447 visninger
|
Oprettet:
Eksamenslæsning. {{forumTopicSubject}}
Jeg er i gang med uddannelsen til sosu-hjælper og skal i morgen op til eksamen i sundhedsfag - med fordøjelsen som emne...
Hele dagen er gået med at læse og lave notater og stik ord...
Men jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg skal gribe det an i morgen..
Tænker at lave en planche med fordøjelses systemet på, så jeg ikke kommer til at kludre rundt i det.. Men derudover er jeg helt blank på hvordan jeg skal gribe det an.
Nogen gode råd.?
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 88 Svar: 493
Det med planchen lyder som en rigtig god ide, og giver dig samtidig mulighed for at pege, og illustrere undervejs. Husk blot at holde øjenkontakt med lærer og Censor undervejs, og lær så vidt muligt det meste udenad så du ikke læser for meget op
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 272
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.471
held og lykke
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 389
Har lavet en planche med systemet på, og diverse stik ord..
Men for satan jeg er nervøs..!
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
Da jeg læste på lærerseminariet brugte vi det altid.
Lav måske fire til fem overordnede områder, og under dem max 5 sætninger/stikord, som hjælper dig med at huske det du har planlagt.
Men jeg har aldrig være til cue-cards. Og jeg tror heller ikke jeg ville bruge en powerpoint. For mig skal man være så fri som mulig til en eksamen, men jeg har også en hjerne hvor det hele klistre godt fast.
jun 2011
Jeg gik til eksamen og var rystende angst. Glemte en del af mit oplæg, og kunne ikke finde svaret på et par af de spørgsmål de stillede. Men jeg fik 7.. Og det synes jeg er okay, efter den meget ringe præstation..
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.350
Når du går i seng dagen før en eksamen så drik en guldøl (stærk øl) så er man mere rolig dagen efter.........
Tricket er så at stoppe efter den ene........
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 272
jun 2011
Ryan - jeg er ikke sikker på det hjælper i mit tilfælde.
Eksamenslæsning.