2.476 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

Springhunde? Hva sker der folkens? Springhunde? Hva sker der folkens?

Ja.. som overskriften siger.. Hvad sker der folkens? her i danmark er vi meget imod hundene springer højt. især til agility hvor vi endda har mål på hvor højt hunden max må springe? Vi har beviser (JEG selv ved det IKKE men det er der jo nogle der har) på det ikke er sundt for hunden, og at hunden får hårde stød i skuldre, ben og ryg. Når skal tilsidst aflives, have smerte stillende osv. hvis de gør dette for længe..

men så forstår jeg ikke at når man ser videoer på youtube hvor hunde (sikkert i andre lande eller andre steder i EU) springer højt, springer som heste, springer hestespring osv. og så ser man ingen kommentar om det ikke er godt for hunden. det forstår jeg ikke hvorfor når jeg specielt ser mange (endda mig selv noglegange) kommentere det ikke er sundt for hunden hvis det er her på hundegalleri.

Mig selv synes jeg ikke det er okay og ja jeg har gjordt det før med Nelly men jeg har skam lært det ikke er sundt for min køter! smiley

Men må jeg spørge: Hvad er jeres holdning til det?

Her er videoen: http://www.youtube.com/watch?v=pcXWLOoq-AI

Vh. Kaffegrums og den skøre køter Nelly!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Springhunde? Hva sker der folkens?
  • #1   4. sep 2013 Små hestepiger der ikke kan/må springe for deres mor kan så ødelægge hunden istedet for smiley

Og så skulle de måske læse dette??

http://www.hundegalleri.dk/galleri/18499-papillon_tascha_rip

• #2   4. sep 2013 Hvorfor spørger du om det når du allerede ved svaret??

• #3   4. sep 2013 Du kan også se samme hund her TS og se hvordan det vælter efter hende/ham....
    http://www.youtube.com/watch?v=FF7Dydw-24Y

• #4   4. sep 2013 Tina J:
    TS spørger efter din holdning, ikke svaret fra nogen regler.
    Jeg har ikke nogen holdning som sådan til det, mine hunde løber, og har ikke dyrket agilitý, men jo mere man belaster en ting, desto hurtigere bliver den slidt, det er fakta.

• #5   4. sep 2013 Fatter ikke at folk ikke kan sige sig selv at tunge bomme til heste er sindsyg farlig for hunde!!!

• #6   4. sep 2013 Tja, jeg tænker stakkels hunde. Jeg forstår simpelthen ikke at man udsætter hunden for noget, som er bevist ikke er sundt.

Det har jeg alligevel min hund for kært til.

• #7   4. sep 2013 Forstår ikke at folk ville smadre deres hund på den måde

• #9   4. sep 2013 Cavaletti er god bagparts øvelse for hunde også smiley
    Men selvfølgelig modificeret så de matcher hundens højde.

Og ja virkelig dumt at lade en hund hoppe så højt, det belaster skuldrene og AD følger nok med i længden hvis man lader hunden hoppe sådan for tit.

• #10   4. sep 2013 Hvem har bevist at en hund ikke må spring? hvor står det hen? og er det ikke kun hunde der har fået et forbud/råd fra sin dyrlæge at det en dårlig ide da den ikke kan holde til det ( dårligt alve )? men jagthunde brugshunde m/m der er avlet til at hoppet/springe rundt i skoven, hvorfor skulle de lide overlast? vis de rene i røgtenbilleder? og sund og rask? hunde er fra naturens side født til at hoppe/springe..hvorfor kan de ellers hoppe? Lidt lige som heste? bare min mening smiley og vis hunde syntes det skide sjovt og man stopper når den selv ikk gider mere eller nok er nok? man over springer jo heller ikk heste ( jeg heste pige ) det holder de jo heller ikke til.. alt med måde smiley

• #11   5. sep 2013 mia W: Jeg siger heller ikke de brækker ryggen efter et spring.. jeg synes bare man skal tænke over det man gør ved sin hund.
    Ja jeg har da også selv leget hest med min hund som lille men det blev skam ikke til noget da (jeg dengang) min Gravhund ikke engang gad og hoppe over et lille bitte spring der næsten lagde på jorden smiley Self er hunde bygget til at kunne hoppe/springe men ikke baner på 120-130 som jeg ved en hvis person gør herinde smiley

Jeg prøver og se om jeg kan kommetere på alles svar xD

Mette med de to sorte lig-slæbere: Ja første gang jeg læste det fik je også et chok da jeg læste det! Tænk at nogle vil udsætte sin hund for sådan noget!

Ryan F: Jeps, har set det og ja det kan godt være hunden måske ikke udtrykkede den havde ondt men jeg vil væde med den slog sig!

*Karin - med pels på *: Ja har set en video herinde med en beagle der sat af på græs og hoppede direkte ned på fliser! tror endda det var en hvalp! Kan ikke helt huske..

