{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Ih jeg føler mig dybt mærkelig.. {{forumTopicSubject}}

Er lidt oppe at diskutere med min kæreste...og jeg ville høre om der er nogen af jer herinde der kan forstå mig, eller jeg bare er helt tosset.. :o(

Sagen er den at vi er inviteret til han gode kammerats kanditat afslutning på onsdag kl 14 på universitetet, hvorefter det kl 18 rykker hjem til hans forældre, evt i haven hvis vejret er godt.
Jeg har egentlig sagt ja til at komme, men så kommer jeg først kl 18 da jeg først har fri kl 16. min kæreste tager derhen tidligere.

Jeg har det lidt svært med "fremmede" mennesker og store forsamlinger, jeg er meget lidt selvsikker og rigtig genert.
Så derfor er det "svært" nok at skulle derhen i forvejen alene fordi jeg ikke rigtig kender de her mennesker så godt.

Tænker okay vi gør det, og så hygger vi, men nu finder jeg så ud af at jeg sikkert også skal forlade selskabet alene igen, fordi at jeg skal op på arbejde næste dag, og min kæreste ved ikke om det udvikler sig til en fest som han ikke kan gå glip af.
Jeg syns jo at man som kærester igennem flere år forlader selskabet sammen, men det mener han ikke vi behøver.
Han arbejder hver dag 15-23 så jeg ser det selvfølgelig også som en mulighed for at komme hjem på samme tid og gå i seng på samme tid, for det gør vi ALDRIG..og igen..jeg er så dårlig til store kom-samner hvor jeg ingen kender rigtigt, og har ikke lyst til både at komme og gå alene..
Ved godt det lyder tåbeligt sikkert.. men for fanden, han kan ikke forstå hvad jeg mener når jeg siger det :o(

Ville ønske jeg ikke var så kompleks :o(
Nu har jeg faktisk ikke lyst til at tage med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ih jeg føler mig dybt mærkelig..
  • #1   8. aug 2013 Kan godt forstå jer begge... Men når man nu er i et forhold og du har det svært med den slags, synes jeg han burde tage med hjem for at støtte dig.

    Mon ikke der kommer andre fester, hvor han kan blive til langt ud på natten...


  • #2   8. aug 2013 Kan han ikke gå udenfor og tage imod dig, så du ikke går ind alene? tager du ikke af sted lære du dem ikke at kende ;o) jeg ville også havde det bedst med at man tager hjem sammen.....

  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #4   8. aug 2013 Så la' vær'!

    Det er ikke din ven, du har problemer med det sociale, han er ligeglad - bliv hjemme og skift ham ud efterfølgende :O)

    Eller

    Det er hans liv - han bestemmer. Han kan jo ikke gør for, at du er 'særlig'.


  • #6   8. aug 2013 Kender det alt for godt selv, har det ligesom dig...

    Men nu er min kæreste mere uadvendt end jeg og har mange flere venner.

    Har det sådan at kandidat fest sker ikke så tit og kan godt forstå at han vil fejre sin ven, men han burde komme ud og tag imod dig og sørge for at du kommer godt hjem, inden han fester videre, hvis det sker.... Måske bliver han hjemme hos dig i stedet for at tag videre i byen smiley


  • #7   8. aug 2013 i tænker bare ikke ens om det, synes ikke der er noget forkert, hverken af det han vil, og det du vil.
    Hvis det var mig ville jeg dog nok bare lade ham feste.


  • #9   8. aug 2013 Min kæreste er også mega udafvendt og har mange flere venner end jeg, desuden er hans exkæreste en del af vennegruppn inkl hendes 3 veninder, og dem har jeg det lidt stramt med, fordi jeg ikke bryder mig om at han tager i sommer hus med sin ven og 4 veninder hvor af den ene er hans X.. Og det vedd de godt, og alligevel gav de ham en ny sommerhus tur i fødselsdagsgave sidst.. så jeg føler bare det blir ekstra akavet nu hehe..
    Vil ikke ødelægge hans aften, men hader bare sådanne selskaber hvor jeg ingen kender..

    Og ved jeg blir mega skuffet hvis jeg så spørger ham om han vil med hjem og så han siger nej :o(


  • #13   8. aug 2013 Jeg har det sådan her at godt nok er man i et forhold, men det berettiger ikke at kæresten SKAL tage hjem på samme tid som en selv, med mindre det er aftalt inden festen...
    Ja i er sammen, men osse individuelle mennesker... smiley


  • #15   8. aug 2013 Den med sommerhuset ville jeg heller ikke bryde mig om.... den var ikke gået her...

