{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Søn,hul,tandlægeskræk {{forumTopicSubject}}

Ka beklager overskriften, men ku ikke hitte ud af hvad jeg eller sku skrive.
Min søn er 5 år, hos tandlægen idag blev der desværre opdaget et hul i en kindtand (mælketand) og knægten sagde det gjorde ondt, da tandlægen rodede rundt ved det.
Så det skal laves.
Her er problemet... Jeg lider meget af tandlægeskræk og især med sprøjten... Jeg har så dårlige nerver allerede nu, over at jeg skal stå og holde ham i hånden mens han skal ha en sprøjte der gør ondt.
Jeg er bange for at han rykker sig væk, eller bliver tandlæge skræk som mig.
Gør noget ondt vil han jo ikke ha det naturligt nok og et lille barn forstår det jo ikke som os voksne gør.

Jeg kan ikke have at han skal have ondt og blive bange, samtidig med jeg skal se rolig og fattet ud, trods jeg allerede nu er ved at gå i spåner over det.

Manden er desværre ingen hjælp, spurgte ham igår om han ikke ville tage med ham og holde i hånd, men det ville han ik, da han heller ik kan lide tandlæge, og vil ikke holde Danni fast hvis det gør ondt.

Hjælp, hvad skal jeg dog gøre? smiley

Jeg vil som mor ikke have at han har ondt, og jeg vil støtte og hjælpe ham så godt jeg kan, men jeg har det virkelig svært ved det her.
Ang sådanne ting og generelt til trøst er jeg nr 1.
Far mener ikke at drenge græder, for det hjælper ikke at pylre og tude over ting.

Hvad gør jeg hvis han rykker sig oppe ved tandlægen og ikke vil mere fordi det gør ondt??

Hjælp en ret nervøs mor..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søn,hul,tandlægeskræk
  • #1   12. okt 2013 Børn plejer ikke at blive bedøvet med sprøjter, men derimod med lattergas. Jeg fik i hvert fald aldrig en sprøjte da jeg var barn, selvom jeg fik lavet et hul et par gange

• #2   12. okt 2013 Er der en bedsteforælder eller anden voksen som barnet har tillid til, der kan tage med? Det lyder som en god ide at få en anden med nerverne i orden til at tage med, for barnets skyld..
    min ene pode blev bedøvet via nål for et par år siden, så det gøres altså også ved børn.

• #3   12. okt 2013 Det gør ikke ondt, de lægger noget lokalbedøvende på før de giver den egentlige bedøvelse, du holder i hånden og snakker luk øjnene så du ikke kan se sprøjtene så du ikke sender din frygt videre

• #5   12. okt 2013 De kan smøre et eller andet bedøvende creme (tror jeg nok det er ) på inden hvis han skal bedøves med en sprøjte. Men som andre også siger så er det mest normalt at bruge lattergas til børn.

• #6   12. okt 2013 Mine børns tandlæger brugte "tryllecreme" en lokalbedøvelse som blev smurt på først så blev den egentlige bedøvelse i sprøjten givet, jeg har selv prøvet det og det gør vitterlig ikke ondt! Er man i tvivl så ring til tandlægen og spørg hvordan det foregår, fortæl at du selv er bange så kan tandlægen hjælpe dig med hvad du skal gøre;)

• #7   12. okt 2013 I må simpelthen hanke op i jer selv både dig, og din mand. Drengen skal til tandlæge, og en eller anden skal tage med. Så må i lige den dag se hans behov, og ikke jeres egne

Da jeg var til dyrlæge i torsdag med mit barn, havde jeg heller ikke lyst til at være der. For jeg frygtede dommen, og jeg var så bange. Men jeg viste ham ikke at jeg var bange, jeg græd ikke når han så det. For han havde brug for en stærk mor, som viser vejen.

Det har dit barn oss brug for, så tag dig sammen. Kærligt ment smiley

• #11   12. okt 2013 De bruger ikke lattergas mere desværre smiley

Jeg tager skam også med, kan jo ik sende ham selv afsted smiley
    Men jeg tror jeg er bedre til at støtte ham i den situation end hans far, uden noget ondt i det smiley
    Men jeg har det virkelig virkelig svært ved det.
    Jeg ved han har bruge for mig, så selvfølgelig vil jeg være der, men det er ikke let at skulle se glad ud, han kan jo mærke forandringen, derfor jeg spørger om lidt gode råd..
    Jeg selv er så bange at jeg har ondt i maven og ryster når jeg skal afsted, og når at aflyse flere gange...det gør jo omdt (på mig gør det..) og skal jeg ha sprøjte ender jeg altid med at græde lidt smiley
    Det er pinligt og hader det.

