Hundeloven og dumme dåser! {{forumTopicSubject}}
Ja ærlig talt, og undskyld for mit franske.
Jeg kan simpelthen ikke komme mig over, hvorfor dumme dåser ikke sætter sig ind tingene, inden de starter en debat med folk!
Jeg skriver venligt på en annonce på FB, fordi en blanding mellem SBT og shar pei er sat til salg, at man skal have i baghovedet at der ikke er beviser for, at der ikke er noget ulovligt i blandingen (jeg ville ærligt ikke kunne se forskel), skulle det ske, at denne her hund bliver involveret i en episode.
Denne kommentar affødes af, at en interesseret netop HAR oplevet en sådan aflivning og ikke vil igennem det igen.
Og så begiver en quinde sig ellers ud i chipning, hunderegistrering, "jeg så moderen og faderen", dyrlægen siger og bla, bla bla...
Kig da i loven! Det er 1) politiet der skal tage denne her beslutning og 2) chipning/registrering/billeder er ikke altid dækkende for at få sin hund igen hvis den har dræbt en anden hund.
Jeg siger ikke at denne her hund er farlig eller aggresiv, men HVIS nu en lille hund render hen og hapser i denne her tæve, og den så bider igen i forsvar og skader denne her lille hund til ukendelighed, ja så ved jeg godt hvem politiet glor nærmere på.
Det er skide ærgerligt at det er sådan, men nu det står i loven må man jo tage sine forbehold.. BØVS
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.337
jan 2011
Følger: 27 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 397
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 735
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 588
Man anskaffer sig vel ikke noget uden at kende loven og garderer sig mod at den skal håndhæves.
Så synes jeg sådan set at man er en dum dåse, hvis man, som så mange andre, skal gå og bilde folk ind, at en chipning/hunderegistrering er nok til at hunden ikke bliver aflivet.
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.003
Sjældent skriver jeg i tråde.. Men det der er godt nok til grin efter min mening..
Personen har ikke gjort noget ulovligt... Helt seriøst
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.337
Måske man skulle droppe alle nyheder og sociale medier.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.702
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 588
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 411
Og jeg stemmer i med mandag, jeg er virkelig også trætte af ***Dumme dåser*** som ja undskyld mit fransk - pardon skal blande sig i andres annoncer.... Men hvis de ikke har andet og lave så det jo bare trist
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.198
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.009
For ja, man kan ikke se om der skulle være amstaff i noget der er blandet med SBT... Så medmindre avleren har stamtavle på begge forældre og der medfølger DNA test på hvalpene... Så behøves hvalpene altså ikke bide nogen, for at blive taget til aflivning. De skal bare blive set af den forkerte.
Det er trist, at folk vil avle sådan...
mar 2008
Ulven kommer har man ikke tavle på ens hund så går den for at være en blanding
det burde selv de vide ,så også der kan lure faren
mar 2008
Hundeloven og dumme dåser!