  • #16   8. aug 2013 Den med sommerhuset havde været no go her.

  • #21   8. aug 2013 Isabelle hehe sgu heller ikke nu, vil da ikke havde min gemal tager i sommerhus med en ven og 4 høns hvor den ene er en ex, no way ;o)
    Synes faktisk det er ret så grænseoverskridende at de gør sådan når de godt ved Julie ikke bryder sig om det... kæresten burde ikke acceptere sådan gave....


  • #22   8. aug 2013 No go med sommerhuset... Den er ikke ok.

    Men lad ham hygge på onsdag, bare han viser det hensyn at tag imod dig udenfor og sørge for du kommer godt hjem.


  • #23   8. aug 2013 Jeg synes sagtens, man kan feste uden hinanden - det er kæresten og jeg da heldigvis enige om. Sommerhusturen synes jeg så også er noget underligt noget.

  • #24   8. aug 2013 Bed ham om at hente dig, så I følges ind, vis ansigt og pis lidt territorie af, hvis du har behov for det, og smut så alene hjem, når du ikke gider mere. Det er din kærestes vens fest og det er ikke fair, at han skal gå glip af en masse fordi du ikke kan lide at være der.

  • #25   8. aug 2013 Hmm...er du sikker på der ikke er en anden grund til du ønsker i følges ad hjem? Ex'en og venindernes tilstedeværelse?

  • #26   8. aug 2013 Linda, den tanke fik jeg også ;o) kan godt følge Julie hvis hun har det rigtig skidt med det....

    Tilføjer: Sidder da i hvert fald at tænker det nok ikke havde været det store problem at lade ham blive, hvis sådan noget som det med sommerhuset ikke havde været sket.... godt nok skal man stole på hinanden, tage hensyn osv. men synes ikke der bliver taget hensyn til Julie... hverken af kærestens venner/ex, men heller ikke af kæresten.....


  • #28   8. aug 2013 hehehe ;o)

  • #29   8. aug 2013 Linda: jo jeg syns man bør gå hjem som et par især til en fest hvor hans X og de tøsepiger er som egentlig gerne også gerne vil fortælle mig at jeg trygt kan sende ham i sommerhus med dem.. Jeg har ikke behov for at diskutere det med dem, min mening ændrer sig ikke.

    Men ja jeg ved bare det ender akavet fordi jeg ingen kender og er så dårlig til nye mennesker, plus at jeg ikke drikker smiley Da jeg sagde ja lød det ikke som om det var en druk fest- det er jo trods alt en onsdag!


  • #30   8. aug 2013 Sommerhusturen kunne han også godt glemme her...ellers skulle jeg da i hvert tilfælde med smiley

    Jeg må indrømme jeg er er lidt ambivalent her...jeg er tilhænger af, at man sørger for at give hinanden plads...men man skal også tage hensyn til hinanden.

    I dette tilfælde havde jeg bedt ham om at "hente" mig udenfor, så ankommer man jo alligevel lidt sammen...men havde nok valgt at bide mine kæpheste i benet og ladet ham blive i tilfældet af, det er det han ønsker. Jeg kan fuldt ud forstå hvilke tanker og følelser du har her...men på denne måde har i taget hensyn til hinanden og accepteret hinandens ønsker. Det er også en del af at være i et forhold.



  • #31   8. aug 2013 Skal man gå samtidigt som kærester? Det har jeg aldrig hørt om, vi har i hvert fald ikke dyrket det mig og kæresten. Er det en uskreven regel eller hvordan?

    Og ja jeg kan slet ikke tackle selskaber hvor jeg ingen kender, og det lærer jeg nok aldrig.

    Kan du ikke tage en veninde med ? Evt en frisk og sjov single du kender? - drenge kan godt lide "nyt kød" og du får en med du kender, det er da win-win.


  • #32   8. aug 2013 Puha...er glad for der ikke er en ex inde i billedet her...jeg havde vendt mine tanker og følelser med kæresten...eventuelt vendt situationen. Det er det der virker her...gør kæresten noget, jeg har svært ved, spørger jeg ham direkte, hvad han havde gjort, sagt eller reageret på, hvis det havde været mig...det får tankerne i gang i reptil hjernen her smiley

  • #34   8. aug 2013 Mennesker bliver jo ved at være nye hvos ikke du møder dem i sociale sammenhænge .. og er det hans gode ven så er I forhåbentligt begge i hans liv i mange år, så jeg synes du skal gøre som mange foreslår, sørge for at din kæreste tager i mod dig så du ikke skal dumpe ind alene ....

