{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
447 visninger | Oprettet:

Eksamenslæsning. {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med uddannelsen til sosu-hjælper og skal i morgen op til eksamen i sundhedsfag - med fordøjelsen som emne...

Hele dagen er gået med at læse og lave notater og stik ord...

Men jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg skal gribe det an i morgen..

Tænker at lave en planche med fordøjelses systemet på, så jeg ikke kommer til at kludre rundt i det.. Men derudover er jeg helt blank på hvordan jeg skal gribe det an.

Nogen gode råd.? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eksamenslæsning.
  • #1   1. aug 2013 Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad i har fået at vide, men til vores eksamener, fik vi at vide at det var en god idé at lave en kort, struktureret disposition og give både lærer og censor et eksemplar. Det viser at du har overblik, og giver dig samtidig et stykke papir at støtte dig til hvis du går "kold" undervejs.

Det med planchen lyder som en rigtig god ide, og giver dig samtidig mulighed for at pege, og illustrere undervejs. Husk blot at holde øjenkontakt med lærer og Censor undervejs, og lær så vidt muligt det meste udenad så du ikke læser for meget op smiley

• #2   1. aug 2013 Du kunne måske lave powerpoint held og lykke med i morgen

• #3   1. aug 2013 Jeg ville nok vælge en powerpoint - for hvis du så laver et slide med stikord og evt illustrationer og snakker ud fra det, kan du hjælpe dig selv til at huske rækkefælgen, få det hele med osv smiley

held og lykke

• #4   2. aug 2013 Er en skovl til det med power points. smiley
    Har lavet en planche med systemet på, og diverse stik ord.. smiley og derudover har jeg nedskrevet stikord til at holde resten af oplægget fra..

Men for satan jeg er nervøs..!

• #5   2. aug 2013 Lav en disposition.

Da jeg læste på lærerseminariet brugte vi det altid.

Lav måske fire til fem overordnede områder, og under dem max 5 sætninger/stikord, som hjælper dig med at huske det du har planlagt.

Men jeg har aldrig være til cue-cards. Og jeg tror heller ikke jeg ville bruge en powerpoint. For mig skal man være så fri som mulig til en eksamen, men jeg har også en hjerne hvor det hele klistre godt fast.

• #6   4. aug 2013 Camilse - sådan en hjerne havde jeg også indtil jeg kørte galt sidste sommer.. Nu skal jeg kæmpe noget mere for at huske ting, og det tager mig noget tid at finde de rigtige svar, når jeg bliver spurgt.
    Jeg gik til eksamen og var rystende angst. Glemte en del af mit oplæg, og kunne ikke finde svaret på et par af de spørgsmål de stillede. Men jeg fik 7.. Og det synes jeg er okay, efter den meget ringe præstation..

• #7   4. aug 2013 Fik engang et råd fra en lærer jeg havde på handelsskolen og fulgt det siden.
    Når du går i seng dagen før en eksamen så drik en guldøl (stærk øl) så er man mere rolig dagen efter.........
    Tricket er så at stoppe efter den ene........

• #8   4. aug 2013 Ej tillykke 7 er en fin karakter

• #9   4. aug 2013 Tak Helle... smiley

Ryan - jeg er ikke sikker på det hjælper i mit tilfælde. smiley

Kommentér på:
Eksamenslæsning.

Annonce