Lorte famile.. {{forumTopicSubject}}
Lige et lille spørgsmål.. Håber i kan guide mig mht min far..
For 1,5 måned siden da jeg var til min halv lillebrors 18 års fødselsdag, inviterede jeg min far, hans kone, og min halvlillebror til min 30 års fødselsdag i morgen. Min far sagde at de ikke kunne komme fordi at de skulle ud og rejse. Okay fair nok. I dag holdt deres firma så loppemarked og jeg tog derud. Hvem mødte jeg så derude, min far, hans kone og min halv lillebror. Så var det bare en løgn, de skulle slet ikke ud at rejse, men han har fyret den løgn af fordi han efter 30 år stadig er bitter på min mor over hun skred og derfor ikke vil være i lokale med hende til min fødselsdag.(vores gæt)
Jeg kunne ikke bedømme om de blev pinlige i dag eller bare ikke tænkte over at det var i morgen min fødselsdag var..men han blev ikke imponeret over at se min mor..til hvilket hun sagde, at hun ikke var ude på at genere ham, men at vi troede at de var ude at rejse. Jeg er fandme ikke ude og rejse sagde han så.
Nå men jeg er selvfølgelig skuffet over den løgn historie..og tror nu at jeg ønsker den minimale kontakt vi har i forvejen fuldstændig afbrudt.
Hvordan ville i reagere på ovenstående? Sige til dem at det var tarveligt at lyve om? Eller bare ignorere det?
jul 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 203
Hvis han efter det, ikke forstår noget eller ikke vil ændre på noget, så ville jeg ej heller se anden mulighed end at cutte kontakten... Det gør ondt og er hårdt, men det sparer også en masse sorg, for det er jo nok ikke hverken første eller sidste gang han vil gøre det der imod dig
Bare skide ærgerligt at et skidt forhold mellem to forældre på den måde skal gå ud over "barnet". Det er jo ikke din skyld at din mor gik fra din far - og så må han sgu da mande sig op og gøre det for din skyld. - Jeg gør skisme også sommetider ting for andres skyld, selvom jeg ikke bryder mig om en person der også er til stede fx. Men ingen sagde jo, at de skulle sidde arm i arm :s
Håber du finder ud af det.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Er jeres forhold på vippen i forvejen, så kan jeg godt forstå hvis det her er dråben der får bægeret til at flyde over.
Hvis du bryder kontakten, så synes jeg også du skal sige det rent ud, igen stille og roligt og forklar hvorfor du gør det, så er der rent bord.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
- Og har han ikke en helvedes god undskyldning, så tror jeg bare jeg ville kigge på ham og sige tillykke du har lige mistet din datter,
Men nu er jeg os ret dramatisk i sådan nogle henseender.
jul 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 203
Det har så faktisk resulteret i, at i dag har jeg et godt forhold til den side af familien. Der gik ca to år uden kontakt, men så begyndte det stille igen og det går meget bedre.
Men som jeg sagde før TS, og som andre siger. Så ville jeg, inden jeg bare cutter kontakt, stille og roligt (men stadig alvorligt) fortælle min far hvordan jeg har det. Så får han en chance for at ændre på det, men tager han ikke den chance, ja så må han jo føle konsekvenserne af det.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
Jeg har selv et langt bedre forhold til min mor, end min far trods de bor sammen, men jeg ved at de altid ville være der for mig og hjælpe mig alt det de kan. Jeg kan slet ikke forestille mig ikke at have mine forældre i mit liv.
Dog har jeg et enormt ringe forhold til min fars forældre. De har altid forskelsbehandlet deres børnebørn, og jeg har lært at leve med det, jeg taler bare ikke specielt med dem, men den dag jeg får mine egne børn bliver det anderledes. Jeg har gjort op med mig selv at forskelsbehandler de mine børn mod deres andre børnebørn, så får de pænt afvide at de ikke skal være en del af mine børns liv.
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
jeg har en søn fra et tidligere forhold, der lige er blevet 18.
han er gennem hele livet blevet syltet, snydt og overset af sin far (han var knapt 3 da vi gik fra hinanden - sønnen altså) han har om nogen lidt under savnet af sin far, og fået den ene skuffelse efter den anden. Nu er han afklaret med det, og gider ikke bruge flere mentale resurser på faderen, de taler sammen ind i mellem over telefonen, men det er det.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.228
At man så kan mene at de burde kunne sidde i hver sin ende af lokalet og ignorere hinanden, det er så noget andet - men så er vi ovre i ærlig snak.
Jeg ville personligt blive mest negativ over de lamme undskyldninger og bortforklaringer... og hvordan kan man i det hele taget glemme sine børns fødselsdage???
Sagde hende, der ikke engang har børn...
Jeg må indrømme at jeg nok havde meldt ud, at hvis jeg betød så lidt for ham, så skulle han endelig ikke føle sig tvangsindlagt til kontakt, men at han så samtidigt heller ikke skulle forvente kontakt fra dig. Og når han evt en dag besluttede sig til at du var en prioritet højere end løgnehistorier, så vidste han hvor du var.
.. and then I would count my losses and walk away.
Livet er for kort til at bøvle med folk som er åndssvage - uanset om man er i familie med dem eller ej.
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
sidste år huskede hverken hans far, farmor eller farfar hans fødselsdag, i år da han blev 18, ringede hans far ved et tilfælde om aftenen.. det er simpelthen utilgiveligt i mine øjne - idiot.
Jeg tænker tit hvad der foregår i hovedet på den type, jeg kan ikke forestille mig som forældre, at være så ligegyldig overfor sit barn, med mindre der virkelig har været noget alvorligt der har slået forholdet i stykker, vold, druk eller andet.
ikke om jeg forstår det
Jeg synes du skal mærke efter helt inde hvad du føler, og så svare ham ud fra det du finder frem til, der er intet rigtigt eller forkert, det er dig han sårer og dig der skal leve med det.
Stor medfølelse herfra
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Selvom han måske ikke er den bedste far, og der var mange ting han burde gøre anderledes, er det jo ikke sikkert at det er fordi han ikke vil dig eller ikke elsker dig (kender ham ikke, så kan ikke svare) men måske ved han bare ikke altid helt hvordan. Så jeg synes uanset hvor dum han er osv. at han fortjener at du sætter dig ned og er ærlig, og ikke bare pludselig forsvinder.
Lorte famile..