3.606 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Tapet og væggen under Tapet og væggen under

Står her og har skåret en laaaang flot linje i tapetet og begynder at pille af - og så møder det her syn mig.

Er det meningen at væggen skal se sådan ud? Mener bestemt at den lejlighed jeg næsten lige er flyttet fra var glat under tapetet (var lige inde mens maleren var i gang, dengang jeg flyttede ind).

Jeg ved ikke lige helt om jeg bare skal pille det hele af eller vente til manden kommer hjem. Vi skal have fototapet op i stedet og det skulle jo også gerne kunne sidde fast.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tapet og væggen under
  • #1   17. okt 2013 Det er helt normalt - det ser som regel enten sådan der ud, eller også er der gipsplader under som er glatte, men det kan da godt være at I skal sætte noget glat væv op først inden I sætter et fototapet op, men prøv at spørg der hvor I har købt fototapetet.

• #2   17. okt 2013 Jeg vil tro, at en gang sandspartel også kan klare paragrafferne. smiley

• #3   17. okt 2013 I vores soveværelse har vi et glat, metallic tapet sat op. Vores vægge var også meget ru da vi pillede det gamle tapet ned, men vi spartlede væggen op, gav det tapetgrunder og satte så tapetet op. Det blev super super godt smiley

• #4   17. okt 2013 Tapetet er købt i bauhaus så der er ikke meget service at hente smiley
    Men så passer det nok med at det er gipsplader jeg har haft førhen.
    Så blev det ski lige lidt dyrere når der også skal spartles op så smiley

• #5   17. okt 2013 Det er Leca- vægge i har indenunder..
    De skal spartles op i sandspartel inden i går igang, ellers bliver resultatet ikke kønt.
    Jeg har lige mødt den slags på arbejdet og de blev spartlet 2 gange, før det var glat nok til filt/ væv.. Så i skal nok regne med 2 gange spartel..

• #6   17. okt 2013 Okay så må jeg i gang med at snakke med manden. Han holder på at når det er lykkes tidligere ejere at sætte savsmuldstapet op så det blev pænt, så kan vi også sætte fototapet op.

• #7   17. okt 2013 Nu er savsmuldstapet jo meget tykt og groft i strukturen, så jeg tvivler på, at man vil få en pæn og glat overflade med det tapet, du vil sætte op, uden at væggene bliver pudsede eller spartlede. Desuden er vedhæftningen ikke særlig god på sådan noget groft leca.

• #8   17. okt 2013 Savsmuld kan næsten sidde på alt. Hehe..
    På arbejdet sidder vi også savsmuld op på rå vægge, og helt gamle vægge bliver de væreste huller og revner spartlet..
    Men fototapet som i skal have op, er ligesom filt nærmest, og det kræver en glat væg, uden småhuller og revner, ellers bliver det ikke flot..
    Og du kan hilse din husbond, og sig at det har Maleren sagt..

Alt savsmuld af, FULDspartel 2 gange, slibe, grunde med forankringsgrunder, og så på med tapet..

• #9   17. okt 2013 Øh hø... det må vi se om vi kan finde ud af smiley

Er der en bestemt spartelmasse man skal bruge? Nu har jeg bare hurtigt fundet Bilkas udgave, som er en alm spartelmasse - eller er sandspartel noget helt andet?

• #10   17. okt 2013 Yikes - der er også forskel på sandspartlen... smiley (altså hvis i fornemmer at jeg ikke just er en handywoman, så er i rigtigt på den smiley - og manden egner sig ikke til at arbejde med noget som enten ikke har en motor eller et tastatur).
    Skal man bruge medium eller grov spartel?

• #11   17. okt 2013 Medium er fint..
    Jeg bruger aldrig grov..
    Forskellen er, at grov kan du lægge tykkere lag på...

Kommentér på:
Tapet og væggen under

Annonce