end mange bekendte smiley

• #78   28. jul 2013 Tina - Har desværre ikke de store muligheder for at komme til andre byer der ligger et pænt stykke væk.. Men det er mere pga økonomien..

Pernille - Åhr, tusind tak.. smiley
    Der er et par stykker som har skrevet til mig inde på venindeliv, så det skrider da stille og rolig frem ad på siden.. smiley

Alex - Jeg er stadig ikke kommet ind i nogen af grupperne..

Den Guddommelige - Af interesser har jeg hundene selvfølgelig og ellers dyr generelt, en lille smule håndarbejde (male, lave smykker og ting i den stil), elsker at rode i haven (har ikke en selv så det går udover familiens smiley ), fodbold (FCK) og ja så er jeg vidst nok en smule fartglad (biler).. smiley

• #79   28. jul 2013 Blah - Mht min træningen, så er det sådan et altiverings hold igennem kommunen.. Så vi er nogle stykker der træner sammen.. Ellers træner jeg primært med min mentor..

• #80   28. jul 2013 der er nogen smykkefora, det var måske noget for dig smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.068
    #81   28. jul 2013 Arh, sørens smiley

Måske du kan snige et opslag op, på det lokale fitness centers facebook smiley

• #82   28. jul 2013 Jeg har faktisk temmelig let ved at få nye venner, hvis det er folk der siger mig noget smiley

Min veninde skulle giftes, og til polterarbend var hendes mands volleyhold med - SÅ skønne mennesker, og en sammentømret gruppe - hvor jeg passede lige ind, meget naturligt og lige med det samme smiley
    - Jeg har så "plejet" vores venskaber 1 og 1, og har i dag ret nære venskaber med 5 af dem; vi har kendt hinanden i 2½ måned og det virker som både for evigt og dog lærer vi stadig hinanden at kende smiley

Jeg træner også hund - og her får jeg også ganske nære venner; jeg er nok udadvendt og samler de mennesker op jeg møder og kan lide.

Ensomheden kurerer Skype for mig, det er en herlig opfindelse, og her har jeg OGSÅ fået kammerater ganske hurtigt smiley

Jeg har altid en til hundesnak, en til tøsesnak, en til at gå en tur med og en til at drikke mig i hegnet med - og så har jeg jo min kæreste, familie og svigerfamilie.. Jeg er vist ret velsignet trods alt smiley

MEN venners venner, fælles interesser og en åbenthed er vejen frem smiley

For 2½ mrd siden til polterarbend fik jeg denne skønne ven (lige tossede, det ses tydeligt)

profilbillede
  • #83   28. jul 2013 .. og så fra i fredags; ih jeg holder af mit volleyhold smiley

profilbillede
  • #84   28. jul 2013 Jeg har heller ikke SÅ mange venner, men jeg har 1 mega god veninde, som jeg passer perfekt med, og når vi laver en masse skøre ting og massere af ballade, så møder vi folk, og snakker med dem smiley nogen hænger man bare ud med dén dag, andre er jeg/vi stadig venner med. Det er fedt. Bare snak til folk du møder smiley

• #85   28. jul 2013 Den Guddommelige - Ja det kunne godt ske at det var noget for mig.. smiley

Nina - Hehe, bliver jo helt misundelig.. smiley smiley

Josefine - Sådan som du har det med din veninde, sådan havde jeg det også med min forhenværende bedste ven.. Men det viste sig jo så at han ikke var så god en ven alligevel da han ikke kunne tåle at jeg sagde fra (så var det mig der var noget galt med)..
    Men ja, det er virkelig fedt at have det sådan.. smiley Og håber da at jeg får det sådan igen.. smiley

• #86   28. jul 2013 Det tror jeg at du har ret i..

Når jeg først har knyttet mig til en person, så er er det virkelig meget at jeg er knyttet.. Men da jeg som sagt altid har haft svært ved at få venner, så er det ikke mange jeg har kunnet knytte mig til..
    Så det har alle dage været sådan og ikke ændret sig en disse..

• #87   28. jul 2013 Det skal du nok få smiley Jeg har hørt fra flere at de bare lige har mødt en tilfældig person et eller andet sted, som de bare faldt i hak med da de begyndte at snakke sammen, man kan få venner på de mærkeligste måder smiley

• #88   28. jul 2013 BAT: bare vent : os slipper du ikke af med;)

• #89   28. jul 2013 Nu har jeg ikke læst hele tråden, men der er jo lidt forskellige facebook grupper.