    Vil han ikke med hjem på samme tid, så bed ham følge dig ud, ønsk ham god fejring af vennen, og lad ham blive ...

    Sommerhus turen ville jeg derimod meddele enten blev med jer begge (selvom du nok helst er fri), eller uden nogen af jer ....

    Og så er der vel en grund til at ex´en er ex, enten vil han ikke hende, eller hun ikke ham .... og har er kæreste med dig .....


  • #35   8. aug 2013 Er ex'en single eller hvordan? - det spiller jo også en rolle.
    Der er ikke en af de andre veninder på turen du kan alliere dig med?

    Jeg ville personlig føle mig lidt fallit hvis ikke jeg turde lade min kæreste se sin ex, jeg ville ikke være begejstret, men på den anden side skal der også være lidt "space" og tillid i et forhold.


  • #36   8. aug 2013 Uden at virke angribende, lyder det lidt som om at det du hader mest ved festen er de tøser. Og hvis det er tilfældet vil jeg bare fortælle dig, at jeg udmærket godt kan forstå dig, men intet dræber et forhold som jalousi.

    Jeg vil, ligesom flere af de andre, sige at du skal tage med, med åbent sind, og forsøge at hygge dig mest muligt. Måske bliver du positivt overrasket.

    Den med sommerhuset, syntes jeg er en smule grænseoverskridende, men tror egentlig ikke, at jeg ville nægte min mand det. Alt afhængig af hans opførsel omkring det.


  • #37   8. aug 2013 Han må skam gerne se sin X, hun er en del af en venne gruppe, så hende slipper jeg ikke for.. Men jeg vil ikke ha at han tager i sommerhus 2 fyre og 4 piger hvor af den ene er hans X igennem 5 år. Og jeg ikke er inviteret. Så godt kender jeg hende sgu ikke hehe..

  • #38   8. aug 2013 Kan godt følge dig TS, og så alligevel ikke helt..
    Vidste du ikke hvad du gik ind til da I fandt sammen, altså mht x'en som er i hans vennegruppe ? smiley

    Jeg ville personligt ikke have et problem med nogle af de ting du omtaler, hvis det var sådan at jeg stolede på min kæreste..


  • #39   8. aug 2013 har ikke læst det hele kun start indlægget men synes ikke du kan være det bekendt at fordi DU har det stramt med store selskaber, fordi DU skal op på arbejde osv. så skal han også hjem.
    nu kan jeg læse på dit sidste indlæg at hans x er til festen også og til det er min kommentar at enten stoler du på manden du elsker eller også gør du ikke. Og gør du ikke så bør du overveje om i er det rette match for for mig at se er du ikke glad for den han er og var da du mødte ham.

    Og ja jeg er sikkert både dum og ond fordi jeg siger min mening.


  • #40   8. aug 2013 Det er en smule tarveligt at du ikke er inviteret med i sommerhus, men hvis det er noget de har gjort hvert år, så bliver du vel inviteret med, når de lærer dig at kende.

    Ved godt, at der findes mange gimper, men ikke alle tøser er sådan. Måske hans ex, slet ikke vil andet med ham, end at være venner. De kender jo trods alt hinanden ret godt, hvis de har været sammen i 5 år.

    Da jeg fandt sammen med min mand, der boede jeg hos min ex, og selvom det var rigtig svært for manden min, at finde ud af, så måtte han jo stole på mig, når jeg sagde at vi bare var venner. Ellers havde vi aldrig siddet her i dag.


  • #41   8. aug 2013 Sarah, nej det er du ikke :o) jeg havde også taget op til overvejelse om det var et forhold jeg ville blive i.... ville ikke acceptere det med sommerhuset, og ville føle min grænse blev overskrevet ret så meget når der ikke bliver taget hensyn til det....

  • #42   8. aug 2013 jeg er bare sådan indrettet at
    1) jeg stoler på min kæreste. ellers skal han ikke være min kæreste.
    2) de er xer af en grund og desuden er jeg da i øvrigt et bedre catch end dem;)


  • #43   8. aug 2013 Sarah - Elsker dit punkt nr. 2. smiley

  • #44   8. aug 2013 Hvad med ham den anden fyr, kender du ham?

