forstand på at få handlen tilbage? Hest. forstand på at få handlen tilbage? Hest.
Hej alle.
Kort fortalt står jeg i den situation at jeg købte mig en hest for 2 en halv måned siden. Lige siden har han enten været halvt eller haft løftet sine bagben meget voldsomt og underligt. jeg fik så en dyrlæge ud og hans dyrlæge team.. de konstatere at dette var staldkrampe..
Til handels undersøgelsen der nævnte jeg hvorfor han løftede hans bagben sådan.. han sagde det ikke havde nogen betydning, og noteret ikke dette ned..
Den dyrlæge jeg har haft ude, mener at det er en skjult fejl, og at jeg står godt stillet ved at lade handlen gå retur.
Jeg ringede så til ham jeg købte ham af, og forklarede situationen og sagde at jeg gerne ville lade handlen gå retur.
Han blev helt paf og sagde at han ALDRIG havde hørt om staldkrampe...
Nu venter jeg så på at han ringer tilbage, efter han har talt med sin egen dyrlæge om det.
Ham jeg har købt ham af er moms registreret, og det betyder at det er ham der skal løfte beviset for at det ikke var sådan før jeg købte ham..
Er der nogen der har prøvet dette, og eller har gode råd til dette.
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 137 Svar: 496
Men han sagde i telefonen, at det var RIGTIG skidt for ham at få en hest tilbage som nærmest var værdigløs... fortalte ham at det var da også skidt for mig, da han havde solgt mig en hest som ikke var iorden..
jul 2011
Følger: 11 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 92
Du skal bare slå på, at en hest med staldkrampe ikke var det du ville købe, men en sund og rask hest, som skulle kunne bruges til ridning, uden fysiske problemer.
nov 2010
Nu har jeg talt med min egen dyrlæge, og han sender mig en erklæring / dokumentation for staldkrampen, som jeg så skal sende videre til både sælger og den dyrlæge der lavede handels undersøgelsen..
så HÅBER jeg bare at sælgeren ikke gider bruge mere tid på det, og bare tager handlen tilbage... ellers så må jeg videre med det...
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Kontakt en af heste advokaterne. Margrete, hos Dreist advokater i Køge er blændende dygtig og kan hjælpe dig med at få orden på tingene, så det hele ikke går i stå..
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 423
Stald krampe behøver ikke hverken at have en effekt på hestens ydeevne eller dens velbefindende
Men det at der er en skjult fejl, som ikke er oplyst gør at du til enhver tid kan levere hesten tilbage.
Jeg købte en hest, hvor tidligere ejer havde fået dyrlægen til at lyve i handels undersøgelsen. Efter jeg havde haft den i mere end et år og den havde gennemgået flere dyrlæge behandlinger og indlæggelser, leverede vi hesten tilbage da der var skjulte fejl der kunne doteres flere år tilbage, længe før jeg købte den. Vi fik den fulde pris retur + alle dyrlæge omkostninger betalt.
nov 2010
Jeg er nok lidt for sød af mig, og jeg bryder mig ikke om at blive råbt af når jeg ved at jeg har rent mel i posen.. men sælger har råbt og skrevet i telefonen... :s
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
nov 2010
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.615
Du kan google heste advokaterne, og det er gratis at ringe til dem; så det ville jeg gøre og fortælle dem det hele.
Jeg tror også du står rigtig fint, da det er en skjult handelsfejl, der ikke kan være opstået mens du har haft hesten
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
TS, jeg bliver nødt til at spørge om du har lavet ændringer i foldtid, træningsmetode osv?
Staldkramperne, ved handelsundersøgelsen, har du på SKRIFT at de påtegnes som værende uden betydning for hestens brug?
Har du fået taget Røntgen/scanninger osv i forbindelse med de der haltheds-episoder?
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
nov 2010
Har fået taget røgnten i forbindelse med haltheden.
Dyrlægerne har vurderet at det er staldkrampe.
okt 2014
Følger: 1 Svar: 1
Sælger er forpligtiget til at tage hesten retur.
Der er noget der hedder en købelov.
Ellers kender jeg en god advokat som kan hjælpe dig.
Pernille Skinnerup. Du finder hende på nettet.
forstand på at få handlen tilbage? Hest.