3.659 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Kender i det?- anderledes kæledyr Kender i det?- anderledes kæledyr

Kender i det, at man køber sig et kæledyr....
Og man så derefter tager så gruuuueligt fejl....?
Vi havde købt de her to kinesiske blødskildpadder ... vældigt fine og sjove... (der er så kun en tilbage nu)
Så sidder jeg på nettet og lurer lidt på blødskildpadder, og finder ud af det frygtelige....
Det er IKKE en kinesisk blødskildpadde... men derimod en anden art... De kinesiske bliver ca 25 cm i skjoldlængde, hvilket vi jo syntes var til at overkomme....
Men denne art? de bliver 50-60 cm i skjoldlængde!! smiley
Det er da en størrelsesforskel, der er til at tage at føle på smiley

Så i morgen står den på TOTAL omrokering og ombygning af akvarier smiley ØV!

Andre der har været så dygtige i anskaffelsen af kæledyr?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kender i det?- anderledes kæledyr
  • #1   8. sep 2013 Det er bare ikke i orden at de bliver solgt som Kinesiske og ender med at være en helt anden art... smiley

Men ja så må man jo bygge ud og op til den lille pilskadde... smiley

• #2   8. sep 2013 Hov fik en sumpskildpadde hjem med lovning på den ikke blev så voldsom stor, den endte så med at blive voldsom stor så måtte bede Aqua om at overtage den... smiley

• #4   8. sep 2013 Heldigvis er den stadig bette og sød... så der går da lidt tid, før vi skal have installeret et 1500 liters akvarie smiley

Isabelle - jo da smiley har kun et anstændigt billede.... og den er så vokset en smule siden da smiley

profilbillede
  • #5   8. sep 2013 Isabelle - ja jeg synes også det er grotesk stort.... jo ikke noget man normalt kan have i et alm. hjem....

Aner ikke hvor hurtigt de vokser egentlig...

Men altid noget at den endte her.... vores hobby er dyr.... så den skal skam nok få det godt... men hr. og fru DK , ville da nok få et problem med sådan en fætter....

• #6   8. sep 2013 Hvor er den bare nuttet! ^^

• #7   8. sep 2013 Alexandoria - men knapt så nuttet, når den rammer denne størrelse (eller større)

profilbillede
  • #9   8. sep 2013 Anika - bliver den for stor en mundfuld med årene, skal der nok være et eller andet sted, der er interesseret i sådan en fætter her smiley så det må blive løsningen, hvis det er.... Kunne ikke finde på, at sælge den videre til en privat!

• #11   8. sep 2013 Isabelle - ja den ER nemlig voldsomt nuttet lige nu smiley kommer ilende, når man prikker på glasset, og spiser af hånden smiley

så lige det næste stykke tid undlader jeg at tænke på, at den vokser grotesk meget, kræver et grotesk stort akvarie (den lever udelukkende i vand!) og bliver voldsomt aggressiv smiley ha ha

• #12   8. sep 2013 Hahaha xD
    Det kan være et akvarie-sted vil have den? Like.. noget i stil med kattegat-centeret, måske endda en zoo? ^^

• #13   8. sep 2013 ja den skal i hvert fald have meget plads..... aner ikke hvad køn den er.... men håber det er en han... for de holder sig vist omkring de 35-40 cm.... så skulle det nok lige kunne gå med 1500 liter eller lidt derover....
    Men ja.... den er jo KÆMPE sådan en smiley

• #14   8. sep 2013 Alexandoria - der skal nok være et sted der vil have den.... om ikke andet, så når den bliver større.... unger gider de nok ikke...
    men bliver den for stor herhjem til, skal vi nok finde et godt sted til den.... smiley indtil den når "OVERSIZE" kan vi jo sagtens give den gode forhold smiley

og den er sq en sjov lille fætter smiley

• #15   8. sep 2013 Ja, helt vildt med plads, den skal have o.o

• #16   8. sep 2013 Sådan nogle har jeg engang haft, de døde desværre af en svampeinfektion i skjoldet, men så længe de levede var de rigtig sjove og kontaktsøgende. Jeg nåede at have mine i ca. 6 måneder og de blev ikke væsentligt større i den periode (på størrelse med din).
    Ved at nogle skildpaddearter vokser i henhold til størrelsen af deres akvarie, ved ikke om det gælder denne. Men måske bliver den slet ikke så stor. smiley

