{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

Hundeloven og dumme dåser! {{forumTopicSubject}}

Ja ærlig talt, og undskyld for mit franske.

Jeg kan simpelthen ikke komme mig over, hvorfor dumme dåser ikke sætter sig ind tingene, inden de starter en debat med folk!

Jeg skriver venligt på en annonce på FB, fordi en blanding mellem SBT og shar pei er sat til salg, at man skal have i baghovedet at der ikke er beviser for, at der ikke er noget ulovligt i blandingen (jeg ville ærligt ikke kunne se forskel), skulle det ske, at denne her hund bliver involveret i en episode.

Denne kommentar affødes af, at en interesseret netop HAR oplevet en sådan aflivning og ikke vil igennem det igen.

Og så begiver en quinde sig ellers ud i chipning, hunderegistrering, "jeg så moderen og faderen", dyrlægen siger og bla, bla bla...

Kig da i loven! Det er 1) politiet der skal tage denne her beslutning og 2) chipning/registrering/billeder er ikke altid dækkende for at få sin hund igen hvis den har dræbt en anden hund.

Jeg siger ikke at denne her hund er farlig eller aggresiv, men HVIS nu en lille hund render hen og hapser i denne her tæve, og den så bider igen i forsvar og skader denne her lille hund til ukendelighed, ja så ved jeg godt hvem politiet glor nærmere på.

Det er skide ærgerligt at det er sådan, men nu det står i loven må man jo tage sine forbehold.. BØVS

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeloven og dumme dåser!
  • #1   15. aug 2013 Det er et endeløst hul smiley

• #2   15. aug 2013 Ja utroligt at man vil købe noget man kan være uheldig at få aflivet pga at man ikke kan bevise hvad man har... Og så vidt jeg ve behøver den ikke dræbe for at blive dræbt??

• #3   15. aug 2013 Du har ingen ret til at lege politibetjent i andres annoncer, er du ikke interesseret så smut. Ja BØVS her, men jeg er træt af """dumme dåser""" der evigt og altid skal spille hellige i blandingshundeannoncer. Om du skriver eller ej vil der ALTID være folk som er dumme nok til at købe disse hunde - listehundeblanding/dem-der-ligner -. Jeg forsvarer dem ikke, langt fra, men kors hvor er jeg træt af det der underlige behov for at lege politibetjent.

• #4   15. aug 2013 Jeg gør det sådan set bare fordi jeg synes folk skal vide det her. Der er SÅÅÅÅÅÅ mange hunde som bliver aflivet, fordi folk ender i en uheldig situation med en hund der LIGNER noget som kunne være ulovligt. Jeg er sådan set ligeglad med, at folk bliver sure over, at jeg gør opmærksom på en relevant pointe i en annonce, men der er ofte også ret mange mennesker som tager "ikke gennemtænkte" beslutninger på ikke undersøgte grundlag.

Man anskaffer sig vel ikke noget uden at kende loven og garderer sig mod at den skal håndhæves.

Så synes jeg sådan set at man er en dum dåse, hvis man, som så mange andre, skal gå og bilde folk ind, at en chipning/hunderegistrering er nok til at hunden ikke bliver aflivet.

• #6   15. aug 2013 Hvem er det der egentlig er en dum dåse ?

Sjældent skriver jeg i tråde.. Men det der er godt nok til grin efter min mening..

Personen har ikke gjort noget ulovligt... Helt seriøst

• #8   15. aug 2013 Jeg drømmer om en dag igen at opleve en dag uden at læse et eller andet om Hundeloven og bidepisoder smiley

Måske man skulle droppe alle nyheder og sociale medier.

• #9   15. aug 2013 Problemet er at i samme øjeblik at man siger at hunden indeholder SBT, så har man givet Flemming Betjent begrundelse til at forlange dokumentation for at hunde faktisk er lovlig.(Helt uden at han har set den)

• #10   15. aug 2013 Hele debatten var slet ikke udløst hvis ikke en person i tråden sagde at der intet var at rafle om så længe hunden var chippet. Ejeren af hunden gav mig endda ret, så reelt set var det ikke et problem at jeg kommenterede i annoncen. Og med dumt mener jeg netop at folk åbenbart mener at en hunderegistrering er nok til at sikre sig, at hunden kan udelukkes som ulovlig. I min verden skal man sætte sig ordentligt ind i det, hvis man vil have en blanding som potentielt kunne ligne ulovlig herkomst. Det med den lille hund blev sat som eksempel, og jo, det sker eller kunne ske.

• #11   16. aug 2013 Sabina - nu har jeg set den annonce. og det er TYDELIGT at se der ikke er tale om en ja jeg ved ikke hvad du kalder det, men ulovlig race.
    Og jeg stemmer i med mandag, jeg er virkelig også trætte af ***Dumme dåser*** som ja undskyld mit fransk - pardon skal blande sig i andres annoncer.... Men hvis de ikke har andet og lave så det jo bare trist smiley

• #12   16. aug 2013 Så længe der er køber til de hunde er der også hvalpe af de blandinger ,vær ops på at vi kan være så ud heldig at alle blandinger bliver taget og aflivet i den ny hunde lov så det kun er dem med tavler der får lov til at leve

• #14   16. aug 2013 Synes det er godt du advarer eventuelle hvalpekøbere.

For ja, man kan ikke se om der skulle være amstaff i noget der er blandet med SBT... Så medmindre avleren har stamtavle på begge forældre og der medfølger DNA test på hvalpene... Så behøves hvalpene altså ikke bide nogen, for at blive taget til aflivning. De skal bare blive set af den forkerte.

Det er trist, at folk vil avle sådan...

• #17   16. aug 2013 folk bliver ved ind til de får taget deres hunde ,for det er jo let tjent penge
    Ulven kommer har man ikke tavle på ens hund så går den for at være en blanding
    det burde selv de vide ,så også der kan lure faren

• #18   16. aug 2013 ja tavlen er alfa omega hvis der er problemer så kan man altid vise at hunden er den rase som man siger ,tag lige den bide skade der har været med en blandet Rottweiler ,lab og en anden hund ,der er Rottweilern blevet stemplet for den blanding linede en Rottweiler så hvad dyrelægerne skriver i deres parpir er ikke det parpir vær det er skrevet på

Kommentér på:
Hundeloven og dumme dåser!

Annonce