3.333 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

forstand på at få handlen tilbage? Hest. forstand på at få handlen tilbage? Hest.

Hej alle.

Kort fortalt står jeg i den situation at jeg købte mig en hest for 2 en halv måned siden. Lige siden har han enten været halvt eller haft løftet sine bagben meget voldsomt og underligt. jeg fik så en dyrlæge ud og hans dyrlæge team.. de konstatere at dette var staldkrampe..

Til handels undersøgelsen der nævnte jeg hvorfor han løftede hans bagben sådan.. han sagde det ikke havde nogen betydning, og noteret ikke dette ned..

Den dyrlæge jeg har haft ude, mener at det er en skjult fejl, og at jeg står godt stillet ved at lade handlen gå retur.

Jeg ringede så til ham jeg købte ham af, og forklarede situationen og sagde at jeg gerne ville lade handlen gå retur.
Han blev helt paf og sagde at han ALDRIG havde hørt om staldkrampe...

Nu venter jeg så på at han ringer tilbage, efter han har talt med sin egen dyrlæge om det.

Ham jeg har købt ham af er moms registreret, og det betyder at det er ham der skal løfte beviset for at det ikke var sådan før jeg købte ham..

Er der nogen der har prøvet dette, og eller har gode råd til dette.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forstand på at få handlen tilbage? Hest.
  • #6   25. sep 2013 Det er konstateret at det er staldkrampe. Og det er ikke mig der skal løfte beviset for hvornår han fik det, da sælger er momsregistret. Det er nemlig ikke blevet oplyst.. så derfor bliver det set som skjult fejl... Men nu har jeg talt med sælger igen, og han benægter alt.. men han vil have dokumentation for det... og det får han selvfølgelig..

Men han sagde i telefonen, at det var RIGTIG skidt for ham at få en hest tilbage som nærmest var værdigløs... fortalte ham at det var da også skidt for mig, da han havde solgt mig en hest som ikke var iorden..
    smiley arg tror det bliver en træls kamp....

• #7   25. sep 2013 Du står godt, da du hurtigt har gjort sælger opmærksom på at hesten har en fejl.
    Du skal bare slå på, at en hest med staldkrampe ikke var det du ville købe, men en sund og rask hest, som skulle kunne bruges til ridning, uden fysiske problemer.

• #9   25. sep 2013 Mange tak for svar og støtte smiley
    Nu har jeg talt med min egen dyrlæge, og han sender mig en erklæring / dokumentation for staldkrampen, som jeg så skal sende videre til både sælger og den dyrlæge der lavede handels undersøgelsen..
    så HÅBER jeg bare at sælgeren ikke gider bruge mere tid på det, og bare tager handlen tilbage... ellers så må jeg videre med det...

• #10   25. sep 2013
    Kontakt en af heste advokaterne. Margrete, hos Dreist advokater i Køge er blændende dygtig og kan hjælpe dig med at få orden på tingene, så det hele ikke går i stå..

• #11   25. sep 2013 Mener der er en advokat med speciale i hest, som du gratis kan kontakte.

Stald krampe behøver ikke hverken at have en effekt på hestens ydeevne eller dens velbefindende smiley

Men det at der er en skjult fejl, som ikke er oplyst gør at du til enhver tid kan levere hesten tilbage.

Jeg købte en hest, hvor tidligere ejer havde fået dyrlægen til at lyve i handels undersøgelsen. Efter jeg havde haft den i mere end et år og den havde gennemgået flere dyrlæge behandlinger og indlæggelser, leverede vi hesten tilbage da der var skjulte fejl der kunne doteres flere år tilbage, længe før jeg købte den. Vi fik den fulde pris retur + alle dyrlæge omkostninger betalt.

• #12   25. sep 2013 Ham jeg har købt min hest af, lever af det. han ejer et stutteri.. så han er bestemt ikke interesseret i at hoste 30.000 kr. op af lommen... Men det som nævnt er jo ikke mit problem... Men er virkelig glad for at høre jeres meninger..
    Jeg er nok lidt for sød af mig, og jeg bryder mig ikke om at blive råbt af når jeg ved at jeg har rent mel i posen.. men sælger har råbt og skrevet i telefonen... :s

• #13   25. sep 2013 hvis den har været halt siden du købte den, synes jeg det er sent nu, at gøre sælger opmærksom på det?

• #14   25. sep 2013 Nej han har ikke været halt hele tiden.. han hat måske været halvt 3 gange i alt på de 2,5 måned.. men staldkrampen har været der hele tiden.. jeg har bare ikke vist at det var straldkrampe før jeg fik en dyrlæge ud.

• #15   25. sep 2013 Jeg kontaktede for et halvt års tid siden heste advokaterne, tror hun hed natalie eller sådan noget.
    Du kan google heste advokaterne, og det er gratis at ringe til dem; så det ville jeg gøre og fortælle dem det hele.
    Jeg tror også du står rigtig fint, da det er en skjult handelsfejl, der ikke kan være opstået mens du har haft hesten

• #16   25. sep 2013
    TS, jeg bliver nødt til at spørge om du har lavet ændringer i foldtid, træningsmetode osv?

Staldkramperne, ved handelsundersøgelsen, har du på SKRIFT at de påtegnes som værende uden betydning for hestens brug?

Har du fået taget Røntgen/scanninger osv i forbindelse med de der haltheds-episoder?

• #17   25. sep 2013 Jeg har købt og solgt en del heste før i tiden, og jeg ved at det med at sende en hest retur og forvente det går glat ja det har jeg så kun oplevet én gang...De andre gange har jeg opgivet fordi det ville være en sagfører som skulle på, og hans pris ville være på højde eller højere end hestens pris...

• #18   25. sep 2013 Ingen ændringer i forhold til fold og stald. Står som han også stod ved sælger.
    Har fået taget røgnten i forbindelse med haltheden.
    Dyrlægerne har vurderet at det er staldkrampe.

• Henriette A
    Henriette A Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #19   12. okt 2014 Hej Cecilie.

Sælger er forpligtiget til at tage hesten retur.
    Der er noget der hedder en købelov.
    Ellers kender jeg en god advokat som kan hjælpe dig.
    Pernille Skinnerup. Du finder hende på nettet.

Kommentér på:
forstand på at få handlen tilbage? Hest.

Annonce