• #17   8. sep 2013 -T-

Jeg har altid vidst i var skøre hjemme hos jer...... hvad bliver det næste..........
    En Snap-skildpadde ??????

profilbillede
  • #18   8. sep 2013 Jeg har engang haft ....Flyvende hunde.... jeg var ski** bange for de ville bide mig......så dem havde jeg ikke længe.... smiley

• #19   8. sep 2013 Hvorfor er der kun en tilbage? smiley smiley

• #20   8. sep 2013 De har vel lavet skildpadde-suppe af den anden.... smiley

• #21   8. sep 2013 Det tænkte jeg sku godt... smiley

• #22   8. sep 2013 Bettina - man har vel lov at håbe smiley

NITTIB - LOL! har faktisk lige sagt til M, at der var en fin snap skildpadde i Fredericia smiley
    Flyvende hunde???? Og du siger at VI er skøre? ha ha smiley

• #23   8. sep 2013 Janni - den ene stod pludseligt af en dag..... frisk og livlig dagen før.... og pludselig lå den død smiley
    Men den vi har tilbage ser ud til at trives smiley

• #24   8. sep 2013 Hvor er den nuttet! Men hvis i har planer om at overdrage den til en vandpark er det måske godt at høre sig omkring allerede nu, du kan jo i princippet risikere at de ikke vil have tamme voksne ind, eller noget i den stil, man ved jo aldrig smiley

• #25   8. sep 2013 Det er jo hvad der sker Tine smiley

• #26   8. sep 2013 Cecilie - hvis den skal overdrages, kommer der til at gå MANGE år.... kan læse mig til at de vokser ret langsomt smiley heldigvis smiley
    Og ja den ER sq en nuttet lille en.... helt vildt aktiv og sjov at se på smiley

• #27   8. sep 2013 Janni - ja desværre..... men tror jeg kender årsagen.... den døde, da det var varmest udenfor her i sommer.... og jeg kan læse mig til at temperaturer over 28 grader er NO GO og kan slå dem ihjel.... smiley (akvariet står lige indenfor terrassedøren såå....
    det havde jeg jo så ikke taget højde for smiley

• #28   8. sep 2013 Nååå, det er sikkert derfor så smiley

Men igen, I vidste det jo ikke så det er hvad der sker.

Men nu ved I det jo og kan undgå det med den der er tilbage smiley

• #29   8. sep 2013 Janni - nemlig smiley
    så der bliver omrokeret bigtime nu, så den kan få de optimale forhold.....
    smiley

• #30   8. sep 2013 Lækkert! smiley

• #31   8. sep 2013 Sådan en stor fætter blev fundet i Marielundsøen i Kolding sidste år.

• #32   8. sep 2013 hvor lang tid går der før sådan en nuttet lille én er vokset sig stor?
    Hvor lang tid har I så til at ombygge Jeres hus til en stor fiskebowle?? smiley

• #33   8. sep 2013 Crap mand.Det er da noget af en kleppert!

• #34   8. sep 2013 Anni B - det er nok en, der er blevet lige så overrasket som mig smiley Der bare har været ualmindeligt hensynslød, og har sluppet den fri smiley

Karina - jeg aner det ikke.... men der står alle steder, at de vokser ret så langsomt....
    (hvad langsomt så end er smiley )

Sarah - mangler du et nyt kæledyr? smiley

• #35   8. sep 2013 Jeg syntes den passr perfekt ind hos både dig Tine og ellers hos Sarah smiley

• #36   8. sep 2013 Synes skildpadder er søde, ville gerne have en at lure på smiley Dog er vi tit på Fyn weekender ad gangen så det er jo selvfølgelig no-go...

Må man spørge hvor de er købt? Kan man ikke i princippet reklamere? Tænker bare der er synd hvis andre køber samme slags i tro om at det er den lille model. GODT den endte hos jer, som du selv nævner, men der burde jo være flere unger?

