{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

Har bare lige brug for lidt luft :( {{forumTopicSubject}}


Jeg er så heldig at ligge syg i dag, og som om det ikke er slemt nok, fik vi lige en skide stor regning ind af døren, på EL pga alle de åndssvage afgifter smiley

Nå men det er da til at leve med, men problemet er at vi har haft en del problemer med min kærestes SU, da han røg på kontanthjælp og så ville de have nogle penge tilbage, som vi ikke havde fordi de var blevet brugt til at betale husleje, vi har altså ikke haft dobbelt indkomst på noget tidspunkt.. Nå men det er så lige 5000 kr mere vi skal finde..

Vi har også haft problemer med at regningerne ikke bliver betalt over betalingsservice som de ellers skulle, så der kommer rykkere på, og når vi så ringer og siger det er banken eller dem selv der har lavet en fejl, får vi bare at vide at vi skal betale eller også sender de det videre til skat, og det orker jeg ærligt ikke. Jeg betaler altid til tiden, så det er rigtig træls at det driller.

Vores husleje er så blevet sat op, selvom vi kun havde boet her i 3 uger da det skete, og det koster så også ekstra at have hund her åbenbart, så det er 50 kr mere i måneden..

Nå men altså alt der her økonomi er bare steget mig og kæresten over hovedet (vi har betalt de regninger der skulle betales indtil nu), og selvom jeg havde regnet og regnet på økonomien inden vi flyttede osv, ser det bare ikke ud til vi i længden har råd til at bo her, og det er vildt træls for vi bor virkelig perfekt her... Og det er nærmest umuligt at finde noget i Århus omegn, som er billigere, og hvor man samtidig må have hund. smiley

Min kæreste er ved at gå lidt ned over det, og der skal ellers meget til, men kan mærke at han slet ikke kan overskue det, og han ved ikke længere hvad han skal gøre. Han er lige startet på skole og har før haft virkelig svært ved at holde sig igang, så han har i forvejen rigeligt at se til.

Det hele ser bare sort og umuligt ud.

Undskyld det blev lidt langt, skulle bare lige af med det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har bare lige brug for lidt luft :(
  • #1   21. aug 2013 Luk du bare det ud, du vil af med smiley

    Og sikken en møg situation I sidder i smiley Jeg har desværre ikke rigtig nogle råd...kender ikke til hverken SU- eller kontant området. Sender en krammer og håber i finder en løsning, der er holdbar for jer.



  • #2   21. aug 2013 Tja, det er jo altid sur røv når tingene ikke flasker sig som planlagt smiley
    Håber i får styr på det..


    Og så afventer jeg lige med det lange medfølende og rådgivende svar indtil jeg har luret om tråden bliver slettet og jeg igen har spildt indsatsen.. Øv, slet, sletteknappen!!


  • #3   21. aug 2013 Tak Linda..

    Ja det er en møgsitiuation, for hvis det bare var en enkelt regning eller to der drillede lidt en måned, så har vi en lille opsparing at tage af og min mor hjælper gladeligt, men det kan vi jo ikke hver måned smiley

    og nu var det ellers lige begyndt at lysne lidt.


  • #4   21. aug 2013 Turbovovserne tak for det.

    Jeg sletter ikke tråden.. er ikke lige i humør til den helt store diskution eller at få skæld ud, så hvis tråden kommer ud i mudderkast, læser jeg de svar jeg kan bruge og ignorere de andre, men vil rigtig gerne have gode råd og hvad folk ellers kunne komme i tanke om måske kunne hjælpe lidt smiley


  • #5   21. aug 2013 Jeg er bare nederen over at jeg i går brugte en del tid på at svare i den anden tråd og faktisk gjorde en indsats, for at hjælpe og TrylleBum, væk var den...

    Ikke at du skylder en forklaring eller noget, personligt holder jeg bare op med at svare i tråde skrevet af folk med tendens til løs slette-finger...


  • #6   21. aug 2013 Der er jo ikke så meget andet at gøre end at forsøge at få tingene op og kører igen.



  • #7   21. aug 2013 Lige en ting som jeg lige læser det.