• #12   6. sep 2013 Mia:
    Prøv at gå ind og læs om CANE CORSO, de må nærmest ingenting, iflg en opdrætters hjemmeside tror jeg det var, Google osv............

• #13   26. mar 2014 Jeg syntes faktisk at det er ok at springe højt med sin hund det er jo ikke fordi jeg tvinger min hund til det min hund syntes at det er skidesgægt at spring og han gør jo det samme ude i skoven (hopper over grene osv) forhindrer i jeres hunde i at spring når i går tur med dem? smiley

profilbillede
  • #16   26. mar 2014 Caroline

Hundene kan jo risikere at lande forkert.

Kan godt være han syntes det er sjovt at springe, men man behøver ikke overdrive. og dumt at risikere at ens hund kommer til skade.

Hundene syntes det er lige så sjovt at springe det den må.

• #17   26. mar 2014 Eddie~~~agilitystjerne: jeg tænker jo også på sikkerheden de bomme jeg springer med faldet meget let ned og ja de er lavet af træ (har lige fået nye i plastic) jeg ved godt at folk er meget opmærksomme på dikker heden så man kan vel godt kalde mig lidt "klunset" med sikkerheden men forhindrer du så din hund i at springe hvis i feks. Går tur i skoven? smiley

• #18   26. mar 2014 Jeg undrer mig lidt...... Hvorfor skal hunden springe så højt?

• #19   26. mar 2014 Mette - Fordi folk synes det er sjovere at se en hund kæmpe sig over et højere spring end dens motorik kan følge med i.. vanvittigt mens desværre sandt.. har selv sat med blinde øjne og sprunget højt med min hund..

• #20   27. mar 2014 Vi går til agility. Bare hygge ligesom dette skulle forestille at være. Mine tøser springer samme højde som den franske bulldog og som havaneserne og som chihuahua`erne og alle de andre små hunde. Mine tøser skal ikke ud og springe højt. Hvorfor skulle de? Og jeg nægter at tro at en hund, af sig selv, ville vælge at springe over noget ude i skoven af samme højde som man ser at mange af pigerne herinde springer med deres hunde.

• #21   27. mar 2014 Caroline det er jo ikke nok at bommene kan falde let ned, hvis hunden springer fra en høj højde, vil belastningen på landingen jo være meget hårdere end ved et lavere spring. Det kan føre til ledskader, og i værste tilfælde som eddie skriver, kan hunden lande forkert og brække et ben ell. Derudover er det jo en lab du har dig, som ikke lige frem har den letteste kropsbygning, og så er faldet endnu tungere.
    Uanset hvordan du vender og drejer det, synes jeg ærlig talt at det er en høj pris at betale for at kunne more sig lidt, og forstår slet ikke generelt hvorfor nogle folk synes at det er så sjovt? Det er da ti gange sjovere at løbe igennem en rigtig agilitybane, med varierende forhindringer, eller lære sin hund et eller andet sjovt trick...

• #22   27. mar 2014 Caroline:

Du går til ridning? Springer du nogensinde? For så vil du kunne se hvor hammer farligt dette er. 1. Det er alt for højt. 2. Den laveste bom skal altid være forrest hvis man skal springe en oxer. 3. Der må ALDRIG ligge noget bag et spring.

profilbillede
  • #23   27. mar 2014 Jeg må jo så konstantere at jeg ikke går særligt op i sikkerheden og hvis der sker noget af det ja så er det min skyld men så må det jo være det

• #24   27. mar 2014 ja det kan du jo så konstatere... mens din hund betaler prisen...

• #25   27. mar 2014 Tjaa... Men jeg er lidt ligeglad så længe jeg kan se det ikke påvirker ham så har jeg det fint med det han springer jo næsten dobbelt så højt i skoven når vi er ude og gå tur for mig er det bare ikke altid sikkerheden der er vigtist smiley

• #26   27. mar 2014 I rest my case

profilbillede
  • #28   27. mar 2014 Hold da op, så du er LIGEGLAD med hvis din hund en dag kommer til skade på dine bekostninger?! smiley Bare fordi at der ikke sker noget nu, betyder det jo ikke at der ikke kan ske noget senere, og faktisk er det heller ikke lige til at se med det samme, når det begynder at skade hunden.

• #29   27. mar 2014 Skidt være med at din hund brækker benet og må aflives, bare du har det sjovt, Caroline??

Og hvad er det han springer over i naturen (af sig selv, vel at mærke) som er over 2 meter højt??

• #30   27. mar 2014 Jeg siger ikke det er sjovt el. Sejt på nogen måde men det ville være som i naturen hvis en af ulvene (hvis i ved hvad jeg mener) falder og brækker benet så er det jo det der sker jeg ønsker på ingen måde at diskutere dette da jeg ikke bryder mig om at folk prøver at "belære" mig om hvordan jeg skal passe min hund slut smiley

• #31   27. mar 2014 Dit argument holder ikke.
    I naturen vil dyrene ikke springe på den måde, medmindre der virkelig ikke var nogen anden udvej.
    Desuden... dette er et debatforum - hvis ikke du kan håndtere at folk ikke er enige med dig, så er et debatforum ikke stedet for dig.