Der er også en herinde til nye venner og veninder, der sker desværre ikke så meget i den.

Jeg er i den heldige position at jeg har nogen helt igennem skønne veninder, som jeg ikke vil undvære for noget i verden.
    Men, når det er sagt, så leder jeg lidt efter en 5 kvinder (så man var 6 ialt), hvor man kunne lave en månedtlig spille aften og skiftes til at ligge bolig til...

• #91   28. jul 2013 Carina: Jeg lider også af angst og social fobi. Jeg er godt nok dobbelt så gammel som dig, men jeg bor på Stevns. Det er vidst ikke vildt langt fra dig. Måske vi kunne mødes en dag, til en kop kaffe eller noget på halvvejen et sted?

• #92   28. jul 2013 Stine - Jeg glæder mig ihvertfald til at prøve det.. smiley

• #93   28. jul 2013 Jeg tror også jeg vil læse med da jeg desværre heller ikke rigtig harnogle venner. Det gør mig trist og ked af der. Er træt af at sidde alene hjemme altid

• #94   28. jul 2013 Stine H - Må man spørge, hvad du mener man i den situation får ud af at gå til mindfulness?

• #95   28. jul 2013 Tja, IRL venner/veninder har jeg ikke rigtig nogen af.

Jeg bor derude hvor kragerne vender, kommer kun ud når det er tvungen.. Og så er det jo ikke nemt at finde venner smiley

• #96   29. jul 2013 Det er møgsvært det med venner. Jeg savner også at have nogen nære venner. Jeg har mange søde venner, men ikke nogen rigtig tætte. Jeg har bare rigtig svært ved at lukke folk tæt ind på mig smiley Og damn jeg er misundelig, når jeg ser andre hænge ud med deres veninder :b

Så ja, har ikke rigtig nogen gode input. På træningskurser osv. er det til at få venner, men tætte venner. Den er en del sværere.

• #97   29. jul 2013 Jeg er et kvaj til det med venner.
    Jeg er så vældig priviligeret at andre mennesker har villet arbejde lidt for sagen, for jeg er helt fortabt hvad det angår.

Derfor er jeg også så heldig at de venner jeg har har valgt mig til. Og det er en dejlig tanke smiley

Jeg kan ikke rigtig rådgive dig, TS - eftersom jeg selv er ret dårlig til det pjat der. Men jeg håber for dig, at du finder nogen, som vil dig alt det bedste og som du kan lide ligeså meget som de kan lide dig smiley

• #98   29. jul 2013 Jeg sidder i samme situation. 23 år og har ingen rigtige venner. Har en veninde fra børnehaven af, som nok mest af alt mener vi er venner når hun har brug for det. Resten af dem jeg snakker med er min eks og hans omgangskreds, og de bliver desværre aldrig rigtig MINE venner på den måde smiley

• #99   29. jul 2013 Michelle> Jeg vil også gerne have et link til gruppen som du har oprettet?

• #100   30. jul 2013 CH - Tusind tak.. smiley

BTW, jeg kan virkelig anbefale www.venindeliv.dk

Der er virkelig SÅ mange søde piger derinde som er virkelig forstående, det er de som jeg indtil videre har skrevet med.. Har ikke lagt skjul på noget som helst, og de tager bare så godt imod en derinde.. smiley

• #101   30. jul 2013 Hm, har fået et par beskeder her i tråden, og mange i pb. Om folk ikke kan finde gruppen jeg oprettede på facebook. Og jeg er sat på sagen! - prøv at se om dette link virker https://www.facebook.com/groups/658545477506697/

• #102   30. jul 2013 alle de venner jeg har fået som voksen er enten kolleger, der er blevet til mere, eller træningskammerater (hundetræning).

• #103   31. jul 2013 Lyder fuldstændig som mig smiley Har desværre ikke nogen råd udover at man skal prøve at presse sig selv ud i sociale situationer man ikke normalt ville, og engang imellem bliver der skabt nye bekendtskaber

Kommentér på:
Hvordan får man venner som ung/voksen?

Annonce