    Så fik din kæreste SU i mdr 1 og KH i mdr 2 ?
    For er det tilfældet er det korrekt han har modtaget dobbelt da SU er forudbetalt og KH er bagudbetalt, så reelt er begge indkomster for mdr 1.
    At det så ikke giver mening er en anden snak, for står man i modsatte sitiuation får man ikke en dobbelt takst da man ikke må få 2 offentlige forsørgelser udbetalt samme måned.....


  • #8   21. aug 2013 Den anden tråd? hvilken anden tråd?

  • #9   21. aug 2013 Havde du ikke en tråd i går ang uddannelse osv....

    Ellers melder jeg mig sgu ind i ældresagen og begynder til demens træning smiley


  • #10   21. aug 2013 Ryan jeg ved det godt, og derfor betaler vi jo selvfølgelig når vi ellers finder penge, ellers må vi låne af min mor, men vi stod jo stadig uden penge, og da det var midt i en måned han røg af su (det var ikke noget planlagt) kunne han ikke søge kontanthjælp før, så vi fik i forvejen for lidt da han så endelig fik kontanthjælp, da su vil have tilbage for hele måneden smiley

  • #11   21. aug 2013 Nej turbovovserne det havde jeg ikke smiley
    Ellers er der i hvert fald et eller andet jeg er gået glip af.. Jeg går hjemme med en depression, så har ikke så meget at snakke uddannelse for smiley

    Har lige haft en tråd om drømmehunden, som jeg jo så nu for alvor ved jeg ikke får før om flere år.. Ellers har jeg kun haft tråde omhandlene lucky den sidste tid tror jeg.


  • #13   21. aug 2013 Jamen det var sgu da et eller andet med depression, kommuneskift osv???

    Sorry, jeg var 100 på at det var dig..


    * hilsen demensDitte*


  • #14   21. aug 2013 Årh hvor træls Isabelle, det er da også sindsygt mange penge. Håber da i finder ud af noget smiley

    Ja jeg hader pengeproblemer, især når det er noget man ikke bare lige ser en ende på, for EL regningen bliver jo nok ligeså dyr næste gang smiley
    regnede lige ud at vi skal af med ca. 500 kr i måneden i El, og det er max halvdelen som er selve el, resten er afgifter smiley

    Jeg håber også meget vi finder ud af noget, for vores plan var at vi skal bo her indtil vi enten er færdig med uddannelse (det er en ungdomsbolig, så vi må kun bo her hvis en af os er under uddannelse) eller vi får en rigtig lejlighed, vi står på listen, men det tager jo mange år her i Århus.
    Om et år skulle min kæreste gerne komme over på elevløn, hvis han ellers kan få en elevplads, så der vil det jo blive lidt bedre, men det er rigtig lang tid hvis det ikke hænger sammen.

    Derudover er min kæreste færdig med at betale sin telefon af (han har lært man ikke køber på afbetaling efter vi er flyttet sammen) til februar, så der er 200 ekstra igen, så der er da en smule lys forude, men det hjælper jo ikke så meget lige nu og de næste måneder.


  • #15   21. aug 2013 hmm, jeg har ikke oprettet en tråd igår, og jeg skal ikke skifte kommune, jeg flyttede til århus i April.

    Det går nok Turbovovserne. Synes også selv det er træls når folk bare sletter smiley


  • #16   21. aug 2013 Hvor er det egentligt irreterende, at have lyst til at putte sig under dynen og trøstespise is (har feber, så ville være skønt!) når man ikke har penge til isen -.-'

    Det er så derfor pengeproblemer er en af de værste problemer at have, fordi man ikke har råd til at trøstespise smiley

    humoren fejler i det mindste ikke noget smiley


  • #17   21. aug 2013 Nåe, Jeg var ikke helt dement alligevel smiley

    Det var bare en RIGTIG gammel tråd, jeg var endt i- sorry smiley

    http://www.hundegalleri.dk/forum/Off-Topic/535832-hjaelp_om_mulighederregler_kontanthjaelp_lang


  • #18   21. aug 2013 Øv øv smiley Håber I får styr på det.

