{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

Køkken "makeover" {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har et gammelt træ køkken(mørkere træsort) som trænger til en kærlig hånd. Køkkenet er funktionelt så det skal egentlig bare shines lidt op. Jeg vil gerne have det hvidt og har 3 muligheder som jeg ser det:

1. Jeg kan vælge at male lågerne
2. Jeg kan beklæde fronterne med folie
3. Jeg kan købe nye fronter

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har noget erfaring med dette?:) hvad er billigst? Hvad blir pænest? Og hvad er nemmest?:)

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køkken "makeover"
  • #1   7. aug 2013 Min mormor og morfar fik nye fronter og bordplade på, og det blev et helt nyt køkken - jeg ved ikke med pris men det bliver i hvert fald rigtig flot smiley

• #2   7. aug 2013 Det nemmeste nye fronter hvor du betaler dig fra at få en håndværker til at sætte det op...

Billigste: at pudse og male smiley Og alt efter hvad din smag er kan du få dem rigtig pæne. Det kommer jo an på udskæringer i lågerne mv.

Er man lidt handy er det heller ikke så svært det tager bare tid smiley Du kan evt pudse ned selv og sende lågerne til en maler som kan spray male dem så bliver det helt ensartet!
    Ellers kan du bejse træet (bejse= træfarve) og lakere bagefter. Det synes jeg er ret nemt..

• #3   7. aug 2013 Det pæneste bliver nok hvis du får fronterne lakeret
    For en del år siden fik jeg en autolakerer til at lakere mine fronter.

• #4   7. aug 2013 Jeg vil ikke bruge pengene på en autolaker. Derimod tiltaler det mig rigtig meget selv at male dem:):) elsker sådanne projekter;) lågerne er helt uden udskæringer, bare helt glatte.

• #5   7. aug 2013 Ville nok også bare vælge at male dem :-).. Tror også det er billigst. Ved ikke hvad Folie koster smiley ellers lyder det også som en fin idé :D..
    Vi var ved at slibe et spisebord ned - pyyyyyh hvor tog det lang tid!! Men ved ikke om man skal slibe lågerne inden der kommes folie på?

• #6   7. aug 2013 Jeg ved at det hos mange malere er muligt at købe en sprøjtepistol, hvis du vil have det helt ensartet smiley
    Men ellers er det absolut ikke umuligt at få et ensartet resultat med en ordenlig rulle og en ordenlig maling - det har vi gjort på vores døre herhjemme

• #7   7. aug 2013 Tror det er billigst at male dem ... til gengæld tror jeg der er nemmere at holde pæne i lang tid hvos der kommer nye fronter på ... nye fronter har som regel en form for overflade der er til at tørre af, og som i den første tid er nem at holde ren .. malede ting har sjældent den egenskab, så skal du i hvert fald vælge at give dem en form for lak bagefter ellers tror jeg hurtigt det kan ridse og skalle ...

• #8   7. aug 2013 Maling og lak.

• #9   7. aug 2013 Min kæreste er maler, han er dog ikke hjemme lige nu - men jeg kan høre ham sige følgende... smiley

Vask ikke dine låger af i vand og sæbe, kun vand smiley
    Vælg en maling med meget høj glans, og lad være med at købe det billigste i jem og fix smiley
    og sidst men ikke mindst.. lad være at over pladder din pensel til med maling, på den måde undgår du bedst muligt at lave løbere... Han siger at det er den fejl de fleste begår når de maler selv fordi de ikke har tålmodighed til at gøre arbejdet pænt og ordenligt - hvilket tager tid...

Jeg synes også du selv skal male smiley ny bordplade og nye greb... et gammelt køkken kan blive så fint smiley

• #10   7. aug 2013 Tusind tak for jeres svar:) tror også det ender med at jeg maler dem med en god rulle og maling:):) der skal helt sikkert nye greb på men bordpladen passer så fint til gulvet så tror bare den skal slibes også lakeres:) vil du spørge din kæreste om jeg ikke skal slibe lågerne først?:) mener de er lakerede? Også siger mange (læs: Google;)) at de skal vaskes af i grundrens og spartles? Men jeg tænker at man spartler hvis der er ujævnheder? Her er lågerne helt glatte:)

• #11   7. aug 2013 jo jeg skal nok spørge når han kommer hjem smiley

• #12   7. aug 2013 Takker:)

Kommentér på:
Køkken "makeover"

Annonce