    Det er altid godt med en der kan holde "lidt øje" for én tænker jeg smiley
    - med måde selvfølgelig.


  • #45   8. aug 2013 Sarah, helt enig ;o) men alligevel ville det sommerhus ikke havde ligget i god jord her ;oP

  • #46   8. aug 2013 Jeg vidste godt X eksisterede da vk blev kærester- men sommerhus tur tradition er først startet efter vi blev kærester- så nu har de givet de sidste 3 i den venne gruppe en forlænget weekend i sommerhus. Behøver jeg sige at de har været afsted 3 gange på 12 måneder allerede? Jeg mener bare det er list over min grænse..især når der aldrig er plads til at vi kam lave noget sammen.

    Nå men nok om det.. Det var egentlig festen på onsdag som givet mig ondt i maven., ville bare ønske jeg var lidt anderledes smiley


  • #47   8. aug 2013 ja så ville jeg klart overveje om det var det jeg ville. Et forhold skal give sommerfugle i maven og røde kinder..ikke knuder og ondt i hjertet. smiley



  • #48   8. aug 2013 *Klik* Sarah

  • #49   8. aug 2013 Julie - Kæmp for at blive anderledes på det sociale punkt, tro mig, det er kampen værd. smiley Tag dig selv i nakken, og kom ud af døren noget oftere. Sig til dig selv, at du er god nok, også når du er ude, og tankerne/følelserne begynder at blive negative. Det hjælper, at tvinge sig selv til at tænke mere positivt.

  • #50   8. aug 2013 Mia og Christian, det har du ret i, men vil også nævne at det kan have modsat virkning hvis dem man omgås ikke har positiv virkning på en, så kan det gør ting værre....

  • #51   8. aug 2013 Hvorfor i alverden er du ikke inviteret med i sommerhus? Tag til festen og når så tøserne fortæller om at de skal i sommerhus og hvor fedt det bliver og at de nok skal passe på din kæreste, ja så siger du bare : det skal i skam ikke tænke på for jeg tager selvfølgelig med smiley

  • #52   8. aug 2013 @ Mia og christian .... det har du helt ret, man skal kæmpe, og lykkes det er det nok kampen værd .... MEN der er nogen der ikke kan ... jeg er det der hedder et introvert menneske, dette betyder at jeg lader op, får meget ud af at være sammen med gode venner, få mennesker ... men skal jeg til en større fest, det være sig i familien, eller hos venner, så bruger jeg uger på at tænke over det, det dræner min energi, jeg får ondt over det hele når det nærmer sig, og ønsker jeg kunne blive syg ... jeg bruger ofte så meget af tiden som mulig til at hjælpe med praktiske ting, rydder af, vasker op osv .... er det på et sted hvor der er personale til det er jeg endnu mere på den .... bruger ligeledes tid fx på toilettet, udenfor (hvis muligt) osv .... det ødelægger uger før og dage efter .... jeg hader det, også selvom værtsparret er gode venner, som jeg meget hellere ville have alene eller i en snæver kreds ...

    Jeg hader meningsløs small talk, og gider ikke danse ... vil gerne drikke, men bliver bare møg syg osv .... så det er ikke alle der kan, selvom man gerne vil ...


  • #53   8. aug 2013 Hanne : lyder som mig ved en fest! Og også op til festerne

  • #54   8. aug 2013 Nathalie: Et forhold der er rigtigt er kærligheden ikke prøvet af .. den er der bare, fordi man ikke kan lade være. igen min mening. Jeg har prøvet begge dele og er blevet klogere. smiley

  • #55   8. aug 2013 Sarah igen et *Klik*

  • #56   8. aug 2013 @ Julie, kan jo sagtens sige du skal øve dig, for mig har det været sådan det meste af voksenlivet, og det er kun blevet værre med årene .... det giver MEGET tit mislyd og diskussioner mlm manden og jeg .... så kan du på nogen måde øve dig og komme af sted så gør det ...
    Jeg er jo også taget af sted 9 ud af 10 gange, og i en del tilfælde er det endt med en ok fest, dog på ingen måde størstedelen .....

    Man giver desværre sig selv en svær tilværelse på det fest sociale plan, da det på ingen måde er anerkendt ikke at være udadvendt og mange ikke forstår det på nogen måde .... Vil sige at jeg ikke er genert, og jeg har fuldt sociale kompetencer, men nyder ikke at udleve dem i store selskaber ....