    Vi har lige haft en god periode. Jeg blev fastansat i januar og i foråret fik manden et vikarjob. De blev rigtig glade for ham, men har desværre ikke råd til at beholde ham så han stopper her sidst på måneden smiley
    Det var ellers dejlige penge at ha. Håber han kan komme derud igen. Min mor arbejder heldigvis samme sted så de kommer ihvertfald ikke til at glemme ham smiley


  • #19   21. aug 2013 Pyha, det lyder ikke sjovt smiley jeg håber at I finder ud af noget!
    Jeg ved, hvor belastende det er at stå uden særlig mange penge - eller i hvert fald kun penge til det mest nødvendige.


  • #20   21. aug 2013 Når ja, gammel gammel tråd, men tak for besvarelsen alligevel turbo, havde slet ikke fået en besked om det. De har heldigvis indtil nu været rigtig søde her i Århus, så jeg skal nok finde ud af det smiley

    Anita det lyder dejligt, det er jo ikke ligefrem let i disse dage. Men håber for jer at de snart ringer og mangler ham smiley

    Ida ja det er rigtig træls, jeg har heldigvis en rigtig sød mor som hellere end gerne hjælper, men jeg vil også gerne klare mig selv, og selvom det er min mor får jeg det dårligt når jeg skal be om penge, for synes hun gør så meget for mig i forvejen. Men vi går tit sammen om gaver eller når jeg skal bruge penge til en tog billet ned til hende. Har generelt en fantastisk familie.. smiley

    Lucky kommer i hvertfald ikke til at mangle noget, og vi kommer ikke til at stå på gaden, men jeg håber da ikke det kommer så langt at vi slet ikke har nogen penge.


  • #21   21. aug 2013 Ej hvor er det bare træls tror ikke der findes noget mere opslidende en penge problemer smiley

    Her går det heldigvis godt jeg har de sidste par år sparet alt hvad jeg kunne og det har gjordt at jeg kunne flytte i en ny beder lejlighed og købe hund
    Sidste onsdags flyttet jeg i den ny lejlighed og i dag har je købt drømme hunden som jeg var henne og se i går smiley


  • #22   21. aug 2013 Oh det er bare ikke rart når økonomien ånder en i nakken..

    Hvis i har ubetalte regninger, men ellers ikke skylder banken noget så synes jeg i skal høre dem af om de kan hjælpe med en løsning. Om ikke andet kan de måske hjælpe jer med et budgetoverblik, så i kan se hvad i faktisk har af indtægter og udgifter.
    Det kan give ro, hvis man får overblik..


  • #23   21. aug 2013 Årh hvor fantastisk Michelle, det er bare så dejligt når man endelig kan få det man drømmer om.

    Chihuahuaen har været min drøm siden jeg var 5, da jeg blev konfirmeret lagde jeg ca. 3000 kr tilside og så har jeg sparet op når jeg f.eks. har været i praktik hvor jeg fik lidt løn af kommunen (lang historie), så da jeg flyttede sammen med kæresten i april, som også var en drøm jeg havde ventet på gik i opfyldelse i et par år, og fik min lille Lucky, var jeg meget lykkelig. Og jeg er stadig lykkelig hver eneste dag når jeg kigger på de to, så det skal jeg bestemt ikke glemme selvom det er hårdt lige nu.
    Håber du får mange dejlige timer, dage og år med din lille hund.. Hvad er det for en? smiley


    Og så skal i da lige høre hvor sød min kæreste er, midt i alt det her dumme noget.
    Han har været ret fraværende i dag efter han kom hjem fra skole, og kunne godt mærke at humøret drillede og han var godt træt efter en lang skoledag, og det hele køre jo også rundt i hovedet på ham.
    Jeg ville så gå ned i rema og handle lidt, fordi der var lidt forskellige ting vi manglede, selvom jeg er syg, men tænkte jeg havde godt af lidt luft. Spurgte så om han ville med, da jeg håbede at jeg kunne få lidt selskab, og så kunne vi jo gå med lucky samtidig, så slap vi for det senere, han kan godt lige klare en off dag, men det orkede kæresten altså ikke lige, så jeg gik alene. Blev lidt trist, men det gik lidt over igen undervejs derned.
    Da jeg så kommer ud fra rema, og begynder at gå, kommer der sørme en lille glad Lucky sammen med min kæreste, årh hvor blev jeg altså bare glad smiley
    Så fulgtes vi hjem, og jeg glemte næsten at jeg var syg og at verden er dum.. smiley


