882 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hjælp til min første madplan :-) Hjælp til min første madplan :-)

Hej alle.

Jeg tænkte jeg ville prøve at lave en mad plan. for en uge af gangen.
Men har aldrig prøvet det før, så vil meget gerne have lidt hjælp smiley

Det er til 2 personer, min kæreste og jeg. Og vi vil gerne bruge omkring 2000,- om måneden på mad.

Vi er slet ikke kræsne, men det må gerne være sundt og billigt. smiley
Har prøvet at søge lidt på nettet, men synes det svært når jeg ikke har prøvet det før, og ikke altid kan sige hvad hvilke ting koster smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til min første madplan :-)
  • #1   29. aug 2013 Start med tilbudsaviserne du får..Ud fra tilbudene kan du så vælge noget du vil købe, lave..Det gør jeg selv ...Særlig div. kød og grøntsager og frugt køber jeg hvor der er tilbud..Og så laver jeg mad til 2 dage af gangen.

• #2   29. aug 2013 www.tilbudsugen.dk

• #3   29. aug 2013 http://www.rema1000.dk/Default.aspx?ID=1254 Måske den kan hjælpe dig lidt på vej.

Har aldrig selv brugt den, men har et venne par der bruger den smiley

• #4   29. aug 2013 Jeg laver månedlig madplan ud fra hvilket kød vi har i fryseren.
    Hvis du vil have inspiration, kan jeg sagtens sende vores til dig smiley
    Jeg laver madplan for både morgen, middags og aftensmad smiley

• #5   29. aug 2013 du må meget gerne sende din smiley Hvor meget bruger i om måneden..?

• #6   29. aug 2013 Vi plejer at køre i madplan...men pga ferie og flytning har den holdt lidt pause smiley

Det her er hvilke tanker vi gør os når vi laver madplan.

-lave retter der strækker til flere dage. Fx. kødsovs, wok, sammenkogt, osv.
    -kan rester blive til andre retter. Fx. kødsovs 1. dag, lasagne 2. dag...eller fyld på pizza og i madpandekager, "shepards pie", osv.
    -grøntsager eller salat går igen til de følgende dages menu.
    -frys resterne...der kan altid blive en surprice dag med lidt godt fra fryseren smiley Eller lasagne af samtlige kødsovse rester smiley

Håber det gav lidt inspiration smiley

• #7   29. aug 2013 mange af de små butikker køre med udløbsvare så det er med at kigge efter dem....

netto har tit 1800g kylling inderfilet til en lille hundrede krone seddel og føtex chef de pommes 3 poser for 50kroner....

I denne uge fra idag har super spar flensted kartoffel produkter til 10 kroner posen.....

pasta kan fås til 3-4 kroner posen og familia den gode pesto til små 14-16 kroner

snit peberfrugt og hak noget løg som svitses sammen med lidt kylling og du har en lækker ret til aften.

su mad kan du osse kigge på www.su-mad.dk

• #8   29. aug 2013 Vi køber også ud fra tilbud og hvad vi har herhjemme smiley

• #9   29. aug 2013 Vi sætter 3500 af på vores madkonto hvert måned - men! De penge dækker også hundemad, kattemad, kattegrus, ekstra penge til at holde jul og fødselsdag.
    Vi spiser meget kød og æg (en af delene til alle måltider). Vi køber stort ind af kød hos slagteren eller private et par gange om året og køber også æg hos en privat til 1,- pr stk, så der sparer vi en del penge.

Men du kan jo kigge på det og bruge hvad du kan smiley

Har du en email jeg kan sende det til, eller en facebook-profil??:-)

• #10   29. aug 2013 ceciliejoy@hotmail.com smiley

Kommentér på:
Hjælp til min første madplan :-)

Annonce