• #37   8. sep 2013 Maria D - kan ikke se, at det er nogen hindring, at i er på Fyn weekender ad gangen? Pilskadder er ikke så krævende smiley

De har heldigvis ikke flere... og det er ikke noget de normalt har.... heldigvis da.... men man kunne jo lige påpege overfor dem, HVAD det egentlig er de sælger, hvis de får dem igen... kommer der ofte....

• #38   8. sep 2013 Hm, skal sådan en fætter ikke have mad? smiley
    Må indrømme jeg slet ikke har læst op på dem, synes bare de er utrolig fascinerende smiley

Jeg ville da bestemt påpege det, men det er så en butik? For ellers må der jo være forældre der er forfærdelig store

• #39   8. sep 2013 Årrrh ... hold op..... det er da en lille pis** skildpadde.....

Så se lige denneher mit lille barnebarn red på, da han og min datter var på ferie ( hos noget familie ) i Syd-Afrika for 2 år siden..... smiley

Det gik da fint... ikke ??.................Liiiige til den stak hovedet frem og bevægede sig , så var det ikke sjovt mere...... ha ha ha

profilbillede
  • #40   9. sep 2013 Nej tak. Har faktisk haft en græsk landskildpadde engang.. er ikke så meget til skildpadder i vand.;)

• #41   9. sep 2013 Har oplevet Zoo zity prøve at sælge min veninde en kornsnog... Problemet var bare at hun bad om en sinaloa kongesnog, sælgeren prøvede at bilde os ind at den fik sine farver senere, da jeg påpegede den langfra lignede det den skulle.

• #42   9. sep 2013 Maria D - jo selvfølgelig, men de kan godt klare sig et par dage uden smiley

NITTIB - det er da ca samme str smiley Og stakkels knægt smiley han må da være skræmt fra vid og sans... ha ha smiley

Sarah - sådan en lurede jeg også på, men lige nu, må én padde være nok smiley

Sarah S -mange dyrehandler aner ikke hvad det er de har mellem hænderne desværre smiley

• #43   9. sep 2013 Hmm kan jo være den smager godt når den bliver stor nok T... smiley

• #44   9. sep 2013 Ja desværre, det er bare for dårligt smiley

• #45   9. sep 2013 Anika - tjah... det er jo dem man laver skildpaddesuppe af, så det gør den sikkert smiley

men har jeg haft den i 10 år, nænner jeg da ikke at spise den smiley

Sarah S - noget så simpelt som kaniner og marsvin, aner de også sjældent en kæft om..... smiley

• #46   9. sep 2013 -T- Det er da helt hen i vejret, men det giver nok mening... Da jeg var igang med uddannelse som dyrepasser søgte jeg bla. ind hos zoo zity og fik et nej med begrundelse de havde de ansatte de skulle bruge, 2 uger efter søgte de en UFAGLÆRT medarbejder, forstår simpelthen ikke de ansætter folk uden viden, når der var så mange (på det tidspunkt) der manglede både læreplads og arbejde som dyrepasser.

• #47   10. sep 2013 Sarah S - det er sjældent, at du se en dyrehandler, der virkelig interesserer sig for de forskellige dyrearter de sælger..... det er synd og skam....
    Det eneste sted, jeg virkelig har oplevet, at få god service og gode råd af folk, der virkelig interesserede sig for dyrene, var i Avifauna... både i deres fiske afdeling og i deres krybdyrs afdeling... det var en helt rar fornemmelse...
    I stedet for en eller anden ignorant trunte, der lader som om, hun ved hvad hun snakker om smiley

• #48   10. sep 2013 T: I Avifauna bruger de jo også personale, som rent faktisk har en viden om dyr, det kan man desværre ikke sige om særlig mange andre steder smiley

Og hvor er pilskadden dog bare nuttet nu, men kan godt se den nok ikke er så sjov/nuttet , når den engang bliver kæmpe smiley

• #49   10. sep 2013 Rikke - ja jeg synes også at den er sød lige nu... og 25 cm kunne jeg leve med... men det andet er jo grotesk smiley

den æder jo hele mus, når den bliver stor smiley

Kommentér på:
Kender i det?- anderledes kæledyr

Annonce