  • #24   21. aug 2013 Ginne, min kæreste var faktisk derinde for et par måneder siden og fik hjælp med at få lavet en budget konto osv. Og det er så der det er gået galt med en af de regninger vi har nu, som der er kommet en rykker på. Men jeg tror vi tager derind sammen, det er dog ikke helt let da vi ikke har samme bank, men alt fælles køre over hans konto og jeg overfører så automatisk et beløb til hans budgetkonto hver måned, men man kan jo altid få en snak.
    Min søster er også ret god til de ting, især med skatteting, for hun har været elev ved skat, så hende kan jeg nok også få til at hjælpe, det er bare ikke så tit der er ro til det når vi er sammen. smiley

    Jeg låner generelt ikke penge, og slet ikke i banken. Hvis jeg får brug for penge til en regning, så bliver det hos min mor, så længe de ikke er større end de er. Jeg er vokset op med at man betaler regninger til tiden, og man låner ikke penge, medmindre det er livsnødvendigt, eller til f.eks. et hus. smiley
    Så jeg betaler generelt tingene kontant.

    Det er faktisk sket for første gang i mit liv at jeg har købt noget på afbetaling, men det var fordi kæresten bruger kontaktlinser, og de er skide dyre fordi han har bygningsfejl og alt muligt, men så bestemte han sig for at købe et par briller i stedet for, fordi det er meget billigere, men vi har ikke lige 4000 kr til et par briller, men de køre med at man ikke skal betale renter eller gebyrer, og der var et rigtig godt tilbud så det endte med jeg også kunne få et par briller med den rigtige styrke, det er 3-4 år siden jeg fik mine briller og mit syn er blevet værre, så får ondt i hovedet af dem jeg har, så mangler dem egentligt en del smiley
    Men vi sparer en del selvom vi udbetaler på briller, i forhold til hvis min kæreste havde kontaktlinser. smiley

    Men ellers er jeg ikke fan af afbetaling


  • #25   21. aug 2013 Dejligt krydser finger for penge sagerne snart går i orden for jer igen smiley jamen det er en fin lille choco tan Lh chihuahua tæve:-)

  • #26   21. aug 2013 Tak smiley

    Så lige din tråd med hende, så dejlig<3 sådan en lille choko fis drømmer jeg også om, men der går laaaang tid, for kæresten er ikke overbevist om at nr 2 (også om flere år) også skal være en chi, men nu må vi se til den tid. Det eneste der er helt sikkert er at det bliver en med tavle, som skal igennem alle vores krav, så jeg kan udstille smiley


  • #27   21. aug 2013 Omey så må du bruge de næste par år på at over tale ham hihi
    Hende her er med dru tavle og har bestemt planer om at udstille lige så meget jeg kan komme til smiley


  • #28   21. aug 2013 Hun er altså også super lækker, så det ville være synd ikke at gøre det smiley

    Ja jeg har så desværre den aftale at nr 2 primært er hans hund, som jeg må udstille, da lucky er min lille soulmate, men jeg elsker alle hunde, så bare jeg får lov at udstille og være lidt med i valget, så er jeg glad smiley


  • #29   21. aug 2013 Selvom at i ikke har samme bank, så kan i sagtens snakke med banken sammen, netop fordi at i bor sammen og køre udgifterne fælles. Det er det samme med min kæreste og jeg. Jeg har én bank og han har en anden.

