3.833 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Vægt på pindsvin inden vinterhi? Vægt på pindsvin inden vinterhi?

Hej! Er der nogen der ved noget om pindsvin? Jeg vil nemlig gerne vide hvor meget sådan et lille svin skal veje for at de kan overleve vinteren? Hundene og jeg har nemlig lige mødt et, som jeg synes virkede noget lille. smiley

På forhånd tak. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægt på pindsvin inden vinterhi?
  • #1   8. nov 2013 500-600 gram nu...

• #2   8. nov 2013 vi har haft en i pleje, vi talte med flere kyndige og deres svar var 3-500 g, vores lille 'valle' vejede 128 g da vi fandt ham, han vejede lige knap 300 da han gravede sig ud af drivhuset, hvor han boede i en flamingokasse med halm og mad og kamillete til rådighed. vi har so ladet døren stå åben og vi fodre stadig og maden forsvinder, så vi håber det er ham der får glæde af det

• #3   8. nov 2013 Ok, tak for svar. Jeg tror planen er at jeg indfanger svinet hvis jeg møder den igen og vejer den. Hvis den er tyk nok bliver den selvfølgelig sluppet ud igen. smiley

• #4   8. nov 2013 Min. 400-500 gr.for at klare vinterhi. Taget i betragtning af, at vi stort set ikke har haft nattefrost andet end ca 1 gang endnu, ville jeg IKKE tage nogen ind før om en lille måneds tid.
    Du kan evt. stille noget kattemad og vand ud til "grisene" og lave gunstige forhold f.eks. under kompostbunke eller lign. og så ellers holde øje nogle uger endnu. Der er stadig masser af mad til dem i det milde efterår vi har haft.

• #5   8. nov 2013 300 gram er i den grad for lidt nu!

De skal til at gå i hi, de store har lagt sig nu.

De taber 300 gram i en vinterperiode og så er der jo altså ikke så frygteligt meget tilbage.

Så den skal op på 5-600 nu.

• #7   8. nov 2013 Om en måned er MEGET for sent!

• #8   8. nov 2013 CH - De er så ikke gået i hi her endnu. Jeg møder stadig flere stor pindgrise, når vi er ude om aftenen.

• #9   8. nov 2013 Ikke desto mindre er de gået i gang med at lægge sig - i særdeleshed hannerne, der ikke har født unger....

Hunnerne bliver ofte ude lidt længere - jo mere de vejer når de lægger sig, jo mindre skal de fedes op inden de kommer op den vægt de har brug for for at yngle.

Ungerne, der vejer under 5-600 gram lige nu klarer sig ikke med sikkerhed og plejerne tage dem ind nu.
    De bliver fedet op og de store går som regel i hi hos plejerne, nå de er klar til det.

Dem, der er endnu mindre får sul på henover vinteren...

• #10   8. nov 2013 Her kan du få alle svar om pindsvin

http://pindsvin.dk/

• #11   8. nov 2013 Spiser de andet end kattemad?
    Vi har en her i haven men ved ikke hvor den hører til men sidst jeg så den er for en uge siden..

Hvis jeg ligger kattemad ud så ved jeg at hunden vil lugte sig frem til det og æde det smiley

• #12   8. nov 2013 Og så tjekker jeg - du har ret, Mie, de har nedjusteret til minimum 400 gram på grund af vejret.... DET er en god ting, så er der måske flere, der klarer sig igennem på egen hånd smiley

MyLove - kattemad, torskerogn, alskens gode sager, som hunden også godt kan lide.
    De spiser også avocado, men det er ikke noget de må få til at leve af.

Du kan måske producere et lille spisested, hvor hunden ikke kan komme til smiley

Husk i øvrigt, at bassen skal tjekkes, hvis den er ude i dagslys.

• #13   8. nov 2013 Tak for svar smiley

Den kommer kun frem når det er mørkt/ nat.. smiley

Er det for sent at bygge et pindsvine hus ?

• #14   8. nov 2013 Slet ikke smiley

De vil kun blive glade for at have et sted at gemme sig i - og eventuelt gå i hi i smiley

• #15   8. nov 2013 Moden avocado skulle også være et hit.

• #16   8. nov 2013 De elsker det, Anne Julie - men tåler det ikke i så store mængder.

Det kan kun bruges til at lokke dem frem med, ikke til at fodre med smiley

• #17   9. nov 2013 Jeg har et pindsvinehus smiley Om det er taget i brug ved jeg ikke.

• #18   9. nov 2013 er ganske sikker på at Valle nok skal klare det, selv om han var lidt lille da han brød ud, det er over en mdr. siden, og vi tog selvfølgelig kontakt til dem der havde vejledt os, da vi fandt ham, og de sagde med det milde efterår, ville han sagtens stadig kunne nå en god vægt inden han går i hi.

Ang. føden, så fik vi at vide at killingetørkost var nr. 1 og at det var godt at give en ½ tsk (lille mængde pga. hans str) avocado om dagen, da der var gode fedtstoffer i, men at deres mave ikke kan tåle meget.

De anbefalede også kamillete, da det kunne styrke hans immunforsvar her til vinteren.

• #19   10. nov 2013 Jeg har fundet pindsvinet. Den vejer nu 475g, så jeg tror jeg sætter den ud igen.

Kommentér på:
Vægt på pindsvin inden vinterhi?

Annonce