• #34   27. mar 2014 Forskellen på ulv og hund er så også lige, at du har ansvaret for hunden, mens ulven er sin egen herre. Det betyder, at du kan undgå eventuelle skader, hvis du da gider det. En hund og en ulv er jo netop IKKE det samme.

• #35   27. mar 2014 Jeg tror jeg vil ud og springe 2 meter og 10 cm med min dværg puddel imorgen.
    Og hvis han brækker benet, ja så køber jeg jo bare en ny. Det er hvad der sker.......

• #39   27. mar 2014 Klassisk eksempel på at Caroline ikke helt fatter konsekvenserne af sine handlinger.

Undskyld, men jeg er fuldstændig målløs. Skidt pyt, hvis jeg mister min hund, så er det okay! Det er jo bare det der sker i naturen, ing smiley :) smiley smiley

• #41   27. mar 2014 Caroline..... Hvad er det han selv springer over i naturen som er 2 meter højt?

• #42   27. mar 2014 Jeg er målløs over at forældre kan være så ligeglade? o.O

• #43   28. mar 2014 Ja for det første.. Tak for lort nej ok i syntes jeg er uansvarlig ja det er jeg vel nok men nu er det sådan at i ikke kender min hund og i skal SLET ikke belære mig om hvordan jeg skal passe den!

• #45   28. mar 2014 Tjoe hvis det kan rede din hund gør jeg det gerne.. Hvis det ikke var for nogle herinde på HG der åbnede mine øjne for hvad jeg gjorde havde jeg haft en hund nu der ville gå på smertestillende resten af sit liv grundet kroniske smerter smiley

• #46   28. mar 2014 Hvilken forskel gør det, at vi ikke kender din hund? Jeg tvivler på at han har specielle superkræfter, der gør, at han ikke har den samme sandsynlighed, som mange andre hunde for at få skader... smiley

• #47   28. mar 2014 Jeg prøver for 3. gang:

Caroline..... Hvad er det han selv springer over i naturen som er 2 meter højt?

• #48   28. mar 2014 Jeg siger jo ikke han springer to meter, overdrivelse frem for forståelse og jeg sagde næsten dobbelt så højt han springer over grene, træstammer, vandpytter, bænke osv. Jeg skrev ikke min mening for at udløse en konflikt og lader fra nu være med at svare på "dumme" spørgsmål smiley

• #49   28. mar 2014 ja når man ikke kan forsvare mishandlingen af dyret kan man altid lade være med at svare..

• #50   28. mar 2014 Springer over bænke? Bare sådan lige? Mine springer skam også over træstammer og grene og de springer gerne i vandet. Men der er da kæmpe forskel på at hoppe over en træstamme og så hoppe over et farligt spring som du har lavet?

• #51   30. mar 2014 Wow.. Caroline, måske burde du genoverveje hvad du gør med din hund..

• #54   30. mar 2014 Jeg forstår slet ikke man vil udsætte sin hund for risikoen for alvorlige skader, alene fordi man synes det er sjovt smiley smiley
    Og at man derefter kommer med den ene dårlige undskyldning efter den anden.... Jamen stakkels hund.

• #55   1. apr 2014 En pige på 12 aner sgu da intet om hunde eller skader på ditto. Nogen er uimodtagelige for fornuft, gud være med dem.

• #57   2. apr 2014 Jeg havde ikke hund i den alder, så jeg kan ikke sige om jeg ville have gjort det samme, men dumt er det da.

• #58   2. apr 2014 En ting er at gøre det, noget andet er at fortsætte med det når man får at vide der er farligt...

• #59   2. apr 2014 Og hvor fanden er de voksne henne i de her sager - ved de hvad der foregår, eller er de ligeglade.

• #61   2. apr 2014 Jeg synes ikke det værste er at Caroline springer med sin hund.. det værste er nok hun tror det er okay og uskadeligt. den anden ting er også hun ikke åbner øjnene men faktisk er ligeglad?

• #62   2. apr 2014 Bare fordi man er tolv kan man godt vide noget om slid og lign...

Jeg sprang selv da jeg var 8-9 med vores Golden retriever men ikke højt (hun gad ikke smiley og altid spring hun kunne løbe under..

Og da jeg var 12 var jeg godt igang med AG træning af min Cavalier og vidste godt hun ikke måtte springe højt og lign. og vores Golden elskede og springe når vi var i skoven og jeg kunne se hun landede meget hårdt på forbenede så det trænede vi lidt derhjemme så hun kunne få en bedre teknik smiley

Og dermed sagt at jeg er ligeglad med om Caroline bliver lidt ked af det, bare hun får det ind i hovedet og kan acceptere det og sige at nu ved hun bedre smiley

Kommentér på:
Springhunde? Hva sker der folkens?

Annonce