    Vores budgetkonto til husleje, el osv. kører over min bank, fordi min kæreste er i forsvaret og nogle gange er væk i 2-3 måneder ad gangen og i hans bank har vi så en fællesforbrugskonto, med hvert vores dankort til. Det er til dagligvareindkøb. Det er er intet problem i og det fungerer faktisk rigtig godt smiley

    Håber at i kommer ovenpå med økonomien igen, for det er sgu aldrig sjovt at sidde og tælle hver eneste krone og øre, for at få det til at løbe rundt. Nu ved i at el er dyrt, så sæt altid beløbet til budgetkontoen noget højere end i umiddelbart forventer at have udgifter for. Så bliver i ikke negativt overrasket en anden gang smiley


  • #30   21. aug 2013 Det er jo dejligt i har sådan en aftale smiley

  • #31   21. aug 2013 Tak for det Nina.

    Jeg havde faktisk sat det højere end jeg forventede at regningen blev, jeg glemte så bare at der er så STORE afgifter på det -.-' for selve EL delen havde vi råd til at betale.. ARGH..

    Men nu ved jeg det jo så til en anden gang. Så er problemet bare at finde de ekstra penge der skal lægges til side hver måned, for det er dem vi ikke har.


  • #32   22. aug 2013 Lige en kommentar til det med briller, ved louis Nielsen kan man altså få briller MEGET billigere, end ved de andre optikere, i hvert fald når man ikke skal have glidende overgang, læsebriller osv.
    Det er altid derinde jeg køber mine briller, og jeg har bygningsfejl og er langsynet, men det er jo stadig bare enkeltstyrkeglas, mener deres priser starter ved 199 ellers er det 299, og det er altså inkl. stel OG glas smiley Så er der måske ikke så langt til at du kan få et par nye briller smiley

    Nu nævner du din kæreste er på SU, får han SU lån? For ellers kunne I jo overveje det. Ved godt at det jo skaber gæld, men det er stadig noget der vil kunne hjælpe jer i dagligdagen, og I vil ikke være så bekymret hele tiden.

    Håber det hele løser sig for jer, der er bare ikke noget mere opslidende end en haltende økonomi.


  • #33   22. aug 2013 Så lige i en anden tråd at din kæreste har brug for "stor" internetforbindelse til at spille.
    Kunne man ikke finde nogle områder at spare på? Som fx internet .
    Man behøver jo ikke have den største pakke.
    Og hvad med sådan noget som tv? Hvilken Pakke har i der.

    Der er i hvert fald mange penge at spare den vej.


  • #34   22. aug 2013 Lille fisen...- Jeg kan gætte ud fra din alder, at det nok er første gang du (i begge?) flytter hjemmefra. Mht. til afgifter og el, hvad havde i selv regnet ud fra da i beregnede hvad i ville komme til at betale i el om måneden ca.? For 500 kr/md er bestemt ikke urealistisk smiley det er nærmest meget meget normalt. Især når man er to i en hustand.

    Inden min kæreste og jeg flyttede sammen, brugte jeg for ca 8-900 kr i kvartalet. Nu hvor vi er to personer, med to computere, flere værelser = flere lamper osv., så giver vi nok også omkring 1300-1500 i kvartalet.

    I øvrigt er jeg enig med Line med duracell kaninen... Hvis jeres behov for hurtigt internet kun er for at din kæreste skal kunne spille, så tænker jeg om ikke i kunne finde en løsning, så han f.eks. ikke spillede online. Allerede dér ville jeres behov for en høj internetforbindelse falde, hvilket ville gøre internettet billigere.

    Indtil i kommer godt ovenpå igen, er det en rigtig god idé at sætte jer ned og lave en liste ud fra princippet "need to have" og "nice to have".

    Need to have = ting der er absolut nødvendige i hverdagen. Mad, rengøringsprodukter, toiletpapir osv.
    Nice to have = ting der kunne være rare at have, men som IKKE er livsvigtige. Super hurtigt internet, nyt tøj hver uge, vilde byture med mange dyre drinks, den nyeste af den nyeste mobil hver gang der kommer en ny osv.