Sidst vi var ved læge sku vi begge vaccineres...lægen vælger at tage mig først trods jeg i forvejen har nævnt min nåleskræk.
    Får af vide at jeg er mor og skal vise det ikke gør ondt.
    Knægten når dog godt at opfange et mikroskopisk kort udtryk i mit ansigt, og blir selvfølgelig nervøs, selvom jeg smiler og siger det ik gør ondt, det er kun et lille bitte stik, der prikker lidt og er hurtigt slut..
    Min skræk var ellers på vej ned, men havde lige en dum omgang sidst og nu er den der helt igen smiley

Han fik også en lille ting igår, han skal afsted en anden dag her og ha det lavet, tror netop det var for at tage det stille og roligt, da det gjorde lidt ondt på ham at få pillet ved hullet.

Så min frygt er nok mest, hvordan jeg skal vise ham at alt er ok, selvom jeg er et nervevrag... Tænker at stå og holde ham i hånden eller lignende så jeg ik står i vejen, og så evt kigge en anden retning...

• #12   12. okt 2013 Sender ham ikke selv afsted, åh stakkels dreng, han ville aldrig nå ind..
    Han er meget trygheds dreng, så det ville jeg aldrig byde ham, han har brug for støtte, og det vil jeg give ham, så godt jeg kan...
    Men det gør helt ondt i mig at vide at han vil ligge og måske gør det ondt, og jeg kan intet gøre for at hjælpe, end at vente på tandlægen er færdig...
    Puha håber han kan blive liggende stille.

Er jo bange for han også skal få skræk, det ville være så synd så synd, for det er ikke sjovt at lide af.

• #13   12. okt 2013 Slap af, jeg får skrevet lidt ned da!!!!! smiley

• #14   12. okt 2013 Rotterne : det var en super god ide, den tror jeg bestemt jeg vil bruge, det kan jo være det rent faktisk også virker lidt på mig smiley

Og han vil klart syntes det er en sjov leg smiley

• #16   12. okt 2013 Snuden: Hvor i Sønderjylland befinder du dig?

• #19   12. okt 2013 Kunne det være en mulighed at du holder ham i hånden men sidder sådan at han IKKE kan se dit ansigt? Så kan han mærke at du er der men ikke se din frygt.

• #21   12. okt 2013 Det gør altså ikke ondt (hos en børnetandlæge i hvert fald). Børnene bliver bedøvet med noget creme, før sprøjten, som gør at det slet ikke gør ondt at blive stukket med nålen! Det er slet ikke slemt.

• #22   12. okt 2013 Måske du kan få en af de der piller folk med tandlægeskræk får hvis du spørger pænt? Men de skal tages en time inden, og så må du ikke køre i bil, så det er måske ikke så klogt alligevel smiley

• #23   12. okt 2013 Der er 10 til tandlægen, så det er ik så langt væk....kan man få piller mod det ?!
    Spøjst.

Jo far kan vel godt være med..lidt komisk dog, for far har gebis i hele munden..han havde vældig dårlige tænder, såd e sku ud alle sammen..så det har sønnen lært..man skal børste tænder ellers ryger de alle ud... smiley

Men jeg sys du kom med en super god ide rotterne, så den vil jeg straks igang med så småt.

Jeg kan da huske at jeg også fik det der trylle creme da jeg var barn...og det virkede da ik en sk*d... Jeg er måske bare vældig følsom i munden..

Har fået af vide af en anden, at hvis man sidder på en stol helt henne ved, så kan du holde i hånd og nusse, men han vil ikke kunne se mit ansigt...så det satser jeg på..

• #25   12. okt 2013 Haha wow, jeg ville gerne ha været en flue på væggen der smiley

Anede ik man ku få piller mod det

• #26   12. okt 2013 Jeg synes nu også stikket gør ondt på trods af tryllecreme - som jeg i en alder af 27 stadig beder om at få på først! Sidst jeg tog til tandlægen var det på en akut tid, fordi jeg havde så ondt at jeg ikke kunne sove.. Jeg troede det var et ganske almindeligt hul, men nej... Min tandlæge sagde bare helt stille og roligt "Ja, der er jo hul i visdomstanden så den nupper jeg lige ud...." Jeg var ved at skide i mit tøj og 4 sprøjter senere synes jeg stadig det gjorde ondt og lyden var helt og aldeles modbydelig.. Til gengæld gik det stærkt! smiley Gør som Rotterne skriver, det lyder som en rigtig god ide!

Kommentér på:
Søn,hul,tandlægeskræk

Annonce