    Jeg har læst artikler i fx blade og ved der er skrevet bøger om introverte og ekstroverte mennesker, måske du kan få noget ud af at læse om dem, de kan nok Googles .... ellers kan man måske søge artikler, den sidste jeg læste var nok sidst på vinteren i Alt for Damerne ....

    Det skal så dertil siges at jeg på ingen måde har noget imod at manden tager af sted, bare jeg kan blive fri ....


  • #58   8. aug 2013 Nathalie - Er helt enig med dig i at der er problemer i alle forhold, store som små. smiley Jeg personligt har erfaret at der intet godt kommer ud af at forbyde, og lave regler. Tror på at et forhold først er rigtig godt, når man kan respektere og leve med hinanden, præcis som hinanden er.

    Hanne - Har ingen idé om, hvad du snakker om ang. introverte mennesker. Men ved, at mange kan kæmpe rigtig meget væk, ved at indstille sin tankegang anderledes. Forstå mig ret, det kræver hårdt arbejde, og mange "tilbagefald", men tror på, at ens mentalitet kan gøre rigtig meget for ens velbefindende. smiley


  • #59   8. aug 2013 Jeg har det heller ikke let med mange fremmed mennesker, men hverken mig eller min kæreste drikker (han gør ekstremt sjælendt) og er generelt ikke til de store fester.

    Men hvis det var mig, ville jeg få kæresten til lige at komme ud og tage imod mig når jeg kom, så var jeg ikke helt alene.

    Om aftnen når jeg skulle hjem, ville jeg bare få ham til at følge mig ud og kysse mig godnat, og så tage hjem alene smiley

    Han skal have lov til at hygge sig og feste når muligheden er der og hvis han har lyst. det er trods alt HANS ven, så ville aldrig kræve at han tog med hjem..

    At det så tit er min kæreste der vil hjem først, er så en hel anden historie smiley


  • #60   8. aug 2013 Julie - Det lyder altså mest af alt som om du ikke stoler 5 cm på ham?

    Jeg synes det er underligt at mange af jer ville skodde jeres kæreste hvis han skulle noget med en eks? Min eks og jeg er bedste venner og ville blive stikhamrende tosset hvis min nye fyr lavede problemer i det!

    Stoler i virkelig så lidt på jeres kærester når i har dem? Jeg var da absolut ikke glad for min kærestes ekser da vi startede med at være sammen, men stolede på ham og i enden var de faktisk helt fine smiley

    Jeg synes du skulle tage med og give det en chance smiley


  • #61   8. aug 2013 Keep your friends close, and your enemies closer.

  • #62   8. aug 2013 Jeg mener du burde se det som en glimrende mulighed for at komme ud af din komfort-zone. Det er måske svært for dig, men det er helt sikkert sundt for dig, at komme og gå alene.
    Min erfaring med personlig udvikling, er at det eneste som virker, er at komme ud og bare gøre det. Ryk dine grænser.


  • #63   8. aug 2013 Selvfølgelig bliver man nervøs og genert i et selskab hvor man ingen kender - lidt lige som eksamen. Man ved jo ikke hvad man kan forvente, og derfor forestiller man sig ting... Men tit finder man bare ud af, at hvis man er venlig, smilende og svarer folk der snakker til en, kan det blive rigtig hyggeligt..
    Det lyder som om, at din kæreste tit er sammen med vennerne? Måske du kunne snakke med ham om, at han så lige er opmærksom i de timer du er der? God idé med at han henter dig og følger dig ud?

    I stedet for at diskutere om han vil med hjem, så ville jeg have sagt: "okay skat ;-).. Bare hyg dig, opfør dig ordentligt og husk jeg elsker dig. Smid en SMS hvis du skal have natmad eller morgenmad"..
    Min kæreste er sådan, at hvis man skriver: "ja jeg hygger mig rigtig meget herhjemme... Kommer du ikke snart?" Så svarer han ikke..
    Hvis jeg skriver: "ja hygger mig super meget. Glæder mig til du kommer hjem skat<3" så skynder han sig sgu ;)..

    Ville ikke synes om at han skulle i sommerhus med sin ex.. Og det ved jeg han heller ikke ville bryde sig om hvis jeg skulle.

    Hvordan er hun over for dig? Og hvordan er de over for hinanden?


Kommentér på:
Ih jeg føler mig dybt mærkelig..

Annonce