    Det er i øvrigt også et godt princip at shoppe/købe ind ud fra, for hvis man lige tænker sig om en ekstra gang, så spare man sig selv for mange ligegyldige impulskøb smiley


  • #35   22. aug 2013 Vi var I Louis Nielsen men til min kærestes behov var de ikke bedre end der hvor vi fik. Mine briller var langt fra så dyre da jeg har en så lav styrke at jeg kunne nøjes med alm standard glas, men da kæresten er igang med en it uddannelse og derfor er foran com osv hele dagen skulle hans altså være noget godt kvalitet. Men vi fik et godt tilbud på det hele. smiley

    Internet har vi allerede den billigste vi kunne få så han har ikke det optimale men stadig ikke den laveste da stofa har nogle gode pakker. Så der kan vi ikke spare og det er et af de få steder jeg ikke vil spare, det er så vigtigt for min kæreste da han spiller med sine venner og det er sådan de er sammen på da nogle af dem bor langt væk og det er sådan han slapper af. Han er f.eks. også begyndt at snakke en del med et par fra hans klasse fordi de deler samme interesse for spil så uanset tager keg det ikke fra ham.

    Tv har vi den mindste pakke som vi er tvunget til igennem vores boligselskab, men vi ser næsten ikke tv så vi mangler ikke mere smiley


    Vi går aldrig I byen. Min kæreste var på herre weekend med alt betalt I juni, hvor vi brugte lidt på mad og hygge da en af hans venner kom dagen før og overnattende.

    Vi køber sjældent tøj for det har vi ikke penge til, men kæresten fik da lige nye bukser I denne måned men det var de helt billige fra Føtex da han ellers kun havde to par bukser, han har gået I flere år hvor han kun havde et par. Men ellers ønsker vi os gavekort til tøj når vi har fødselsdag eller jul.

    Mim kæreste har haft sin mobil I halvandet år og jeg fik ny I foråret, betalt kontant, da jeg havde en gammel tlf med taster fra bilka der gik I stykker. Men da jeg fik den mye havde jeg penge til det.

    Vi har da lavet en del I sommeren, men meget af det har ikkr kostet så meget. Tror det dyreste vi har lavet var at vi på vores halvårs dag to på first class I bio, det var dyrt men vi droppede så at få slik og popcorn for at spare.

    Synes generelt vi lever næsten så billigt vi kan, vi skal lige ind I at Købe ind og lave mad plan igen men har haft en periode hvor jeg ikke rigtig har orket det der mad. Vi køber altid stort ind af kød når der er gode tilbud. Deler f.eks oksefars op, så jeg kun bruger halvdelen af hvad der står når vi laver lasagne. Spiser tit ting som f.eks pasta.

    Vi bruger vaskerriget der er I vores afd, så vi sparer en del på ikk at have vaskemaskine og vi vasker op I hånden.

    Men nu hvor kæresten går I skole bliver der skåret ned på de hygge ting vi lavede I sommerferien. Men der er ikke så mange steder at spare.

    Jo jeg kan spare på luckys foder men det vil jeg ikke, han skal have noget ordentligt.


  • #36   22. aug 2013 Og jeg havde regnet frem til 300 kr I måneden. Det læste jeg på en el hjemmeside for nogle måneder siden, men de glemte nok at skrive at der kom en million afgifter oveni smiley

    Vi har brugt mindre strøm end jeg havde regnet med, det er bare afgifterne der ikke passer ind, da de svarer til over halvdelen af regningen.


  • #37   22. aug 2013 Nu skrev jeg også briller til dig , og hvis man bare skal have alm. glas. Skal ma have læsefelt, glidende overgang osv, så ved jeg ikke hvad priserne er, da jeg som sagt bruger ganske alm. glas ( også selvom jeg har en ret "slem" bygningsfejl"). Jeg hverken kan eller vil give 4000 for et par briller, som jeg også skal , hvis jeg f.eks går i profil optik ( var forbi inden jeg købte de nyeste briller). Men det var som sagt bare et tip til at du hurtigere kunne få nye briller, så du slap for hovedpine og andre gener, det giver at have den forkerte styrke.

  • #38   22. aug 2013 Tak for det. Men har allerede købt de andre. Men nu fik jeg så også mine til halv pris, tror jeg kom af med 1000 kr eller sådan noget. smiley

  • #39   22. aug 2013 Lille fisen: Hvilken IT-uddannelse er din kæreste i gang med? Jeg tænker her på, om der er mulighed for at supplere hans SU med et fritidsjob. Min søn, der læser IT på Uni, fik allerede på 1. studieår et fritidsjob som IT-supporter i et firma.

