1.436 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

store problemer med tidl. udlejer.hjælp! store problemer med tidl. udlejer.hjælp!

hej hg. Vi har fået store problemer med vores tidligere udlejer, da vi måtte flytte fra vores lejlighed over i noget andet da varmtvandsbeholderen var gået i stykker og han gad ikke lave det og var ikke til at få fat i. det er 1 måned siden den gik i stykker og vi følte os nødsagede til at flytte før tid pga. Vi ikke kunne gå i bad, vaske tøj o.l.

nå, men vi undlod at overføre husleje for september måned da vi bare skulle væk og det var hvad folk rådede os til. Nu truer han så med advokat osv osv. og at det ikke var gyldig grund for at flytte.

Hvad mener i Vi skal gøre? Kan han gøre noget for han truer med dit og dat.
vil gerne gå mere i detaljer hvis det er nødvendigt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  store problemer med tidl. udlejer.hjælp!
  • #1   14. sep 2013 Har I bevis på at han ikke gad lave det, og hvor lang tid det har været i stykker?

Vi lavede samme stunt med vores tidligere udlejer (dvs. han lavede lignende stunt ved os). Vi flyttede ind om vinteren, og huset var så utæt, at jeg blev syg inden for den første uge. Gardinerne blæste indendørs, selvom vinduerne var lukkede, og radiatoren stod på 4 i hele huset, og stadig frøs vi (selvom vi sov i nattøj).
    Udlejer lovede at skifte vinduer i huset i løbet af foråret, men da vi kom til efteråret og det stadig ikke var gjort, havde han pludselig aldrig sagt noget.
    Da vi kom til december, og ikke længere have råd til olie (oliefyr), fordi vi - 2 mennesker - brugte det 3 dobbelte af en børnefamilie, valgte vi at flytte.

Udlejer (en af Låsby Svendsens) truede også med bål og brand, til jeg sagde "Kunne du bo der en hel vinter?" -Siden har vi ikke hørt fra ham (over 3 år siden).

Man skal virkelig passe på de private udlejere. Ham jeg boede ved før, ville have 2000+ kr. for malere, og truede også med bål og brand, da jeg nægtede. Da jeg blev træt nok af ham fortalte jeg at jeg havde billeder af ham i malerbukser igang med at male, inden vi flyttede ind (vi fik lov at tage billeder), og pludselig blev han meget stille. Han sendte lige ét brev mere med en lille gul seddel startende med "Kære Lykke - Vil du ikke nok være sød....". Ignorerede det, og siden har jeg ikke hørt fra ham.

Nu har vi heldigvis en fantastisk udlejer, der fikser hvad skal fikses, og kommer så snart det brænder på - hvilket de bogstaveligt talt gjorde idag. Fyret kogte over, og han var her på under 5 minutter. Sådan nogle udlejere kan vi lide.

Vil udlejere tage folk ved næsen, må de finde sig i at der bliver gjort gengæld!

• #2   14. sep 2013 Hvis du er medlem af lejernes landsforening kan du bruge dem. Det gjor jeg. Men de anbefaler at man altid skal betale huslejen for så har man sit på det rene og man kan jo altid for pengene igen. Det er ikke dyrt at være medlem og de er super gode til at hjælpe.

Jeg havde skimmelsvamp i store dele af min lejlighed og forsøgte at komme i kontakt med udlejer i 3 mdr. Da der intet skete kontaktede jeg Lejernes og de skrev et brev til ham og han kontaktede mig indenfor en uge. Desuden havde jeg også kontaktet kommunen og de ville så komme og se hvor slemt det var. Det hele endte den 1 december. Jeg rykkede ud af min lejlighed på en uge og fik det halve af mit dep. igen uden at lave noget i lejligheden.

• #4   14. sep 2013 I har valgt ikke at overholde en indgået kontrakt ved ikke at betale husleje, det kan godt være at udlejer ikke har overholdt sine forpligtelser, men det giver ikke ret til selvtægt.
    Udlejer har ret til at køre en sag mod jer, og i har ret til at køre sag mod ham, men i har ikke ret til at lade være med at betale husleje, boligen skal opsiges med det varsel der står i kontrakten og i skal betale husleje i den periode.

• #9   14. sep 2013 Jeg kan man sige er heldig da jeg flyttede fra min tidligere lejlighed, grundet chikane fra naboen, vi var ved udlejers advokat, som sendte et brev til ham om at stoppe det gjorde han ikke, så kom hans opsigelse men lød på 1 års opsigelse.

Da jeg ikke kunne holde ud min datter eller andre børn heller ikke kunne holde det ud, da vi ikke måtte noget som helst ikke engang sidde i stuen og se tv og grine af det vi så, valgte jeg at informere udlejer om at nu var det slut.

Han forstod mig godt de tidligere lejere tør så ikke stå frem ang naboen så jeg står alene, men udlejer ved godt hvem han er og hvordan han er, heldigvis.

Så nu er jeg flyttet skal betale en måneds husleje ud af depositum, og resten får jeg tilbage...

Kommentér på:
store problemer med tidl. udlejer.hjælp!

Annonce