{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Sussi knurre:( {{forumTopicSubject}}

Ja Sussi knurrede lige af min bror (han er 8)
Hun lå i sofaen mellem mig og min far, og så kom min bror og kælede med hende og hun knurrede.
Hvad skal jeg gøre?
Hun har før snappede efter ham men det gør hun ikke længere.
Min bror er meget glad for Sussi og gør hende ikke noget.
Ja og min far tror at hun prøver at besteme og komme over os.
"Vis man irererter en hund og den bider, er det hunden der er noget i vejen med" sådan lyder det.
Nogen råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sussi knurre:(
  • #2   15. okt 2013 Anko: jeg er helt enig med dig, nej reglerne er klare. Man skal være forsigtig med hunden, han gik lige så stille hen til hende og hun knurrede af ham:(
    Min far havde en collie da han var barn, der bed, han har sikkert gået den på nerverne:(


  • #3   15. okt 2013 I giver hunden plads. Den beder jo om plads og siger gå væk, når den knurre.
    Din far burde google hunde adfærd for han har da ikke den mindste forstand på dette.


  • #5   15. okt 2013 Han har ikke lyst til at have forstand på det, "det har han allerede"
    Det er mig og min mor der passer Sussi og han vil ikke blandes ind i det, han vil kun kæle med Sussi når hun kommer hen til ham,
    Det er min mor blevet smittet lidt af, hun tror også lidt at hun vil bestemme.
    Men hunde vil ikke bestemme over mennesker, da vi ikke er samme art? Ik


  • #6   15. okt 2013 aiko: jeg har på fornemmelsen at ts far er af den gamle skole, hvor hunden skal makke ret og kende sin plads mm. af usmagelige idéer.

  • #7   15. okt 2013 Men min mor tror på mig, da det er mig der har at mig mest ind i tingene, den nemmeste tanke er jo at hun vil bestemme..

  • #8   15. okt 2013 Casper: det kan man godt sige, han er 50

  • #9   15. okt 2013 smiley et smil fra en 49 årig

    når hunden knurre fortæller den at nu er dens grænser nået, den har jo ikke andre måder at sige det på....eller det vil sige, den har mange dæmpede signaler, men det er ikke sikkert din bror har lært dem at kende.

    man skal ikke forhindre en hund i at knurre, for hvad er så næste skridt - ja det bliver hurtig et bid.

    prøv at google dæmpede signaler og så kunne du måske lære din bror at se dem hos jeres hund...det er faktisk ret interessant at opdage hundens sprog


  • #11   15. okt 2013 Hunden knurrer ikke for at bestemme, den siger bare " lad mig være" og ærlig talt så skal den have lov til at sige det,når den ligger og slapper af. Tænk hvis du selv lå og sov og hyggede og så blev du ved med at blive rodet i håret?? Læs om hundesprog og hundens dæmpende signaler SAMMEN med dine forældre. Din far ved godt inderst inde at han også er ansvarlig for hunden, det er en familieopgave....vis dine forældre denne tråd

  • #12   15. okt 2013 jeg viser IKKE mine forældre denne tråd.
    jeg har forstand på hundesprog, men jeg er ''kun'' 13 år og har nogen gange brug for hjælp.
    specielt når min forældre har nogle andre meninger en mig.
    min mor tror på mine handlinger, og jeg har bevist mange gange over for min mor at jeg godt kan det her.

    jeg sagde til min mor at Sussi havde kurret af Alexander (min bror) og at hun havde en øm klo som hun havde slået på den lange tur vi havde gået, så hun var træt. bagefter havde sussi gået hen til Alexander og vil lege. så hun var bare lidt irriteret. min mor sagde det var helt okay at vi ikke behøvet og sige det til min far.
    ja man kan godt sige min far er vokset om med at hunde vil overtage huset, og vis min far var ''næsvis'' blev han slået
    der ud over gik han meget på jagt for 10 år siden, og var meget sammen med hundeejere der snakket meget om at hunden ikke skulle tro de var noget.
    min far vil ikke passe sussi, kæler kun med hende når hun kommer hen til ham, det er fint nok, siger kun NEJ når hun tigger får meget hos ham ved bordet og lader ellers os styre det, han har bare sine egen tanker om hunde, som er svære at ændre når han er 50 år.


Kommentér på:
Sussi knurre:(

Annonce