  • #40   22. aug 2013 Han er igang med it supporter, men er først lige gået igang her d. 5 august, så han skal lige lærer lidt, selvom han er utrolig god til det.

    Han har desværre haft det meget svært, ja faktisk igennem hele sit liv, og det har desværre gjort at han havde en lang periode hvor han ikke har været igang med noget, fordi han har meget svært ved at overskue det og komme op og afsted, så lige pt er det ikke realistisk at han får arbejde ved siden af, lige nu skal han bare fokusere på skolen. Han går også på en skole hvor de ikke har et fast skema, så han har aldrig fri samme tid, og nogle dage går han helt til kl 16, og inden han så er hjemme er kl hurtigt 17, så er energien der ikke lige til at skulle videre på arbejde.

    Ellers en fin ide. smiley


  • #41   22. aug 2013 Nej, det kan jeg godt se så. Hvor læser man det henne? På hvilken skole?

  • #42   22. aug 2013 Teknisk skole tror jeg nok smiley

  • #43   22. aug 2013 Ok smiley

  • #44   13. sep 2013 Lige en lille update, og måske en småle råb om hjælp..


    Jeg måtte låne penge af min mor for at få betalt alle regningerne.. Og vi har planer om at skal ind i banken og have en god snak med dem, vi skal bare lige have det til at passe med kærestens skole..

    MEN MEN MEN..

    Vi ved vi sidder stramt i det i den lejlighed vi har nu, selvom den er billig i forhold til det er i Århus.. Men i dag fik vi så brev ind af døren fra vores boligforening, om at der i vores afd kommer en husleje stigning på 6,77% i 2014, da de skal varsle det 3 mdr før, kommer der et ekstraordinært afdelingsmøde (hedder det ikke det?) i slutningen af sep, det vil sige at det bliver fra Januar.

    Det får vi simpelthen ikke råd til at bo i, og jeg har regnet og regnet på det hele dagen, lagt budget osv. Og vores kontoer kommer til at stå i minus hver måned smiley

    Vi kan ikke satse på at vi kan bo i en anden ungdomsbolig, da min kæreste er færdig på skole til januar (troede først det var til sommer) og hvis ikke han får en elev plads, må vi ikke bo i ungdomsboligerne (eller den vi har) da ingen af os så er under uddannelse.

    Så hvis nogen kender nogen som kender nogen som kender nogen, der ved hvor vi kan få en billig lejlighed hvor vi må have hund i århus omegn, meget gerne i Trige og det må gerne være privat, så skriv endelig.. For jeg ved ikke længere hvad jeg skal gøre smiley

    Vi søger alt hvad vi overhovedet kan igennem boligforeningerne, (aarhusbolig) men der hvor vi står lavest står vi som nr 107 smiley


  • #45   13. sep 2013 Øv det lyder ikke godt håber at i finder noget andet.

  • #46   13. sep 2013 Nej det er bestemt ikke sjovt.. Jeg har været ude af mig selv og virkelig ked hele dagen, for det hele ramler bare fuldstændig smiley

    I værste fald må jeg pakke en taske og tage lucky med ned til min mor (hvor kæresten selvf også er velkommen, men han ville jo så nok låne hans mors sofa) har slet ikke lyst til at tænke den tanke at skulle bo så langt væk fra ham igen, men det kan jo blive nødvendigt smiley
    Hvor alle vores møbler osv så skal være ved jeg ikke..

    Men må jo bare be til at der findes en lejlighed til os.. men det gør det bestemt ikke nemmere når man har hund, men Lucky bliver hos os uanset hvad.


  • #47   13. sep 2013 Pu nej det er ikke nemt krydser at hvad krydses kan for at i finder en lejlighed smiley


  • #48   13. sep 2013 Mange tak Michelle smiley

  • #49   13. sep 2013 Så lidt smiley

Kommentér på:
Har bare lige brug for lidt luft :(

Annonce